Hampton inn pointe orlando, gaan wij misschien ook naar toe.
Zit alleen te twijfelen, omdat het zo dicht bij Universal is, of er niet alleen maar gezinnen, met hordes kids zitten.
(ben geen kinderhater hoor:)
Afdrukvoorbeeld
Hampton inn pointe orlando, gaan wij misschien ook naar toe.
Zit alleen te twijfelen, omdat het zo dicht bij Universal is, of er niet alleen maar gezinnen, met hordes kids zitten.
(ben geen kinderhater hoor:)
Inderdaad maar men vriendin is wel 22 ;). Dus daarmee zit ik safe :p
hoeveel zou ik eigenlijk nog meenemen naar de states? Hoeveel centjes dus? Want kan me dus niet inbeelden hoeveel ik er nog nodig ga hebben hoor! ;).
Mensen met nog ervaringen met een van de hotels of ervaringen met of zonder auto zet die even a.u.b
Je zult dan wel een Underage pakket moeten afsluiten. Zie bijvoorbeeld hier:
http://www.usareisen.de/mietwagen/ca...kage=u25&sz=so
Ik denk dat ik van de auto ga afstappen.
Is het dat verstandig het enige park wat in mijn ogen niet te bezoeken zal zijn dan is bush gardens of is dit echt zo een park dat je dan MOET gezien hebben?
Of zijn er nog andere manieren om er te geraken?
Is het daar wat te doen met een bus?
De meeste hotels bieden toch een gratis shuttle aan naar disney.
Maar voor universal enzo is dit wat te doen?
Hoeveel kost zo een reis dan ongeveer voor 2pers?
en hoe geraak je van de luchthaven naar je hotel :s?
Shuttle naar Busch Gardens is prima te doen. Er zijn een aantal opstapplaatsen.
Als je achtbaan-fanaat bent dan is BG toch wel een park om te doen: Sheikra, Gwazi, Kumba, Montu etc. Zie http://www.rcdb.com/pd15.htm
Reken voor de shuttle naar Universal op ca $25 pp. Met de Lynx kom je er ook wel en iets goedkoper maar dan ben je 2 uur onderweg (op een stuk wat 20 minuten rijden is).
Van het vliegveld naar je hotel kun je ook een Shuttle boeken. Zie http://www.mearstransportation.com/m...le-orlando.asp
Ben ik ook 2uur onderweg als ik niet die lynx neem?
Dit is wel heel lang hoor :| in iets wat op 20min te doen is?
Het ligt er een beetje aan waar je zit. Zie hier de kaartjes van de busroutes: http://www.golynx.com/?fuse=cstm&app=route
Wij zaten toen op de 192. Eerst met de bus naar het Ticket and Transportation Center van Disney, daarna naar Seaworld en daar overstappen op de bus naar Universal.
Ze hebben ook een Trip Planner: http://trip1.golynx.com/
Zie ook deze topics:
vervoer naar Sea World & Universal vanuit WDW
Openbaar Vervoer
Openbaar vervoer Orlando
vliegveld orlando-kissemee hotel
Het zal dus toch met de auto zijn een stuk hebben we overeen gekomen.
7dagen openbaar vervoer dan vooral naar de parken waar het hotel een shuttle service voor bied.
En de andere 7 doen we alles op ons ding :).
Maar moet ik dan terug naar de luchthaven om daar men auto te gaan halen die ik heb besteld?
En hoeveel dollartjes zou ik nog appart meenemen moest ik jullie zijn?
En dan trouwens! waar wissel ik het best men euros in de states zelf of nog in belgie?
En de tol die je op de wegen moet betalen is dit aan personen of aan automaten?
Dollars hoef je eigenlijk helemaal niet mee te nemen. Je kunt in Orlando in de aankomsthal gewoon geld uit de ATM halen met je bankpas.
Als je toch alvast wat mee wilt nemen is het beter om in NL / BE te wisselen. Vaak zitten er in de grote steden wisselkantoortjes die goede koersen bieden. Even zelf uitzoeken hoe dat in BE is.
De tol betaal je per auto.
En je betaald het soms aan een automaat (quarters ergens in gooien) en soms aan een persoon.
En dan soms aan personen en soms aan automaten.
Op de 417 tolweg van Orlando Airport naar Kissimmee (Disney) bijvoorbeeld, kom je twee keer een persoon tegen die graag een dollar van jou wil, en één keer (op de laatste afrit) een automaat die graag 2 quarters van je krijgt (wisselen NIET mogelijk).
Wij gaan eind april twee weken naar Florida. Het plan is om vier dagen naar Disney te gaan en we willen sowieso Magic Kingdom, Seaworld en MGM of Universal doen..............
De vraag is, wat is wijsheid????? Onze dochters zijn 10 en 5 jaar en we horen verschillende berichten over MGM en Universal, wat is beter/leuker en voor iedereen leuk????
Ook qua tickets is het een gekkehuis.......wie heeft tips/ervaring een aanbevelingen????
Hoor het graag!
Jesse
Wat het leukste pretpark is is zeer persoonlijk er zijn er namelijk erg veel.
Gebruik de zoekfuctie op dit forum maar eens en kijk eens op de sites van de parken zelf dan krijg je het beste een indruk welke parken jij het leukste vindt.
Succes met zoeken!
In dit topic kun je trouwens even kijken voor tips qua aanschaf van Disneytickets:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3112
Dat is het voordeligst?
Kun je in de shops en eet tenten ook allemaal met credit of bankpas betalen?
wil toch wel wat dollars hebben maar ook hier heb ik geen idee hoeveel als ik naar van die kleine dingen wil gaan dat een beetje geld kost.
Hoeveel zou je zo kwijt zijn als je 17dagen naar ginds gaat om elke dag deftig te eten een paar souveniers enzo.
Kan hier zelf geen getal op plakken omdat ik ook niet weet hoeveel eten er kost ik zie wel in reisverslagen op deze sites gigantische pizza's enzo die er overheerlijk uit zien!
Maar hoeveel kost het allemaal :p.
en voor wat staat Continentaal ontbijt?
Wij rekenen per persoon per dag ca 50 euro voor het eten/drinken, meestal houden we daar van over!
sja, souvenirs en kleding , is wel heel persoonlijk.
groetjes Sylvia
Zou niks meenemen. Daar ter plekke uit de muur halen en de rest met Credit Card betalen. Is al vaker over geschreven, oa in het Dollarkoers topic.
Ik had 300 dollar meegenomen ofzo en ik kwam er eigenlijk flink van rond. 1x 100 dollar erbij gepint, maar voor de rest maar 3x mn creditcard gebruikt (1x Walmart, 2x tanken). Ik wil niet zeggen dat je geld mee moet nemen, maar ik vind het wel makkelijk om altijd wat bij de hand te houden. De volgende keer zal ik minder meenemen. :) Die 300 dollar was eigenlijk dan ook bedoelt voor de eerste 2 dagen ofzo, maarja het land is er zo goedkoop en ik heb er niet zoveel gekocht omdat ik maar op zoek was naar 1 specifiek ding (wat ik niet heb gevonden).
100 dollar meenemen moet voldoende zijn.
Persoonlijk vind ik universal studio's niks voor een kindje van 5 .Het ligt eraan of ze snel ergens bang voor is maar mijn ervaring is dat universal studio's beter is voor grotere kinderen .MGM vind ik beter als je met kleine kinderen bent
Bedankt!
Binnenkort eens naar men bank gaan dus :).
Verder ik heb nog Geen hotel geboekt.
Want van de 14dagen orlando zal ik maar 7dagen een auto huren.
Nu zoek ik een hotel die een gratis shuttle bus aanbied naar Universal, sea world & disney
Zoals al eerder geschreven: de meeste hotels bieden OF een Shuttle aan naar Disney OF naar Universal. Naar beide zul je (bijna) niet tegenkomen.
Ligt aan de locatie van het hotel wat ze je aanbieden.
Zoek een hotel op International Drive dat een gratis shuttle aanbied naar Disney. Seaworld en Universal kun je op Int. Drive namelijk heel goed bereiken met de plaatselijke trolleybus, de I-ride voor (minder dan?) een dollar per rit.
Kan je dit ook met creditkaart betalen? Zo nee, hoe kom je dan aan Dollar muntstukken? Om eerst op de luchthaven ergens dollar muntjes te gaan zoeken lijkt me niet zo handig en kost veel tijd.....Citaat:
Op de 417 tolweg van Orlando Airport naar Kissimmee (Disney) bijvoorbeeld, kom je twee keer een persoon tegen die graag een dollar van jou wil, en één keer (op de laatste afrit) een automaat die graag 2 quarters van je krijgt (wisselen NIET mogelijk).
Misschien is er ook een tijdschriftenshopje in de aankomsthal of in elk geval snel te bereiken vanuit de aankomsthal? Eigenlijk is dit wel slecht geregeld, heel veel mensen gaan met een huurauto de 417 op richting kissimmee !
Daarom is het zo handig dat je op het forum al een tip krijgt om er rekening mee te houden dat je muntgeld bij je moet hebben ;)
Je kunt natuurlijk ook al tijdens je tussenlandig ergens geld uitgeven en zo al zorgen voor wat quarters. Zo kun je bij aankomst op Orlando meteen de weg op.
Hoi,
Ik zal voldoende dollarbriefjes en muntjes meenemen. Desnoods een flesje water op de luchthaven kopen en zorgen voor veel wisselgeld.
Om de vijf minuten moet je zowel tolgeld betalen. Varierend van usd 0,75 tot usd 1,-.
Waar jullie naar toe gaan weet ik niet of je veel moet betalen maar reken erop dat je wel moet betalen.
Succes
Ik weet niet welke route jij rijdt hoor... Volgens mij denk jij aan Turnpike toestanden.
En daar kom je gelukkig niet als je vanaf OIA rijdt naar Lake Buena Vista.
Maar via de 417 krijg je toch écht maar 2 tolpoorten van ieder 1 dollar...
Daarna krijg je er geen meer...
Dus géén varierende bedragen...
en 2 dollar is dus beslist niet veel...
En je hoeft niet via tolwegen. Is vaak wel de makkelijkste weg, maar er zijn "gratis" alternatieven :-)
Nog een laatste vraagje.
We gaan ZEKER gebruik maken van Taxi's.
Is het nu zoals je op de TV ziet als je een taxi zit passeren dat je je hand omhoog moet steken?
Want als we bij het hotel een taxi bestellen en die zet je af bij disney dan ben je bij disney maar hoe geraak je dan weer naar je hotel?
Of kan je ergens in disney dat vragen om een taxi te bellen?
DE hand opsteken is een optie, maar bij alle potentiële taxi-behoeftige locaties ;-)(hotels, malls, parken, attracties etc.) staan vaak taxis of ze rijden regelmatig langs om klanten te werven.
Bellen kan natuurlijk ook.
Je kan ook een Sunpass nemen. Dan wordt je kentekenplaat gescant terwijl je door de tolpoort heen rijd (zonder slagboom, dus gewoon rustig doorrijden), bij huurauto's scant ie de kentekenplaat, bij Florida residents de transponder achter de voorruit. Dit kan je krijgen bij je verhuurbedrijf, ze bekijken het aantal dagen dat je verblijft in Florida en berekenen dan hoeveel het ongeveer kost. Dollar bood het mij aan voor 30 dollar. Ik heb het niet geaccepteerd en dacht goedkoper uit te zijn.
Klopte ook, ik was iets van 25 dollar kwijt maar daarbij heb ik ook zeker wel in totaal een uur staan wachten in de file voor de tolpoorten. Dus als ze me de volgende keer weer een aanbieding doen, wil ik wel zo'n Sunpass proberen. Aangezien een tripje van Kissimmee naar Miami via de turnpike ongeveer $13,50 is, heb je er al een flink gedeelte uit. En wachten in de rij om te betalen is leuk in de supermarkt, maar niet op vakantie.
Misschien zijn er ook mensen met een negatieve ervaring met sunpass, die hoor ik dan graag ook :)
www.sunpass.com
30 Dollar voor hoeveel dagen, als ik zo vrij mag zijn ?
Ik ben al aan het overwegen (heb het in ieder geval al opgevraagd) om zelf een transponder aan te schaffen. Kost iets van $28,- en een verplichte storting van minimaal $25,- voor de tol. Bij aankomst kun je dan het kenteken van de huurauto invoeren en kun je doorrijden bij de tolpoorten. De korting op de tol is dan ± 25% afhankelijk van hoeveel je er gebruik van maakt.
Hoe vaker, des te goedkoper het wordt. Het zit nog in mijn hoofd, zeker omdat we de laatste keer regelmatig van de 417 gebruik gemaakt hebben voor onze bezoekjes aan Daytona, om de spitsdrukte op de I4 te ontwijken. Dat kostte dan $5,50 per keer (is altijd nog beter dan een uur kruipen door Orlando), dus vandaar de info-opvraag bij Sunpass.
Maar als ze bij Dollar ook te huur zijn is dat een overweging waard.
Sunpass berichte ons ook dat ze met diverse grote autoverhuurders in onderhandeling zijn, maar dat Dollar al zo ver was, wist ik niet.
Die 30 dollar was voor 11 dagen.. of 10 dagen. In elk geval dacht ik dat ze een flatfee rate hebben van $ 27,95 per week ofzo. Dan mag je ongelimiteerd door die toll-lanes scheuren. De volgende keer zit ik iets van 14 nachten in Florida, dus dan zal het wel richting de 50 dollar zijn. Omgerekend ook niet eens zo duur en je kan wel doorrijden en daar zit het verschil in... anders sta je SOMS best lang te wachten. En dat kost tijd, benzine en bovendien kostbare vakantietijd :)
Bij dollar is het dus te huur, maar niet de transponder, omdat rental cars dus via een scan van de kentekenplaat werkt. Zoek op google maar eens op 'sunpass dollar rent'... en Dollar is ook Thrifty geloof ik, dus die doen het ook.
Nu weet ik alleen nog niet welk verhuurbedrijf we deze keer krijgen, maar 2 weken van te voren weet ik dat wel en dan kan ik zien of die ook al met Sunpass rond zijn.
Hertz, Avis en Alamo waren in elk geval bezig.
Als je een maand lang gaat is een SunPass kopen dan uiteindelijk niet voordeliger? 25 dollar voor het apparaatje + 25 dollar starttegoed en daarna heb je en de winst van de eventuele korting door veel transacties en je hoeft niet in de queue te staan en zo bespaar je tijd.
Misschien even splitsen naar een SunPass topic?
Bij het Disney Transportation and Ticket Center maak je een goede kans. Daar stoppen ook de Lynx bus en de hotel Shuttles.
Ligt er aan hoeveel je gaat rijden he, in principe kan je dan maar voor 25 euro aan tol verrijden (dus dat is niet eens Orlando<->Miami op en neer!) dus kan je beter de aanbieding pakken die ze je geven bij het verhuurbedrijf. Dan kan je die 25 dollar van de transponder dus ook uitgeven aan tolgeld.
Of je kan ook gewoon de turnpike vermijden. Duurt wel langer, zie je wel meer. De turnpike is echt een stuk beton en tussen Orlando en Miami heb ik geloof ik 4 plaza's geteld (in het midden van de snelweg een tankstation, wat restaurantjes etc.)...
Naast de turnpike heb je ook nog de gewone snelweg volgens mij als ik zo naar Google Earth kijk (en af en toe naar links uit mn raampje van de auto). ;)
Jaja, maar 4 weken flat fee = 111$
Eigen SunPass = 25$ + 25$ tegoed + ... iemand een idee waar je met 4 weken mee mag rekenen?
Dat is allemaal zo, ga je vaker dan heb je denk ik wel schik van zo'n transponder... ik ga na de volgende keer Florida denk ik niet zo heel snel terug, alhoewel.. een vriendin van ons woont er wel ;) Maar ik moet ook nog andere delen van Amerika ontdekken.
@Bambino ; ligt er maar net aan wat jij in die 4 weken gaat doen. Dus misschien is 111 dollar flat fee goedkoper dan dat jij dus elke dag over de tolwegen blaast naar van alles en nog wat.
Ik ben benieuwd wat ze me gaan aanbieden komende keer.