Wie weet of United Airlines een gezonde financiele maatschappij is?
Zoals ik al eerder las staan US Airways en Delta op de rand van de afgrond? :arrow:
Afdrukvoorbeeld
Wie weet of United Airlines een gezonde financiele maatschappij is?
Zoals ik al eerder las staan US Airways en Delta op de rand van de afgrond? :arrow:
United Airlines zit dacht ik nog steeds in Chapter 11 bankruptcy, maar dat zitten ze al een hele tijd. Net als overigens nog een paar grote Amerikaanse airlines. Dit betekent gewoon dat ze uitstel van betaling van de schuldeisers hebben gekregen zodat ze hun zaken op orde kunnen brengen. In praktijk merk je echter geen of nauwelijks verschil.
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor je veiligheid. De FAA houdt daar streng toezicht op, ongeacht de financiele situatie van het bedrijf. Ik kan je overigens United Airlines van harte aanbevelen. Ze vliegen veelal met de nieuwere 777 van Boeing en ze hebben een aparte sectie genaamd Economy Plus. In die sectie heb je zo'n 15 centimeter meer beenruimte en dat is erg fijn kan ik je vertellen! In principe is Economy Plus bestemt voor mensen met een Frequent Flyer pas, maar tot nu heb ik op bijna elke vlucht de Economy Plus stoelen kunnen krijgen. Naast dit alles zijn ze ook nog eens vrij goedkoop =D>
Van de grote jongens in Amerika is alleen Southwest gezond. Alle andere maatschappijen hebben het erg moeilijk. Ze hebben het al moeilijk sinds 9-11 en kiezen voor de weg die Daniel ook aangeeft.
Volgend jaar willen we namelijk weer naar USA en we zitten tussen United en British Airways te twijfelen.
Over British Airways zijn we zeer tevreden maar over United weten we nauwelijk iets...
We zien wel, want we hebben nog even de tijd om te boeken :!:
Het nadeel van BA vind ik dat ze zulke hoge luchthavenbelastingen rekenen. Het voordeel van BA is wel dat je op dezelfde terminal overstapt. Als enige uitzondering is dat wanneer je naar Miami vliegt otch vertrekt van terminal 3 ipv 4. Toch weer racen tegen de klok om op tijd bij het vliegtiug te zijn.
Rene,
Ik weet niet wanneer je volgend jaar wilt gaan maar Delta heeft nu een aantrekkelijke aanbieding naar o.a. Orlando en Tampa.
United Airlines biedt hetzelfde op Dulles, Washington. Binnen een uur zaten we weer te wachten op onze doorvlucht...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix
Wie heeft ervaring met United Airlines? Zijn ze stipt en goed? Hoe is het met de zitruimte aan boord?
Onze ervaringen zijn erg goed. Vriendelijk personeel, elke passagier de keuze uit 6 films en 20 radiozenders, genoeg beenruimte (ik ben 1.92 m!)en volgens mij is prijs ongeveer gelijk aan de rest.
Let op : vliegt niet rechtstreeks.
Arjan
Mijn ervaringen met United zijn ook erg goed. Vliegen vaak met de nieuwe 777; erg comfortabel. Zijn goed op tijd en het personeel is idd erg vriendelijk. Kortom: je begaat heus geen blunder als je met United vliegt!
Daniel
Helaas zijn mijn ervaringen met United wat minder positief. Kapotte stoelen, verkeerde info enz.
Ik zal het op dat moment verkeerd getroffen hebben.
Ik heb ook geen enkele klacht over United. En daar heb ik inmiddels al heel wat keren mee gevlogen. En wat stipheid betreft, ik geloof dat de afwijking (en daar zijn ze heel trots op) een kwartier is naar boven en beneden. Dus of je bent uiterlijk een kwartier te vroeg of een kwartier te laat. Is te verwaarlozen lijkt me!
Check de site ff: :arrow: http://www.seatguru.com/Citaat:
Hoe is het met de zitruimte aan boord?
Daarbij, United is onderdeel van het Star Alliance team. Je kunt bij hun dus ook aan Code-sharing doen, miles sparen (ook van andere alliance partners) en indien de vlucht om één of andere reden gecancelled zou worden, je meestal nog dezelfde dag terug kan vliegen met één van de andere partners.
De T7 is echt een geweldig vliegtuig. Ze vliegen overigens niet heel veel op Amsterdam (2x per dag naar mijn weten). De rest gaat over Frankfurt vanwege hun samenwerking met Lufthansa.
Je kunt ook eens kijken op www.turbulentie.nl
Met 6 craches scoren ze wel hoog, maar we weten allemaal
wel hoe dat komt.
Groetjes Antoinette
Misschien een hele stomme vraag maar heb nog nooit gevlogen :?
wij gaan in september naar florida en moetten de heenweg overstappen in chicago en de terug weg in washington.
Kan iemand mij vertellen hoe dit verloopt...moetten we dan eerst onze koffers weer gaan halen en naar de anders gate brengen en hoeveel tijd gaat hier allemaal inzitten. ( terug zit er maar een uur tussen)
alvast bedankt
De procedure is als volgt.
In het vliegtuig moet je een 2-tal formulieren invullen. Een groen formulier, visa waiver, en een wit formulier voor de douane. Tip: Hou het adres van je eerste hotel bij de hand. Dit moet je invullen op de formulieren.
Bij aankomst in Amerika kom je bij de INS, grensbewaking, terecht. Hier moet je je paspoort met de ingevulde formulieren aan de officier geven. Deze kijkt de formulieren na en voert men de gegevens in de computer. Vervolgens moet je elektronisch je vingerafdrukken geven. Eerst de wijsvinger van je linkerhand dan je wijsvinger van je rechterhand en vervolgens moet je in de camara kijken. De officier stempelt de papieren af en zet een stempel in je paspoort.
Vervolgens kom je bij de bagagebanden. Hier haal je je bagage op en ga je door de douane. Hier geef je het witte formulier af. Neem geen verse vlees, vis, groente en fruit mee.
Na de douane kan je je bagage weer afgeven bij de balie van United Airlines. De bagage is op Schiphol al voorzien van de juiste adressering. en wordt deze gebracht naar het juiste vliegtuig. Je hoeft verder niet met je bagage te slepen.
Hierna kijk je op de schermen (alphabetische volgorde) naar welke gate je moet. Vervolgens heb je een flinke tippel voor de boeg. In totaal heb je ongeveer 90 minuten nodig om over te stappen.
Op de terugweg moet je voldoende hebben aan 60 minuten. Je geeft je bagage af op de vertrekkende luchthaven in Florida en je ziet de bagage weer in Amsterdam. Verder hoef je niet mer door de douane of zo iets dergelijks heen.
Het duurt nog even maar veel plezier.
Valt allemaal best mee, je wordt erg goed geholpen. Op de heen weg moet je in chicago (port of entry) door immigrations, je koffers ophalen en de douane, daarna kun je meteen weer je bagage kwijt, en wordt ie doorgestuurd.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door astrid
Met de hele procedure ben je zo'n 1,5 uur bezig, hangt er erg vanaf hoe druk het is bij de immigratie. Zorg wel dat je je twee formulieren die je in het vliegtuig krijgt GOED en volledig invult en ondertekend, GEEN doorhalingen ! Chicago is een van de drukste luchthavens van de USA, maar overal lopen mensen die je vragen kunnen beantwoorden.
Op de terugweg heb je al deze sores niet, en is 1 uur voldoende.
Succes, Eric
Ik reis op 9 april via Washington naar New York en na 4 dagen weer naar Washington om op een vlucht naar Orlando te stappen. Na 9 dagen weer van Orlando naar Washington om over te stappen op de vlucht naar Schiphol. Wie heeft ervaring met dit soort doorreis- en overstapvluchten? Ik vlieg alles met United airlines (via Exit geboekt). Ik reis met e-tickets en heb al een bevestiging ontvangen met stoelnummers op alle vluchten.
Is het inderdaad zo dat die stoelnummers vaststaan; krijg ik op Schiphol alle instapkaarten; moet ik telkens mijn bagage ophalen en inleveren?
Ik ben geen frequente vlieger, dus wie helpt me op weg? Bedankt vast.
OK
Op schiphol krijg je een instapkaart voor je eerste vlucht + voor de vlucht naar new York. Wel moet je in Washington (port of entry, POE ) door de immigratie, je bagage ophalen, daarmee door de douane en die weer inchecken, en dan verder vliegen. Je gereserveerde stoelen staan vast, geen probleem. Bij de binnenlandse vlucht met overstap wordt je bagage gewoon doorgelabeld, net zoals op de terugvlucht. Dus alleen op de heenreis goed opletten, beide formulieren goed invullen en tekenen (geen doorhalingen). Ergens anders op dit forum staat de hele procedure uitgebreid beschreven, als ik het vind, hoor je het wel.
Succes, en een preettige vakantie,
Eric
Wie heeft ervaring met de Economy Plus in United airlines-toestellen (ik vlieg met de 767-300. Is het een groot verschil? Ik wil bij een bevestigend antwoord vroeg op Schiphol zijn, om de stoelreservering om te laten zetten. Ik zit nu in Economy, rij 29, terwijl volgens SeatGuru de economy-plus tussen rij 17 en 24 zit.
Economy plus geeft 15 cm meer ruimte en het maakt heel veel uit. Je zit veel beter
Als je op o.a. http://www.vliegtarieven.nl kijkt, zie je onderin een tabel met de stoelafstanden, kun je mooi vergelijken.
Er zijn nog meer van die sites, maar ik weet zo gauw niet welke.
Prettige reis, Eric
Zeker proberen de EconomyPlus stoelen te krijgen! Het lukt niet altijd, maar 60%-80% van de tijd wel is mijn ervaring...
moet je dan bijbetalen?? of is het zo dat de plaatsen nog vrij zijn en je dan mazzel hebt? Is dit bij british airways ook zo?
Groetjes Saskia
Nee, je hoeft niet bij te betalen. Het zijn stoelen die United Airlines reserveert voor hun airmiles programma. Als ze over zijn gaan ze naar willekeurige passagiers. Als je er naar vraagt en vroeg inchecked heb je er een goede kans op. Voor zover ik weet is United Airlines de enige met zo'n service... Maar raadpleeg voor de zekerheid de website van British Airways of bel ze even op...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saskia
Ik krijg net een mailtje dat, als je 4 mensen verwijst naar het gratis frequent flyer programm van United die dit jaar naar de us gaan de aangever 8000 mijlen oplevert. Kunnen wij forumers elkaar daar niet mee helpen?
De referrer krijgt 2000 bonus-miles per nieuw lid (met een maximum van 8000 voor dit programma) en het nieuwe lid ook nog extra 3000 miles.
Ik vermoed echter dat de United-vliegers op dit forum zelf reeds lid zijn...
Gelezen op Vliegtarieven.nl:
Goed nieuws voor United Airlines: nu officieel uit Chapter 11.
United Airlines is woensdag 1 februari 2006 officieel uit Chapter 11 (Amerikaanse versie van "uitstel van betaling"). United Airlines vroeg in 2002 uitstel van betaling aan. Hoge kosten, een sterk gestegen brandstofprijs en de concurrentie van de zogeheten prijsvechters kostten de maatschappij bijna de kop. Nu na drie jaar kan de maatschappij gewoon gaan vliegen.
Na American Airlines is United Airlines in omvang de tweede luchtvaartmaatschappij ter wereld. United voert dagelijks wereldwijd ongeveer 1.700 vluchten uit met 80.000 personeelsleden
gr.
Carin
Kan iemand mij uitleggen hoe ik bij UA een zitplaats kan reserveren? Is het dan ook zeker dat je op die plaats komt te zitten? Ik bedoel; kan je er dan ook echt aanspraak op maken?
thanx
meisje
Voor wie (vaker) met United Airlines vliegt kan het gunstig zijn om Milage Plus member te worden.
Sparen gaat met elke vlucht die je met United maakt, maar ook bij boeking van auto's, hotels e.d. bij aangesloten bedrijven.
Met de gespaarde mijlen kun je gratis vluchten kopen, of een upgrade op een geboekt ticket.
Klik op deze link voor een overzicht (PDF-bestand, 3mb)
Klik op deze link voor de informatie op www.united.com
Ik vlieg al jaren met UA... vanwege de miles... als je genoeg per jaar vliegt, krijg je zelfs iedere keer een upgrade...
:lol: !! Tja, volgens mij blijven je punten wel lang geldig. En je spaart ook punten binnen Europa (bv. Lufthansa is 1 van de partners). En je kan ook punten sparen bij hotels, autohuur, etc etc. Je kan de punten altijd wel weer voor iets gebruiken, als je het een beetje bijhoudt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lordroel
De standaard upgrade is volgens mij naar EconomyPlus (tenminste, dat heb ik wel eens van collega's gehoord, ik vlieg altijd KLM en Skyteam, dus geen UA). Dat is wel een upgrade, maar niet 'echt' een upgrade naar Business Class of zo. Ik begrijp dat je met name extra beenruimte hebt. Dat is nooit weg natuurlijk ! En als je dan een pasje kan laten zien, helpt het denk ik altijd, wel of geen 50.000 miles !
Punten blijven geldig zolang je steeds maar binnen 36 maanden weer een keertje met United vliegt. Valt wel mee dus. En je kunt trouwens ook je miles doneren ...
Op de heenweg upgraden ze ons altijd naar Economy plus...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
Y-Pax is op heenreis op één of andere manier nooit vol! (laatste keer zelfs 20 stoelen leeg) dus No business voor us... :lol: LOL :lol:
Maar op de terugreis.. (m.i. het belangrijkste) werden we ook dit jaar op IAD alweer voor de 2de keer ge-upgrade naar Business Class...
Waarop ik altijd "thanks very much" en waarna ik altijd het antwoord krijg... "No Sir... Thank YOU"
In ieder geval een aardige geste... (to say the least) 8)
En dat voor het 3de jaar in successie...
Waarschijnlijk boek ik twee nachtjes in een Doubletree hotel (Hilton groep), levert zomaar ook eventjes 500 miles op.
Als je iemand anders lid maak krijg je 5000 miles voor noppes..
wel baal ik van BMI... vloog hier mee naar london. Die zijn ook aangesloten bij Star alliance en zou ik hier voor ook de punten krijgen... maar nee hoor. je heb de spullen op gestuurd maar hoort nooit meer wat van ze.
http://img158.imageshack.us/img158/7576/ckdance2mb.gif
Hallo
Weet een van jullie hoe je online stoelen kan reserveren bij united airlines.
Heb e-ticket binnen en zou graag stoelen reserveren
Heb bij kras reizen rondreis geboekt.
Monique
Heb je al op de website van United gekeken? Die is m.i. behoorlijk duidelijk!
En anders eventjes via Kras regelen.
Hallo
Nou Kras Reizen regelt dat dus niet de enige mogelijkheid is dus via de website maar ik kom daar niet uit mijn engels is niet zo goed ik weet niet wat ik moet aanklikken
kijk ff hier voor meer info:
http://www.united.com/page/article/0,6722,50447,00.html