Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 21 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 203

Onderwerp: Visa Waiver (groene formulier I-94)

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    15

    Standaard

    :!: Even voor de duidelijkheid: Mocht je er in Nederland achterkomen dat je je I94-W nog steeds in bezit hebt lees dan dit stukje van de Amerikaanse Ambassade in Den Haag:

    I just returned from the United States and discovered that I did not turn in my I-94W Departure Record (usually a green form stapled inside the passport) before departure. What should I do?

    If you returned home with your U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) departure record Form I-94 (white) or Form I-94W (green) in your passport, it means that your departure was not recorded properly. It is your responsibility to correct this record. You must provide the BCIS sufficient information so we can record your timely departure from the United States. This will close out your earlier record of arrival to this country.

    If you do not validate a timely departure from the United States, or if you cannot reasonably prove otherwise when you next apply for admission to the United States, the USCIS may conclude you remained in the United States beyond your authorized stay. If this happens, the next time you apply to enter the United States, your visa may be subject to cancellation or you may be returned immediately to your foreign point of origin.

    In particular, visitors who remain beyond their permitted stay in the United States under the Visa Waiver Program cannot reenter the United States in the future without obtaining a visa from a United States Consulate. If this occurs and you arrive at a United States port-of-entry seeking admission under the Visa Waiver Program without a visa, United States immigration officers may order your immediate return to a foreign point of origin.

    To validate departure, the USCIS will consider a variety of information, including, but not limited to:

    *
    Original boarding passes you used to depart the United States
    *
    Photocopies of entry or departure stamps in your passport indicating entry to another country after you departed the United States (you should copy all passport pages that are not completely blank, and include the biographical page containing your photograph.), and
    *
    Photocopies of other supporting evidence, such as:
    o
    Dated pay slips or vouchers from your employer to indicate you worked in another country after you departed the United States
    o
    Dated bank records showing transactions to indicate you were in another country after you left the United States
    o
    School records showing attendance at a school outside the United States to indicate you were in another country after you left the United States
    o
    Dated credit card receipts, showing your name, but, the credit card number deleted, for purchases made after you left the United States to indicate you were in another country after leaving the United States

    Your statement will not be acceptable without supporting evidence such as noted above.

    You must mail legible copies or original materials where possible. If you send original materials, you should retain a copy. The USCIS cannot return original materials after processing. To help us understand the situation and correct your records quickly, please include an explanation letter in English. You must send your letter and enclosed information only to the following address:

    ACS - INS SBU
    P.O. Box 7125
    London, KY 40742-7125
    USA

    Do not mail your departure Form I-94 or supporting information to any United States Consulate or Embassy, to any other USCIS office in the United States, or to any address other than the one above. Only at this location are we able to make the necessary corrections to USCIS records to prevent inconvenience to you in the future. (Rev. IN02-39)

    If you are traveling back to the U.S. soon, and are concerned that a mailed I-94 will arrive too late and present a problem at the port of entry, take the I-94 with you, and turn it in to the Immigration officer upon arrival with proof of when you left the US.

  2. Top | #12
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Wordt er stil van........ :-$
    Goed gezien Gino. :roll:

    Deze informatie is toch wel errug belangrijk. Alhoewel het heel formeel is kan een beamte zich er dus wel aan houden. Voorkomen is beter dan genezen in dat geval.

    Misschien kan Daniel dit op één of andere manier goed onder de aandacht brengen onder het FAQ.

  3. Top | #13
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danny
    Misschien kan Daniel dit op één of andere manier goed onder de aandacht brengen onder het FAQ.
    Maak je geen zorgen: uiteraard komt dit ook in de FAQ!

  4. Top | #14
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Ik heb het een jaar of 4 geleden meegemaakt; kaartje zat nog in het paspoort, zelf er uit gehaald en in een lade gegooid. Nooit meer iets van vernomen en sinds die tijd toch wel eenkeer of 5 de USA in- en uit geweest.

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    41

    Standaard Visa Waiver (groene formulier I-94)

    Ik ga voor het eerst naar Amerika en ik heb vernomen van het reisbureau dat je als Nederlander geen visum nodig heb voor Amerika!
    Maar nu lees ik op dit forum allemaal andere verhalen, ook over digitale foto's en vingerafsrukken die ze van je maken (dit was in 2004 geschreven zag ik), is dat nog steeds zo??
    Wij hebben allebei wel zo'n digitaal leesbaar paspoort die na (ik geloof 1996) zijn uitgegeven.


    Groetjes,Maureen.

  6. Top | #16
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Visum ja of nee???

    Je krijgt een tijdelijk visum uitgereikt in het vliegtuig (groen papiertje). Deze wordt bij binnenkomst in de USA in je paspoort geniet en dien je weer in te leveren als je het land verlaat.

    Er worden inderdaad 2 vingerafdrukken en een foto van je gemaakt bij binnenkomst (allemaal electronisch). Is verder niet eng ofzo..
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-10 om 23:09. Reden: full quote eruit
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #17
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Visum ja of nee???

    Je kunt het allemaal opzoeken maar in het kort is het dit;
    Nederland heeft met Amerika een overeen komst dat het meedoet aan het Visum Waiver program. Als je een geldig NEDERLANDS paspoort hebt, wat geldig is tot datum terugreis, moet je in het vliegtuig een Visum Waiver Card (groen) invullen die je daar aan de Immigration officer overhandigd.
    Hij haalt je paspoort , was machine readeble moet zijn, maar dat zijn alle Nederlandse paspoorten, door een machine, bekijkt de ingevulde formulieren ( je krijgt er nog een voor de douane), kijkt of je paspoortfoto goed lijkt, neemt dan twee vingerafdrukken en een fototje met een webcam, vraagt wat je komt doen, en voila, je bent in het beloofde land.
    Lijkt allemaal erger dan het is, maar zorg wel, dat je het formulier met zwarte pen (meenemen !!) en zonder doorhalingen invult en ondertekend, anders moet je weer achteraan in de lange rij aansluiten.
    Succes, Eric

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    41

    Standaard

    Dus zoals ik begrijp valt het allemaal wel mee, omdat ik las dat ze zo streng zijn met de controles dat je 1,5 uur in de rij moet staan wachten bij de douane?(Da's fijn met een kind van 2,5 jaar na 9,5 uur vliegen)haha!!!
    Maar ja als het niet anders is dan wordt het gewoon wachten, toch?

    Groetjes,Maureen.

  9. Top | #19
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    41

    Standaard

    Bedankt voor de tip van de ZWARTE PEN!!!!!!!!!!!!!

    Groetjes,Maureen.

  10. Top | #20
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Visum ja of nee???

    waar staat dat van die ZWARTE pen? Maakt volgens mij niet zoveel uit zolang het maar in blokletters en volledig is ingevuld. Kan me voorstellen dat je het niet met rode letters in mag vullen maar blauw moet volgens mij ook gewoon kunnen...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-10 om 23:09. Reden: full quote eruit
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •