Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 27 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 261

Onderwerp: Vliegen met Continental Airlines

  1. Top | #111
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Mhh, ik weet zo 1-2-3 niet wat voor toestel we hadden van Orlando naar Houston maar daar zat ik toevallig in een rij waar t wel bij kon. Later, van Houston naar Amsterdam, niet. Het verschilt wrschlk per toestel en per rij(en).
    Op de site van Continental kun je dit soort info ook opzoeken, zeker als je inlogt met je boekings-nr en achternaam.
    Succes!

  2. Top | #112
    Regelmatige Bezoeker Phillostar's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    19

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shockblade Bekijk Berichten
    Amerika werkt iets anders dan menig ander land. Je moet in de US op het zogenaamde 'point of entry' met bagage en al door de immigratie en douane. 'Point of entry' is de lokatie waar je voor het eerst voet op Amerikaanse bodem zet. Bij een overstap in de US zul je dus met koffers door de checks moeten. Is overigens erg simpel. Je pikt de koffers op, gaat in de rij staan, gaat door de controle en vlak na de controlepunten zijn bagagebanden waarop je de koffers alweer kunt droppen. De koffers worden op AMS al wel doorgelabeld voor de eindbestemming, je hoeft de koffers dus niet opnieuw in te checken tijdens de overstap.
    Uhmm..8-[... hoeveel tijd heb je daarvoor nodig?
    Voor mijn mijn connecting flight vanaf Chicago heb ik volgens het schema ongeveer 1,5 uur[-o< overstaptijd.

  3. Top | #113
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Het is te doen, maar wel erg krap in tijd.
    Ligt ook een beetje aan dag en tijdstip van aankomst.
    http://apps.cbp.gov/awt/index.asp
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #114
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard

    " En of er mensen voor je zijn die in het vliegtuig niet één formulier in hebben gevuld en dit dus nog aan het loket moeten doen ... er vervolgens niets van snappen (want dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze nog niets in gevuld hebben!) en dus iedereen laten wachten.
    Denk dat wij hier een dik half uur mee hebben verspeeld, leuk is anders! "
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-05-10 om 23:53.

  5. Top | #115
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrloes Bekijk Berichten
    Mhh, ik weet zo 1-2-3 niet wat voor toestel we hadden van Orlando naar Houston maar daar zat ik toevallig in een rij waar t wel bij kon. Later, van Houston naar Amsterdam, niet. Het verschilt wrschlk per toestel en per rij(en).
    Op de site van Continental kun je dit soort info ook opzoeken, zeker als je inlogt met je boekings-nr en achternaam.
    Succes!
    Op IAH vliegt CO met 762 en 764. Bij die toestellen hangt het er inderdaad vanaf waar je zit. De voorste rijen hebben wel een aansluiting, achterste gedeelte niet.

    De 752 (EWR zijn allemaal 752's) waar Ed mee vliegt heeft op elke rij 2 aansluitpunten. Om precies te zijn; 110V AC aansluiting. Kun je bij seatguru heel simpel zien; men geeft met de stipjes aan waar aansluitingen zitten. En ja, ze zitten er echt kan ik uit ervaring zeggen.


    Chicago; is mij onbekend dus kan over die specifieke airport niets zeggen. Het kan per airport nog wel eens verschillen. In zijn algemeenheid is anderhalf uur krap, maar als alles een beetje vlot verloopt is het te doen. Zal er ook vanaf hangen hoe welwillend of niet UA staff is om je te helpen de vlucht te halen indien nodig. Mocht je het niet redden, dan boeken ze je gewoon over naar de volgende vlucht met beschikbaarheid. Bij die binnenlandse vluchten lukt dat vaak nog wel op dezelfde dag of als je een late overstap hebt de volgende ochtend. Er gaan genoeg vluchten waar ze je op kunnen overboeken. Die verbinding is niet zo 'erg' om te missen wat dat betreft.

  6. Top | #116
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Op de heenreis hebben we een over stap van 1 uur en 50 min en terugreis 1 uur en 23 min. Is dit een beetje te doen, of moeten we onze hardloopschoenen aantrekken?

    En hoe gaat het op de terug reis? worden dan je koffers ook al doorgelabeld naar nederland of moet je ze dan weer op nieuw inchecken?

    en is het ver lopen op de heenreis van het 1e naar het 2e vliegtuig. En wordt alles wel duidelijk aangegeven waar je je koffers moet halen en op welke band ze moeten voor het volgende vliegtuig?

  7. Top | #117
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.926

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Of de overstap op de heenweg in die tijd haalbaar is hangt mede af van de airport waar je overstapt. Onder normale omstandigheden* is het voldoende.
    Op de terugweg is het (eveneens onder normale omstandigheden) zeker genoeg. Dan heb je nl. niet te maken met de tijdvretende zaken als Immigrations en Customs.

    Op de heenweg worden de koffers doorgelabeld tot aan de eindbestemming, maar op de eerste luchthaven waar je in de VS landt (Point of Entry, POE) haal je ze van de band en "klaar je ze in" (ga je ermee door customs) en zet je ze daarna weer op een band voor het verdere deel van je luchtreis.

    Op de terugweg worden je koffers ook doorgelabeld, en zie je ze pas weer op de eindbestemming terug.

    *=Zonder grote vertragingen of uitgebreide check van je bagage, redelijk snelle doorloop bij Immigrations, etc etc.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #118
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Woerden
    Berichten
    17

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mindcrash Bekijk Berichten
    Wij vliegen morgen met Continental naar Newark en daarna wederom met continental naar Miami. Weet soms iemand of de koffers dat automatisch gaan bij de overstap of dat je die zelf moet gaan halen en weer droppen?
    Wij vliegen over 3 weken met Continental naar Newark en dan door naar Miami.
    Hoe vonden jullie Continental? Ik begrijp uit dit forum dat je dus wel je bagage van de band moet halen.... altijd goed om te weten!

  9. Top | #119
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    112

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    goede ervaringen gehad met Continental tijdens een bezoek aan New York. In Newark zit echt naast het vliegveld de grote outlet Jersey Gardens. Mocht je tijd hebben....imho een betere outlet dan ik tot nu toe in Orlando ben tegen gekomen!

  10. Top | #120
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seinfeld1982 Bekijk Berichten
    Wij vliegen over 3 weken met Continental naar Newark en dan door naar Miami.
    Hoe vonden jullie Continental? Ik begrijp uit dit forum dat je dus wel je bagage van de band moet halen.... altijd goed om te weten!
    Sja, het is in eerste instantie natuurlijk ook maar net wat iemand van een airline en vlucht verwacht. Dat zal ervaringen al kleuren. Tel er bij op dat sommige mensen op 1 ervaring een totaal oordeel baseren, ook als die ervaring niet altijd 'de schuld/ ter ere van' de airline hoeft te zijn.

    Uit recente cijfers van de DOT (Department of Transportation) komt CO uit in de betere regionen, boven bijv. Delta en UA. De een hecht daar belang aan, de ander niet.


    Zelf zweer ik bij CO en hun service, vind het nu al jammer dat we in 2011 op een bestemming vliegen waardoor ik geen gebruik van CO kan maken. Ze bieden mij keer op keer service die above and beyond is. Genoeg mensen zweren bij andere airlines. Het is maar net waar je aan hecht.


    Voor wat betreft koffers van de band; dat staat los van CO. Dat is gelinkt aan het feit dat je in Amerika voet op de grond zet. Zodra je in Amerika aankomt (ook als je doorvliegt naar een bestemming buiten de USA) moet je samen met de bagage door de TSA-controle op de airport waar je voor het eerst voet op Amerikaanse bodem hebt gezet. Dit is overigens een zeer simpele procedure. Bagagebanden zijn vaak vlakbij het controlepunt en direct na dat punt kun je de koffers zo weer op een volgende band zetten. Je hoeft ze niet opnieuw in te checken of wat dan ook. Voordeel van een indirecte vlucht is dat je bij aankomst op Miami vervolgens zo door kunt lopen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •