Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 8 van de 13 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 122

Onderwerp: Miami airport: Autohuur

1. Top | #71
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009

Standaard Re: Miami Airport: Huurauto ophalen

Zojuist terug van ruim 3 weken Florida. Auto gehuurd via Alamo en gehaald in Miami. Zorg dat je absoluut via internet je gegevens invult voor de Direct road optie. Dit houdt dat je een apart balie kunt nemen. We hadden ca 20 wachtenden voor ons in de reguliere rij en bij de direct road balie waren meteen aan de beurt. 15 minuten later reden we weg in onze Equinox.... of eigenlijk de Toyota RAV4 die we als equivalente auto meekregen.

Een tweede tip is de shuttle van Miami Int'l airport naar Alamo. Je kunt ook een busje nemen van National ipv Alamo, geef dit wel even aan de chauffeur aan dan brengt hij je gewoon naar Alamo (een tip is uiteraard wel op zijn plaats); dt ligt egenover National.

2. Top | #72
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009

Hallo Egadet,

welkom terug !
    Ik heb op de site van Alamo.nl gekeken, maar waar vind ik die Direct Road optie? Heb je je vantevoren aangemeld ofzo? Het klinkt wel heel goed.
    Wij landen om half 10 's avonds en willen natuurlijk wel zo snel mogelijk naar het hotel.

Alvast bedankt.

3. Top | #73
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009

Ik lees hier dat de meeste mensen een auto huren bij Alamo. Zijn de ervaringen met Dollar zo veel slechter?
    Als ik af en toe de wachttijde bij Alamo zie staan krijg ik toch vraagtekens. Wij landen om 16:30 en ik zou het best fijn vinden om vrij snel onderweg te zijn!

4. Top | #74
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patgooss Bekijk Berichten
    Als ik af en toe de wachttijde bij Alamo zie staan krijg ik toch vraagtekens.
    Misschien is het een optie om je auto op een ander afhaal adres op te halen dan op het vliegveld. In Miami heb ik daar geen ervaring mee, in Orlando wel. Auto opgehaald bij Swan and Dolphin via Alamo, zowel heen als terug binnen 5 minuten gepiept. Tuurlijk, in het geval van Miami betekent dat een taxirit extra, maar als het 3 uur wachten scheelt

5. Top | #75
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Ik lees hier dat de meeste mensen een auto huren bij Alamo. Zijn de ervaringen met Dollar zo veel slechter?
    volgens mij zijn daar de volgende twee redenen voor aan te wijzen:

-Meestal de goedkoopste
    - EQuinox klasse bij USAReisen

Dollar zal verder weinig schelen in ervaringen denk ik.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

6. Top | #76
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rob gertsen Bekijk Berichten
    Misschien is het een optie om je auto op een ander afhaal adres op te halen dan op het vliegveld. In Miami heb ik daar geen ervaring mee, in Orlando wel. Auto opgehaald bij Swan and Dolphin via Alamo, zowel heen als terug binnen 5 minuten gepiept.
    Is dat vanaf het vliegveld Orlando makkelijk bereikbaar?
    Shuttle of taxi?

7. Top | #77
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008

Is dat vanaf het vliegveld Orlando makkelijk bereikbaar?
    Shuttle of taxi?
    Dat ligt er aan. Als je een hotel via Disney hebt geboekt ga je met de Magical Express (shuttle) naar je hotel. Van daaruit via het Disney Transportation System naar Swan and Dolphin. Dat is verreweg de makkelijkste manier. Als je niet in een Disney Resort zit zal je een taxi moeten nemen. De rit van het vliegveld naar Swan and Dolphin is een half uurtje. Wat dat Kost weet ik niet, maar daar kunnen andere forum leden je wel meer over vertellen.

8. Top | #78
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Alamo heeft diverse locaties in Orlando, waarvan MCO wel de grootste is en dus de meeste keus in auto's heeft, al is dat natuurlijk relatief.
    UIteraard kun je de auto ook elders halen (al staat er wel een afhaallocatie op je voucher, dus ik weet niet of dat bindend is), of de volgende dag terug komen, maar dat kost ook tijd, dus wat is de winst.

De paar horrorstory's van ellenlange wachttijden zullen vast wel waar zijn, maar de keren dat het soepel verloopt worden dan ook niet vermeldt. Waarom ook.
    Wij huren nagenoeg altijd via Alamo, zowel op MCO als de rest van de US en in al die keren MCO hebben wij nog nooit langer als een uur hoeven te wachten, en dat is al sporadisch.

Meestal zijn we binnen een uur "on the road", dus dat is ruim acceptabel, dacht ik.

En nu weer naar Miami Airport (originele topic :-) )
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

9. Top | #79
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008

Niet lullig bedoeld hoor, maar dit topic gaat over huurauto Miami en de laatste paar posts gaan over Orlando. Volgens mij is daar een apart topic (of meerdere topics) over.

Wat ik me nog wel afvraag is waar ik de Direct Road optie terug kan vinden.
    Volgend bezoekje Jun/Jul 2014
    Vorige keren: Nov. 2013, Nov. 2012, Jun. 2012, Sep. 2010, Apr. 2010, Okt 2009, Apr. 2009, Sep. 2008 en Apr. 2004

10. Top | #80
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simone en Ton Bekijk Berichten
    waar vind ik die Direct Road optie?
    Je kunt deze vinden via:
    https://www.alamodirectroad.com/directroad/index.jsp

Het enige dat je moet doen is registreren en je gegevens invullen. Volgens mij wordt dit doorgelinkt naar hun computersysteem zodat de basisgegevens van jullie er al in zitten waardoor een boel tijd bespaart wordt.

Succes.

PS: let wel op dat de Alamoverhuurlokatie een direct road counter heeft anders hbje er niets aan. Bij Miami International airport (MCOMIA) dus zeker wel maar of dit in Orlando (MCO) of andere plaatsen zo is weet ik niet.

Forum Rechten