Wij hebben sinds kort een transponder,je moet er wel je floridarijbewijsnummer bij invullen en er kunnen maximaal 3 auto's op.
Groetjes Henke.
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Wij zijn ons aan het verdiepen in het hoe en wat van de tolwegen in Florida.
Inmiddels weten we dat er verschillende lanes zijn die allen een verschillende manier van betaling kennen. Wij zijn van plan om gewoon cash te gaan betalen omdat we niet veel gebruik zullen maken van de tolwegen. Maar hoe gaat dat? Krijg je aan het begin een kaartje en betaal je aan het eind van het trajekt of moet je bij het begin betalen en vervolgens bij elk tolpoortje wat je tegenkomt?
Het antwoord op deze vraag hebben we nog nergens kunnen vinden.
Wie helpt ons met dit voor ons nieuwe fenomeen van de USA?
Wij hebben sinds kort een transponder,je moet er wel je floridarijbewijsnummer bij invullen en er kunnen maximaal 3 auto's op.
Groetjes Henke.
Ik denk niet dat Ta2Gerrit een Floridarijbewijs heeft, maar heeft wel een transponder (en hij schijnt te werken).
Ook weinig Amerikaanse snowbirds zullen een Florida rijbewijs hebben, maar wel een werkende transponder.
Knaapje
Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:54. Reden: fqe
Inderdeed, het kan ook gewoon met een NL rijbewijs, want ik heb hem en hij doet ut :mrgreen)
Dus, Henke, je kunt (mits aanwezig) een Florida rijbewijsnummer invullen, maar het moet niet.
Ik was ook eerst van die gedachte (ook omdat het op de site niet helemaal duidelijk staat), maar heb er toen naar geinformeerd. Daarbij werd duidelijk dat ze niet echt van outside FL transponderaars uitgingen, dus die info ook niet op de site hadden gezet.
Maar ik kon gerust een transponder aanschaffen (waarvan akte) en gebruiken.
Ik heb dat toen ook hier vermeldt, ik denk zo'n 200 berichten geleden :-)
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
Je stopt bij elk tolpoortje waar je een bedrag van omstreeks een dollar moet afrekenen. Je kunt kiezen tussen een bemand tolpoortje (change/receipts) waar ze wisselgeld kunnen geven, of exact coins, waar je gepast muntgeld in een mandje gooit (alles van dollar coin tot 5 cent wordt geaccepteerd).
Op middelgrote en kleine afritten en 's avonds laat soms ook gewoon op de snelweg vind je tolpoorten waar alleen gepast muntgeld in gaat.
@ Ta2Gerrit:
Ik heb van postings op een ander forum begrepen, dat je als je transponder al eerder geactiveerd is, dit ook later kunt doen of zelfs helemaal niet.
o.a. op: http://www.disboards.com/showthread.php?t=2191525
Ervaring mee?
Knaapje
Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:47. Reden: fqe
Zolang er geld op je account staat is de transponder actief.
Echter om misbruik te voorkomen wordt er als rentalcar bestuurder wel van je verwacht dat je de periode dat je hem in FL gebruikt in je account aanmeldt. Dit is overigens optioneel.
Wat wel verplicht is, is het invoeren van de autogegevens, merk, kenteken en kleur.
Advies is dit te doen voordat je het eerste tolpoortje passeert, of i.i.g. zo snel mogelijk, dus het zou ook bij aankomst van je accomodatie kunnen.
Dat stond in de antwoordmail die ik deze week van Sunpass heb gehad.
Daar staat ook het Minisunpass sticker verhaal weer in. Die mag/kan niet in een hoesje, maar moet echt direct op het autoraam geplakt worden.Please be advised, you may use your Portable transponder in any vehicle in which you wish to use it. However, Sunpass requires you to add this vehicle tag to your SunPass account at your earliest opportunity. Preferably, before you drive through a toll. If it is after you go through a toll, please make sure your start date and time (on the vehicle page) is prior to usage. You may do that online or by contacting our Customer Service Department toll-free at 1-888-865-5352, Monday through Friday, from 7 a.m. to 7 p.m.
Please note, unless you specifically asked to have your transponder terminated, it is still active, as long as there are funds still on it.
Please let your friend know that a Mini transponder needs to be adhered to the glass on the windshild, as that glass acts an antenna and the Mini will not work correctly unless this is so.If your friend is a frequent visitor, maybe a Portable transponder (more expensive but can be moved between vehicles0 is the answer to this problem.
If you have any other questions or concerns, you may feel free to email https://www.sunpass.com/contactSunPass at any time.
En wederom waag ik dat te betwijfelen :-$.
Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 11-02-11 om 22:41. Reden: mail toegevoegd
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
Sinds een tijdje ben ik op mijn werk bezig met een project voor RFID-technologie (in ons geval in bibliotheekboeken). RFID's zijn chips die geen voeding hebben van een batterij maar gaan werken van het zwakke stroompje dat wordt opgewekt als een lusvormig stukje draad door een magnetisch veld gaat. Het draadje dient dus als stroomopwekker maar ook als antenne naar de bron van de magnetische straling, want die probeert data op te vangen die de chip via de antenne uitzendt.
Ik ga ervan uit dat de sunpass-sticker werkt met vergelijkbare technologie.
Wat ik van het project in elk geval geleerd heb is, hoeveel factoren de betrouwbaarheid van het contact tussen chip en ontvanger beïnvloeden. De aanwezigheid van metaal kan bijv. de ontvangst enorm storen. Daarvan is er genoeg aanwezig in de auto. Ook andere geleiders van elektriciteit kunnen de ontvangst verstoren. Bij een vochtige ruit bijvoorbeeld kan ik me best iets voorstellen. Dus als je die zet tussen je sunpass-sticker en de ontvanger zou het zomaar mis kunnen gaan. Plak je de sticker op de ruit dan zit die laag er niet tussen.
In ons project hebben hebben we geen last van vochtige autoruiten ;-) maar wel ondervinden we grote problemen als er CD's als bijlage opgenomen zijn bij het boek omdat die het contact tussen de chip en de zender verstoren.
De transponder zal er mogelijk minder last van hebben, vooral omdat-ie stukken groter (= ruimte voor meer antenne) is en waarschijnlijk ook gevoeliger (en daarmee is de chip ook duurder). RFID-chips zijn er in vele prijsklassen variërend van 1 euro tot vele tientallen. Het chipje dat in de sticker van 5 dollar zit en dat je terug krijgt als je je tegoed op je account zet, kan nooit een al te duur chipje zijn. Je moet dan zorgen dat de omstandigheden optimaal zijn voor het contact met de zender. De plakinstructies voor de sticker zullen ongetwijfeld zijn voortgekomen uit uitgebreid testwerk en praktijkervaringen.
En dat de autoruit als antenne dient betwijfel ik ook. Ik denk eerder dat ze dat zo kort-door-de-bocht vertellen, om niet een lang verhaal op te moeten hangen als ik hier doe.
O en wie het niet gelooft: leg de sticker los in de auto en wacht op de boetes:?
Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 12-02-11 om 09:31. Reden: kromme zin rechtgebreid
Over welke verhuurder hebben we het.? Er zijn verschillende opties waarvan de mini transponder de voordeligste is, direct gevolgd door Alamo die maximaal 6 dollar voor de hele vakantie in rekening brengt. Voordeel is wel dat je daar verder niets voor hoeft te doen en je direct door kunt tuffen. It's up 2 You.
Wat Ton zegt, als het bij Alamo is zou ik voor die $6,- geen rompslomp aanhalen.
Bij Dollar schijnt het wel behoorlijk wat prijziger te zijn, dus dan is de sticker in beeld.
De sticker (Sunpass MIni) is te koop bij o.a. Publix en CVS, ook op Zaterdag en Zondag.
Maar ook dan, wel een paar kwartjes meenemen voor de eerste toll :-)