Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 33 van de 60 EersteEerste ... 23313233343543 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 330 van de 595

Onderwerp: Everglades

1. Top | #321

Standaard Re: Everglades

Begin juni gaan wij ook een dagje Everglades doen.

Het plan dat ik na het lezen van dit topic gekregen heb is het volgende:
    Vanuit Orlando rijden we gedurende een dag naar Everglades city (via Fort Meyers en Naples) waar we dan overnachten (of kunnen we beter overnachten in Naples?). De volgende dag dan zo vroeg mogelijk de deur weer uit om eerst een airboat ritje te maken, na heel veel gelezen te hebben lijkt mij de tour van captain doug het mooiste. Ik heb de indruk dat je dan voornamelijk in een mangrove omgeving zit in plaats van graslanden, dit lijkt mij persoonlijk een stuk indrukwekkender. Ik heb begrepen dat de kans om dan aligators te zien wel een stuk kleiner is maar dit neem ik voor lief aangezien dit later wel komt (zie vervolgstukje). Na deze airboatrit wil ik doorrijden naar sharkvalley om daar de "tramtour" te doen, wat ik begrepen heb is dat je hier nog erg veel "wildlife" en dus ook gaters te zien krijgt.
    Aan het einde van de dag rijden we dan door naar key west.

Volgens mij is dit allemaal erg goed te doen op 1 dag en dan hebben we ook wel zo'n beetje zoveel mogelijk van de Everglades gezien in 1 dag. Klopt dit, of zijn er nog dingen die we nu "gemist" hebben?

2. Top | #322
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009

In de weekenden kan het erg druk zijn voor de tour er zijn mogelijkheden om te reserveren en vergeet geen water mee te nemen, automaten bij vertrekpunt van de tram, ook een bezoekje aan de winkel is de moeite waard.

P.S. voor vogelliefhebbers ook een mooie tocht.

Groetjes Henke.

3. Top | #323

Hallo Ton,
    Dank voor jullie leuke reisverslag en alle tips. Ik krijg er nu al zin in.
    Groet,

4. Top | #324
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2009

@ConQuestador;

Houdt er rekening mee dat je naar key west lang onderweg bent. Wij reden van key west naar Fort meyers en hebben daar ruim 6 uur over gedaan en nergens gestopt bij bijzienswaardigheden. Hebben vanuit miami de everglades een volle dag bezocht. Op de key's ligt de gemiddelde rijsnelheid niet al te hoog meestal rond de 40 mile per uur. Dus dan gaat het niet zo snel. Als je overdag de glades gaat bezoeken moet je rekening er mee houden zeer laat op key west aan te komen en dat je ook moe bent van alles wat je hebt gezien en de temp. in de everglades.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-03-11 om 19:47. Reden: fqe

5. Top | #325
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ConQuestador Bekijk Berichten
    en dan hebben we ook wel zo'n beetje zoveel mogelijk van de Everglades gezien in 1 dag. Klopt dit, of zijn er nog dingen die we nu "gemist" hebben?
    Binnen een dag is dit inderdaad wel het maximaal haalbare. Of je wat gemist hebt? Ja, het derde landschap van de Everglades, naar mijn mening het mooiste ook, het moerasbos ("hammock"). Maar dat is niet per airboot toegankelijk. Er zijn, ten opzichte van de twee andere landschappen, relatief weinig mogelijkheden om dat gebied te verkennen. De "loop road" is in dit topic al een aantal keer voorbijgekomen, die legt over een grote afstand het moerasbos bloot maar het is een vreselijk slechte zand- en kuilenweg, 's zomers een grote poel met plassen en hele stukken onderwater, en je huurauto is er niet verzekerd naar het schijnt. Ik wil binnenkort een ander deel van dat gebied gaan verkennen, of dat beter begaanbaar is en evenveel biedt.
    Dus ik denk dat als je een dag hebt uitgetrokken voor de Everglades, dat je wel de goede keuzes hebt gemaakt.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 04-03-11 om 07:03. Reden: typos

6. Top | #326

Standaard Everglades Hoe en Wat?

Wij willen in Florida de Everglades bekijken. Hoe lang moeten we hier voor uit trekken? 1 of 2 dagen? En welke route? We komen vanuit miami en gaan daarna door naar Naples en de kust. Dus langs de tamiami route komen we sowieso denk ik. (shark valley doen?) Maar het onderste deel van het park, richting Flamingo, is dat een aanrader? Misschien wat korte trails lopen?
    Zit te twijfelen als we eerst het onderrste deel doen, dan een overnachting moeten doen op de camping of dat we daar aan een ochtendje wel genoeg hebben en dus de middag bovenlangs doorrijden?
    Iemand tips?

7. Top | #327
    Florida Groupie carmen1988's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008

Standaard Re: Everglades Hoe en Wat?

Misschien kan je de topic Everglades eens doorlezen staat heel veel info in van mensen die je voor gingen. Ook veel informatie en ervaringen over Shark Valley

Greetz

<<Moderator Michael66: Vandaar dat ik de vraag ook daarheen verplaatst heb>>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-03-11 om 23:19.

8. Top | #328

@calimero;

Bedankt!
    We hebben inmiddels besloten een hotel te gaan boeken op Key Largo, dus de rit is dan van Naples naar Key Largo, en de volgende dag rijden we door naar Key West waar we dan nog 1 overnachting doen voor we naar Miami gaan.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-03-11 om 19:31. Reden: fqe

9. Top | #329
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011

Ik ben meerdere malen langs de Tamiami geweest en elke keer keek ik mijn ogen uit. Al die Gatorkoppen in het water. De Shark Valley ben ik ook geweest op de fiets en als je de tijd neemt en af en toe stilstaat langs het riviertje kun je een hoop beesten ontdekken. Vooral veel vissen. Dat was wel een paar jaar geleden. Tegenwoordig schijnt er een Pythonplaag te zijn. Ik zou er wel graag eentje willen zien, al schijnen ze het hele ecosysteem te verknallen.

Nou heb ik de hele Everglades topic doorgelezen. Kan ik zonder brokken rond half juni met mijn Intermediate Pontiac de Loop Road doen? (of het verstandig is laat ik even in het midden) Wat kan ik verwachten. Plassen en plassen water en diepe kuilen? Ik ben gek op natuur en beesten en wat ik zo gelezen heb, is die Loop Road wel een mooie plek.

We overnachten trouwen bij Port of Islands resort. Een tour met captain Doug lijkt me ook heel leuk. Maar hoe is Marco Island? Veel natuur?
    Laatst gewijzigd door Rune; 11-03-11 om 19:20.

10. Top | #330
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009

De pythonplaag is zeer ernstig en regelmatig wordt er een oproep in de Orlando Sentinel gedaan s.v.p. geen slangen van welke soort dan ook uit te zetten in de natuur en met name in De Everglades.

De Everglades is een bron van zorg met name de waterstand en men vreest dat er over 40 jaar geen Everglades meer zijn.

Groetjes Henke.

Forum Rechten