Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 55 van de 101 EersteEerste ... 545535455565765 ... LaatsteLaatste
Resultaten 541 tot 550 van de 1003

Onderwerp: Auto huren 2010-2012

1. Top | #541
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Auto huren 2010/2011

Maar is er al eens iemand geweest die met de huurauto in Florida een raam heeft laten sneuvelen, anders dan bij een aanrijding ?

Want ik mag toch aannemen dat de raam schade bij een aanrijding wel is mee verzekerd of zit ik er dan naast ???

En schade aan een band, tja, dat is mij tot nu toe in 18 jaar autorijden 1 keer overkomen. Dat zou je dan in dat geval een band kosten of gewoon wisselen met het reserve wiel. :-\"

Als deze verzekering toch erg belangrijk zou zijn dan blijft er maar beperkte keus over waar je goed je auto kan huren.

2. Top | #542
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Want ik mag toch aannemen dat de raam schade bij een aanrijding wel is mee verzekerd of zit ik er dan naast ???
    Hangt van de schuldvraag af... Als JIJ de veroorzaker bent van de aanrijding dan betaal je gewoon...
    En schade aan een band, tja, dat is mij tot nu toe in 18 jaar autorijden 1 keer overkomen. Dat zou je dan in dat geval een band kosten of gewoon wisselen met het reserve wiel. :-\"
    Het reservewiel is vrijwel altijd een "Spare" (wat wij noemen een thuiskomertje)

En je mag de auto niet inleveren met een spare...
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 06-01-11 om 16:21. Reden: quote gefixt
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

3. Top | #543
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Tenzij je een LDW/CDW hebt afgesloten;

Bij Dollar zeggen ze het volgende:

Loss Damage Waiver ("LDW"): If the renter purchases one of the optional LDW plans, DOLLAR will agree to waive the renters responsibility for loss or damage to the vehicle in full or in part (depending on the LDW plan accepted). LDW is not insurance or an insurance product.

LDW does not apply if: (1) the renter uses the vehicle in violation of the rental agreement; (2) the renter fails to remove the keys, or close and lock all windows, doors and trunk, and the vehicle is stolen or vandalized; (3) the renter fails to notify us and the police immediately after the loss; and (4) the renter fails to pay the charges under the rental agreement; or (5) other exceptions as allowed by the applicable state or provincial law.
    In full or part.. ze ontnemen je jouw verantwoordelijkheid voor de schade met deze afspraak. Er staat overigens niets over seperate schade in de general policies.

Zal ook eens de general policies van Alamo lezen. Maar moet nog steeds thuis de regeltjes doorspitten die ze aan de balie meegeven. :mrgreen:

4. Top | #544
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

@JKG, het vreemde is dat Platin pakket dus met LDW is maar wel een aparte vermelding heeft omtrent de schade aan ruiten, banden dak, interieur of onderkant van de auto.

@Corrus, als dat zo is dan ben je dus altijd de pineut als je schade rijdt, dan heeft de LDW dus bijna geen functie want die dekt dan maar een klein deel van de schade. Maar ik heb de vraag uitstaan bij Dollar.de inmiddels.

5. Top | #545
    Ingeschreven
    Feb 2008

Jeroen, dat is nu juist het hele punt waarom ik dit topic vervuil. Waarom de aparte vermelding bij sommige brokers, als er in de general policies van de verhuurder (Dollar) niets over staat (maar weer wel op de Dollar.de site bijv.). Is zo'n verzekering zoals bij USA-R & SC dan dubbelop (en dus zinloos) en wat gebeurd er met de borg als de schade hoger is dan de borg met en zonder zo'n ruitverzekering (en damage waiver).

op Alamo.com kon ik geen general policies vinden, dus thuis even in de USA papierdoos kijken.

6. Top | #546
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Jeroen, dat is nu juist het hele punt waarom ik dit topic vervuil. .
    Nou vervuilen.....zelf vind ik het wel zinvol om dit onderwerp goed uit te diepen. Er zijn nog veel misverstanden waar iets over te zeggen is. Maar misschien is het zinvol om het onderwerp CDW/LDW en aanvullende voorzieningen af te splitsen, HH Moderatoren? We zien het wel!

7. Top | #547
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Ik ben ook van mening dat duidelijkheid hierin noodzaak is, niemand zit immers te wachten op grote extra kosten door dit soort ongein. Wat mij verbaasd is vooral dat je met de LDW/CDW gevrijwaard wordt van alle aansprakelijkheid bij verlies van de auto of bij schade maar dat er vervolgens een andere tekst dit onderuit lijkt te halen.

Echter spreken ze bij die tekst weer over het feit dat de verzekering het niet dekt, terwijl de LDW/CDW helemaal geen verzekering is.

Duidelijk is het dan niet echt meer, maar wel belangrijk dat het duidelijk wordt voor elke huurder.

8. Top | #548
    Ingeschreven
    Feb 2008

Niet afsplitsen, maar zodra alles duidelijk is een Autohuur F.A.Q. sticky maken met uitleg van alle 'verzekeringen' en opties, incl. road side assistance enz. waar we dan naar kunnen verwijzen als een volgende persoon met vragen zit.

Verzekeringen zijn ook in Nederland soms lastig genoeg, laat staan in een ander land dan die van jezelf.

9. Top | #549
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

@JKG: als je zo'n FAQ wilt opstellen dan maken wij hem wel sticky
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

10. Top | #550
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Even een stukje Engelse tekst van de Dollar site:

*Please note: In common with most car hire suppliers the insurance coverage does not cover damage to windows, wheels, tires, the roof, underside & interior of the vehicle, towing charges or damage caused negligently, willfully or recklessly.
    Vertaald:

Let op! In overeenkomst met de meeste auto verhuur maatschappijen omvat de verzekerde dekking niet de schade aan ramen, wielen, banden, dak, onderkant en interieur van de auto, sleep kosten en schade veroorzaakt door onachtzaamheid, opzet of roekeloosheid.

Ik vraag me met deze tekst dus echt af wat de LDW/CDW nog doet of heeft alles nu betrekking op de onachtzaamheid, opzet en roekeloosheid?? Want dan zou de tekst niet correct opgesteld zijn.

Forum Rechten