Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Mhh, ik weet zo 1-2-3 niet wat voor toestel we hadden van Orlando naar Houston maar daar zat ik toevallig in een rij waar t wel bij kon. Later, van Houston naar Amsterdam, niet. Het verschilt wrschlk per toestel en per rij(en).
Op de site van Continental kun je dit soort info ook opzoeken, zeker als je inlogt met je boekings-nr en achternaam.
Succes!
Het is te doen, maar wel erg krap in tijd.
Ligt ook een beetje aan dag en tijdstip van aankomst.
http://apps.cbp.gov/awt/index.asp
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
" En of er mensen voor je zijn die in het vliegtuig niet één formulier in hebben gevuld en dit dus nog aan het loket moeten doen ... er vervolgens niets van snappen (want dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze nog niets in gevuld hebben!) en dus iedereen laten wachten.
Denk dat wij hier een dik half uur mee hebben verspeeld, leuk is anders! "
Laatst gewijzigd door Michael66; 17-05-10 om 23:53.
Op IAH vliegt CO met 762 en 764. Bij die toestellen hangt het er inderdaad vanaf waar je zit. De voorste rijen hebben wel een aansluiting, achterste gedeelte niet.
De 752 (EWR zijn allemaal 752's) waar Ed mee vliegt heeft op elke rij 2 aansluitpunten. Om precies te zijn; 110V AC aansluiting. Kun je bij seatguru heel simpel zien; men geeft met de stipjes aan waar aansluitingen zitten. En ja, ze zitten er echt kan ik uit ervaring zeggen.
Chicago; is mij onbekend dus kan over die specifieke airport niets zeggen. Het kan per airport nog wel eens verschillen. In zijn algemeenheid is anderhalf uur krap, maar als alles een beetje vlot verloopt is het te doen. Zal er ook vanaf hangen hoe welwillend of niet UA staff is om je te helpen de vlucht te halen indien nodig. Mocht je het niet redden, dan boeken ze je gewoon over naar de volgende vlucht met beschikbaarheid. Bij die binnenlandse vluchten lukt dat vaak nog wel op dezelfde dag of als je een late overstap hebt de volgende ochtend. Er gaan genoeg vluchten waar ze je op kunnen overboeken. Die verbinding is niet zo 'erg' om te missen wat dat betreft.
Op de heenreis hebben we een over stap van 1 uur en 50 min en terugreis 1 uur en 23 min. Is dit een beetje te doen, of moeten we onze hardloopschoenen aantrekken?
En hoe gaat het op de terug reis? worden dan je koffers ook al doorgelabeld naar nederland of moet je ze dan weer op nieuw inchecken?
en is het ver lopen op de heenreis van het 1e naar het 2e vliegtuig. En wordt alles wel duidelijk aangegeven waar je je koffers moet halen en op welke band ze moeten voor het volgende vliegtuig?
Of de overstap op de heenweg in die tijd haalbaar is hangt mede af van de airport waar je overstapt. Onder normale omstandigheden* is het voldoende.
Op de terugweg is het (eveneens onder normale omstandigheden) zeker genoeg. Dan heb je nl. niet te maken met de tijdvretende zaken als Immigrations en Customs.
Op de heenweg worden de koffers doorgelabeld tot aan de eindbestemming, maar op de eerste luchthaven waar je in de VS landt (Point of Entry, POE) haal je ze van de band en "klaar je ze in" (ga je ermee door customs) en zet je ze daarna weer op een band voor het verdere deel van je luchtreis.
Op de terugweg worden je koffers ook doorgelabeld, en zie je ze pas weer op de eindbestemming terug.
*=Zonder grote vertragingen of uitgebreide check van je bagage, redelijk snelle doorloop bij Immigrations, etc etc.
goede ervaringen gehad met Continental tijdens een bezoek aan New York. In Newark zit echt naast het vliegveld de grote outlet Jersey Gardens. Mocht je tijd hebben....imho een betere outlet dan ik tot nu toe in Orlando ben tegen gekomen!
Sja, het is in eerste instantie natuurlijk ook maar net wat iemand van een airline en vlucht verwacht. Dat zal ervaringen al kleuren. Tel er bij op dat sommige mensen op 1 ervaring een totaal oordeel baseren, ook als die ervaring niet altijd 'de schuld/ ter ere van' de airline hoeft te zijn.
Uit recente cijfers van de DOT (Department of Transportation) komt CO uit in de betere regionen, boven bijv. Delta en UA. De een hecht daar belang aan, de ander niet.
Zelf zweer ik bij CO en hun service, vind het nu al jammer dat we in 2011 op een bestemming vliegen waardoor ik geen gebruik van CO kan maken. Ze bieden mij keer op keer service die above and beyond is. Genoeg mensen zweren bij andere airlines. Het is maar net waar je aan hecht.
Voor wat betreft koffers van de band; dat staat los van CO. Dat is gelinkt aan het feit dat je in Amerika voet op de grond zet. Zodra je in Amerika aankomt (ook als je doorvliegt naar een bestemming buiten de USA) moet je samen met de bagage door de TSA-controle op de airport waar je voor het eerst voet op Amerikaanse bodem hebt gezet. Dit is overigens een zeer simpele procedure. Bagagebanden zijn vaak vlakbij het controlepunt en direct na dat punt kun je de koffers zo weer op een volgende band zetten. Je hoeft ze niet opnieuw in te checken of wat dan ook. Voordeel van een indirecte vlucht is dat je bij aankomst op Miami vervolgens zo door kunt lopen.