Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 11 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 106

Onderwerp: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

  1. Top | #51
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Dieren in Orlando

    Er zitten bij de villa's ook veel van die salamanders of Gekko's en dat is toch altijd fijner dan een (verdwaalde) kakkerlak...

    http://img11.imageshack.us/my.php?image=poolgekko.jpg

    In juni hebben we een villa aan de rand van een meertje, dus zal me benieuwen of we nog gators gaan zien !

    Groetjes,
    Petra & Pieter
    Laatst gewijzigd door PENPE; 28-02-09 om 12:45.
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  2. Top | #52

    Standaard Re: Dieren in Orlando

    Wij hebben al verschillende keren een slang in het zwembad bij de villa gehad.
    Met het weghalen van onkruid hadden ze een scheurtje in het gaas van de kooi getrokken en de volgende dag zat de slang binnen in de kooi!
    Altijd eerst even checken of het gaas dicht is en eventueel een handdoek voor het gat en voor de kier bij de deur van de kooi neerleggen.
    Dit werkt altijd perfect!
    Verder een paar keer een gordel diertje en wasbeertjes gezien.

  3. Top | #53
    Stamgast Flufjuh's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    220

    Standaard Re: Dieren in Orlando

    Wij hebben vorig jaar juni in onze villa wel last gehad van kakkerlakken. Nadat we het gemeld hadden bij 'het roze huisje', kwam er iemand de villa behandelen en zijn we ongeveer twee weken kakkerlakvrij geweest. De laatste drie/vier dagen toch weer een aantal kakkerlakken in huis aangetroffen. Vooral de mega grote op de muur in de slaapkamer bij aankomst staat nog vers in ons geheugen.

  4. Top | #54
    Vaste Bezoeker an25's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    zaandijk
    Berichten
    68

    Standaard Re: Dieren in Orlando

    Ja, over mega grote kakkerlakken kunnen wij mee praten..wij hadden er vorig jaar 1 in ons bed, liep over mijn man's hoofd heen..en aardig wat in de keuken. Heeft ons een ander huisje opgeleverd met gratis internet. In het stroompje/ riviertje bij het huisje aardig wat kikkers, salamanders, en schildpadden gezien.

  5. Top | #55
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Dieren in Orlando

    Smerig zeg!!! Blij dat ik er maar eentje in Downtown Disney zag wandelen... in de beide townhomes waar ik verbleef geen kakkerlakken. In de eerste wel een spin (geen giftige volgens mij, zo wel, ik heb 'm doodgeslagen zonder vlekken achter te laten), in het 2e huis een niet nader te omschrijven insect op het toilet beneden, maar die was al gestorven van ik denk de honger ofzo... ik kan het dier nog steeds niet plaatsen, heb 'm opgeraapt en weggedaan.

  6. Top | #56
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Dieren in Orlando

    Hier een artikeltje ter waarschuwing. De meeste wat vervelendere beesten zijn niet groot (1-2-3 foot = 30-90cm) maar wel vervelend. Het is daarom aan te raden om vooral ook je kids er van op de hoogte te brengen dat deze beestjes er zijn, en voordat je ze ergens vrij lat spelen de boel even te inspecteren. Ook bij villa's met webbing om de pool: voordat je naar buiten gaat even goed rondkijken!

    http://www.tampabay.com/news/humanin...cle1015958.ece

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #57
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: Dieren in Orlando

    Oei, spinnen heb ik het ook niet zo op, en mijn zoon al helemaal niet dus ik hou mijn mond maar over al die beesten die we tegen kunnen komen.

    Die salamandertjes of wat het ook moge wezen zijn wel grappige beestjes maar inderdaad ontzettend snel. Vorig jaar was er eentje die speelde wel voor fotomodel bleef mooi zitten tot ik em op de foto had gezet.

  8. Top | #58
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    30

    Standaard Re: Dieren in Orlando

    Wij waren er van 8 t/m 18 juni en hebben echt veel van die salamanders/hagedisjes, of whatever die beestjes ook mogen heten, gezien. Echt heel leuk. Er zaten sommigen tussen met van die inklapbare felgkleurde waaiers onder hun bek/nek. Was echt mooi om te zien. Vooral met de regen kwamen ze te voorschijn. Spinnen, kakkerlakken en zo hebben we niet gezien. Wat we wel veel hebben gezien qua insecten waren joekels van dragonflies (libelles). Oh, en eekhoors, zo tam als wat. Ik heb er 1 op video genomen, ...wilde mijn frietje jatten Zal het eens uploaden.

  9. Top | #59
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: Dieren in Orlando

    Klopt , daar wordt je letterlijk mee doodgegooid.
    Altijd beter dan de wespen hier in Nederland. Gelukkig geen last van gehad vorig jaar. Dat was iets wat me wel was opgevallen en waar ik ook huiverig voor was.

    En wat ik ook zo grappig vind ( om te zien dan) zijn de grote leguanen in de tuinen zoals bij ons de katten door de tuinen struinen zie je daar die beesten liggen.
    Sommige echt mooi van dat felle groen.

  10. Top | #60
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Dieren in Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ed_anja_wesley Bekijk Berichten
    Wij waren er van 8 t/m 18 juni en hebben echt veel van die salamanders/hagedisjes, of whatever die beestjes ook mogen heten, gezien. Echt heel leuk.
    Echt heel leuk. Maar ook een signaal!! Een signaal dat er ook andere reptieltjes in de buurt kunnen zitten, zoals van die sissende of ratelende slangetjes. Dus leuk om te zien, maar absoluut ook een signaal!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •