Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 31 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 303

Onderwerp: Hurricane seasons 2004 t/m 2013

  1. Top | #51
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Als je naar KeyWest vliegt, en er op dat moment echt al een orkaan is, dan zal er waarschijnlijk niet heen worden gevlogen. Dan gaat het vliegveld op Key West gewoon dicht, me dunkt.
    In dat geval kun je van alles gaan regelen met je luchtvaartmaatschappij. Sowieso stappen er toch ook andere mensen in en uit in Orlando, dus je bagage krijgen moet geen probleem vormen. In het geval van de orkaan, hoeft het je volgens mij geen geld te kosten als je eerder uitstapt, maar dit weet ik niet zeker.

    Heb je annuleringsverzekering?

    En wat het rijden van je vader betreft: rijden in Florida is een makkie. Alleen zal hij wel geheid te maken krijgen met rijden in de stromende regen, of hij nu de orkaan voor probeert te blijven of niet. Het kan wel even eng zijn, maar het went algauw.

  2. Top | #52
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Meteorologische dienst voorspelt zwaar orkanenseizoen

    Het volgende stukje las ik net op Nu.nl:

    MIAMI - De Amerikaanse meteorologische dienst NOAA voorspelt dit jaar een nog actiever orkanenseizoen boven de Atlantische Oceaan dan al was voorzien. Dat maakte de NOAA dinsdag bekend.

    Weerkundigen denken dat in de rest van het seizoen, dat tot en met november duurt, nog elf tot veertien tropische stormen zullen ontstaan. Daarvan zullen er naar verwachting zeven à acht uitgroeien tot orkanen, waarvan tussen de vijf en zeven zware.


    Zij baseren hun voorspellingen op de huidige atmosferische en oceanische omstandigheden, die ideaal zijn voor het ontstaan van tropische depressies. De temperatuur van het zeeoppervlak is warmer dan normaal en er zijn weinig verschillen tussen windrichting- en snelheid op verschillende hoogten in de atmosfeer (windschering).

    Als die voorspellingen uitkomen, telt het huidige seizoen zeker achttien tropische stormen en mogelijk zelfs 21. Daarmee zou het een van de actiefste orkanenseizoenen zijn sinds het National Hurricane Center van de NOAA in Miami gegevens bijhoudt.

    Een gemiddeld orkanenseizoen boven de Atlantische Oceaan levert ongeveer tien tropische stormen op die een naam krijgen. Daarvan worden er zes sterk genoeg om het predikaat orkaan te verdienen. Het actiefste orkanenseizoen tot dusver was 1933 (21 stormen), gevolgd door 1995 (negentien stormen). Het meeste aantal orkanen (twaalf) ontstond in 1969. Het seizoen 1950 leverde met acht het hoogste aantal zware orkanen op.
    Dat belooft niet veel goeds. Ik zit op dit moment in Clearwater maar voor zover ik weet is er (gelukkig!) niets in aantocht...

  3. Top | #53
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard

    Oke, het is wat laat, maar op deze site staan héél veel sateliet foto's van de kust waar Dennis landfall maakte.

    http://www.ngs.noaa.gov/dennis/

  4. Top | #54
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikevoli
    ik ben nieuw hier en vraag me af of er een site bestaat, het liefst Nederlands waar de laatste actuele orkaanbericht opstaat. Want de berichten van de bestaande engelstalige sites zijn niet echt hedendaagse taal. Ik ga 25 augustus naar Orlando en reis in twee weken met de auto richting Miami. Kan ik al problemen verwachten?
    De reden dat die sites Engels zijn is dat er hier in Nederland nooit een orkaan voorkomt.
    We hebben af en toe wel een Windhoos maar dan heb je het ook wel gehad

    Sites als deze zijn toch het meest actueel: http://www.wunderground.com/tropical/

    Dit soort kaarten geven de meeste info:

    Waar gaat hij naartoe: http://www.wunderground.com/tropical...0509_5day.html



    Waar kan hij schade veroorzaken
    : http://www.wunderground.com/tropical...09_strike.html

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #55
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard orkaan

    Wij hebben vorig jaar september in orlando gezeten ten tijden van de orkaan Jeanne. Ik vond het zelf wel een spannende ervaring (alhoewel ze thuis wel behoorlijk de schrik erin hadden) Het hotel was behoorlijk in opschudding, de hele dag door nieuws over de loop van de orkaan, je mocht je hotel niet uit en er stond zo'n grote zwarte beveiligingsman bij de uitgang (lollll) Uiteindelijk toch veel mazzel gehad, voor mijn idee was het gewoon een zware storm daar waar wij zaten met heftige regenbuien.
    Verders had het voor onze vakantie weinig nadelen. Disney was de dag ervoor maar 1 uurtje eerder dichtgegaan en de dag na de storm was ie gewoon weer open.
    De taxichauffeur die ons later weer terug bracht naar het vliegveld vertelde ons dat er zo goed als nooit orkanen over orlando komen (behalve vorig jaar) het was dacht ik 40 jaar geleden dat er zo'n hevige over was gekomen.
    Dus ik denk dat je in orlando wel redelijk safe zit dan.
    Groetjes
    Angelina

    Ps wij hielden er bovendien nog wat leuks aan over: we kregen 500 euro terug van de verzekering voor de verloren dagen.

  6. Top | #56
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    We hebben net "Jose" gehad (heeft heel even in de Golf van Mexico rond gespookt) en nu is de volgende storm op weg naar Florida. Weliswaar ligt deze op "ramkoers", toch is de kans op grote schade relatief klein; de kracht is nog niet zo groot en er zit te weinig water onder om echt te kunnen uitgroeien tot een zware orkaan. Ik denk wel dat er morgen de naam "Katrina" aan gegeven gaat worden.


  7. Top | #57
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard

    Dat ziet er weer niet al te best uit .
    De schade zal bij de eerste landfall wel meevallen, maar ik denk dat de Panhandle weer eens de pineut is.

  8. Top | #58
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    11

    Standaard

    Zit nu in Miami en volgens de laatste berichten zal hij alleen grote wateroverlast met zich meebrengen, ben benieuwd, weet niet wat ik er van moet verwachten
    Hij word donderdagavond aan land verwacht en het kon tot zaterdagachtend duren

    Alles is hier heel relaxt, valt me op dat de bevolking hier er totaal geen acht op slaat

    Zolang de bevolking van Miami niet op de vlucht slaat blijf ik ook(geintje)

  9. Top | #59
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Ter illustratie van de beleving van een hurricane in DisneyWorld, hieronder een stukje uit mijn tripreport van vorig jaar, toen wij tijdens ons verblijf "verrast" werden door orkaan Frances:

    ....
    Tegen het einde van de eerste week werd duidelijk dat orkaan Frances ons zou gaan raken. Universal Studios en SeaWorld besloten al op vrijdagmiddag om 12.00 uur te sluiten; DisneyWorld bleef de parken op vrijdag open houden, maar sloot Pleasure Island al wel vanaf vrijdagavond. Alles wat los zat werd vastgezet, tot en met de ijs- en drankstands in de parken, die met stormbanden aan de grond verankerd werden. Vanaf zaterdag waren de parken wel gesloten, maar je kon nog tot 2 uur 's middags in de restaurants en bars van je hotel terecht. In ons hotel (Caribbean Beach Resort) waren al 6 gebouwen ontruimd, omdat daar overstromingsgevaar was. Deze werden met zandzakken gebarricadeerd. Er werd tot 25 cm regen in 24 uur tijd verwacht... Vanaf 2 uur werd je geadviseerd in je kamer te blijven (en niet te dicht bij de ramen), waar wij al geanticipeerd hadden op een wat langer verblijf en een ijskast hadden laten plaatsen die voorzien was van de eerste levensbehoeften (bier). Ook hadden we extra flessen water ingeslagen en houdbare "levensmiddelen" (zoete broodjes e.d.) gekocht. In de loop van zaterdagavond begon de wind echt flink toe te nemen, maar gelukkig bleef electriciteit, TV en water het gewoon doen. Tegen middernacht toch maar gaan slapen, hetgeen wonderwel lukte. Zondagochtend was de storm op zijn sterkst en begon het ook hard te regenen. Harder dan ik ooit had meegemaakt... Via lokale nieuwszenders en CNN vernamen we dat niet aleen miljoenen mensen waren geëvacueerd, maar inmiddels ook bijna 3 miljoen mensen zonder electriciteit zaten. De totale schade voor Florida werd beraamd op ca. 8 miljard dollar. Zondagmiddag begon het "rustiger" te worden, hetgeen nog altijd zeer stormachtig was. Via het telefoon/mailboxsysteem kregen we te horen dat het vanaf 5 uur 's middags weer veilig was je hotelkamer te verlaten en ging het grote restaurant in het hotel weer open. Het personeel had speciaal daarvoor de afgelopen 24 uur doorgebracht in hotelkamers en er was een beperkt menu beschikbaar. Toch waren er genoeg mensen die 30 uur "opgesloten zitten" in hun hotelkamer lang genoeg vonden en graag de muffins en bagels verruilden voor hamburgers en frites; het restaurant was de eerste uren bomvol, en voor de afhaalpunten voor eten ontstonden rijen wachtenden van Russische omvang...

    's Maandags gingen 2 parken weer open (Magic Kingdom en Epcot), maar Pleasure Island bleef voor de 4e avond gesloten. De schade aan de parken zelf viel mee; het opruimen van takken en andere rondgeslingerde voorwerpen was al op zondagavond begonnen. Aan de beplantingen in de omgeving was wel veel schade aangebracht, uiteenlopend van afgeblazen takken tot volledige weg gewaaide stukken bos van honderden bomen...

  10. Top | #60
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Katrina heeft flink wat regen laten vallen en 2 doden op haar geweten. 1 miljoen mensen zit momenteel zonder stroom. Als ik naar de voorspellingen kijk, dan zal ze in kracht toenemen tot een cat. 2 orkaan voordat ze opnieuw aan land komt...




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •