Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 26 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 257

Onderwerp: Paspoort

  1. Top | #31
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard

    Op onze (in februari geboekte reis) reispapieren staat door de touroperator al aangegeven dat het een machinaal leesbaar paspoort moet zijn. Navraag bij de touroperator leerde dat de nieuwe nederlandse paspoorten (met die harde bladzijde) voldoen. De oude met een papieren vel waarop de pasfoto staat zouden prolemen KUNNEN geven.

    e.e.a. is natuurlijk afhankelijk van hoe belangrijk degene die jouw paspoort controlleert zich voelt.

  2. Top | #32
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    paspoorten verstrekken aan hun burgers met een chip die ook onder meer een gelaatsscan bevat.
    Wordt tijd dat ze zo'n paspoort wereldwijd gaan invoeren om zo illegaliteit en criminaliteit drastisch te verminderen.

    Dit bovenstaande systeem moeten ze ook toepassen in creditcards en betaalpassen om zo fraude te voorkomen!*? :idea:

  3. Top | #33
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    21

    Standaard Paspoort in Belgie

    hallo, ik heb zojuist een nieuw paspoort aangevraagd. is dit voldoende om mn reis te ondernemen of is er vanuit belgie reeds een visum vereist?
    weet iemand dit. ik heb de ambassade gebeld maar moet eerst 15€ betalen alvorens antwoord te krijgen?????

  4. Top | #34
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Paspoort in belgie

    Nolleke, ik weet niet of er nog meer Belgische lezers op het forum zijn, die misschien een beter antwoord hebben als ik, maar volgens mij is heb je geen visum nodig bij jouw paspoort.
    Ik dacht zelfs, dat de Belgen al een biometrisch paspoort hebben, en dan lig je voor op de Nederlanders.
    Maar ik neem aan dat je het paspoort zelf moet ophalen, en daar weten ze precies waar je paspoort geldig is.
    Dit geld uiteraard allemaal alleen als je de Belgische nationaliteit hebt !!
    Eric

  5. Top | #35

    Standaard

    Nolleke, als je een nieuw paspoort hebt, dan is dat een biometrisch leesbaar paspoort en dat is voldoende, geen visum nodig

    wij hebben ook enkel onze nieuwe paspoorten

    kijk hier voor meer info: http://www.usembassy.be/nl/nl.travelinfo.htm

  6. Top | #36
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Laatst is er toch een overkomst gesloten tussen de VS en EU om uitstel van het verplicht stellen van biometrische gegevens in het paspoort?

    Ja, dat klopt! Kijk maar eens in dit topic: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=883

    (begin ik nou al in mezelf te praten?????)

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Berichten
    29

    Standaard Machinaal leesbaar paspoort?

    misschien stomme vraag:

    hoe herken je een machinaal leesbaar paspoort?

    op die van mij zit aan de buitenkant een barcodesticker maar op die van mijn man niet, tegelijk opgehaald in juni 2004 raar toch.

  8. Top | #38
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Wat is een "machine readable passport"?

    Een "machine leesbaar paspoort" heeft biografische data op de gegevens pagina die in overeenstemming zijn met internationale specificaties. Het formaat van het paspoort en foto, en de indeling van gegevensvelden, specifiek de twee lijnen van gedrukte OCR-B machine leesbare data, komen tegemoet aan de normen van de International Burgerluchtvaart Organisatie, Doc 9303, Part 1, machine Readable Passports. De Nederlandse reisdocumenten die sinds 1995 in gebruik zijn, zijn "machine leesbaar".



    Het gaat dus om het stukje binnen de rode cirkel. Dit is een speciaal lettertype wat door een computer gelezen kan worden..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #39
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    11

    Standaard Stempel Egypte in paspoort

    Volgende week zaterdag 22 oktober vliegen wij met Martinair naar Orlando. In ons paspoort staat een stempel van Egypte, nou horen wij van verschillende kanten dat dat problemen kan gaan opleveren bij de douane omdat Egypte een Arabisch land is. weet iemand of dit inderdaad zo is????
    Je leeft maar een keer............

  10. Top | #40
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Vooropstellende dat elke Immigration Officer anders is, denk ik niet dat dit een probleem zal zijn. Ik ben zelf meerdere keren Amerika zonder problemen binnen gekomen terwijl ik ook een stempel van Egypte in mijn paspoort had. Sterker nog bij mij stond er een hele Arabische tekst bij omdat ik een videocamera bij me had en ze die zo nodig moesten registreren in mijn paspoort. Alleen op Schiphol bij de securityvragen is er naar gevraagd. Gewoon uitgelegd dat ik daar op vakantie ben geweest, niets aan het handje. In Amerika is er nooit naar gevraagd; ik weet ook niet of ze het uberhaupt wel hebben gezien.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •