Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 29 van de 100 EersteEerste ... 1927282930313979 ... LaatsteLaatste
Resultaten 281 tot 290 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

1. Top | #281
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Standaard Re: SunPass

Vandaag mijn sunpass transponder geactiveerd. Via site gaat het vlot mits je wat krom denkt. Uiteraard worden er alleen US gegevens geacccepteerd op diverse plaatsen. Gewoon mijn NL adres ingevuld met woonplaats en daarachter postcode en NL, maar dan weer later "out of state" en Fl., anders werkt het niet. Zipcode van hotel en als telefoonnummer, het faxnummer van het hotel ingevoerd. Voor je creditcard moet het ook weer een beetje krom met zipcode. Bij auto type werd een Ford C-max geaccepteerd, ik denk dat er geen een in de US rondrijdt. Voor kenteken werd XYZ9999 als Floridiaans keteken ook geslikt.

Alles bij elkaar is het een kwestie van gewenning, als je meerdere keren dit soort accounts geopend hebt (Priceline, diverse hotelketens, noem maar op)
    ga je weten wat je ongeveer moet invullen.
    Alleen vreemd, dat op het account de laatste digit van mijn transpondernummer niet te voorschijn komt, misschien is dat een controle-getal. Ik heb dat inmiddels nagevraagd.

Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:42. Reden: fqe

2. Top | #282
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Tolwegen / SunPass

Je moet inderdaad een beetje krom denken. Ik heb ons "vaste" adres in Florida ingevuld als woonadres, en ook dat telefoonummer en zipcode.
    En bij de CC gegevens ons eigen adres, maar ook met 34747 als zip.

Auto invullen doen we pas als we de auto hebben, en ook de periode dat we die hebben.
    De transponder (althans de auto) wordt aan het eind van die periode automatisch afgemeldt.
    De transponder is atijd aktief, zolang als er geld op je account staat i.i.g.

Dus, invliegen, transponder achter het raam plakken en wegrijden. It's a simple.
    En ja, het laatste cijfer ontbreekt op je account.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

3. Top | #283
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Even de reactie van Sunpass op mijn vraag over de laatste digit van het transpondernummer:
    I would like to confirm that you have successfully activated your transponder. Please be advised that we use the last digit as a check digit only, to differentiate between retail transponders and transponders sold from the Operations Center. It has absolutely no other use and will not show up in your SunPass account.
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:43. Reden: quote

4. Top | #284
    Vaste Bezoeker dennis-oostveen's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2010

Het volgende heb ik niet gelezen hiervoor:

Als je een sticker koopt en activeert en je rijd door de fastlanes, activeert de sticker van het verhuurbedrijf dan ook niet? Hoe weet zo'n tollbooth nou van welke sticker hij wat af moet halen.

5. Top | #285
    Ingeschreven
    Sep 2004

De verhuurbedrijven (althans Alamo) worden via het kenteken belast, dus per foto.
    De sticker gaat met een chip, dus als die gesignaleerd wordt, gaat die voor.

Wij hebben hetzelfde met de transponder, wat eigenlijk een sticker is met een steviger jasje ;-).
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

6. Top | #286
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011

Ik zie dat dit vrijwel alleen over alamo gaat.
    We hebben een auto gehuurd bij dollar rent en moeten van het vliegveld van Orlando naar Kissimmee ik neem aan dat we ook tolwegen tegenkomen kunnen we dan ook contant betallen of hebben die auto ook een sticker ofzo?

Vanuit Orlando gaan we naar Miami Beach langs de kust af zijn daar ook stukken met tolwegen?

7. Top | #287
    Ingeschreven
    Sep 2004

Je kunt contant betalen, maar zorg wel voor wat quarters voor het laatste poortje bij Celebration, daar is het alleen gepast (2 quarters).
    Dollar heeft ook een tolpas programma (Pass 24), maar die is prijzig ($6.99 p/d). Dan kun je beter een sticker bij bijv. de Publix aan schaffen, de volgende dag.

Je kunt in Miami geraken zonder dat je een tolweg regenkomt, maar als je toch een sticker hebt, en je wilt even een stukje snel, is dat mooi makkelijk, want de tolwegen rond Miami hebben steeds minder bemande poorten, dus kun je ook niet contant betalen.

8. Top | #288
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    ... want de tolwegen rond Miami hebben steeds minder bemande poorten, dus kun je ook niet contant betalen.
    Sterker nog; er zijn nu helemaal geen bemande tolpoorten meer in Miami en Fort Lauderdale. Aan de turnpike van Orlando naar Miami kan je nog wel cash betalen.

Voor de tolwegen waar geen bemande tolpoort meer is, staan overal grote instructieborden. Nooit stoppen, maar met de aangegeven snelheid door het poortje rijden.

Toeristen die zelf geen voorziening hebben getroffen krijgen de rekening, al dan niet met een vergoeding van hun verhuurmaatschappij, die, zoals we weten verschillende tarieven hanteren, achteraf toegestuurd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonja65 Bekijk Berichten
    naar wat moet ik dan vragen?
    Probeer eens " Sunpass sticker" . Ze worden bij de klantenservice verkocht, kan niet missen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-04-11 om 21:28. Reden: 1+1

9. Top | #289
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Maar kan ik met dat pasje dan wel door die poortjes rijden van orlando naar Miami zonder te betalen omdat het niet meer bemand is?
    Het wordt van je tegoed afgeschreven. Lees dit topic even aandachtig door, vooral de link op deze post.
    En waarom nooit stoppen is het gevaarlijk om te stoppen?
    Euh...op de snelweg?
    En jullie hebben het over de Turnpike is dat een weg?
    De tolweg van Miami via Orlando naar Ocala. Er zijn tolvrije alternatieven maar deze weg is zonder meer de snelste.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 09-04-11 om 17:03. Reden: link naar post van Michael

10. Top | #290
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009

dus samengevat,in jip en janneketaal... als je door de onbemande tolpoortjes in geheel florida rijd word het automatisch via ALAMO geregistreerd(kenteken) en betaal je bij inlevering van de auto..... ($6 voor 14 dagen(in ons geval) + de gemaakte tolkosten onderweg)

en dat hoef ik niet als extra optie te boeken bij het ophalen van de auto bij aankomst MCO
    zolang ik gebruik maak van cashlanes word het niet geactiveerd
    .......

zo begrijp ik het nu als ik in dit topic lees.... klopt het?
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 09-04-11 om 19:39.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

Forum Rechten