Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 9 van de 100 EersteEerste ... 78910111959 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

1. Top | #81
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Tolpoort gemist

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lea Bekijk Berichten
    Wel handig vind ik, en mezelf kennende goed voor mij.
    Nou, handig......Het is een beetje afhankelijk van wat je van plan bent. Voorbeeld: Voor een 'normaal' bezoek aan Orlando rijden wij bij aankomst via de South Exit over de tolweg naar Kissimmee. Hier staan bemande tolpoorten, je betaalt en krijgt wisselgeld, 'k Zou niet weten wat daar moeilijk aan is of hoe je die tolpoorten zou moeten missen. Wanneer je tussentijds een afslag neemt, heb je met onbemande tolpoorten te maken. Voor Cane Island en de 192 Kissimmee is dit niet aan de orde.

Ook op de terugweg naar het vliegveld heb je, als je over de Sand Lake Road langs de Florida Mall rijdt, nog net één (bemand) tolpoortje. Wachtrijen hebben we nog nooit meegemaakt. Verder komen we niet op tolwegen, dus kan men het wel zuinig vinden, maar wij hebben er zelf gewoon geen behoefte aan om met een tolpasje van $ 10 in de week door de op rekening poort te mogen rijden.

Je kunt zelf van te voren aardig bepalen of je veel gebruik van de tolweg zult maken. Opletten door welke poort je rijdt, moet je toch als je kunt kiezen uit bemand, onbemand en op rekening. Om op zeker te spelen, zou ik, als ik jou was, in ieder geval wel voor bemand kiezen. Verder is de hier eerder geven tip om zo snel mogelijk wat kwartjes te sparen natuurlijk prima. Dan kan je, onder normale omstandigheden, niets gebeuren bij de tolpoort.

Als ik me goed herinner neem jij je TomTom toch mee, dan kan je kiezen of je een route met of zonder tolwegen wilt rijden. Je komt overigens niet 'zo maar'op een tolweg terecht, het staat heel duidelijk aangegeven. Dus of een pasje voor jou handig is, is maar helemaal de vraag, voordelig lijkt het me in ieder geval niet.

2. Top | #82
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2009

Wij hebben dit jaar bij Dollar onze auto gehuurd, en de tol afgekocht voor 20 dollar. Hiermee konden we door alle tolpoortjes rijden in heel Florida! werkte perfect en geen gedoe met kwartjes. desondanks blijft het spannend omdat er wel steeds een rood stoplicht blijft branden wat overigens zo hoorde volgens dollar (dit hadden we na 10 keer toch maar even gecheckt, zou anders toch 1000 dollar boete zijn

3. Top | #83
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Met de transponder heb je niks met die rode lichten te maken, je blijft nl. op de "linkerbaan", ofwel de doorgaande weg.

Het lijkt mij wel handig, wij nemen de 417, behalve van MCO > Kissimmee v.v. (de 528 is zelfs goedkoper :-)) ook nog wel eens vanaf Sanford naar "huis" en dan heb je een stop of 6. We doen dat om de Orlandospits te vermijden, maar de 417 is dan ook redelijk druk, dus scheelt het doorrijden bij de tol aardig wat tijd.

Je kunt de transponder ook zelf aanschaffen, was vorig jaar $25,-, maar dan moet je ook een Sunpass account aanmaken waar je wat geld op weg zet, voor de verrekening, en dat vonden wij te veel rompslomp.
    Dan zou de huur (hoewel relatief duur) een uitkomst zijn.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

4. Top | #84
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007

Toen we vertrokken uit Miami richting Orlando zaten we op een gegeven moment helemaal alleen op een gedeelte van de snelweg.
    We vonden het al vreemd tot we de bortjes Sun Pass en fine boven de weg zagen hangen. Oeps dat was dus 100 dollar boete.
    We dachten eigenlijk dat we wel post zouden krijgen van Hertz hierover ter zijner tijd.

Ondertussen las ik in dit topic en heb ik toch maar eens even op de Hertz site gesnuffelt.

Ik kwam daar de volgende site tegen : https://www.hertz.com/rentacar/byr/i...nited%20States

Nu is mijn technisch engels niet zo goed maar volgens mij betaal je gewoon automatisch 2,50 dollar per dag en kun je gebruik maken van de Sun Pass wegen????

Wie kan dit eens even voor me "vertalen"?
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722

5. Top | #85
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbell Bekijk Berichten
    volgens mij betaal je gewoon automatisch 2,50 dollar per dag en kun je gebruik maken van de Sun Pass wegen????
    Bij Herz is deze service volgens mij altijd bij de huurpijs inbegrepen. Je kunt dus onbezorgd doortuffen. Tolgeld wordt via de creditcard verrekend. Zelf zeggen ze er over:

There is no need to sign up or reserve anything. If you would like to use the cashless toll lanes all you have to do is drive through. In Florida, your rental car license plate acts as the transponder.

6. Top | #86
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Afgelopen vakantie hadden we een auto gehuurd bij Alamo en de borgstelling afgehandeld met cc. Welnu, bij aankomst heb ik het eerste tolpoortje gemist. 2 weken terug kreeg ik een brief dat ik moest betalen, 10,75 dollar. Alamo had de rekening al vereffend met de desbetreffende instantie. Uit de brief begrijp ik dat binnen 30 dagen de kosten van de cc worden afgeboekt. Nu krijg ik 1 week later alweer een bericht van Alamo dat ik de ,,boete'' nog niet heb betaald. Ik begrijp er niets van. Zijn er mensen met ervaring als bovenstaande? Graag reactie! B.v.d.
    Ook wij hebben een zelfde brief gekregen van Alamo waarin staat dat de boete, door rood licht rijden[-X, afgeschreven gaat worden van mijn creditcard, vervolgens een brief dat we niet betaald hebben en de week daarop nog een brief of we de creditcard gegevens willen doorgeven om de boete te betalen.

Ik heb Alamo nu 2 keer proberen te bellen maar de wachttijden zijn zo lang dat ik na 15 minuten opgehangen hebt. Toen een mail gestuurd naar Alamo die mij een mail terug hebben gestuurd dat ik bij een ander department moet zijn. Die heb ik ook een mail gestuurd en hoor er vervolgens niets meer van:-( Ik heb ze net nog een mail gestuurd met de mededeling dat ze het geld kunnen afschrijven of kunnen wachten totdat ik terug ben in de US, maar dat ik geen geval mijn creditcard gegevens via de post ga versturen.

Inmiddels heeft mijn zoon dezelfde brieven gekregen omdat hij een tolpoort gemist zou hebben en hij heeft ook een mail naar Alamo gestuurd.

7. Top | #87
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006

Ik heb inmiddels een brief geschreven en richting het Citations Department in Tulsa gestuurd. Je schrijft dat je mail hebt gestuurd! Als je een mail-adres hebt van het Citations Department dan zou ik die graag hebben. De brief is inmiddels al 2 weken weg en nog niets gehoord. Ook ik heb inmiddels al meer dan een uur aan de lijn zitten wachten om vervolgens alleen aan te horen dat ik een belangrijke klant ben.... Nou zit ik niet op te wachten..... en dat voor 12 dollar. Ik ga in juli weer richting Orlando en huur weer bij Alamo. Ik hoor het dan wel...... Overigens, als je je cc als borg hebt gebruikt is het nummer toch bekend. Bovendien heb je dan met je handtekening Alamo gemachtigd om eventuele boetes via je CC te innen. Opnieuw opsturen zou ik ook niet doen. Heb aangegeven dat ze via PayPal, bankaccount o.i.d. het geld kunnen krijgen.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 18-12-09 om 14:14. Reden: fqe

8. Top | #88
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2009

Email adres: 'citations2@vanguardcar.com'

Onderstaande email heb ik gestuurd:
    We received a violation notice from you on 11/20/09 in where you tell us to charge my credit card on file. Today we received a similar letter in where you ask me to give you my credit card info or call the number: 1 800 935 0112. I tried to call that number from my home (Netherlands in Europe) two times and waited for about 30 minutes to get somebody on the phone. Too bad but I didn’t succeed in calling you and neither I will send you my credit card information by mail. By the way, this is a very weird question from a company like Alamo to ask for credit card information by mail (no proof at all that this goes to Alamo) while the credit card info is already on file with you.

I have no issue at all in paying but I’m not going to call the Citations Department (whatever that is) because they don’t pick up the phone. It already costs me 30 minutes making out of the country calls (rather expensive calls)!

Again my credit card info is on file with you and I’m happy to accept that you charge me for the violation. Or you make a note and I will pay when I’m back at your counter for my next stay in the US.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 18-12-09 om 14:58. Reden: full quote er uit - vraag staat er direct boven.

9. Top | #89
    Vaste Bezoeker FloridaFrankie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008

Ik ben in februari van dit jaar per abuis ook met een Alamo-auto voorbij een tolpoort gereden, maar heb hier nooit meer iets van vernomen ...
    Het af te sluiten abonnement spreekt me dan ook erg aan voor volgend jaar. Geldt dit voor alle tolwegen in Florida (ga ook Orlando - Miami v.v.)? Begreep dat de tolpoorten van verschillende ondernemingen zijn? Kun je dit abonnement al bespreken bij de autohuur (moeten we n.l. als enige nog doen) of sluit je dit af aan de balie?
    1992 Miami/ Orlando/ Florida Keys 1995 Los Angeles/ San Francisco/ Las Vegas 1997 Washington DC & NYC 2008 Orlando 2009 Orlando april/ mei 2010 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach oktober 2010 Orlando mei 2011 Orlando okt 2011 NYC dec 2011 Orlando zomer 2012 San Francisco/ Las Vegas/ Los Angeles dec 2012 Orlando zomer 2013 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach dec 2013 Orlando / Tampa aug 2014 Orlando / Fort Myers / Treasure Island

10. Top | #90
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FloridaFrankie Bekijk Berichten
    Kun je dit abonnement al bespreken bij de autohuur (moeten we n.l. als enige nog doen) of sluit je dit af aan de balie?
    Van de Alamo site:
    How to I sign up for Alamo's Toll Pass program?
    • Colorado, Florida, and Houston, TX
      Every rental car is setup in advance. No pre-enrollment or sign up is required. Simply select the toll pass service at time of rental.
    Meer info hier

Forum Rechten