-
Re: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker (Engels)
Het is in Florida inderdaad extremer dan in LA, Las Vegas etc, eerlijk gezegd ervaar ik het zelf niet zo als een probleem. Gewoon van te voren weten dat je hebt geboekt wat je wil en een simpel nee op elke vraag volstaat. Dan ben je ook zo weg zonder problemen, het wordt gewoon erg onduidelijk gemaakt doordat er bij de reisbureaus hier allerlei namen zijn verzonnen zoals "All inclusive" ed waar dus echt niet alles in zit. Ik weet voor mezelf dat Alama Gold compleet is en die neem ik dan ook.
-
Ok, wij hebben ook altijd alamo gold
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
tamaralemmens
Ik ben met open mond dit topic aan het lezen, want ik heb zulke dingen nog nooit mee gemaakt bij Alamo. Is dit typisch iets van Alamo Florida? Namelijk in Los Angeles, San Francisco en Cincinatti waren ze altijd erg vriendelijk, en hebben we altijd de auto gekregen die we hadden geboekt.
Ben zeer benieuwd dan, want wij gaan in zomer voor het eerst naar Florida en hebben een fullsize suv geboekt bij Alamo. pfffff!!!
Ik heb er in miami nog nooit last van gehad, wel natuurlijk van:
A: zou je geen road service assistance pakken zodat je ook gecoverd bent bij verlies van sleutel, pech onderweg bla bla bla?
B: nee dank u.
A: het is wel heel handig als je bla bla bla...
B: nee als dat gebeurt betaal ik wel gewoon op dat moment.
A: dat is zeker, dat zul je dan wel moeten... echt niet?
B: nee.
A: ok, mag ik nu bij deze, deze deze deze en deze een handtekening? .......
Maar geen verder gezeur, alleen beetje stom dat ik een equinox had gehuurd en omdat die op waren kreeg ik een categorie beter en dat waren die dag gedateerde minivans... dus dan maar een gewone midsize HHR gepakt en de volgende dag omgeruild.
-
Tis inderdaad elke keer een waar soapstory bij de autoverhuurbedrijven. Ook afgelopen april viel me dit weer op. Nu hadden we supermazzel door de hele reis door weinig wachtrijen en zo beetje als 1e de koffers van de belt te plukken... echter na al dit plezier kwamen we in Orlando in de megafile van Alamo terecht. Al met al 45min, met name door diverse hollandse mensen voor ons die wellicht voor het eerst hier een auto kwamen ophalen. De vele discussies, geruzie.. met name bij een groot gezelschap van 2 gezinnen met iets van 10 koffers, paniek en gestress alom.:twisted:
Uiteindelijk aan de beurt en eenzelfde gesprekje als Bambino.. in pakweg 7min klaar, een nieuw record !!=D>
In de garage natuurlijk alternatief, keuze genoeg en hop richting villa !
-
Inderdaad bekende taferelen en het rare is dat ook ik het inderdaad alléén heb ondervonden in Orlando afgelopen jaar, in Buffalo totaal geen probleem, sleutel lag al klaar en kreeg te horen dat ik ene goede boeking had gemaakt en (behalve dat de lift stuk was) alles ging supersnel.
Eenmaal op het parkeerdek, alle koffers de trap op gesleurt, stond daar keurig de gehuurde equinox, superdeluxe met leer en elektrisch verstelbare stoelen, dakraam e.d., wilde hem eigenlijk meenemen naar huis.
Maar zoals door velen al gezegd, niet extra betalen en staat de door jou gewenste auto er niet, ff vragen aan een medewerker in de garage en het is meestal zo geregeld.
-
Probleempje met Alamo; wie kan mij helpen?
Beste forumleden,
Ik ben vorig jaar in oktober naar Miami geweest met mijn vriendin. We hebben toen een auto gehuurd bij Alamo. Begin november kreeg ik de afschrift van mijn Rabocard binnen en stond er een afschrijving op van Alamo waarvan ik niet wist waar dat voor was. Ik alle bonnen nakijken, maar kon nergens een bon vinden met dat bedrag erop.
Een week later werd ik gebeld door mijn moeder, zij had een brief gekregen voor mij vanuit Oklahoma. Nu woon ik al 2 jaar niet meer thuis, en heb ik mijn oude adres dus ook niet opgegeven bij het reisbureau (duhhh). Ik vind het dus raar dat Alamo mij een brief stuurd naar een adres waar ik al 2 jaar niet meer woon :???:. Het was een brief van Alamo. Dit stond er:
Dear renter,
We have been contacted in regards to an unpaid parking, traffic, and/or toll (including any associated fines, if any,) incurred during the course of your rental. Relevant information is listed below.
MIAMI-DADE EXPRESSWAY AUTHO
Dan met de tijd en datum wanneer het gebeurd moet wezen. Wij weten nog dat we die middag rond die tijd richting de Dolphin Mall gingen. Onderweg paar keer toll moeten betalen, maar verder niks bijzonders meegemaakt. De Rabobank en het reisbureau zijn er nog mee bezig en zeggen dat er zonder mijn toestemming niks van rabocard mag afgeschreven worden. Ik heb een mail gedaan naar Alamo, maar krijg tot nu toe nog geen reactie terug. Heb ik iets over het hoofd gezien/gelezen of iets anders verkeerd gedaan, of is Alamo nu raar bezig? Zou iemand mij misschien meer kunnen vertellen?
JvG
-
Re: Probleempje met Alamo; wie kan mij helpen?
Citaat:
JvG
MIAMI-DADE EXPRESSWAY AUTHO
Ben bang dat echt een Toll weg bekeuring is. misschien had je nog moeten betalen bij de afrit... er zal ergens wel een foto zijn gemaakt.
-
Citaat:
JvG
De Rabobank en het reisbureau zijn er nog mee bezig en zeggen dat er zonder mijn toestemming niks van rabocard mag afgeschreven worden.
Ik ben bang dat je in je huurcontract toestemming hebt gegeven om boetes via je creditcard te betalen.
Neemt niet weg dat Alamo wat duidelijker zou mogen vermelden om welke boete het precies gaat, zodat je het zelf ook kunt controleren.
-
Ja, dat zou heel goed kunnen. Dat dat in het huurcontract staat en ik daarvoor getekend heb. Het rare vind ik, dat ik later toen ik al een tijdje terug was in NL dat het toen pas van mijn rabocard was afgeschreven. En kan iemand mij vertellen waarom Alamo mij een brief stuurt naar mijn oude adres??? Hoe komen ze daar nou weer aan? Ik sta nergens meer geregistreerd onder dat adres namelijk.
En wat de toll betreft. We moesten elke keer bij de toll 1 dollar betalen. Toen konden we een afslag nemen richting Dolphin Mall, verder hebben we geen toll gezien of wat dan ook.
-
Bij mij werd een paar jaar terug maanden na terugkomst door Alamo een klein bedrag op mijn creditcard belast.
Zonder enig bericht of nadere uitleg.
Het was naar ik me herinner iets van $ 15, maar ging mij om het principe, dat ze maanden later zonder enige uitleg iets op je cc belasten.
Ik heb toen met de Nederlandse vertegenwoordiging e-mail contact opgenomen en op hun verzoek een kopie van de afrekening gestuurd.
Werd zeer voortvarend opgepakt en met een excuusbrief teruggeboekt.
Misschien het proberen waard?
Knaapje
-
Bij mij is na 2 maanden thuis een bedrag van $50,00 afgeschreven. Na mailen met Alamo zegt men dat het over een Parking citation gaat en ik contact op moet nemen met Orlando authority. Na doorzagen bij Alamo krijg ik de bekeuring in pdf via de mail. Blijkt het kenteken niet overeen te komen met de onze, in plaats van een 3201 staat er 302I, tevens komt de ticket uit Fort Lauderdale waar wij nooit geweest zijn. Wederom contact opgenomen met Alamo, geen antwoord meer. Kortom, de correspondentie sturen met een "verklaring betwiste betaling' maar naar de Visa sturen.
-
Wij zijn die week in Miami, 2x naar de Dolphin Mall geweest. Maar kreeg van 1 datum+tijdstip een brief over. Heb inmiddels een e-mail terug gekregen van Alamo, en ik moest ze mijn huurcontract mailen. Gedaan, dus hoop snel wat meer info hier over te krijgen. Maar als ik het zo lees zijn er dus meer mensen die zoiets meegemaakt hebben.
-
Heb jij zelf geboekt bij alamo of via een reisburo. En naar welk adres heb je de brief gestuurd. Bij mij is er ook€ 51 afgeschreven nadat ik al thuis was.
Grz
Ton
-
Geboekt via het reisbureau. Ik heb een e-mail gestuurd naar citations@vanguardcar.com en in de e-mail staat het adres:
Citations Department
National & Alamo Citations Dept.
PO Box 22233
Tulsa. Oklahoma 74121
-
2e bestuurder auto van Alamo
Hallo Florida-lovers,
Wij gaan op 2 maart naar Orlando en hebben alle spullen al binnen van AE:
vliegtickets, toegangskaarten, route naar sleutel-adres van villa en voucher voor de auto.
We hebben er onwijze zin an en als ik de reisverslagen en foto's van anderen zie, kunnen we bijna niet meer wachten!!! :-D :-D
Nu komt mijn vraag: :-k
We hebben de reis geboekt op naam van mijn vriendin en de voucher voor Alamo staat dan ook op haar naam als bestuurder. M'n vriendin wil eigenlijk liever geen auto rijden daar, dus ik wil dat graag gaan doen. Kan ik dit melden bij Alamo als we de auto gaan halen? Of moeten wij dit van tevoren al ergens aangeven? Denk dat het slimmer was geweest van ons om dit meteen bij het boeken aan te geven maar ja, als het kalf verdronken is........ ](*,)
Alvast bedankt voor de reacties!!
-
Re: 2e bestuurder auto van Alamo
Als je meerderjarig bent, Alamo Gold hebt afgesloten en een rijbewijs hebt dan kun en mag je volgens mij gewoon rijden. Anders even verzekering wijzigen!!
-
Als je een pakket geboekt hebt waar maar 1 bestuurder bij inbegrepen is, zou ik proberen dit alsnog hier om te zetten naar een pakket met meerdere bestuurders. Je hebt nog een maand de tijd.
In de US moet je er gegarandeerd veel meer voor betalen.
Knaapje
-
Bij het ophalen van de auto moeten alle bestuurders zich melden bij de balie.
Beide moeten hun rijbewijs laten zien en ook een handtekening zetten.
Het maakt niet uit welke naam op de Voucher staat. Jij mag ook gewoon rijden.
Het is wel aan te raden om jullie beide te melden zodat ze iig MAG rijden. Als ze namelijk niet op het contract staat en ze besluit later toch te willen rijden dan is ze niet verzekerd!
Hebben jullie overigens een Gold pakket waarbij de tweede bestuurder gratis is?
-
ik weet dat ik twee jaar geleden alle auto's had geboekt, terwijl mijn nicht ging rijden (ik was nog geen 25)
dit was geen probleem, zij liet haar rijbewijs zien en zij tekende. Dus denk niet dat het uitmaakt op welke naam de voucher staat.
Wel van belang dat de creditcard voor de borg op de naam van de bestuurder staat
-
Citaat:
vmulder
M'n vriendin wil eigenlijk liever geen auto rijden daar, dus ik wil dat graag gaan doen. Kan dit melden bij Alamo als we de auto gaan halen?
Gewoon helemaal niets veranderen...en ook niets melden...
Je vriendin kan gewoon de hoofdbestuurder blijven...
En zelf ga je (zoals dat heet) als extra bestuurder...
Dit betekent dat je ook je rijbewijs moet neerleggen bij de verhuurbalie...
Dan ga jij rijden en je vriendin zit gewoon als passagier...
Je bent wél 25 jaar of ouder???
Als je dit nl. niet bent dan wil ik je aanraden om toch maar je vriendin te laten rijden...
Want anders komt er nog een behoorlijk portie $$$ bij... :D aan "under age" toeslag.
Als laatste kun je ook nog de autoboeking laten veranderen bij de reisorganisatie.
Maar ik zou, hoe dan ook, altijd 2 bestuurders nemen voor het geval dat de hoofdbestuurder om één of andere reden niet meer in staat zou zijn de auto te besturen... (denk hier aan iets simpels... zoals bijv. een gebroken arm of been),
-
Bedankt voor de reacties mensen, alleen zie ik dat de één zegt dat het pakket omgezet moet worden en de ander zegt gewoon niets doen en daar inschrijven.
Nu weet ik het niet meer hoor... :roll:
Maar we hebben iig niet het Alamo Gold pakket maar het All in pakket.
Ik denk dat ik morgen maar ff bel naar AE om te vragen wat ik moet doen. We willen iig dat we beiden kunnen rijden maar dat ik de hoofdbestuurder ben. Enne...we zijn ouder dan 25 !:-\":-\"
Ik ben 39 en mijn vriendin is 41.....En we gaan lekker zonder de kinderen!!\\:D/
-
Van de AE site:
Citaat:
ALL IN = inclusief: CDW, EP, Taxes + Surcharges.
ALAMO GOLD = inclusief: CDW, EP, Taxes+ Surcharges, 3 Extra Drivers,
Tank of Fuel,
Alamo Direct Road.
Als je beide wilt rijden dan kun je het beter hier al naar Gold om laten zetten. Da's veel goedkoper...
-
Bij de meeste autoverhuurbedrijven kun je de opslag die ze berekenen voor de extra bestuurder omzeilen door aan te geven dat de tweede bestuurder je echtgenoot c.q. echtgenote is. In het geval je niet dezelfde achternaam voert volstaat het ook indien je kunt aantonen dat je op hetzelfde adres woont (b.v. met een bankafschrift van de en/of rekening). Bij Alamo schijnt deze policy echter niet voor de pre-paid tarieven te geleden. In jullie geval zou ik dus even nagaan welke optie het goedkoopste uitpakt (vooraf aanpassen of bij het ophalen van de auto de tweede bestuurder bijschrijven).
-
Vorig jaar gehuurd bij USAreisen.de het " super inklusive plus pakket" .
Bij aankomst bij de balie wilde de medewerker van ALAMO ons extra laten
bijbetalen voor een extra bestuurder.
Dit hebben wij niet gedaan omdat ik van mening was dat een extra bestuurder in het pakket was inbegrepen.
Heb net e-mail naar onze duitse vrienden gestuurd met het verzoek om mijn naam
ook op de voucher te zetten als extra bestuurder.
-
Lijkt me een foutje van Alamo. Staat er gewoon duidelijk bij dat extra bestuurders inbegrepen zijn:
Citaat:
Super - Inklusiv - PLUS
- Alle Leistungen des Super-Spar-PLUS-Paketes
- PersPro-Insassen- und Gepäckversicherung (CPP)
- Gebühr für alle zusätzlichen Fahrer über 25 Jahre
- erste Tankfüllung
En op mijn Voucher stond dit ook gewoon:
http://xs136.xs.to/xs136/09063/alamo651.jpg
-
Ik vermoed dat dit weer één van de probeerseltjes van de Alamo-balimedewerker is om de provisie op te pompen.
Wij hebben al diverse keren bij usareisen het SIPP gehad, en altijd een tweede, en soms derde bestuurder ingeschreven, zonder extra kosten.
-
We zijn er uit! Ik heb AE gebeld en het blijkt dat we toch het Alamo Gold pakket hebben dus we hoeven ons nergens zorgen om te maken en kunnen dus allebei rijden als we ook allebei tekenen en ons rijbewijs laten zien.... :p:p
Topic mag gelocked worden....
-
Re: Autohuur: Alamo
Heeft iemand ervaring met de Alamo vestiging in Gainesville (Airport)?
We willen bij usareisen een Alamo underage pakket boeken, omdat alle potentiele bestuursters onder de 25 zijn. Nu zit in dat pakket standaard de toeslag voor meerdere bestuurders bij, helaas wel voor bestuurders boven de 25 (als ik het goed begrijp). Is het ter plaatste toch mogelijk om nog een extra bestuurder onder de 25 bij te boeken?
-
Citaat:
Sanne86
We willen bij usareisen een Alamo underage pakket boeken, omdat alle potentiele bestuursters onder de 25 zijn. Nu zit in dat pakket standaard de toeslag voor meerdere bestuurders bij, helaas wel voor bestuurders boven de 25 (als ik het goed begrijp).
- Gebühr für Fahrer zwischen 19 und 24 Jahre inkl.
- Gebühr für alle zusätzlichen Fahrer
Ik maak hier uit op dat extra bestuurders inbegrepen zijn. En ook die van onder de 25.
-
Ik vraag me nog steeds af wanneer je via Alamo in Duitsland boekt de verzekeringen lopen via een Duitse verzekeringsmaatschappij? Hoeft niets mis mee te zijn tot het moment je iets krijgt natuurlijk ...... De schade zal wel gedekt worden maar heb het idee dat Alamo op dat moment je cc direct blokkeert. Ik heb daar geen ervaring mee maar blijf het altijd afvragen... Kan ook onnodige ,,ongerustheid'' zijn maar toch ..... Als er forumleden zijn die dit kunnen ontkrachten dan zie ik graag reacties tegemoet....
-
Citaat:
pzomerdijk
Kan ook onnodige ,,ongerustheid'' zijn maar toch ..... Als er forumleden zijn die dit kunnen ontkrachten dan zie ik graag reacties tegemoet....
Ik ka het proberen! In principe maakt het voor de verzekeringeen niet uit waar je een auto huurt, of dat nu via een duitse, nederlandse of belgische broker is. De voorwaarden zijn van Alamo. Een Nederlandse , Duitse of welke verzekering dan ook, is in dit pakket niet aan de orde. De afkoop van het eigen risico is vooraf bij de boeking, vaak voordeliger dan wanneer je dat ter plekke in de vs doet.
De Collision Damge Waiver is namelijk geen verzekering zoals wij die kennen. Je zou CDW het het best kunnen vertalen met de afkoop van het eigen risico. Voor je creditcard hoef je niet bang te zijn bij schade (tenminste, als je het risico hebt afgekocht d.m.v CDW) In je contract kan je precies lezen waarvoor je cc wel belast kan worden: bekeuringen bijvoorbeeld. Verder kan je in je contract zien welke schades uitgesloten zijn; ruitschade bijvoorbeeld en schade aan de onderzijde van de auto.
Al wat Alamo bij schade vraagt, is dat je een schadeformulier invult en, in geval van een verkeersongeluk, ben je in principe verplicht aangifte te doen bij de politie.
-
Njit: Bedankt voor je antwoord. Zoals het er staat lijkt het inderdaad dat iedereen is inbegrepen.
Volgens mij heb ik de voorwaarden van verschillende maatschappijen door elkaar gegooid. Foutje bedankt ;)
-
Teleton: Bedankt voor je antwoord. Is een helder verhaal!
-
@Teleton...
Sorry, maar je uitleg van de CDW is namelijk fout...
In de VS is CDW, nét zoals in Nederland overigens, verplicht.
De Collission Damage Waiver is wat wij in Nederland een WA-Casco noemen.
Dit "Waived" (vrijwaart) je bij "Damage" (schade) bij een "Collision" (aanrijding of éénzijdig met bijv een boom) gemaakt door de bestuurder van de huurauto, ook beschermt het je tegen schade veroorzaakt door de bestuurder van de huurauto...
Behalve - heel slim - de ruiten, banden en bodem.
Je kunt namelijk als buitenlander helemaal geen auto huren zonder CDW.
Vaak rekenen sommige verhuurders een eigen risico van ongeveer US$ 250,-
Ongeacht wie de veroorzaker is van de schade.
En dit kun je in de regel in Nederland bij sommige "brokers" al afkopen... (dat is overigens wat jij bedoelt) Dus een afkoop van de eigen risico (vaak 5 euro per dag)
De nieuwe truuk van de verhuurders heet "Super CDW" die dekt ook de bodem, ruiten en banden. als je daar schade aan veroorzaakt...
Maar SUPER CDW heeft alleen helemaal niets te maken met de wettelijke CDW.
Deze (eigenlijk misleidende) term is bedacht voor de intercontinentale reizigers... *weten die veel*
-
Citaat:
corrus
@Teleton...Sorry, maar je uitleg van de CDW is namelijk fout...
Daarom schreef ik al: "ik ga het proberen".....](*,) Het in het kort uitleggen van verzekeringen blijft lastig, want je hebt nu eenmaal met allerlei clausules etc. te maken. Jouw uitleg over de verplichting en de dekking (WA casco) is een goede aanvulling en correctie, dus dank voor je bijdrage. Over de afkoop zijn we het volgens mij wel eens
De vraag van pzomerdijk ging over de 'duitse verzekering'. Wat ik wil aangeven is dat de CDW volgens mij technisch gezien geen verzekering is zoals wij die hier kennen en dat er dus geen verzekeringsmaatschappij aan te pas komt als partij maar dat je rechtstreeks zaken doet met de verhuurder.
Voor de liefhebbers een van de definities die gehanteerd worden:
Citaat:
CDW meets the basic definition of
insurance, since it transfers some risk from the car renter to the rental company. However rental companies do not call it insurance, since they are not licensed to offer insurance, and it is not regulated by insurance commissioners. Rental companies treat it as a waiver of their right to make the renter pay for damage to the car.
-
Is het niet het geval dat je helemaal niets met de duitse maatschapij te maken hebt qua verzekering? Zij "kopen" de auto's in bij Alamo met de verzekering(en) die afgesloten zijn dus bij Alamo. Het enige wat de duitse, engelse, nederlandse, etc. maatschapij doet is het doorverkopen van deze pakketten, maar sluiten zelf geen verzekeringen af in alle landen waar zij voor verkopen.
-
wil me iemand vertellen waarvoor Roadside Service Plan dient en of je dit werkelijk moet nemen
-
Citaat:
cindy74
wil me iemand vertellen waarvoor Roadside Service Plan dient en of je dit werkelijk moet nemen
Hoi Cindy,
Roadsite Service plan is een aanvullende verzekering waar je per dag een x bedrag betaald + tax. Deze verzekering dekt "bestuurdersfouten"sleutel in de auto laten liggen, lekke band, vergeten de auto te tanken en ruitschade.
Indien je de auto bij alamo het goldpakket gehuurd heb, dan is deze verzekering overbodig. Het is maar waarvoor je kiest.
Er is eerder een topic hierover geweest maar deze kan ik niet vinden.
Heel veel plezier in Florida!
Susie One
-
Citaat:
Susie One
Indien je de auto bij alamo het goldpakket gehuurd heb, dan is deze verzekering overbodig.
Kleine nuancering op je stelling: Voor wat betreft het Alamo Gold pakket en het Roadside Service Plan: De dekking van het RSP is beslist niet opgenomen in het Goldpakket. Met een Goldpakket worden de kosten voor sleutelverlies, lekke band, ruitschade etc. dus niet vergoed.
Wanneer je stelt dat deze dekking bij het Goldpakket 'overbodig' is, lijkt me dat iets te kort door de bocht. Mijn indruk is overigens wel dat veel Forumleden er voor kiezen dit risico zelf te dragen, daarom wordt de extra dekking RSP lang niet door iedereen genomen.
-
Wij hebben hem genomen omdeat mijn man een schrikbeest is hij wil werkelijk voor alles verzekerd zijn , ik wou effe weten of dit werkelijk iets extra is .