Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 8 van de 14 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 131

Onderwerp: Wassen in Florida

1. Top | #71
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009

Standaard Re: Wassen in Florida

Eén tip: die tubes vakantiewasmiddel zijn niet geschikt voor de wasmachine. :smile:
    En dat heb ik dan een x mee gemaakt, in Orlando ... 2002 ...
    Geeft wel leuke foto's!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-01-10 om 02:11. Reden: quote reparatie

2. Top | #72
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maartje Bekijk Berichten
    Wat mij altijd opvalt aan de Amerikaanse wasmachines is dat ze lekker snel klaar zijn (komt doordat ze het water niet zelf opwarmen maar zelf warm water nemen), en dat ze je was altijd zo laten slijten.
    Amerikaanse wasmachines zijn onwaarschijnlijke water- en energievreters - tot 20x zoveel als een energieklasse A bij ons. Ik heb in mijn huis dus een voorlader staan, een 'European model' zoals ze dat in de winkel noemden. Vermoedelijk nog energieklasse E bij ons of zo, maar hij gebruikt volgens de Amerikaanse energiewijzer maar 7% van de meest onzuinige.

Ondanks dat het een Europees uitziende voorlader is, is de was onwaarschijnlijk snel klaar en niet schoon op zijn Amerikaans. Behalve het opwarmen van het water wordt in Europese wasmachines gewoon veel langer gewassen. Het wasgedeelte van mijn Amerikaanse wasmachine duurt welgeklokt 11 minuten. Hier duurt ergens tussen een uur en anderhalf uur voordat het spoelprogramma begint.

Gevolg: je trekt meer profijt van water en wasmiddel. Een belangrijk onderdeel, de enzymen, hebben tijd en een zekere temperatuur nodig om hun werk te doen (in tegenstelling tot wat de fabrikant het middel voor brrrrrrrrriljant schone was bij 15 graden wil doen geloven).

Ik kan niet beamen of mijn was minder snel slijt - ik heb de bovenlader links laten liggen.

FWIW - Koen

3. Top | #73
    Stamgast Flufjuh's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008

Nu weet ik nog steeds niet hoe het nou zit met dat wasmiddel. De één zegt er gewoon opgooien en de ander zegt dat er een soort speciaal, geheim vakje voor is.
    Eet nooit gele sneeuw.

4. Top | #74
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Sommige modellen hebben een laatje zoals onze wasmachines. Op mijn wasmachine daar is dat een voorziening waar je alleen vloeibaar wasmiddel in kunt gooien. Waspoeder moet ik maar zo in de trommel doen. Als er niet zo'n laatje is, of je kunt het niet vinden, kun je het wasmiddel altijd in de trommel doen. Maar hou er rekening mee dat niet alle kleding zomaar tegen geconcentreerd (vloeibaar) wasmiddel kan. Je moet dan wel onmiddellijk de machine aanzetten. Waarschijnlijk hadden ze daarom destijds de wasbolletjes uitgevonden.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-02-10 om 08:39. Reden: full quote eruit

5. Top | #75
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010

Toen ik vorig jaar in Amerika werkte heb ik mijn bezoek een wasbolletje mee laten nemen zodat ik het wasmiddel niet zo direct om mijn kleding hoefde te gooien.
    Verstandelijk geloof ik niet dat het echt wat uitmaakt maar voor mij gevoel was het net even lekkerder.
    Dit jaar gaat er dus gewoon een bolletje mee in de koffer

6. Top | #76
    Stamgast Michael's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006

:???:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flufjuh Bekijk Berichten
    Nu weet ik nog steeds niet hoe het nou zit met dat wasmiddel. De één zegt er gewoon opgooien en de ander zegt dat er een soort speciaal, geheim vakje voor is.
    Tja, als iedereen dezelfde machine zou hebben kreeg je een uniform antwoord. Er bestaan nou eenmaal meerdere typen.
    Verder zeg ik nogmaals dat het zo simpel is, dat als je het ziet er om moet lachen.

7. Top | #77
    Stamgast Flufjuh's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008

Ik ben geen wasmachine-expert he, vandaar de vraag. Ik vind dat wasbolletje wel een mooi idee eigenlijk, dan zit je volgens mij altijd goed.
    Eet nooit gele sneeuw.

8. Top | #78
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA

Wij gebruiken altijd vloeibaar wasmiddel van Publix, gaat zo op de was... is niks engs aan... goed product...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

9. Top | #79
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009

Andere vraag: onze villa is voorzien van handdoeken ea textiel/linnen.
    Ik denk dat dit bij de meeste villa's zo is dus hier zijn vast wel experts op dit gebied.
    Wat is de bedoeling aan t eind van de vakantie? Moet je alles gewassen en gevouwen
    terug leggen? De eindschoonmaak is inbegrepen maar ik ga er vanuit dat t linnengoed daar niet bij hoort.
    Er zullen ook niet genoeg handdoeken op voorraad zijn voor 5 pers. voor twee weken
    dus wassen tussendoor is 'verplicht'. Ik heb geen ervaring met t huren van een villa in t buitenland dus vandaar mijn vragen.

10. Top | #80
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Hallo mrloes. ier is het zo dat je het linnengoed en de handoeken, op twee aparte stapels, in de wasruimte moet leggen, dus niet zelf hoeft te wassen.

Wij hebben hier werkelijk een kast vol met handoekken, verdeelt tussen "voor zwembad" en "voor badkamer" waar we wss de hele vakantie wel mee uitkunnen.
    Maar Marion wast ze toch , want anders wordt het zo'n berg.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

Forum Rechten