Maar indien er wél "ge-asked" wordt, kun je het ook beter maar wél "tellen".
Believe me, I've been there...
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
'Don't Ask, Don't Tell' is ook hier van toepassing![]()
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Maar indien er wél "ge-asked" wordt, kun je het ook beter maar wél "tellen".
Believe me, I've been there...
Welcome to Florida
Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Bedankt voor de uitleg. Dan alles mee in de verpakking en daar dan verdelen.
Grz
Ton
Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.
Voor de ac pil hoef je alleen een medicijnpaspoort mee te nemen van de apotheek.
Nog een tip voor medicijnen mee te nemen:
Zoals al werd gezegd alles in originele verpakkingen meenemen maar ook
is het beste om ervoor te zorgen dat er op ieder doosje een sticker zit van de apotheek met de naam van de gebruiker erop, je krijgt nog wel eens 3 doosjes mee van de apotheek met maar 1 sticker op 1 doosje.
Daarnaast kun je met dit onderwerp beter té voorbereid zijn dan dat je tegen problemen aanloopt.
Wij nemen ook medicijnen mee op vakantie en nu is het redelijk te doen maar ook wij hebben lopen zeulen met grote hoeveelheden medicijnen en er is maar 1x naar gevraagd.
Maar je zal net die ene keer niet alles goed bij je hebben, heb je toch mooi een probleem.
De ac pil zal heus niet snel een groot probleem vormen maar een aantal zware medicijnen (zoals bv antidepressiva, NSAID's) zullen dat wel doen en juist die heb je echt wel nodig.
December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise
Ritalin mag dan wel weer gewoon: :razz:
Narcotica en gevaarlijke medicijnen zijn niet toegestaan. Er staan zware straffen op het importeren hiervan. Concerta en Ritalin zijn echter wel toegestaan.
gekopieerd van de US ambassade site.
Weet iemand hoe het zit met valium achtige medicijnen (diazepam)? Is er ergens een lijst met toegestane medicijnen beschikbaar?
Qua hoeveelheid die je mee kunt nemen geeft de CBP de volgende richtlijn:
Carry only such quantity as would normally be used by an individual having a health problem requiring the drugs or medicines. Voldoende (bij maximum voorgeschreven dosering) meenemen voor de reisperiode plus wat extra voor het-geval-dat. "Over de duim" geeft de CBP als richtlijn om voor maximaal 90 dagen mee te nemen.
Je kunt die informatie hier vinden, bij de US Food & Drug administration.
Bovenstaand gaf ik zo wel aan, maar heb nu mijn twijfels. Ik heb het hele topic nogmaals doorgelezen, maar er niets over gevonden.
Dus hierbij de vraag :
Mag je als je in de villa/hotel/etc. zit de medcijnen wel verdelen over de pillendoosjes (elke doosje bevat dan voor 3 dagen pillen) en dan meenemen in je fototas/handbage/broekzak zonder dat de oorspronkelijke doosjes erbij zijn? Ik zou dan ook voor de zekerheid de bijsluiters van alle pillen meenemen overdag en een kopie van het medcijnenpaspoort.
Grz
Ton
Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.
De regels gelden voor zover ik weet voor het invoeren van medicijnen. Zo wordt de controle gemakkelijker. Hoewel er bij ons een flinke zak medicijnen in de handbagage meegaat, is de inhoud overigens nog nooit gecontroleerd. Wanneer je ze eenmaal hebt ingevoerd, mag je je gebruiksvoorraad gewoon bij je dragen zonder doosje of bijsluiter.
Voor je eigen veiligheid is het handig om je medicijnpaspoort bij je te hebben. Je weet immers nooit waar je voor komt te staan en bij sommige kwalen kan er een acuut probleem ontstaan.
Je medicijnpaspoort maakt dat een behandelaar direct aan de slag kan met het toedienen van de nodige medicatie. Wij weten uit ervaring dat dit erg op prijs wordt gesteld en dat men, juist ivm de hoge claims, aarzelt om medicatie toe te dienen zonder dat men weet wat er zoal wordt gebruikt. Daarnaast is het medicijnpaspoort een goed middel om, wanneer dat eventueel noodzakelijk is, te bewijzen dat het om voorgeschreven medicatie gaat.
Laatst gewijzigd door Teleton; 17-05-11 om 12:11. Reden: quote
Bedankt Ton.
Grz
Ton