Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 40 van de 55 EersteEerste ... 30383940414250 ... LaatsteLaatste
Resultaten 391 tot 400 van de 550

Onderwerp: Kennedy Space Center

1. Top | #391
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008

Standaard Re: Kennedy Space Center

Er zijn 3 tours mogelijk bij KSC:

Kennedy Space Center Tour
    Included with admission, this unique tour takes you to the LC 39 Observation Gantry and the Apollo/Saturn V Center. The tour bus departs every 15 minutes from the Visitor Complex.
    Kennedy Space Center and Cape Canaveral are working space launch facilities. Tours may be altered or closed due to operational requirements. Tickets are non-refundable and non-transferable. Prices subject to change and do not include tax.
    Price: Included with General Admission

Discover KSC: Today & Tomorrow Tour
    The highlight of this Kennedy Space Center tour for most visitors is the A/B Camera Stop, where guests can access the closest possible Space Shuttle Launch Pad viewing site to snap photos and capture lasting memories. The tour ends at the amazing Apollo/Saturn V Center.
    Cape Canaveral: Then & Now Tour
    You'll relive the launch of America's first satellite at the Air Force Space & Missile Museum and see today's active rocket program. The tour ends at the Apollo/Saturn V Center.

Cape Canaveral: Then & Now Tour
    You'll relive the launch of America's first satellite at the Air Force Space & Missile Museum and see today's active rocket program. The tour ends at the Apollo/Saturn V Center.

Alleen de prijs van de 1e tour is included in de toegang.
    Vorig jaar hebben wij een bezoek gebracht aan KSC en van tevoren geinformeerd welke tour we moesten doen om de shuttle te kunnen zien op het launch pad. Dit is de T&T tour. Hier stop je bij de observation gantry met uitzicht op (beide) launch pads. De shuttle staat er ca. 4 weken voorafgaand aan de lancering en de dag voor de lancering doen ze deze bustour niet.

Groetjes,
    Audrey
    USA-bio1998 NYC, Washington, Californie 2001 NYC 2001 Chicago & Denver, 2003 New England, 2005 Denver, 2007 Florida, 2009 Florida, 2010 Florida, 2011 Florida, 2012 Zuidwest USA (CO, AZ, NV, UT), 2013 Florida

2. Top | #392

Standaard Space centre / cape canaveral

Ik heb even een, misschien hele domme, vraag: is kennedy space centre hetzelfde als cape canaveral? Iedereen heeft het over cape canaveral bezoeken, maar ik lees ook dingen over kennedy space centre. Wij gaan binnenkort naar Florida en willen ook daar graag heen, maar vraag me af wat het verschik precies is?

3. Top | #393
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Space centre / cape canaveral

Van Wikipedia:

Cape Canaveral is een kaap in het oosten van de Amerikaanse staat Florida. Hier is de Amerikaanse vliegbasis Cape Canaveral Air Force Station, die sinds 1957 wordt gebruikt voor het lanceren van raketten. Ook Kennedy Space Center ligt nabij de kaap.
    De locatie is vrijwel ideaal voor het lanceren van raketten die in een baan om de aarde moeten komen: men kan hier goed gebruik maken van de impuls door de rotatiesnelheid van de aarde (die dichter bij de evenaar groter is). Daarnaast zou bij het mislukken van een lancering de raket niet in een bewoond gebied terechtkomen.
    Cape Canaveral werd na de dood van president John F. Kennedy (november 1963) omgedoopt tot Cape Kennedy. Kennedy was degene die de aanzet gaf tot het doel om voor het einde van het decennium een mens naar de maan te brengen en weer veilig terug te halen.
    Sinds 1957 werd Cape Canaveral gebruikt voor het lanceren van raketten voor het Project Mercury, vanaf 1962 voor het Project Gemini en vanaf 1965 voor het Apollo programma.
    In 1973 werd de naam op aandringen van de bewoners van het plaatsje teruggewijzigd van Cape Kennedy naar Cape Canaveral. De lanceerbasis van de NASA - het Kennedy Space Center - behield echter wel gewoon zijn naam.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

4. Top | #394
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Standaard Re: Space centre / cape canaveral

Ja en nee.

Volgens wikipedia:
    Cape Canaveral is een kaap in het oosten van de Amerikaanse staat Florida. Hier is de Amerikaanse vliegbasis Cape Canaveral Air Force Station, die sinds 1957 wordt gebruikt voor het lanceren van raketten. Ook Kennedy Space Center ligt nabij de kaap.
    Kennedy Space Center (KSC) is van NASA en daar worden / werden o.a. de space shuttles gelanceerd. Ook heeft KSC een bezoekerscentrum en kun je er diverse tours doen. Zie de websites van NASA en KSC voor meer info.

Direct naast KSC ligt de luchtmacht basis Patrick Air Force Base, ook wel Cape Canaveral Air Force Station genoemd. Van daaruit worden ook allerlei raketten gelanceerd, vooral met militaire doeleinden en satelieten. Deze basis is voor de meeste mensen verboden gebied. Zie http://www.patrick.af.mil/main/welcome.asp

Als je dus iets op het gebied van ruimtevaart wilt bezoeken, dan kom je vanzelf uit bij Kennedy Space Center. Zie de link hierboven.

Duidelijk zo?

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

5. Top | #395
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010

Laatste nieuws: dinsdag 12 april hier vanuit Florida:

http://www.cfnews13.com/article/news...cmpid=breaking

6. Top | #396

Grappig, we waren die dag daar dat het werd aangekondigd. Helaas waren we al vroeg weg want dat was pas aan het einde van de dag. De shuttle stond al wel op de launchpad, gaaf om te zien

7. Top | #397
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010

Ja,klopt... Stond er vandaag ook nog ;-)

8. Top | #398
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008

Hmmm begin toch een beetje nerveus te worden......
    Zoals reeds vermeld willen we graag met de kids naar KSC. Nu willen we natuurlijk graag een spaceshuttle zien. Ik las dat de Atlantis vast op KSC blijft staan. De Endeavour staat er als het goed is tot de 29e van deze maand.
    Weet iemand of, als ik op 2 of 3 juni 2011 naar KSC ga, er überhaupt een spaceshuttle ze zien is??

Althans, men kan wel aangeven dat de Atlantis op KSC blijft staan maar staat hij al buiten/is hij al te zien, of staat hij nog ergens veilig "ingepakt" :-k

9. Top | #399
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 Bekijk Berichten
    Weet iemand of, als ik op 2 of 3 juni 2011 naar KSC ga, er überhaupt een spaceshuttle ze zien is??
    Misschien moet je het nog even met een replica doen. Minstens zo leuk, daar kan je, voor zover ik me kan herinneren, ook in rondlopen.

10. Top | #400
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009

Atlantis heeft de planning om op 28 Juni gelanceerd te worden, dus de kans is groot dat Atlantis klaar staat op het lanceerplatform op 2 of 3 Juni.
    Ik kan zo snel niet de juiste datum vinden van wanneer Atlantis overgebracht word naar het lanceerplatform maar dat is vaak ruim een maand van te voor, maar zeker weten doe ik dat niet.

Via een tour kun je er dan vrij dichtbij komen maar de shuttle zelf krijg je niet te zien, deze zit aan de andere kant vanwaar jij dan staat. Ook is Atlantis zover voor lancering nog ingepakt.
    In mijn reisverslag vertel ik er ook over en je ziet een foto.

EDIT:
    Op KSC zelf is alleen een replica te zien, Atlantis komt idd op KSC te staan maar daar moeten ze nog een compleet nieuw gebouw voor bouwen en de Shuttle zelf moet nog publieks vriendelijk gemaakt worden, oftewel ze geen hem compleet strippen en de schadelijke producten verwijderen, dus dat gaat nog wel wat jaartjes duren.
    Discovery zijn ze nu mee bezig.
    Laatst gewijzigd door USAfan; 23-04-11 om 13:22.

Forum Rechten