Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 113

Onderwerp: Internationaal rijbewijs t/m 31-12-2012

  1. Top | #11
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Van de site van de Amerikaanse ambassade: (http://netherlands.usembassy.gov/dri..._the_u2.s.html)
    Traveling in the U.S.
    Driving in the U.S.

    Foreign Driver's Licenses Motorists visiting the United States from countries that have ratified the Convention on Road Traffic (the Convention has been ratified by the Netherlands), may use their own valid driver licenses to drive in the United States. Visitors who intend to rent an automobile in the United States are advised to obtain an International Driving Permit prior to their departure from the Netherlands. These licenses/permits can be useful in connection with renting a car or in emergencies such as traffic violations or auto accidents, particularly when a foreign language is involved.

    These licenses/permits must be obtained prior to departure for the United States. In the Netherlands the A.N.W.B. can issue them. For more information.

    Motorists from the Netherlands who visit the United States as bona fide tourists, can drive legally using their valid domestic driver license for a period not to exceed one year from date of arrival. Persons entering the United States, other than visitors, must obtain a driving license from the appropriate state authority upon their arrival at their destination. The Embassy does not have any information available concerning the laws of the various States on the requirements for issuance of driving licenses.
    Het wordt dus aangeraden om een Internationaal rijbewijs mee te nemen...

  2. Top | #12
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Verrassend .......

    In alle voorgaande discussies op de diverse forums is steeds sprake geweest van de overbodigheid van dat Internationaal Rijbewijs. Volgens mij heeft het in staten die veel toeristen ontvangen (zoals Florida, California en New York) nog steeds zeer weinig toegevoegde waarde, omdat de autoriteiten redelijk gewend zijn om te gaan met buitenlandse documenten. Voor andere staten kan ik me wel voorstellen dat het documant handig kan zijn.

    Maar het blijft nog steeds een papiertje zonder waarde, waar alleen maar een vertaling van de tekst in je rijbewijs op staat. Is er niet ergens een site te vinden waar je zo'n vertaling kunt downloaden, zodat je daar een printje van kunt meenemen? Lijkt mij een stuk goedkoper.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #13
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik heb mijn rijbewijs er eens bijgepakt, en kan echt niets vinden, wat vertaald zou moeten worden.
    Er staat in 12 talen op dat het een rijbewijs is, Het model is voor heel Europa gelijk staat erop.
    Naam, geboorteplaats en geboortedatum spreken voor zich zelf, het enige wat ik me kan voorstellen wat verwarring zou kunnen geven, dat er staat dat het geldig is tot (2010 in mijn geval).
    de categorieen zijn zelfs voor een hulpsherrif in Maine duidelijk aangegeven met pictogrammen.
    Ik ga zelf in oktober naar Kentucky, Ohio en Indiana, maar ik pieker er niet over om een int. rijbewijs te halen, maar misschien voor iemand die wat minder vaak in de VS is geweest, is het een stukje schijnveiligheid om toch zo'n vertaling te halen bij de ANWB.
    Eric

  4. Top | #14
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Dit is iets wat de amerikaanse ambassade volgens mij in overleg met de ANWB adviseerd.

    In een ander topic is de noodzaak volledig onderuit gehaald. Geen enkele amerikaanse staat verplicht het je om zo'n Int. Rijbewijs bij je te hebben..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #15
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    de keren dat ik zo'n internationaal rijbewijs meenam is er nog nooit naar
    gevraagd. Legitimeren doe je met je paspoort of zelfs je Nederlandse
    rijbewijs, geen enkel probleem. Volgens mij zaait zo'n extra "rijbewijs"
    alleen maar verwarring.

    Ik zou zeggen "don't worry about it!" :wink:
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  6. Top | #16
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50
    de keren dat ik zo'n internationaal rijbewijs meenam is er nog nooit naar gevraagd.
    Toen ik in 1998 voor het eerst naar Florida ging had ik er wel eentje bij me. Bij de balie van Alamo afgegeven, maar daar werd het meteen aan de kant geschoven: "We don't need that" en men ging gewoon door met de gegevens op mijn gewone roze vodje.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #17
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Voor alle duidelijkheid een internationaal rijbewijs is niet nodig. Helaas is
    mijn rijbewijs geheel in het Nederlands. Alleen staat er in diverse talen op
    dat het een rijbewijs moet zijn. Voor de rest is er niks vertaald. Het
    overgrote deel van de Amerikaanse politie weet volgens mij niet wat er
    buiten die ene vertaling op je rijbewijs staat. Die pictogrammen zouden
    mij ook niets zeggen. Je moet gewoon zorgen niet in aanraking met de
    politie te komen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-03-09 om 09:15. Reden: full quote eruit

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    102

    Standaard

    Ik heb inderdaad ook ooit zo'n ding gekocht, nooit naar gevraagd dus jammer geld geweest. Ik neem de oude dan ook maar gewoon iederkeer mee, voor de internationale teksten dan, want dat ding zelf verloopt ook al heel snel. (ze moeten namelijk ook nog een beetje geld verdienen bij de anwb).
    Iemand ervaring gehad met een verlopen international rijbewijs?

    Hoe zit het eigenlijk met je gewone rijbewijs. Een paspoort moet geloof ik nog een half jaar langer geldig zijn op het moment dat je op vakantie gaat, hoe zit dat met een rijbewijs?

  9. Top | #19
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Een rijbewijs is gewoon geldig tot de dag die erop staat.
    Eeen paspoort ook, alleen sommige landen eisen dat het geldig is, tot de uiterste datum dat je mag terureizen.
    Als je naar de VS reist, en je paspoort is minder dan 90 dagen geldig, krijg je toestemming om het land binnen te komen, maar mag je maar blijven tot de verloopdatum van je paspoort.
    Dus goed opletten, dat je paspoort minimaal geldig is tot de datum vanm je terugreis.
    Eric

  10. Top | #20
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    *edit*
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [url
    http://www.hm-usa.nl/autorijden03.html[/url] ] Rijbewijs
    Om in Amerika auto te mogen rijden heb je voldoende aan een Nederlands rijbewijs. Autoverhuur bedrijven accepteren altijd een Nederlands rijbewijs. Ik ben ook al een aantal keren door de politie aangehouden of gecontroleerd en daarbij was het nooit een probleem dat ik uitsluitend een nederlands rijbewijs had. Ik koop daarom ook nooit een Internationaal rijbewijs.

    Internationaal rijbewijs
    In Nederland worden Internationale rijbewijzen, die een jaar geldig zijn, door de ANWB verkocht voor EUR 12,70. Overigens is het niet verplicht om in de VS een international rijbewijs te hebben. Toch kan een Internationaal rijbewijs wel makkelijk zijn. Zeker in het geval dat je betrokken raakt bij een aanrijding, kan de politie wat lastig gaan doen omdat ze jouw rijbewijs niet begrijpen.
    Hou er rekening mee dat een Internationaal rijbewijs niets anders is dan een vertaling van jouw rijbewijs. Je moet dus naast het Internationaal rijbewijs altijd jouw eigen rijbewijs bij je hebben.
    Het is dus in feite een aanvulling op je geldige, Nederlandse rijbewijs. Een vertaling, zodat deze begrijpelijk is voor de Amerikanen. Bij de ANWB kun je voor zo'n 13 euro een internationaal rijbewijs halen als je je Nederlandse rijbewijs laat zien. Ook als je geen lid bent. Ik weet niet of je hiervoor paspoortfoto's mee moet nemen of niet.

    Ah, nogmaals *edit*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [url
    http://www2.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/webwinkel/reisdocumenten-en-vignetten/internationaal-rijbewijs.nl.html[/url] ]Wat moet u meenemen?
    Neemt u uw geldig Nederlands rijbewijs en een recente pasfoto mee (kosten EUR 13,00).



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •