Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 32 van de 100 EersteEerste ... 2230313233344282 ... LaatsteLaatste
Resultaten 311 tot 320 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

1. Top | #311
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010

Standaard Re: Tolwegen / SunPass

Ik snap niet zo heel veel van deze discussie, ik heb een transponder, doe hem achter het voorruit, rij naar huis en voer het kenteken in.... je kunt tot een dag terug gegevens invoeren... zo moeilijk is het niet hoor... vinkje aanzetten bij Rental Car, klaar!
    Ik heb nog nooit probelemen gehad met deze manier van werken, gaat prima.
    Alleen voor het EERSTE gebruik moet je hem koppelen aan je CC en dan wel ff 'automatisch' laten opwaarderen, dat is gewoon makkelijker. Je kunt zelfs op de dag van vertrek weer de tijd meegeven wanneer hij uit het systeem gehaald moet worden. Dus als je denk ik ben om 5 PM op het vliegveld zet je 5h15 PM er in....
    Of even via een Ipod/Ipfone op het vliegveld van Orlando (gratis WiFi)

Succes!! Remco

2. Top | #312
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Als ik het goed begrijp hebben we een aantal ervaringsdeskundigen die terecht naar de wachttijd verwijzen. Zo staat het immers ook op de site en zelf hebben ze er ook die ervaring mee.

Aan de andere kant zijn er kennelijk (toekomstige) Minigebruikers die er anders over denken. Dus heb ik de zaak nog maar eens schriftelijk voorgelegd aan Sunpass vanuit het perspectief van een toerist die in Miami aankomt en de Turnpike op wil met z'n Minitransponder.

De concrete vraag was: Is de Minitransponder nu geactiveerd als er een saldo en transpondernummer op je rekening staat, of is 't ie geactiveerd als er een saldo/kenteken/ transpondernummer is geregistreerd en verwerkt? In dat laatste geval hebben toeristen een dik probleem omdat ze in de tijd tussen het doorgeven en het registreren In Miami de Turnpike niet op kunnen.

Hun reactie vind je hieronder, de vraag is niet naar mijn zin beantwoord maar bevat wel andere info die van belang kan zijn.

Ik heb voor een aantal forumleden een Mini meegenomen die ik deze week zal versturen. Zij zullen hem ongetwijfeld zo snel mogelijk proberen te activeren. De vraag is dus of dit lukt zonder kenteken, want hierover blijft onduidelijkheid bestaan. Een van hen zal vast wel op dit forum willen laten weten hoe dat in de praktijk verder verloopt.

Zelf dacht ik gelezen te hebben dat Mattrob de mini vooraf heeft geactiveerd en ter plekke probleemloos het kenteken van de huurauto heeft doorgegeven en de tolpass direct heeft gebruikt, maar ik kan er helemaal naast zitten. Mocht je het lezen en even tijd hebben RJ, dan horen we het graag.

Ook bij de "zuignap" transpondergebruikers lijkt een meningsverschil te bestaan; Corrus en Knaapje hebben als ik het goed begrijp een andere ervaring (wel wachttijd na kenteken doorgeven) dan Remco ( kenteken doorgeven en karren maar).

Mij verbaast het dat je als toerist in een miljoenenstad als Miami, niet gewoon direct gebruik van de tolwegen kunt maken met je Minitransponder met saldo, maar dat je zou moeten wachten tot zij de kentekengegevens hebben verwerkt. En dan werken ze kennelijk ook nog eens niet in het weekend, volgens onderstaand bericht. Uit oogpunt van de toerist zou men nog wel eens naar de gebruikersvriendelijkheid van het systeem mogen kijken, zeker als straks op meerdere tolwegen de bemande tolboots worden afgeschaft.

De reactie die ik van Sunpass kreeg waaruit in ieder geval blijkt dat het wel mogelijk is dat je een geactiveerde Mini kunt kopen op twee adressen en da's dan weer goed nieuws, al moet je er wel veel moeite voor doen:

Please be advised, SunPass will not mail a transponder outside of the U.S. or Canada. This means you will have to wait until you arrive to purchase a transponder. (Unless you have a local address or friend who can receive a transponder in Florida.)

Once a Mini is bought, in most cases, it has to be activated. (You may buy a Mini transponder at the serivce plaza in the Miami area, known as Snapper Creek, which is ready to use upon purchase. You may also buy a MIni at any Sedano pharmacy in Miami-Dade county which is ready to use upon purchase.)

In order to activate your new Mini, you may click, on the home page of the website, on "click here to Activate a transponder" and follow directions from there. Or, you may contact our Customer Service Department toll-free at 1-888-865-5352, Monday through Friday, from 7 a.m. to 7 p.m. and we will activate it for you. Once it is activated, you may use it on any Turnpike road in two hours. You may use it on Miami-Dade Expressway roads the next morning after 6:00 A.M.

If you have any other questions or concerns, feel free to email https://www.sunpass.com/contactSunPass at any time.

3. Top | #313
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Ook bij de "zuignap" transpondergebruikers lijkt een meningsverschil te bestaan; Corrus en Knaapje hebben als ik het goed begrijp een andere ervaring (wel wachttijd na kenteken doorgeven) dan Remco ( kenteken doorgeven en karren maar).
    De wachttijd bij de gewone transponder heeft betrekking op de activering.
    Dat kun je dus thuis doen, en dan kan het wat duren voordat je account actief is.

En dat account blijft net zo lang actief tot dat je het zelf opzegt.
    Het kenteken kun je doorgeven na aankomst in FL, zo snel de mogelijkheid zich voordoet, dus zo gauw als je laptop in de lucht is, bijvoorbeeld.

Je dient dat dan wel te backdaten, dus tijd en datum invoeren vanaf bijv. dat je vliegtuig landt. Maar je kunt vanaf het vliegveld direct de tolweg op, je transponder wordt bij de eerste tolpoort direct gescand.
    Het kenteken doorgeven (en de tijd dat je dat kenteken "gebruikt") is puur een dubbelcheck, de transponder heeft een eigen code.

Maar het account is altijd actief, ook als je niet in Florida bent, mits er saldo op staat, natuurlijk. Dat is i.i.g. onze ervaring.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

4. Top | #314
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

@teleton
    Mijn transponder is tot nu toe alleen geactiveerd en saldo op gezet, nog niet werkelijk gebruikt. Echter een fake kenteken en autotype doorgeven ging, evenals het later verwijderen. Net zoals Gerrit beschrijft is hij nu actief en moet ik hem dus t.z.t. zonder meer kunnen gebruiken.

Het zijn en blijven Amerikanen (bestaat er nog iets anders dan de USA????? ). Als je je account aanmaakt kom je sowieso al tegen: kenteken en rijbewijs, "county" opgeven of "out of state". In het gunstigste geval weten ze dan dat ook Canada nog bestaat. Telefoonnummer idem.

Iets doen voor toeristen van "overseas"? Nooit van gehoord. Je vraagt je eigenlijk af waarom we er met zijn allen nog zo graag naartoe gaan.
    :grin:

Ik begrijp, dat deze transponder al geactiveerd is...

Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:36.

5. Top | #315
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011

En voor die mensen die nog meer info will m.b.t. een huur auto en toll, kijk eens op deze link: http://www.htallc.com/tollpass/?nav_flag=off
    Persoonlijk vind ik die $6,-- extra per huurperiode die je betaalt bij Alamo niet te duur. Volgens mij is dat een prettig systeem zonder dat je zelf ook maar iets hoeft aan te schaffen. Gewoon door de express lanes rijden en afrekenen wanneer je je auto weer inlevert.

Omdat ik het graag zeker wilde weten heb ik een mail gestuurd naar htallc om aan te geven of bovenstaande klopt, dit was hun antwoord:
    If you were to drive a car from Alamo to Florida, you would be able to go through the Sunpass lanes. There is nothing you need to do to activate the service other than drive through the Sunpass Only lanes. A picture of your license plate is taken and that is how the toll is picked up.

Please keep in mind that there is a convenience fee of $2.00 per toll usage day, not to exceed $6.00 for the entire rental period. The convenience fee remains inactive on the days that you do not use the toll roads.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:25. Reden: quote

6. Top | #316
    Regelmatige Bezoeker Jojo7826's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tosca Bekijk Berichten
    ja gewoon zorgen dat je genoeg quarters meeneemt!
    Dit hebben wij vorig jaar gedaan, per ongeluk, we konden niet meer terug.
    Wij maar denken dat we bij het inleveren van onze huurauto (Alamo) een boete moesten betalen. Ik geloof ongeveer 2mnd na thuiskomst, kregen wij nog een creditcrd afschrijving van Alamo, ongeveer € 10,--, dus dat viel reuze mee.;-)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:25. Reden: quote ingkort

7. Top | #317

als je doorrijd gebeurt er niks, wordt foto gemaakt en daeze gaat naar verhuur bedrijf en die weer naar jouw met de 100 dollar fine.
    maar meestal is dit afgekocht en hoor je niks, ze weten dat die toristen fouten maken:-$ maar zou voor die paar kwartjes geen ricico lopen
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-04-11 om 23:52. Reden: fqe

8. Top | #318
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Dit is weer een geheel nieuwe stelling, en vraagt dus om enige toelichting, denk ik.
    $100,- fine ? Nog nooit van gehoord. De forummers die dit al meegemaakt hebben kregen $25,- boete + de toll per overtreding. Dit staat ergens op het forum, ik kon het zo snel niet terug vinden.

Toeristen die de fout in gaan sparen? Dat kun je vergeten. Zie hierboven.
    Bij Alamo krijg je gewoon een rekening achteraf voor de Sunpass ($6,-) en de toll, maar bij de verhuurders die nog niet met een automatisch tolprogramma werken, kan het dus een dure hobby worden.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

9. Top | #319

Wij zijn vorige week terug gekomen van bijna 3 weken Florida. Op de 1e dag een Sunpass mini gekocht. Het aanmaken van het account ging niet helemaal goed maar via het gratis tel.nr. Prima geholpen door een medewerker van Sunpass.

Voor 6 dollar (Alamo) zouden we de moeite niet nemen om een eigen account ed aan te maken maar bij Dollar is het zeer prijzig. Wij waren in totaal iets van 11 dollar kwijt aan toll. Omdat we bij een laag saldo automatisch lieten opwaarderen dmv de cc hadden we na afloop nog saldo over. Na inlevering van de huurauto even gebeld en Sunpass stelde voor het account te beïndigen waardoor het saldo teruggestort wordt.

Alles bij elkaar prima ervaring met Sunpass en lekker kunnen doorrijden.
    Laatst gewijzigd door Maggie55; 23-04-11 om 00:35.

10. Top | #320
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yosam Bekijk Berichten
    als je doorrijd gebeurt er niks,
    ...nou noem het maar niks! Als je door een E-pass lane rijdt, heb je de procedure Gerrit, za'k maar zeggen en dat kan onvoordelig uitpakken. En als je zonder te betalen langs een bemande of onbemande tolpoort rijdt waar je wel had moeten doneren, verschijnt er uit het niets een (motor) agent in je spiegel. Leg het dan nog maar eens uit dat je een toerist bent die een fout maakt....[-o<.

Forum Rechten