Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 26 van de 60 EersteEerste ... 16242526272836 ... LaatsteLaatste
Resultaten 251 tot 260 van de 595

Onderwerp: Everglades

1. Top | #251
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006

Standaard Re: Everglades

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Dat is ook de reden waarom verhuurmaatschappijen het rijden op onverharde wegen verbieden. Je bent er ook niet verzekerd. Hoe aantrekkelijk, avontuurlijk en romantisch misschien ook, weet wel welk risico je loopt.
    Dat is inderdaad even een afweging die je moet maken.

De weg zit soms ook vol met kuilen (soms best diep) en vooral waneer er net een overstroming is geweest kan dat even lastig zijn,....
    Je moet er ook echt gewoon rustig doorheen rijden zo zie je ook veel meer bv een mega pyton. Onze zoon van toen 12 zag een pyton over de weg de bosjes ingaan, sprong uit de langzaam rijdende auto en rende erachteraan dat was even minder.... gelukkig schrok hij zelf net zo van zijn reactie als wij.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida

2. Top | #252
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yowannes Bekijk Berichten
    Loop Road: is dat de baan die van de ingang van Everglades NP tot aan de gigantische barbecue plaats loopt?
    Meer over Loop Road in dit topic; ook hoe je het kunt vinden:

Een barbecueplaats ben ik niet tegengekomen.

De verzekeringskwestie waar Teleton steeds voor waarschuwt wordt zal vooral wegslepen bij vast komen te zitten of autopech omvatten. Ik ben niet met een huurauto gegaan maar met mijn eigen auto daar. Voor deze zaken ook niet verzekerd...:-\"
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 23-06-10 om 07:22.

3. Top | #253
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009

Ok, ik zie wat het is nu. Klinkt avontuurlijk, maar zelf zo ik niet meteen geneigd zijn om daar door te rijden. Die alligators, tot daar aan toe, maar vooral de slangen.... :-&
    Ik had het op een andere baan: een baan die van de hoofdingang van de Everglades naar een groot barbecue terrein ging (ongeveer 1,5 u enkele richting). Dit vonden we persoonlijk tijdsverlies, wegens weinig te zien + weinig stopmogelijkheden. Ik zou ze precieze naam nog eens moeten opzoeken.

4. Top | #254
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    De verzekeringskwestie waar Teleton steeds voor waarschuwt wordt zal vooral wegslepen bij vast komen te zitten of autopech omvatten.
    Het gaat beslist niet om een paar dollar sleepkosten. Juist omdat de verleiding voor het berijden van dergelijke spectaculaire en schitterende weggetjes groot is, lijkt het mij goed om avontuurlijke liefhebbers op het forum hierover goed voor te lichten en het risico niet te bagatelliseren. Niet iedereen zal de moeite nemen om dit in de kleine lettertjes na te speuren, maar forumleden zullen het hier lezen en ze vertrouwen toch op de juistheid van de informatie. Da's juist zo fijn van een forum.

In verband met deze "kwestie" heb ik voor dit forum ooit contact opgenomen met Alamo. In hun voorwaarden staat ten eerste dat het verboden is om met een huurwagen (ook voor suv's en 4 wheel drives) om op niet verharde wegen te rijden. Hieruit vloeit voort dat alle verantwoordelijkheid, voor kosten van welke aard ook, door de verhuurder wordt uitgesloten en dat de bestuurder volledig aansprakelijk is voor alle kosten.

Eén pothole die er uitziet als een onschuldig plasje, kan de hele voortrein ontzetten en de aandrijving naar de vaantjes helpen. En dan hoef je er echt niet onverantwoord hard voor te rijden. De auto is dan total loss en de argeloze vakantieganger draait voor de kosten op. Goed om te weten toch, voor iemand de keuze maakt?

5. Top | #255
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Het gaat beslist niet om een paar dollar sleepkosten. Juist omdat de verleiding voor het berijden van dergelijke spectaculaire en schitterende weggetjes groot is, lijkt het mij goed om avontuurlijke liefhebbers op het forum hierover goed voor te lichten en het risico niet te bagatelliseren.

Eén pothole die er uitziet als een onschuldig plasje, kan de hele voortrein ontzetten en de aandrijving naar de vaantjes helpen. En dan hoef je er echt niet onverantwoord hard voor te rijden. De auto is dan total loss en de argeloze vakantieganger draait voor de kosten op. Goed om te weten toch, voor iemand de keuze maakt?
    Ik zou willen dat ik deze posting kon waarderen met een punt.
    Je moet juist waarschuwen.... daar is het een forum voor, alle kanten mogen belicht worden zo ook deze. Het is niet alleen goud wat er blinkt..
    Florida Vacation September/Oktober 2024 http://www.oldersom.nl

6. Top | #256
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010

Wij willen naar de everglades en ik vraag me af wat de beste tijd is om ongeveer zo'n airboat ride te maken? In de ochtend of middag? of maakt het niks uit.

En zijn er op de 75 en de 41 ongeveer net zoveel plekken waar je die airboat rides kunt doen?

7. Top | #257
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010

Iemand bekend met gatorpark airboat tours?

Ik zag wel in deze topic dat iemand er over begonnen was, maar eigenlijk geen reacties. Dus ik vraag het nog een keer

8. Top | #258
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010

Hoi, Mijn man, zoon van 16 en ik hebben een airboottochtje gemaakt. Als je wilt weten waar, laat het even weten. We hebben verschillende aanbieders gezien er is keus genoeg. Wij vonden het erg leuk het duurde ongeveer een kwartier. Hij zorgde ervoor dat wij redelijk wat water over ons heen kregen wij zaten op het eerste bankje. Wij hebben verder een beetje rondgelopen in het parkje, maar geen show gezien. Gelukkig geen muggen want wij worden normaal door elke mug gestoken mijn zoon en ik. Wij waren er in de tweede week van july.gr Roelina

9. Top | #259
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Standaard [Nieuws] Evergades op VN-lijst bedreigd erfgoed

Vandaag op nu.nl:
    Ook Everglades bedreigd werelderfgoed

Uitgegeven:31 juli 2010 07:2
    BRASILIA - De VN-commissie voor werelderfgoed heeft vrijdag het Amerikaanse natuurgebied de Everglades op de lijst van bedreigd erfgoed gezet.

© fotoxtra.nl

De conditie van de bekende moeraslanden in de staat Florida gaat hard achteruit, aldus Unesco.
    De commissie vergadert deze week in Brazilië over de staat van het werelderfgoed. Volgens de experts is de watertoevoer naar de zogeheten wetlands in de afgelopen jaren teruggelopen met 60 procent.

Door vervuiling zijn planten excessief gaan groeien en is het aantal diersoorten afgenomen.

Woningbouw
    De belangrijkste oorzaak voor de achteruitgang van het gebied is de bouw van woningen en de toename van akkerbouw in de regio. Het is de tweede keer dat de Everglades zijn bestempeld als bedreigd erfgoed.
    Eerder gebeurde dat in 1993 nadat de orkaan Andrew veel schade had toegebracht aan het gebied, dat bekend staat om de alligators.

Oerwoud Madagaskar
    De commissie besloot ook een belangrijk oerwoud op Madagaskar op de lijst met bedreigd erfgoed te zetten. Het Atsinanana-woud kampt sinds de politieke crisis van 2009 met illegale houtkap en illegale jacht op maki's.
    Donderdag belandden de kathedraal van Bagrati en het klooster van Gelati in Georgië ook al op de lijst, evenals de Tombes van de Buganda Koningen in Uganda.

Gunstig effect
    Plaatsing van erfgoed in de gevarenzone kan een gunstig effect hebben. Eerder deze week werden de Galapagoseilanden weer op de gewone werelderfgoedlijst gezet, omdat de situatie in het gebied verbeterd was.
    Unesco hoopt met de plaatsing op de lijst van bedreigd erfgoed overheden te dwingen meer te doen aan het behoud en de bescherming van een gebied. In sommige gevallen helpt het niet.

Arabische Orix
    Zo werd vorig jaar het Elbedal bij Dresden 'onterfd' door de aanleg van een brug. Eerder schrapte Unesco ook een natuurgebied in Oman toen de Arabische Orix die men met de erfgoedstatus wilde beschermen, desondanks uitstierf.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

10. Top | #260
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009

@marjoleinenrick

Ja wij hebben er 2 gedaan afgelopen mei. Gator Park was de eerste en Everglades Safari Park de tweede.

Gator Park was erg leuk met 2 shows, een met slangen en daarna een met aligators. Je kunt daar na afloop ook gratis een aligator vasthouden om een foto te maken bij de slangen kun je een kleine slang vasthouden. Bij dat andere park moest je extra betalen voor die foto.

Aitboattours zijn ongeveer hetzelfde alleen bij Gator Park maakte de man er iets meer show van om de boot helemaal rond zijn as te laten draaien met wat spetters. Als ik moest kiezen zou ik voor Gator Park gaan.

1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

Forum Rechten