Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Auto rijden in Orlando

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Haaksbergen
    Berichten
    14

    Standaard Auto rijden in Orlando

    Hoe zit het met de afstanden in Orlando. Ik begrepen dat alles in miles gaat maar heb geen idee hoe groot Orlando eigenlijk is.
    Kan iemand mij de afstanden (in km graag) vertellen van ons hotel in Lake Buena Vista (Vineland Avenue) tot
    Disney MK
    Sea World
    Florida Mall
    International drive
    Kissimmee (Boggy Creek)

    En ik heb begrepen dat de Int. Drive een soort superstraat is met allerlei
    eetgelegenheden en uitgaanstips.
    Hoe zit het daar met parkeren. (zijn er meters of parkeergarages of id)
    Ik ben namelijk als de dood dat ik de auto niet kwijt kan. (geen held in autorijden). En kan je hier ook redelijke afstanden belopen?

    gr Hedwig

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: afstanden

    Hier heb je mooie online kaarten voor. Map24 is een mooie.. Hier kun je start en eindpunt ingeven en hij laat je het aantal mijlen precies zien.. (je kunt via de nederlandse Map24 ook amerikaanse kaarten opvragen en dan zie je het in kilometers).

    Van Vineland Av. naar Int. Drive is 7.32 miles (8 minuten rijden). Ik neem aan dat je er zelf wel uitkomt, anders moet je even een gil geven

    Orlando is makkelijk rijden. Overal staan grote borden en alle wegen leiden naar Disney. Parkeerplaatsen zul je overal wel vinden..
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-04-09 om 18:05. Reden: full quote eruit
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3

  4. Top | #4
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    9

    Standaard Auto rijden in Florida, Orlando

    We komen op 27 dec.2008 aan Orlando (MCO)
    Ik heb via Internet een auto gehuurd bij Alamo via Nederland
    We komen rond 20H aan in Orlando en moeten dan auto ophalen en dan richting Davenport, Tuscan Ridge.
    Kan me iemand vertellen op dit gemakkelijk is en hoeveel KM of miles dit is.
    Davenport ligt in de buurt van de parken.
    Ik heb een TomTOM 910 die ik kan meenemen.

    Hoelaat is het donker in die periode? Is het gemakkelijk te rijden daar?

    We willen verschillende parken gaan bezoeken, niet zo zeer de attrakties, gezien onze leeftijd (55+ en 60+) maar meer voor natuur, en sfeer.

    Iemand goede suggesties.
    We verblijven daar 18 dagen en vliegen dan nog voor drie dagen naar Memphis.(Graceland).
    Alvast bedankt.

  5. Top | #5

    Standaard Re: Auto rijden in florida, Orlando

    Het is om een uur zes donker dan (heb ik even voor je opgezocht) en uit eigen ervaring weet ik dat het heel prettig rijden is. De wegen zijn er breed, veel rustiger dan hier in Nederland en ook mag het verkeer niet zo hard. Het enige wat wennen is dat het verkeer op de snelweg je zowel links als rechts mag inhalen. Maar goed, serieus: liever in Florida op de snelweg dan hier in Nederland....

    Qua leeftijd zijn jullie nog echt niet te oud voor Disney World hoor, haha :-) Nee serieus, je hebt daar geen achtbanen die over de kop gaan en dergelijke. En ook Disney MGM is erg leuk voor mensen van alle leeftijden en het zelfde geldt eigenlijk voor de andere twee Disneyparken........Animal Kingdom en Epcot.
    Verder is Seaworld echt schitterend met allerlei leuke shows en bijzondere dieren.

    En tja, verder ligt het er aan hoe ver je wil rijden. Miami met zijn art deco strand (3 uur weg), St. Petersburg met het grootste Dalimuseum ter wereld en Fort Meyers met zijn ongelooflijk grote villa's en dito jachten zijn ook prachtig. En zo heeft elke plaats wel iets bijzonders. Qua natuur zijn jullie sowieso goed op jullie plek. Florida is prachtig groen!
    Laatst gewijzigd door SuzanneVerbaan; 29-07-08 om 21:42.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Auto rijden in florida, Orlando

    Volgens Google Maps is het 31,7 mile (50km) en 41 minuten rijden.
    Het rijden in Amerika is vrij relaxt (op de grote steden na denk ik, geen ervaring met hele grote steden, op Miami na dan) en ik denk dat het 's avonds qua drukte ook wel meevalt, zodat je dus rustig aan kan leren hoe en wat. Ik rijd meestal op de middelste baan en houd me dan gewoon aan de max. snelheid. Met TomTom scheelt het in elk geval al heel wat gestress!

    Een andere tip als park is misschien wel Busch Gardens in Tampa, dierentuin en pretpark in één met een Afrika thema.

    http://maps.google.com/maps?f=d&sadd...39453&t=h&z=11

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Auto rijden in florida, Orlando

    Als je een TomTom 910 hebt moet dit helemaal geen probleem zijn, gewoon lekekr het address al hier in nederland als favoriet instellen. En de TomTom al aanzetten zodra je bij Almao bent zodat die alvast de Sattelieten kan zoeken.
    Trouwens als je die TomTom hebt kun je toch zelf ook uitrekening hoeveel KM dit is?

    Rijden in de USA is veel meer relaxed dan hier in Nederland althans dat is mijn ervaring!

  8. Top | #8

    Standaard Re: Auto rijden in florida, Orlando

    Het is mij inderdaad ook erg meegevallen met het rijden in Orlando. Als je in Nederland terug komt moet je echt wel even wennen hoor, al dat gehaast en bumperkleven

    Je zou ook eens naar Cypress Gardens kunnen gaan (winterhaven). Was voor ons (ook vanaf Davenport) een kleine 50 minuten rijden dacht ik. Mooi park met attracties en natuur waar het over het algemaan niet erg druk is.

    Groetjes,
    Nick

  9. Top | #9
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Auto rijden in florida, Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    En de TomTom al aanzetten zodra je bij Almao bent zodat die alvast de Sattelieten kan zoeken.

    Rijden in de USA is veel meer relaxed dan hier in Nederland althans dat is mijn ervaring!
    Letop het kan soms vrij lang duren voordat hij de satelieten gevonden heeft.
    Als je land als het effe kan meteen aanzetten.

    als hij ze gevonden heet, gaat het de volgende keer veel sneller.
    dit is ieder geval mijn ervaring de laatste jaren.....

    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  10. Top | #10
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Auto rijden in Florida, Orlando

    Hoe doen die TomToms het eigenlijk met warmtewerende ruiten? Dat scheelt namelijk ook nog wel eens met ontvangst.. dan kan je een externe antenne aansluiten. Heb zelf een PDA met TomTom erop en een losse GPS muis, die gooi ik dan in het handschoenenvakje want onder de voorruit 0,0 ontvangst. Het moet dus echt door de motorkap heen en dan is het geen probleem.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •