Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 6 van de 22 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 215

Onderwerp: [Reisverslag] Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

1. Top | #51
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009

Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

Vanuit een koud en nat Brabant: beterschap voor beide!
    Als t echt niet meer gaat kun je altijd nog terug naar Zwolle ...
    (wedden dat je health level nu ineens omhoog schiet?!)

2. Top | #52
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005

Hopelijk ging het dinsdag beter met onze reislustige verslaggever en z'n vrouw. M'n leesbril is (weer) gepoetst, en klaar voor het volgende inspirerende relaas \\/
    Laatst gewijzigd door ekkie50; 23-02-10 om 16:59.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

3. Top | #53
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Hee, wat is dat nou? Samen in de lappenmand..? Dat kunnen we niet gebruiken, dus duimen wij vanuit een grijs, koud maar vooral onbestuurbaar Nederland op een voorspoedige recuperatie van het dartele duo dat ons van uit Florida van veel vrolijke informatie moet voorzien. Moge de strakgespannen snaren van Jimmy's Stratocaster hier een muzikale bijdrage aan leveren zodat jullie snel weer fris en fruitig All along the watchtower kunnen rennen. There must be some way out of here.....\\/

4. Top | #54
    Stamgast vondutchga's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007

moet ik je wat kippesoep brengen?
    01010010011010010110001101101000011000010111001001 10010001000000010100100110111101101110011001000110 0101001011100101010101010011

5. Top | #55
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006

Wat fijn dat de reis zo voorspoedig is gegaan maar wat ontzettend jammer dat jullie samen in de ziekenboeg zijn beland :-? Het verslag leest tot nu toe wel heerlijk weg.

Hopelijk knappen jullie snel weer op en kunnen jullie verder met het genieten, véél beterschap!

Groetjes,
    Sonja
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

6. Top | #56
    Vaste Bezoeker Meri's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009

Jullie verslag leest heerlijk weg en wat een mooie grote auto hebben jullie.
    Fijn dat de temperaturen wat omhoog gaan. Nu ook heel snel opknappen. Ik blijf julie volgen.

Veel plezier daar, maar zo te zien gaat dat wel lukken

Groetjes,
    Meriam

7. Top | #57
    Stamgast vondutchga's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007

Je voelt je waarschijnlijk al weer wat beter, onderweg van werk naar huis even door primrose gereden maar geen dikke witte expedition met een "kleine deugniet" sticker
    01010010011010010110001101101000011000010111001001 10010001000000010100100110111101101110011001000110 0101001011100101010101010011

8. Top | #58
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vondutchga Bekijk Berichten
    moet ik je wat kippesoep brengen?
    Hartelijk dank voor het aanbod, maar ik heb net Wonton soep gehaald, van Campbell's uiteraard.
    De nachtrust heeft ons goed gedaan, bedankt voor de opbeurende berichten.

Weinig meegemaakt vandaag, dus waarschijnlijk weer een uitgebreid verslag :mrgreen:
    Morgen blijft de Expedition grotendeels bij huize 8622, vermoed ik.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

9. Top | #59
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005

Geef Alamo nou niet teveel benzine terug straks :lol:
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

10. Top | #60
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Dinsdag 23 Feb. 2010

De nachtrust heeft ons beiden goed gedaan. De migraine is daardoor en dankzij de wonderpillen (we hebben er al veel geëxporteerd) van Excedrin geheel verdwenen, en de maagkrampen zijn het riool in.
    Alleen brengt het voorslapen op de bank wel met zich mee dat een verplicht laatste toiletbezoek mij om 5 uur al uit de veren helpt. Mooi op tijd voor het eerste nieuws, en een lang heen en weer gemail met de webhoster.
    De conclusie van deze uitstekende helpdesker is dat de draadloze router van de villa waarschijnlijk geen FTP verbinding toestaat. En mijn kennis gaat niet zo ver dat ik aan de instellingen van onze lifeline wil tornen, als dat al zou kunnen.

Ook is er tijd zat om het reisverslag van de vorige dag uit te werken. Met het nieuws op de achtergrond lukt dat prima. Opmerkelijk nieuws is de waarschuwing voor mist waarvan de dichtheid zo groot is dat er op sommige plaatsen zelfs minder dan een halve mijl zicht is. U bent gewaarschuwd……..

Verder natuurlijk de gebruikelijke armed robberys en ander schietpartijen waarvan hier de daders, of tot dan vermoedelijke verdachten met foto, naam en toenaam gewoon in beeld komen. Dat geldt ook voor dierenmishandelaars.
    Het blijft toch een dubbel gevoel. Aan de ene kant denk ik; dat moesten ze in Nederland ook doen, aan de andere kant; vermoedelijke verdachten.
    De weermannen geven me wel een goed gevoel. Er komt regen, en wel op twee fronten. Eén ten Noorden van Orlando, en de ander ver ten Zuiden, dus blijft het hier mooi droog. Temperaturen mid tot high seventies, dus dat gaat de goede kant op.

Maar ook hier zitten de weermannen er wel eens naast. Een paar uur later regent het hier ook, weliswaar licht en kort, maar regenen doet het. Gelukkig zaten ze met de temperatuur goed en heeft de zonnebril vandaag overuren gedraaid.
    Op een wat meer humaan tijdstip komt ook de vrouw des huizes uit haar mandje en als die na een paar bakken koffie aanspreekbaar is beginnen we aan de belangrijkste maaltijd van de dag. Haar hoofd en mijn maag kunnen er weer tegen.

De rest van de ochtend brengen we samen bij het zwembad door, ik er in, en Marion ernaast aan het telewerken. Normaal zou ik zeker ook voor de TV hebben gezeten, maar de Winter Olympics gooien net als voor de avonduren, de hele programmering op z’n kop. Dus Regis & Kelly zijn vervangen door Hilfigger en zwemband. Gelukkig is volgende week weer alles normaal, en kunnen we weer uitzien naar nieuwe afleveringen van CSI, NCIS en vooral The Tonight Show met Jay Leno.

Tegen het eind van de ochtend maken we ons op voor wat lokaal shopwerk en vertrekken we richting Florida Mall. Niet via de “normale” weg, want we pakken nu natuurlijk de 417 tolweg. We hebben een Sunpass, en zullen hem gebruiken ook ! En het werkt, want ‘savonds zien we dat er $.75 afgeschreven is van ons account. Je betaalt ook nog eens minder toll als Sunpasshouder. Mooi toch ?
    Van de 417 draaien we OBT (voor wie het niet weet; Orange Blossom Trail) op en maken iets verderop de eerste stop bij ACE Hardware.

Daar moeten wat bouten en moeren, en wat gereedschap, alles Amerikaanse maten aangeschaft worden. Ook weer zo’n winkel waarvan je denkt; waarom hebben we die in Nederland niet. Op het gebied van hardware hebben ze werkelijk alles, in alle mogelijke uitvoeringen. Bouten en moeren in al zijn gedaanten en zowel zwart, gegalvaniseerd, showchrome en roestvast staal.
    En hetzelfde geldt voor de aanwezige gereedschappen. Een paradijs voor de gevorderde motorbouwer. Met moeite verlaat ik deze mooie winkel.

Even verderop zit aan dezelfde kant de Florida Mall, ons volgende adres. Op de lijst staan een tas, Uggs, Crocs en een DVD, 4e seizoen “My name is Earl”.
    Nu is het met het verscheiden van de Virgin Megastore van Downtown Disney al erg krap geworden met de CD/DVD winkels, maar de sluiting van de FYE (For Your Entertainment) in deze Mall is wel de doodsteek. Dat blijkt erg recent te zijn, want de winkel is nog niet eens helemaal leeggehaald, en staat nog gewon op de website en in de mall-map. De Croc- winkel blijkt een kraam, en de gewenste Uggs kunnen we niet vinden in de enkele zaken die ze verkopen.

Zijn we dan helemaal voor koefnoen naar de FM gereden. Zeker niet, want we betreden de mall via Sears, “toevallig” bij de gereedschapafdeling, en daar mag ik altijd graag even neuzen. Het neuzen mondt uit in de aanschaf van een Tap & Dice-set in inchmaten, iets wat ik al wel had, maar van inferieure kwaliteit (koste dan ook maar twee tientjes).
    En Marion vindt bij dezelfde Sears een paar lookalike Uggs pantoffels die direct de tas in gaan. Niks tegen echte Uggs, maar deze kosten een kwart van de Uggsprijs, en ze verslijt ze bij de bosjes.
    Ook vindt ze bij Macy’s (as usual zou ik bijna zeggen) twee handtassen waar ze niet uit kan kiezen. Althans, het begon met veel meer, maar deze twee blijven over, en daar gaat ze nu even over nadenken.
    We lunchen op de foodcourt weer van Taco Bell, het bekende recept, en wandelen nog even de Apple Store binnen om de Pods te checken. Die ouwe classic van mij wordt een beetje gammel, dus oriënteren is geen misdaad.

Ook dit blijft in beraad, en vrijwel ongeladen rijden we de parkeerplaats weer af voor de volgende mall, de Premium Outlet. Tolwegdeskundige als ik nu ben wil ik weer via betaald asfalt, maar neem in de bocht van de afslag de verkeerde baan en ga bijna vanzelf totaal de andere kant op. Geen ramp, want ik weet wel waar ik uitkom. Net voorbij de andere outlets (Pr1me) op de Interstate 4.
    Die gaan we dan maar weer West om hem bij LBV (voor wie ook dit niet weet; Lake Buena Vista) te verlaten voor de net gepasseerde Premium Outlets.

Ook hier gaan we weer op zoek naar Uggs en Crocs. Wat direct al opvalt, naast de ook nu weer in grote getale aanwezige snowbirds, is dat het hier ook al niet echt druk is. Iets drukker als de Florida Mall, met zijn vele leegstaande winkels, maar toch echt rustig ten opzichte andere bezoeken. Aan het weer kan het niet liggen, want dat is gewoon schitterend.
    Maar ook hier zijn de beoogde Uggs onvindbaar, evenals de gewenste Mesa Crocs, die zelfs in deze mega Crocs Store niet aanwezig zijn. Misschien te nieuw ?
    Ik houdt mijn gedachten bij een paar Yukon Crocs, die er ook goed uitzien.

Totaal tasloos verlaten we de Premium en door het prachtige weer besluiten we richting Lindfields te reizen om daar ons wateramusement te gebruiken. Onderweg wordt ook het dinerplan voor vanavond beslist. Marion bakt een uitsmijter en zelf ga ik voor een frozen pizza. We eten in, dus.
    Voor de pizza stoppen we bij de SuperTarget vlak bij huis. Daar moeten we toch zijn, want de zoektocht naar het laatste seizoen “Earl” wordt steeds vruchtelozer. Online nog wel te bestellen, maar in de winkel nada. Nu had ik hier wel een combipack seizoen 3 en 4 gezien, maar 3 hebben we al.
    Nood breekt wetten, dus nemen we de combi, die echter supervalue blijkt te zijn, want hij kost $24.99, terwijl de losse #4 op internet al $34.99 kost. Ka-chinggg…

Dus gaan we met pizza,blik soep en DVD huiswaarts waar alras de kleren vervangen worden door badpakken. Wat kan het leven toch mooi zijn.
    Helaas kan door miscommunicatie de pizzamaaltijd niet doorgaan. Doet bij ons de timer van de oven in minuten en seconden, de Amerikaans broer denkt in uren en minuten, en 12 uur en 00 minuten voor het verwarmen van een pizza is zelfs hier te veel. Sommige mensen houden van doorbakken, maar mij trekt het niet.

Gelukkig hebben we nog een voorraad Friday’s Chicken Quesadilla’s in de vriezer en samen met een zeer smakelijke Campbell’s WonTon Soup en een Wal*Mart’s $.58 Pecan Pie maken we er een fijne maaltijd van.
    De avond wordt verder gevuld met laptoppen, het bekijken van ook op NBC wereldnieuws van de vukup van Gerard Kemkers en de series NCIS en NCIS Los Angeles, binnenkort ook op de Nederlandse TV. Dit alles vergezeld van een paar zeer gezonde sapjes en een bescheiden bakje Cheetos. Ook lekker.
    Tomorrow is another day.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

Forum Rechten