Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 47 van de 58 EersteEerste ... 37454647484957 ... LaatsteLaatste
Resultaten 461 tot 470 van de 579

Onderwerp: Autohuur: usareisen.de & drive-usa.eu

1. Top | #461
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006

Standaard Re: Autohuur: usareisen.de & drive-usa.eu

Dan schiet het dus niet op,.....zo blijf je lekker bezig.
    Wij hebben nu ook voor de eerste maal Dollar geboekt, het is afwachten maar er zijn genoeg positieve ervaringen te lezen hier op het forum over Dollar. Zonder deze aanbieding zou Dollar bij ons niet eens het overwegen waard zijn geweest,.. maar voor alles moet een eerste keer zijn, we wachten het af..
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida

2. Top | #462
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006

Standaard Prijshantering usareisen.de twijfelachtig!!!

Zojuist heb ik gekeken naar de prijzen van usareisen.de voor 2011. Het viel me direct op dat het weekprijzen zijn geworden. Een beetje gek. Andere jaren was dat volgens mij zeker niet het geval en werd er op de website prijs-per-dag aangegeven!
    Welnu, ik dus de prijs van 1 week bekeken met de volgende referenties:

Huur bij: Alamo, klasse Midsize SUV (IW), Super-Inklusiv-Plus
    1 week, 7 dagen (30-7-6-8)
    Basisprijs 219
    -4,5% Ermassigung -9,86
    TOTAAL 209,14.

2 weken, 14 dagen (30-7-13-8)
    Basisprijs 482
    -4,5% Ermassigung -21,69
    Vroegboekkorting 24,10
    TOTAAL 436,21

En zo gaat dat in de staffel door. Ik ga zelf 26 dagen, maar dat is dan net zo duur als 28 dagen. De staffel klopt voor geen meter.

In bovenstaand voorbeeld zou je dus verwachten dat de weekprijs 219 euro is, dus voor 2 weken 436. En dan je kortingen er af.
    Je ziet dus dat het totaalbedrag wel 436 is, maar dat die korting dus lariekoek is.
    Heb daarover gebeld met onze Duitse vrienden maar die roepen alsmaar dat ze niets kunnen doen met deze prijzen ondanks bovenstaande voorbeelden en argumenten..... Merkwaardig. Ik heb de laatste jaren altijd bij hun gehuurd zonder problemen en met gewoon dagprijzen!!!
    Misschien zijn deze ervaringen al eerder beschreven, maar heb ze niet kunnen vinden.
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 23-12-10 om 10:26.

3. Top | #463
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Standaard Re: Prijshantering usareisen.de twijfelachtig!!!

....Ik ga zelf 26 dagen, maar dat is dan net zo duur als 28 dagen...........

Dat zou kunnen. In vorige jaren was 3 a 4 dagen los huren net zo duur of duurder dan 1 volle week.
    Dus 10 a 11 dagen waren net zo duur als 14.

Knaapje

4. Top | #464
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006

De afgelopen jaren werd volgens mij gewoon dagtarief x aantal dagen gehanteerd. Tenminste, zo zie ik het op mijn vorige facturen!?
    Irritanter vind ik de kortingen? Je geeft korting of niet. Maar je gaat niet eerst de basisprijs met 9,5 procent verhogen om dan vervolgens 9,5 procent korting te geven. Dat doen ze dus wel.... Slechte marketing dus....
    Vorig jaar:
    Car-Code: EQ
    Bu-Code: USA95EQ
    Vermieter: Alamo
    Typ: Equinox 4türig
    Paket: Super-Inklusiv-PLUS
    Annahme: 17.07.2010 18:00 Uhr
    Station: Orlando International Airport
    Abgabe: 12.08.2010 18:00 Uhr
    Station: Orlando International Airport
    Miettage: 26
    Preis: 803,16 Euro
    Fahrer: Herr Zomerdijk Peter
    Geb.Fahrer: 05.10.1958
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-12-10 om 19:13. Reden: fqe

5. Top | #465
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Nee, het is altijd verschillend geweest qua prijs of je een week huurde of per dag, 7 losse dagen was duurder dan 1 week. Maar uiteraard werd 7 dagen als week gerekend en niet als 7 losse dagen.

Verder is het verschil tussen 1 week of 2 weken huren wel vreemd, ik zal dat ook eens controleren want ik moet nog boeken voor volgend jaar.

Toevoeging:

Ik heb net gekeken voor de auto welke wij willen huren via USAreisen.de maar dan van de verhuurder Dollar maar vind dan geen verschil of ik hem nu 1 week, 2 weken of 3 weken huur de bedragen kloppen gewoon.

En wat betreft kortingen, ik weet zeker dat als jij volgend jaar pas boekt je die extra korting niet hebt en een hoger bedrag betaald dan nu. Maar zo werkt het toch overal tegenwoordig, overal wordt gewerkt met kortingen zelfs in de gewone winkels.
    Laatst gewijzigd door [verwijderd]; 23-12-10 om 14:40.

6. Top | #466
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Prijshantering usareisen.de glashelder!!!

Natuurlijk vergelijk je als kritische consument de prijzen en koop je je handel daar waar je het voordeligst uit bent. Zelf heb ik al twee keer bij de concurrent geboekt, louter vanwege de prijs. Maar dan kan ik hier op het forum toch niet zo maar roepen dat de prijshantering van usareisen twijfelachtig is? Het past dit fraaie en doorgaans zo betrouwbare forum niet om betrouwbare bedrijven zonder reden in diskrediet te brengen. En dat doe je als je hen het label Twijfelachtig opplakt. En er ook nog eens drie uitroeptekens achter zet..........#-o.

De site van usareisen munt uit in helderheid, biedt alle informatie die je nodig hebt in één oogopslag en bovendien zijn hun prijzen nog immer concurrerend. Vergelijken is gemakkelijk, al maken concurrerende bedrijven zoals Holiday Cars en EAutohuur het de consument veel minder gemakkelijk dan usareisen.de omdat zowel hun prijsopbouw als de informatie per categorie lang niet zo helder is als die op de site van Die Deutsche Leute.

Als je je aan het kortingsysteem ergert, is dat je goed recht. Zoek vooral een leverancier die een prijsopbouw hanteert die je wel prettig vindt. Maar bij usareisen weet je vooraf precies tot welke datum en hoeveel procent korting er wordt gegeven. Concurrent eAutohuur maakt een offerte en biedt je, als je reclameert een lagere prijs. Nee, dat is helder....! Of ze komen met last minuteprijzen, maar die gelden natuurlijk niet voor reeds geboekte autohuur. Natuurlijk kom je er wel met ze uit, maar je moet er verdomd veel moeite voor doen en je moet ook de prijsontwikkeling zelf goed in de gaten houden. Overigens heb ik, vanwege de prijs, ook al eens prettig zaken met eAutohuur gedaan.

Wanneer een bedrijf je misleidt of ondeugdelijke waar levert, zal ieder forumlid blij zijn met een kritische opmerking. Een gewaarschuwd mens telt ten slotte voor twee.

Maar als er sprake is van storm in een glas water en de prijsopbouw bovendien ook nog eens al jarenlang hetzelfde is, stoort mij de titel van het topic. Topicstarter jammert: 26 dagen kosten net zoveel als 28 dagen. Maar bij 23 dagen betaal je drie keer de weekprijs en twee maal de dagprijs, wat is daar in 's hemelsnaam twijfelachtig aan?

Inhoudelijk hebben andere forumleden zijn stelling al ontkracht met hun argumenten. Het zou de topicstarter sieren als hij de naam van het topic zo zou 'forumuleren' dat hij usareisen recht doet.

Suggesties;
    • Ik snap de prijsopbouw van usareisen niet.
    • Usareisen niet in alle gevallen voordeligste aanbieder.
    • Ik vind de kortingregeling van usareisen.de niet prettig.

7. Top | #467
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

<<Moderator Michael66: Discussie over "twijfelachtige prijzen" toegevoegd aan het bestaande, uitgebreide topic over USAreisen.de.>>

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

8. Top | #468
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006

Teleton:
    Jammer van zo'n reactie. Dan moeten we stoppen met oordelen geven over aanbieders. Volgens mij mag iedereen zijn mening geven. Ik onderschrijf e.e.a. met een voorbeeld dat je kunt checken. Hoeveel negatieve uitingen zijn er hier niet gedaan over restaurants, vliegtuigmaatschappijen e.d. Kom op he. Een forum is om ervaringen uit te wisselen. Mijn ervaringen met usareisen.de zijn ook prima maar neemt toch niet weg dat je kritisch mag kijken. Ik vind je reactie dan ook een beetje overdreven en te belerend.
    Bovendien hebben we moderatoren die er uiteindelijk voor zorgen dat de inhoud van de berichten gecontroleerd en eventueel geparkeerd worden. Volgens mij was daar geen enkele reden toe. En volgens mij heeft niemand het bericht nog ontkracht.
    Ik moet er overigens wel bij zeggen dat het gaat om prijzen van Alamo. Dat had ik zeker beter moeten aangeven. De overige aanbieders laten het verschil in weekprijzen NIET zien.
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 24-12-10 om 10:02.

9. Top | #469
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Prijshantering usareisen glashelder!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Volgens mij mag iedereen zijn mening geven. Ik onderschrijf e.e.a. met een voorbeeld dat je kunt checken. .
    Zeker, daar zeg ik ook helemaal niks van. Maar....mag ik het deze keer niet met jou eens zijn? Dan kan je het misschien jammer vinden, maar dat is toch niet alleen het recht van een moderator? Stoppen met meningen geven is ook al geen goed voorstel, blijf vooral kritisch. Alleen moet je er wel altijd op bedacht zijn dat anderen er anders over denken. Sterke argumenten helpen enorm, overdrijven (wat nou twijfelachtig...) roept altijd reacties op.

Bij veel berichten waarin kritische kanttekeningen geplaatst worden, reageer ik niet omdat de conclusies terecht zijn. Soms laat ik weten dat ik de mening deel. In andere gevallen breng ik soms andere invalshoeken onder de aandacht, zo ook in dit geval. Je argument, dat mijn reactie voorbehouden zou zijn aan moderatoren, vind ik niet sterk. Ik wijs je niet terecht, ik ontzeg je niets, heb je niet beledigd of geschoffeerd, dus laat de moderatoren er maar buiten, lijkt mij.

En de reacties van andere forummers die al voor mij reageerden op je voorbeeld, heb je zelf kunnen lezen, ook daar heb je immers response opgekregen. Medestanders hebben zich volgens mij nog niet gemeld. Ik heb daar aan toegevoegd dat de kwalificatie 'twijfelachtig' naar mijn mening niet op zijn plaats is en onnodig schade brengt aan de reputatie van een gerenommeerd bedrijf. Mijn punt is dat ik de titel van je topic ongenuanceerd en onterecht vind. Jouw argumenten hebben mij niet overtuigd. Meer niet en, zoals je zelf terecht vaststelt, mag iedereen zijn mening geven. Toch?

10. Top | #470
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006

Standaard Re: Prijshantering usareisen glashelder!!!

Belerend is een vorm van schofferen. Bovendien heb je wel een hele hoge dunk van jezelf als jij kunt beoordelen of kritiek juist is of niet...
    Maar goed, laten we deze discussie maar sluiten en elkaar respecteren!
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 24-12-10 om 11:05. Reden: fqe

Forum Rechten