Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 55 van de 100 EersteEerste ... 545535455565765 ... LaatsteLaatste
Resultaten 541 tot 550 van de 999

Onderwerp: Autohuur: Alamo (1)

1. Top | #541
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Standaard Re: Autohuur: Alamo

Ze proberen altijd een upgrade aan te smeren ivm provisie. Voor de crisis had ik wel geluk en bestelde ik economy en reed ik weg met groter spul, tot full size aan toe.
    Soms hebben ze wel gelijk hoor, ik had compact met 3 man, is eigenlijk te klein. Zelfs met midsize (free upgrade na probleem met compact) was het de juiste auto uitzoeken want zelfs niet in elke midsize passen 6 koffers/tassen. Ga je alleen naar je hotel en verkas je niet, dan kan je natuurlijk wat op de achterbank kwijt.

Ik heb 1x toen ik naar Key West reed met een bomvolle auto, toch 1 koffer op de achterbank gelaten bij Theater of the Seas, gewoon zo neergelegd dat je 'm alleen zag als je naast de auto stond, van een afstandje niet te zien. Soms moet je risico nemen en aan de andere kant komen daar toch een berg toeristen die niet nog een koffer willen jatten.

En wat betreft laat landen en dan een mooie auto meenemen; dacht ik vroeger ook, maar het is inderdaad een 24 uurs proces. De auto wordt teruggebracht, men controleert kmstand, vraagt of er geen problemen zijn. Geen problemen? Door naar de wasserette, even schoonmaken, stofzuigen, voltanken en hup terug de garage in.
    Bij Ta2Gerrit hebben ze er nog als extra service een kakkerlak in gedaan (was Gerrit toch?), al weet ik niet of dat Alamo was :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Best mooi concept van inleveren, schoonmaken en hup weer inzetten. Je moet gewoon het geluk hebben dat er meerdere vliegtuigen landen en jij in een dikke rij staat, dan wil je nog wel eens geluk hebben. Maar ik ben liever binnen 10 minuten aan de beurt ipv een uur of langer zoals ik de eerste keer meemaakte.

Omdat ik ze nu wel economy hebben in Orlando en ik nu een beetje het proces ken, bestel ik toch liever een auto die ik wil hebben ipv het risico te nemen voor een paar tientjes verschil.

Maar ze kunnen inderdaad wel flink zeuren bij de balie... of ik met die compact naar Miami zou rijden. Dat was niet te doen... op een fiets is het niet te doen, any car will do, honey. Die Amerikanen zijn veelste veel luxe gewend soms.

2. Top | #542
    Vaste Bezoeker Meri's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009

Daar had ik eigenlijik ook aan kunnen denken dat het een 24 uurs business is. Je moet maar net geluk hebben dat je rij leeg is. Dan mag je naar de volgende rij. We zien eigenlijk wel. Op een 1 of andere manier wil je als je in Amerika bent in een grote auto rijden:-k, hoe zou dat nou komen:-D. Vorig jaar hebben we in een Dodge Durango gereden, maar waren we met 4 volwassen en 1 kind en hele tijd onderweg en nu zijn we allemaal maar met ons gezinnetje en verblijven we 3 weken in een villa. We hebben nu een intermediate suv gehuurd. Ik hoop alleen niet dat ik wegrij in een Kia Rondo, want dat ga ik denk ik daar ter plaatse wel upgraden.

3. Top | #543
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009

Na alle upgrade verhalen even iets anders, ff model enzo buiten beschouwing gelaten ieder zijn meug zullen we maar zeggen, maar waar moet je toch echt wel op letten wat werkt in de auto voordat je em meeneem, zoals de sigaretten aansteker voor de navigatie en zo zullen er meer dingen zijn die je van te voren beter kan controleren.

4. Top | #544
    Ingeschreven
    Jan 2009

Dat is inderdaad een goeie. Wanneer de auto gestart is gelijk de adapter van de tomtom in de sigarettenaanstekr. Hij zal niet werken en je komt daar halverwege achter en de batterij van je tomtom is op...:-(:shock: Dat zouden we niet willen hebben na een lange reis.

5. Top | #545
    Ingeschreven
    Jun 2009

Nee daarom vind navigatie toch ook wel erg gemakkelijk ook al neem ik nog wel een "ouderwetse"kaart mee

6. Top | #546
    Ingeschreven
    Jan 2009

Ja sowieso ook even een routeplanner uitdraaien voor vertrek. Maar het liefst een tomtom. Want manlief luistert nooit zo graag naar mij in de auto#-oDat is een beetje dom, want ik heb bijna altijd gelijkO.

Nu weer even ontopic. Er zit toch altijd een 12v contact in de auto? Wij nemen namelijk onze eigen tomtom mee. Als we een map kunnen downloaden van internet of anders huren we er 1 bij AV. Maar niet via Alamo. Vorig jaar wel via de autoverhuurder gedaan, maar dat waren echt verouderde garmins.

7. Top | #547
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Een map downloaden van internet mag geen probleem opleveren, www.tomtom.com .
    En er is altijd wel één, soms zelfs meerdere, 12V aansluiting in de auto's.

GPS huren is vaak duurder dan daar nieuw kopen, maar dat mag bekend zijn.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

8. Top | #548
    Vaste Bezoeker arie van urk's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007

Maandag weer een leuk gesprek gehad met een meneer van Alamo.

In West Palm Beach zitten de balie's van de autoverhuurders tegenover de lopende banden waar je koffers opkomen.

Aangezien wij 's avonds laat aankwamen waren er niet veel mensen meer op het vliegveld en stonden we zeer snel bij de Bagageclaim.

Bij Alamo / national stond niemand voor de balie zodat wij besloten eerst de auto papieren te regelen en dan pas de koffers te pakken.

De Alamo medewerker wikkelde alles netjes af ,maar vroeg tussen neus en lippen door of we geen convertible wilden huren ( 2 mensen met alleen handbagage en een laptoptas).
    Mijn antwoord was dat het buiten regende......
    Ook had de man nog wat Dodge Chargers in de aanbieding...
    Waarop het antwoord was dat ik graag mijn rijbewijs nog een tijdje wil gebruiken.

Geen verdere vragen over upgrades meer alleen de Garmin werd nog aangeraden.
    Aangezien ik na 16 bezoeken in die omgeving de weg wel ken heb ik dat vriendelijk afgewezen.

De eco 2 deurs werd netjes uitgeprint en we mochten naar buiten om de pendelbus te halen.

De chauffeur vroeg wat we gehuurd hadden en zette ons netjes bij de compacts af (pbi kent geen economic cars ).

En zo rijden wij nu met onze rood metallic Yaris sedan vrolijk langs de Oost kust van het heerlijke Florida.

9. Top | #549
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meri Bekijk Berichten
    Nu weer even ontopic. Er zit toch altijd een 12v contact in de auto?
    Al deze aansluitingen zijn gezekerd, dus het is best mogelijk dat deze zekering het heeft begeven door een vorige gebruiker met bv een grote omvormer.

Even kontroleren kan dus geen kwaad

10. Top | #550
    Ingeschreven
    Jun 2009

Hoe kan je dan het best controleren want als je navigatie helemaal vol is dan zie je dat niet en volgens mij zit er niet op elke stekker een lichtje.(sorry ben en blijf blond)

Forum Rechten