Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 15 van de 100 EersteEerste ... 513141516172565 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

1. Top | #141
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005

Standaard Re: Tolwegen

Al deze ellende heb ik ook al eens meegemaakt: geen quarters of dollarbiljetten bij de hand (in het donker), en als je ze wel hebt zit je met een zware buidel geld die je mee moet zeulen. Mijn oplossing voor dit jaar, en ALLE volgende jaren: voor 6 dollar de tollpass optie aan je autohuurcontract toevoegen. Je kunt direct de E-pass lanes gebruiken en dus lekker doorrijden, en alle tol wordt automatisch van je creditcard afgeschreven. Alamo biedt deze optie, ik weet niet zeker of de andere verhuurbedrijven dit ook doen, maar ik denk van wel gezien de felle concurrentie onderling.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

2. Top | #142
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

$6,- ?? Ik dacht dat het $2,- p/d tot een max van $10,- per huurperiode was.
    Althans, dat heb ik een keer gelezen op de alamo.com site, bij de aankondiging.

Maakt ook niet (meer) uit, heb nu toch een eigen malloochempie :-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

3. Top | #143
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009

Vandaag een brief gekregen van Alamo dat we een tolpoortje niet betaald hebben.
    1,25 dollar. Samen met de administratieve kosten wordt er 7,25 dollar van onze creditcard afgeschreven.

Ik snap alleen niet welk tolpoortje het dan geweest is, want wij hebben er maar 1 gehad waar we geen kwartjes hadden en daar moesten 2 kwartjes in (bij aankomst naar hotel en toen hebben we er nederlands geld in gegooid ). Valt me wel mee dat het maar 7,25 dollar is. Het kan dus wel dat je achteraf nog iets hoort en deze keer ook nog zeer snel.

1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

4. Top | #144
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50 Bekijk Berichten
    Alamo biedt deze optie, ik weet niet zeker of de andere verhuurbedrijven dit ook doen, maar ik denk van wel gezien de felle concurrentie onderling.
    Het E-pass principe werkt perfect... Echter het gaat regelmatig fout doordat Alamo keer op keer fouten maakt...

Dus E-Pass "persoonlijk" werkt PERFECT!
    Maar E-Pass via het Alamo is een rampenplan.

Teveel afschrijven...

Verkeerde dingen afschrijven, verkeerde data afschrijven... zelfs op data dat je alweer thuis bent...

Zal ik doorgaan?

Ik ken mensen die al maanden bezig zijn om het teveel/verkeerd ingehouden geld weer terug te krijgen...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-05-10 om 03:59. Reden: samengevoegd
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

5. Top | #145
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

En buiten dat krijg je met je eigen transponder nog korting op de tol ook :-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

6. Top | #146
    Ingeschreven
    Mar 2005

Ik snap het niet. Ik dacht dat Alamo je alleen de Epass optie aanbiedt, maar dat een officiele instantie (hun 'verkeer en waterstaat' of zo) voor de echte afschrijvingen zorgt. Ik ga nu in ieder geval wel goed m'n creditcard afschriften in de gaten houden na wat er hiervoor is gezegd. Om eerlijk te zijn had ik onderweg soms m'n twijfels of het systeem goed zou werken. Toen ik een keer de E-pass gate passeerde ging er een orange knipperlicht aan, en een andere keer meende ik een geluidssignaal te horen. Ik was echter van mening dat een eventuele fout voor rekening van Alamo zou komen, want...wat kan IK verkeerd hebben gedaan?

@Gerrit: het is echt slechts 6 dollar voor de gehele huurperiode. Ik heb het op m'n huurcontract gecheckt. Misschien moet ik toch ook maar zo'n pieremechoogemkassie kopen zoals de jouwe.
    Groeten van Eric!

7. Top | #147
    Ingeschreven
    Mar 2005

De eindafrekening van de toll pass via Alamo is binnen, en er staan gelukkig geen onaangename verrassingen op. Alles bij elkaar heb ik slechts 24 dollar aan toll gespendeerd. Met de toll pass optie erbij dus in totaal 30 dollar toll avontuur. Volgende keer maak ik er weer gebruik van denk ik O
    Groeten van Eric!

8. Top | #148
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Behalve dan dat Alamo liegt en zegt dat je voor 6 dollar klaar bent.
    Hoeveel was je anders kwijt, zeker niet bijgehouden? Denk 24 dollar? :mrgreen:

9. Top | #149
    Ingeschreven
    Mar 2005

Tegen mij heeft Alamo in ieder geval niet gelogen. Bovendien was ik al op de hoogte van de details door hun website te raadplegen voordat ik op reis ging. Heeft Alamo tegen jou dan wel gelogen?
    Groeten van Eric!

10. Top | #150
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Yep, ik kon voor 6 dollar zo'n Sunpass krijgen en dan kon ik langs alle tolpoorten rijden, was zo terugverdient want als je veel tolwegen rijd, ben je veel dollars kwijt en met deze 6 dollar was alles geregeld.

Natuurlijk wist ik ook wel hoe het zat, dus de beste man vriendelijk bedankt. Vind het niet erg om even te stoppen en heb nergens file gehad voor de tolpoorten.
    Trouwens, zo oplettend was hij niet want hij vergat te vragen of het adres op mijn rijbewijs nog klopte. Al heb ik er diverse malen gehuurd, men slaat het blijkbaar niet op, uiteindelijk bleek het oude adres op de papieren te staan. Zelf trouwens niet naar gekeken, alleen naar alle kosten waar ik voor moest tekenen.

Forum Rechten