Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 34

Onderwerp: Betalen: Dollar biljetten

  1. Top | #11
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Het nieuwe 50 Dollar biljet is erg mooi geworden.

    Onderstaande bericht las ik op de moneyfactory: :-k

    The New Color of Money: Safer, Smarter, More Secure. In keeping with the strategy of maintaining the security of our currency by enhancing the designs every 7 – 10 years, a new series of U.S. currency is being issued, beginning with the $20 note which entered circulation on October 9, 2003, followed by the $50 note which was issued on September 28, 2004. The next denomination to be introduced in the series will be the $10 note in 2005. The $100 note is also slated to be redesigned, but a timetable for its introduction is not yet set. The government has no plans to redesign the $5 note at this time, and the $1 and $2 notes will not be redesigned.

    Bron: http://www.moneyfactory.com


  2. Top | #12
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Het nieuwe usd 50 biljet is wel een stuk opgefrist. er zitten zo waar meerdere kleuren in verwerkt. Nu nog verschillende afmetingen van de biljetten. Dan ze nog beter te onderscheiden.

  3. Top | #13
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Vanochtend heb ik de 100 dollar biljetten op het CS in Amsterdam bij het GWK omgewisseld voor Euro's.

    Blijkbaar waren ze in orde.....

    Heb ik mij voor niets druk lopen maken.

    Overigens begrijp ik er niets meer van want volgens de money factory moeten de series vanaf 1996 een fluoriserende streep bezitten.
    Waarschijnlijk waren die dollar biljetten van mij van voor maart 1996 (vanaf maart 1996 wordt het 100 dollar biljet uitgegeven met een fluoriserde streep!)

    Series 1996-2001 $100 Note: Features of the $100 Note

    Security Thread. A vertically embedded thread to the left of the portrait indicates the $100 denomination. The words “USA 100” can be seen from both sides against a light. The thread glows red under an ultraviolet light.
    Quote, bron: http://www.moneyfactory.com/section.cfm/4/32/322

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Voorschoten
    Berichten
    80

    Standaard Biljetten van $ 50,00

    Mijn man heeft net euro's naar dollars gewisseld en alleen briefjes van $ 50,00 gekregen. Kan dat een probleem opleveren?
    Ooit zal het er weer van komen, want Florida is HET gewoon. Plannen voor nu: New York na groep 8.

  5. Top | #15
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Volgens mij is dat geen probleem hoor. Uiteraard kunnen ze moeilijk doen als je iets van een dollar koopt ofzo, maar das hier ook. Probeer gewoon zo snel mogelijk wat te wisselen, zodat je ook een paar 'ones' hebt voor eventuele tips...

  6. Top | #16
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Welnee, geld = geld. Ik zou alleen niet grooter dan 50 dollar biljetten nemen.

    :arrow: http://www.moneyfactory.com/newmoney/

  7. Top | #17
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Honderd dollar biljet

    Hai,

    Toen de dollar lekker laag stond heb ik gelijk een beetje gewisseld, bij de bank hadden ze alleen $ 100,- biljetten, nu is mijn vraag natuurlijk is het makkelijk betalen met een biljet van $ 100,- of kan ik m beter wisselen voor kleinere hoeveelheden. Ik weet niet of ze bij zo`n Disney hotel wisselen, heeft iemand daar ervaringen mee? Kon tijdens het zoeken niets hierover vinden.
    Bedankt,

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    81

    Standaard Re: Honderd dollar biljet

    Ik had van tevoren op Schiphol gepind en daar kreeg ik ook allemaal $ 100 biljetten. Heb geen enkel probleem gehad om ermee te betalen. Zelfs bij het afrekenen van een kop koffie deden ze niet moeilijk.

  9. Top | #19
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Honderd dollar biljet

    Als je het fijner vindt dan kan je ze ook wisselen voor 50 biljetten, dat had ik ook gedaan.....................
    Hoef je ook niet altijd gelijk honderd op zak te hebben of meer.............
    Vorig jaar hadden wij gewoon elke keer een briefje van honderd betaald en het kleinere geld gelijk bewaard.
    Dan heb je het ook zo stuk zeg maar.....

    Gr. Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  10. Top | #20
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Honderd dollar biljet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nikkie1974 Bekijk Berichten
    Ik had van tevoren op Schiphol gepind en daar kreeg ik ook allemaal $ 100 biljetten. Heb geen enkel probleem gehad om ermee te betalen. Zelfs bij het afrekenen van een kop koffie deden ze niet moeilijk.
    Ik heb er zelf en van anderen gehoord wat andere ervaringen mee.
    Bij wat kleinere bedragen werd er wel eens moeilijk gedaan, zelfs een Amerikaanse collega kreeg bij een betaling van zo'n $ 10 het niet gewisseld. Het zijn geliefde coupures om te vervalsen.

    Ik zou daarom in ieder geval proberen ze wat eerder te wisselen, dus als je nog wat kleinere biljetten hebt.
    Ikzelf probeer ze zoveel mogelijk te omzeilen, door in de US te pinnen, krijg je meestal $20 biljetten, en grotere bedragen met een creditcard te betalen.
    Knaapje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •