Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 52

Onderwerp: Reisbescheiden: Vliegtickets, vouchers, ESTA & APIS-formulieren, etc

1. Top | #31
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011

Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

We hebben de esta aanvraag gedaan en heb het nagekeken op de site of we toestemming hebben en dat was dus oke.
    Maar nu heb ik gehoord dat je in het vliegtuig ook nog allerhande papieren moet invullen daarover dus wat moet ik in mijn handbaggage stoppen van papieren?

2. Top | #32
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Een pen lijkt me een goede optie :lol:, en uiteraard je paspoort. Het enige wat je in het vliegtuig nog moet invullen is het blauw-witte Customs Declaration Form.

Een inklaringsformulier, waarvop de meeste mensen alle vragen met Nee beantwoorden.
    De rest (het groene I-94W formulier) is vervangen door ESTA, dus het valt mee.

Pas alleen wel op dat de Immigration officer er geen groene C op zet :mrgreen:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

3. Top | #33
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten

Zou je die stempel dan kunnen weigeren :-k

4. Top | #34
    Stamgast natascha666's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010

Standaard Re: Reisbescheiden: Vliegtickets, vouchers, ESTA & APIS-formulieren, etc

lan iemand mij vertellen of en wat het verschil is tusse APIS en ESTA??:-)
    Esta is in orde...maar APIS? En zon Customs Declaration Form krijg je voor het boarden??
    Snorry voor mij kennis maar is de eerste keer dat we voetje buiten eurpa zetten...:-P

5. Top | #35
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Reisbescheiden: Vliegtickets, vouchers, ESTA & APIS-formulieren, etc

ESTA is het "visum" voor Amerika en is voor 2 jaar geldig, al mag je er geen twee jaar achter elkaar doorbrengen met alleen ESTA toestemming.

APIS is voor een groot deel het verstrekken van dezelfde gegevens maar dan aan de luchtvaart maatschappij, hierdoor is de immigratie in Amerika voor de vlucht al op de hoogte wie er gaan komen met het vliegtuig en ze screenen die mensen dan al vooraf. Dus het zou mogelijk kunnen zijn dat iemand met ESTA toch geweigerd wordt op een vlucht vanwege de controle die ze uitvoeren na het ontvangen van de APIS informatie.

Grotendeels dubbel op dus, APIS is dus een extra controle die ze uitvoeren vlak voor je vlucht.

En nog als toevoeging de uitleg van de ANVR omtrent APIS:

Apis is het ‘Advance Passenger Information System’ van de Amerikaanse Douane dat in oktober 2005 verplicht is gesteld. Volgens APIS moet een airline binnen 15 minuten van vertrek van een vliegtuig richting de VS, naast de gewone informatie over de passagier, extra informatie over een passagier elektronisch verzenden. Het betreft hier aanvullende informatie over: - het land waar de passagier woonachtig is; - vreemdelingenregistratie informatie (indien van toepassing); - uiteindelijke bestemming en luchthaven waarvandaan men is vertrokken; - het adres waar men in de VS verblijft. De gegevens van de passagiers worden vervolgens gecheckt met de diverse gegevensbestanden van de Amerikaanse overheden.
    Laatst gewijzigd door [verwijderd]; 03-03-11 om 22:06. Reden: Toevoeging Quote ANVR

6. Top | #36
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Een beetje kort door de bocht:
    Esta is je persoonlijke toestemming om naar de USA te reizen.
    APIS is de "menselijke inhoud" van het vliegtuig. De laadlijst, wie er aan boord zitten.
    Het customs formulier krijg je meestal pas aan boord.
    Wellicht even googlen op Esta en Apis.

Knaapje

7. Top | #37
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011

APIS moet je toch invullen bij het inchecken (online, of op het vliegveld van vetrek)? Dat had ik in ieder geval toen ik naar NY ging.

ESTA moet enkele dagen van te voren, en kost zelfs geld (afaik 13 of 14 dollar).

Erg veel informatie, die je hoogst waarschijnlijk (in ieder geval 2 jaar geleden) ook nog eens in het vliegtuig neer mag pennen.

8. Top | #38
    Ingeschreven
    Sep 2004

Beide moet je van tevoren invullen (bij sommige airlines zelfs op straffe van een boete(admin.kosten) of uitsluiting van de vlucht als je dit niet gedaan hebt) en daarmee vervalt het gepen in het vliegtuig, op eerder genoemd douaneformulier na.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

9. Top | #39
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten

Ja misschien domme vraag maar waar is die groene C dan voorops:
    Laatst gewijzigd door Njit; 04-03-11 om 14:45. Reden: ingekort

10. Top | #40
    Ingeschreven
    Sep 2004

Geen domme vraag, hoor. De insiders hebben het al gelezen in ons reisverslag en begrepen.
    Maar voor de niet-lezers;de groene C betekende voor ons een extra check.

Forum Rechten