Misschien een tip voor diegenen die nog twijfelen over het aankopen van VS kaart voor de Tom Tom : er loopt gedurende dezemaand een actie dat je alle kaarten nieuw aan kortingen tot -50% kan kopen : Usa + Canada aan 49,95 ipv 99,95 euro en Usa Southeast aan 39,95 ipv 59,95 euro. :!: Surf hiervoor gewoon naar www.tomtom.com. Ik heb mijn exemplaar al besteld. :lol: Vke
11-01-08, 15:26
morskief
Garmin City Navigator kaart kopen in Amerika
Hoi,
Aanstaande april gaan we voor een 2 weekse rondrijs naar Florida. Ik ben al in het bezit van een Garmin Navigatie systeem en ben van plan om deze mee te nemen. Echter ik moet nog kaart materiaal kopen voor mij navi. In Nederland kosten de USA kaarten rond de 180 euro terwijl ze in Amerika rond de 100 dollar zijn. Dus ben ik van plan om er daar een aan te schaffen en deze mbv mijn laptop op mij Garmin te zetten.
Echter bij welke winkels (dus geen internetwinkels) moet je zijn om deze kaarten aan te schaffen.
Het betreft een DVD met City Navigator North America NT voor de Streetpilot c510.
Groet,
Nico.
14-02-08, 22:38
Geert76
TomTom One V1 USA Map
Ik heb een TomTom One (versie 1)
Nu zie ik op centralpoint.nl een SD kaartje met daarop de complete USA Maps. De prijs op de website is 60 eurie.
Als ik deze aanschaf, moet ik dat kaartje nog registreren ergens? Of gewoon het SD kaartje erin steken en werkt Tommy dan gelijk? (in de VS natuurlijk dan! :-D)
Wel vreemd, op de site van TomTom is de download voor South-East VS €40,-
Dit staat bij Bol als een 1 GB kaartje + Alles van de US en alles van Canada maar een tientje duurder.
15-02-08, 10:42
Njit
Re: TomTom opladen in huurauto
Makkelijk antwoord: ja
15-02-08, 10:53
Arie
Laat je sigaretten-outlet wel even testen.
De mijne deed het niet.
15-02-08, 10:57
Njit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arie
Laat je sigaretten-outlet wel even testen.
Vaak zitten er meerdere in je auto. Maar goed, is wel makkelijk als ze het allemaal doen..
15-02-08, 11:02
Geert76
Re: TomTom One V1 USA Map
@Michiel: Ja, ik had die aanbieding dus ook al gevonden op centralpoint.nl
nee, ik vond 60 euro voor de hele USA Map op n 2 Gb SD-kaartje ook niet echt duur.... Als iemand deze goedkoper elders heeft gevonden, please let me know! ;-)
@Njit: Ik heb zojuist een medewerker van centralpoint.nl aan de telefoon gesproken en die vertelde me dat ik het sd kaartje nergens meer hoef aan te melden of zoiets...hij had het over " Plug&Play".
Denk jij, met jouw ervaringen, dat deze medewerker gelijk heeft??
dankjewel!
15-02-08, 11:05
Michiel
Moeten we ook nog letten op de versie van de kaart?
Natuurlijk kijken we even na of de SD kaart op de TomTom 720T werkt!
Volgens mij moet je de kaart wel activeren met een code o.i.d.
Link is vernieuwd ;-) € 58,99
En Bol is perfect qua service!
edit:Zojuist besteld, over 3-4 dagen binnen:
Kosten kaart: € 58.99
Verzendkosten nederland € 1.95 Totaal € 60,94
15-02-08, 11:08
Michiel
Dat is snel ;-) gelukkg maar dat de TomTom oplader heeft een lichtje als er spanning op staat, dus die moet ik bij de hand houden dan!
15-02-08, 11:16
Njit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert76
@Njit: Ik heb zojuist een medewerker van centralpoint.nl aan de telefoon gesproken en die vertelde me dat ik het sd kaartje nergens meer hoef aan te melden of zoiets...hij had het over " Plug&Play".
Denk jij, met jouw ervaringen, dat deze medewerker gelijk heeft??
Ik heb zelf alleen ervaring met de PDA versie van TomTom. Het ligt aan het type of je wel of niet moet activeren. Maar je merkt het vanzelf.
Zo'n medewerker zal wel weten waar hij het over heeft neem ik aan.
15-02-08, 12:06
Geert76
@ Michiel: thanks for the tip! :-D
Zag wel ff dat HET grote verschil tussen de SD kaart van bol.com 1 Gb is en van centralpoint.nl een 2 Gb SD-card is! Kun je er wel weer meer op zetten, zoals POI's. Of is 1 Gb genoeg voor de meest voor de hand liggende POI's??
15-02-08, 13:21
calypso
Yep werkt heel goed, en voordeel in de USA is dat je hebm daar gewoon erin kutn laten zitten, niet zoals in Nederland waar je dan gelijk de auto word opgebroken omdat men denk dat de tomtom er ook in zit. Heb de kables en zuignap gewoon laten zitten de gehele 2 weken :-)
16-02-08, 16:03
Corry
Ja hoor. 1 GB heb ik ook en de POI's staan er al bij.=D>
19-02-08, 11:02
Michiel
Ik had vrijdag de bestelling geplaatst, zaterdag al het kaartje binnen!
(nog niet geprobeerd d0h)
19-02-08, 11:17
Michiel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door calypso
Yep werkt heel goed, en voordeel in de USA is dat je hebm daar gewoon erin kutn laten zitten, niet zoals in Nederland waar je dan gelijk de auto word opgebroken omdat men denk dat de tomtom er ook in zit. Heb de kables en zuignap gewoon laten zitten de gehele 2 weken :-)
Da's mooi, dan laat ik de zuignap gewoon zitten, de voeding gaat rechtstreeks in de tomtom, dus die hoef ik niet in het zicht te laten.
19-02-08, 11:26
Njit
Zou toch gewoon de zuignap los halen. Je zal maar net een gek hebben die wel je auto openbreekt. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
19-02-08, 14:10
calypso
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Njit
Zou toch gewoon de zuignap los halen. Je zal maar net een gek hebben die wel je auto openbreekt. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Tja het is natuurlijk nooit een garantie, de kans dat iemand inbreekt is er natuurlijk altijd, dat klopt.
20-02-08, 22:49
ErikVos
Navigatie
wij gaan in october naar florida, en hebben een auto bij Alamo gehuurd.Nu wil ik er een navigatie in hebben, maar voor mij garmin zijn de kaarten wel duur voor twee weken.
Wat of waar kan ik nu het beste er een huuren ?
Weet imand er ook de prijzen van;-) ?
groet Erik
20-02-08, 22:56
Ebelix
Re: Navigatie
De kosten voor GPS bij Alamo zijn usd 12,00 per dag of usd 50 per week. Alle prijzen zijn zonder taxes.
De bron is de website van Alamo.
Succes.
21-02-08, 09:32
Ta2 Gerrit
Op deze site staan ze voor rond de 140 euro (komplete USA).
Misschien toch de moeite en kosten waard.
Stel je voor dat je besmet wordt met het rondwarende Florida (USA) virus ;-)
21-02-08, 09:52
Michiel
Pfoe, ik was voor 60,- klaar voor de TomTom, heel USA en Canada op een sd kaart voorgeïnstalleerd. Maar al met al misschien wel beter dan de huur van een vreemde SATNAV in Florida?
wij hebben vorig jaar in florida een cobra navigatie systeem gekocht nederlands sprekend.
werkt perfect, in amerika, en canada.
wij waren voor het eerst in orlando, en vonden het ideaal.
alleen dachten wij dat je in nederland gewoon europa erop kon zetten en dit kan dus niet.
hierbij wil ik hem dus verkopen of eventueel verhuren :lol:
04-03-08, 06:33
Michael66
Re: Cobra
Hoeveel wil je er voor hebben?
En zitten er ook hoofdletters op?
i.t.t. je toetsenbord
04-03-08, 07:33
silvia37
De Cobra zit nog in orginele doos met bon,ik wil er 200 euro voor hebben.
04-03-08, 11:05
Njit
En heb je ook nog een typenummer?
04-03-08, 16:24
Arie
Re: Te koop: Cobra GPS
Ik denk dat het om: Cobra GPSM 2100 Navigatie systeem
gaat.
In dat topic werd ook al aangegeven dat het een hoge prijs was (kun je zelf ook op eBay zien).
Maar succes :)
15-03-08, 15:07
wippelgem
Welke GPS kopen???
Hoi iedereen,
al een tijdje kijk ik uit naar een gps toestelletje maar ik weet niet goed welke het best te kopen.
Ik wil er uiteraard eentje die me hier in Europa (west europa) de weg wijst maar ik wil het ook kunnen gebruiken in amerika.
Wat kan ik het best kopen? Zitten kaarten voor amerika in zo een toestelletje of moet je dat apart kopen? Waar vind je dat dan?
Ik zou graag in mediamarkt een toestelletje kopen (is makkelijk bereikbaar van bij ons) en het budget schommelt rond de 200 - 300 euro!
tnx voor de info!!!!
15-03-08, 15:37
Njit
Re: Welke GPS kopen???
TomTom is toch wel de marktleider. Je hebt verschillende modellen die allemaal ongeveer hetzelfde kunnen. Het verschil zit hem vooral in de grootte van het schermpje.
Voor Europa heb je de keuze uit de TomTom One Europe (209 euro) en de TomTom One XL Europe (259 euro). De laatste heeft een wat groter schermpje (4.3'' vs 3.5'').
Gezien jouw budget zou ik voor een TomTom One V3 gaan.
Kaarten voor de USA kun je er los bij kopen. Dit is een Download op de TomTom site.
De complete kaart kost nu 70 euro. Komt nog een SD kaartje bij (ca 15 euro voor 2GB).
Andere merken bieden ook wel Europese versies maar daar is het wat lastiger bij om de USA kaarten te kopen.
15-03-08, 15:47
wippelgem
bedant njit voor je duidelijk antwoord.
heb enkel nog één vraagje, die download op de tomtom site, hoe krijg je die dan op je gps? gaat dat dan via een usb kabeltje of zo?
15-03-08, 20:09
Susie One
Hoi,
Ik heb vorig jaar de Tomtom Europe gekocht. Ik ben tevreden over de Tomtom.
Bij de aankoop krijg je het apparaat, zuigmap, de lader die je in de sigarettenhouder kan doen en de usb kabel die van de pc naar de tomtom gaat. Ik adviseer je ook een thuis lader voor de Tomtom te kopen. Bij deze lader krijg je ook de stekker die je in de usa kan gebruiken.
Bij de aankoop krijg je ook het programma van tomtom wat je op de pc moet zetten ivm updates van tomtom.
Voor dat je tot aankoop overgaat adviseer ik je een backup via het programma van de tomtom te maken.
Ik heb na de aankoop van de tomtom de usa kaart via hun internetsite gekocht
Mjn advies is om eerst de SD kaart te kopen. Vervolgens kan je deze via de site van Tomtom aanschaffen na betaling (bv Ideal dus internetbankieren) kan je deze downloden. Je start het programma op de pc van de tomtom. Je stopt de sd kaart in de tomtom en sluit deze op de usb poort aan en downloden maar.
Vervolgens moet je vanaf de pc ook de stemmen en het besturingsprogramma van de tomtom zetten.
Heel veel succes!
Groetjes,
Susie One
15-03-08, 20:38
Tinkerbell
Als je even doorbijt qua prijs heb je de TomTom GO 920 T.
Compleet met kaart van Amerika en Canada.
Ben je in een keer overal vanaf.
15-03-08, 22:49
gathuv
Navigatie - walmart?
hoi,
wij hebben zelf een vdo dayton navigatie systeem maar daar hebben ze geen kaarten van de USA voor, dus hadden we bedacht om een redelijk goedkoop modelletje te kopen bij walmart ( of een andere winkel ).
En nu was mijn vraag hoe duur kost ongeveer een redelijk goedkoop model? met de kaart van florida of amerika ( zolang die van florida er op staat )
bvd
15-03-08, 23:00
Ta2 Gerrit
Re: navigatie - walmart?
Deze bijvoorbeeld ? Of een tomtom voor $170,- ? Valt erg mee.
15-03-08, 23:05
gathuv
Re: navigatie - walmart?
hoi, bedankt.
en die tom tom kan ik daar dan ook nog europese kaarten voor kopen zodat ik hem hier ook kan gebruiken of weet je dat niet