We gaan 12 dagen,bedankt voor de tip,ik denk dat we hem zelf gaan kopen.
Afdrukvoorbeeld
We gaan 12 dagen,bedankt voor de tip,ik denk dat we hem zelf gaan kopen.
Ik had eventjes een een vraagje i.v.m. dat auto huren in Orlando, ik ga namelijk voor de eerste maal alleen en wil echt geen creditkaart aanvragen om enkel een wagen te huren, weet er soms iemand waar ik de waarborg cash kan betalen.
In dit topic http://www.floridaforum.nl/showthrea...ight=borg+cash is er al eens over gesproken.
Gevonden met de zoekfunctie in de blauwe balk boven aan de pagina; Tip ??
Hallo kenners
Wij gaan als twee volwassenen met twee kinderen van 10 en 14 naar Orlando voor twee weken. De bedoeling is Disney, Cape en kust bezoeken vanuit Orlando.
Welke auto raden jullie aan. Ik lees veel over een midsize SUV zoals Chevrolet Equinox maar passen daar bv twee koffers in? Wat is wijsheid op Orlando Airport?
Graag jullie tips:???:
Zo te lezen is en blijft Orlando/Kissimmee de standplaats.
In dat geval is de Equinox (als die er al is) ruim voldoende, de similars ook.
Als je rond zou moeten reizen (met ieders een koffer) zou dat ook kunnen, hoor. Daar is ruimte zat voor.
De midsize SUV is sowieso ideaal, je zit wat hoger en hebt zo mooi overzicht, wat uiteraard ook geldt voor de passagiers.
en de equinox is er bijna nooit
Hallo,
Ik heb gisteren onze wagen besteld bij usareisen.de. Natuurlijk onze lieve vriend de equinox. Nu vroeg ik mij af hoe lang het bij jullie duurde vooraleer je een bevestingsmail kreeg.
Alvast bedankt,
Grtz, Lisje
Ik heb gisteren ook een Eq besteld bij usareisen. Automatisch reply binnen 2 uur, waarin staat dat de bevestiging uiteindelijk 22 januari verwacht wordt.
Ik heb nou echt niet het idee dat de auto goedkoper is via de duitste site of als ik hem gelijk mee bestel bij AE ... of doe ik iets fout?
Als je hem in een totaalpakket (vlucht-accomodatie-auto) huurt zal het misschien niet veel schelen, denk ik. (Hoewel, ik heb net even offerte gemaakt met de midsize SUV)
Losse midsize SUV (Equinox) doet bij usareisen rond 160 euro met het volle (Gold) verzekeringspakket. Bij AE in het pakket €235,- en op tarief €241,-. Per week
Allebei Alamo, en dat scheelt toch een vlotte 70 euro, dus ik weet niet wat je fout doet ;-)
ik wil deze week een trip gaan boeken voor 3 weken Orlando. Ik zal daar nog eens even goed naar kijken dan :)
Ik heb dus nog stees geen bevestingingsmail of automatische reply gekregen. Heb nu net wel gezien dat er in de namiddag 3 maal gebeld is geweest naar mijn gsm met een ongelooflijk lang nummer. Ik heb dan teruggebeld en ik krijg een duits antwoord apparaat aan de lijn die me zegt dat het call center gesloten is. Zou het kunnen dat er iemand van usareisen mij heeft gebeld. zou niet weten wie er mij anders in het duits nodig heeft. Ga morgen wachten tot na de middag en anders nog eens zelf terug bellen, hoop maar dat ze mij in het engels kunnen helpen want, ik heb de hele reserving met een translator naast mij gedaan...
Lisje
Ik heb dus ondertussen even het telefoon nummer gecontroleerd met dat op hun site en het komt overeen.
Nu msar hopen dat ze me morgen terug bellen. zit al vol zenuwen. Waarom zouden die mij nu bellen??..
Gewoon even een mail sturen naar ze en als ik me goed heug praten er een aantal medewerkers gewoon engels.
Misschien zit er een onvolkomenheidje in je offerte, of zo, wie zal het zeggen.
Maar geen reden tot paniek, ze kunnen je ook prima in het engels helpen.
Alvast bedankt voor de geruststellende woorden. Ik heb een mailltje gestuurd en wacht dus maar geduldig af.
bedankt
Je kunt in ieder geval in het Engels met ze mailen. Mij hebben ze ook ooit gebeld, om te zeggen dat ht Alamo verhuurstation in Disney Dolphin pas om 9 uur open gaat, i.p.v. het door mij aangegeven 8 uur. Overbodig, want de tijd doet er niet toe. Onjuist ook, want dit gaat al jaren om 8 uur open. Maar wel netjes van ze om even te bellen. Het hoeft dus niet altijd om iets erg serieus' te gaan.
Hallo,
Ik heb vandaag antwoord gekregen op mijn mailtje van gisteren. Ik had blijkbaar ons email adres fout ingegeven. Ben toch wel zeer tevreden dat ze ons daarover zo snel belden en ze hebben bij het antwoord op mijn mail ook dadelijk de voucher gemaild.
Lisje
Hai,
is er iemand bekend met het (uiteraard) goedkoop huren van een Chevrolet Express/GMC Savana Van/busje,
waar er ongeveer 7/8 personen in kunnen, met van die van die zogenoemde 'Captain Chair's'?
Dat lijkt me wel leuk, zit iedereen toch lekker ruim.
groet
Harold
Ben niet bekend met die "kerkbusjes":D maar onze duitse vrienden wel.
http://img144.imageshack.us/img144/1998/vansnm0.jpg
Prijzen per week Super Plus Inklusive (of zoiets) vgl. Alamo Gold
Hoewel ik betwijfel of je zomaar in een 15 persoons minivan mag rijden met je Europese rijbewijs..
Geld het Europese vrachtwagenrijbewijs dan niet in de US?
Volgens de DMV mag dit nog net met een gewoon rijbewijs.
Is ook wel logisch eigenlijk, anders zou de verhuurder dit wel aangeven, toch ?
http://img177.imageshack.us/img177/8231/licensecj1.jpg
Je hoeft niet te twijfelen.
Op het Orlando forum is hier over een discussie geweest met uiteindelijk een uitspraak (per e-mail) van de Highway patrol, dat de regels van je rijbewijs gelden.
Als je er in Ned. niet mee mag rijden mag het in de US ook niet.
Met rijbewijs B dus niet.
Knaapje
Ik heb via m'n reisburo bij de reis naar Orlando in oktober 2009 een midsize huurauto gehuurd. Ik lees echter - ondermeer hier op dit forum - steeds meer over midsize-SUV's en dat lijkt me ook wel wat in vergelijking met een Chrysler Sebring oid. We zijn met z'n vieren (twee kids van 10 en 14)Wat is handig/goedkoper? Meteen via het reisburo zo'n SUV regelen en vast laten leggen of op Orlando airport proberen een upgrade te regelen....?
Eén van de goedkopere verhuurders die hier vaak genoemd wordt is usareisen.de.
Daar zou je eens een vergelijking kunnen maken met je reisburo.
Hier (bij wie dan ook) huren is vrijwel altijd goedkoper dan op Orlando Airport. Als je daar op je eigen verzoek wil gaan onderhandelen over een upgrade, ga je zeker de hoofdprijs betalen. De medewerkers aldaar werken op provisiebasis, vandaar.
Heb inmiddels prijzen bekeken bij usareisen.de. Dat scheelt nogal zeg! Is het waar dat de verzekering los staat van bijv. Alamo. Heeft dit consequenties bij een eventueel ongeval (blokkeren van CC). Wie heeft hier info of ervaring mee. Of ben ik onnodig ongerust over dit soort dingen.
Huur meestal bij Alamo en goede ervaringen ook na een ongeval in 2007. Altijd gehuurd via AE.
Volgens het Nederlandse rijbewijs "B" is dit ook niet toegestaan.
Het is toegestaan om 7 passagiers te vervoeren, tel je hier de bestuurder bij op kom je op een 8 persoons minivan.
Alles daarboven een 12 of een 15 persoons Van is niet toegestaan.
Zelfs met een "groot" rijbewijs hebt, mag het niet.
Je hebt dan een personenvervoer rijbewijs nodig.
Dit betekent, dat indien je in een 12 of een 15 persoons Van gaat rijden met minder dan 7 passagiers, dit nog steeds niet is toegestaan.
Want bijv. een stadsbus mag je ook niet besturen, zelfs al zitten er geen passagiers in.
De FHP is trouwens ook heel duidelijk in, die zeggen dat je een voertuig mag besturen zolang het rijbewijs van het land waar het is uitgegeven mag besturen.
Volgens de site van "de duitse vrienden":lol: staat er bij het 8 persoonsbusje, dat er maar 2 grote en 2 kleine koffers meekunnen??
Dit busje hebben wij gehuurd bij Alamo, juist omdat we dan onze 5/6 koffers kwijt konden. Zou dus niet kunnen volgens deze gegevens.:x
Ben benieuwd dan, vrijdag!
Afhankelijk van het merk/type auto dat je meekrijgt kan de bagageruimte erg klein zijn als je alle zitplaatsen gebruikt. Vaak is de achterste rij stoelen weg te klappen en dan ontstaat een grotere bergruimte. Maar ja, dan heb je weer wat minder zitplaatsen.
Op website van onze duitse vrienden staat niet voor niets dat ze dit model auto aanbevelen voor max. 5 volwassenen + 1 kind.
Als je weinig bagageruimte verwacht, dan kan het handiger zijn om reistassen te gebruiken i.p.v. koffers. Tassen laten zich makkelijker stapelen en nemen van zichzelf al minder ruimte in.
Ach, niet druk om maken, gewoon proberen of het past en anders alsnog een upgrade nemen.
Wij hebben bij Alamo een Premium auto gehuurd.
Volgens de site van Alamo in Amerika kunnen daar 3 grote en 2 kleine koffers in. In diverse reisgidsen lezen we iedere keer iets anders.
Kan iemand ons vertellen, wat we ongeveer aan koffers kwijt kunnen in een Premium auto van Alamo.
Dat kan erg verschillen. De Dodge Magnum is ook een Premium en die kan behoorlijk wat bagage hebben. Dat is dan ook een stationwagon. Maar de Lucerne die Alamo op de site heeft staan als USA Premium laat maar drie koffers toe.
http://img228.imageshack.us/img228/2236/premiumut9.jpg
Hoi Mirella,
Ik zie in je reisschema dat je vliegt op Orlando. Daar kun je gewoon zelf een auto uitzoeken in de gehuurde klasse. Er staan meestal meerdere merken/modellen waar je uit kunt kiezen. Gewoon even de achterbak opentrekken en kijken waar je bagage goed in kan.
En mocht er geen premium meer zijn, dan mag je meestal een grotere auto uitzoeken. Een leuke grote, slurpende SUV of zo.:-D
Op zich is het waar dat ze leven van de provisie van upgrades e.d. maar mocht je de autohuur die je nu hebt niet meer kunnen wijzigen dan kun je het altijd proberen. Ik heb ook wel eens voor $10 per dag een upgrade van een midsize naar een fullsize SUV gehad (bij Hertz....). Sowieso willen mensen die grote auto's niet meer huren (zegt men...) dus ik zou zeggen neem een bedrag in je hoofd dat je maximaal wilt bijbetalen en probeer het eerst voor de helft van het bedrag. Net als die gasten moet je gewoon een beetje brutaal zijn (niet in gedrag maar in je bieding). 10% of 20% van iets is voor die gasten toch meer dan 10% van niets......
Best Florida bezoekers,
Ik ga over 3 weken voor het eerst naar Amerika voor 10 dagen.
We hebben het hele parket geboekt bij Expedia, zo goedkoop dat ik
hoop dat we ooit aankomen.....:shock:
Maar ik heb toch nog een vraagje...we hebben ook een auto gehuurd,
bij Budget; met verzekering etc.; maar ik vraag me af... zijn deze verzekeringen voldoende of is het verstandig eigen risico's af te kopen.
Wie heeft hier ervaring mee en wil dit met mij delen.
Alvast bedankt, Jacqueline
Hallo,
Bedankt voor je reactie, we hebben een middel grote auto geboekt bij Budget, met de volgende optie´s / verzekeringen : Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada.
En op de site van Expedia staat :Geen verborgen kosten! Autoverhuur bij Expedia is inclusief verzekering, belasting en toeslagen.
Maar ik wil graag goed voorbereid op reis en verwacht eigenlijk dat ze bij het ophalen van de auto met allerlei verzekeringen cq. bijbetalingen komen?? Of zie ik nu te veel beren op de weg??
Graag jullie ervaringen / reactie.
Alvast bedankt, groetjes Jacqueline
De informatie die Expedia verstrekt is niet zo duidelijk als bij andere aanbieders. Zo lees ik dat de kosten voor benzine in rekening gebracht worden als de auto niet afgetankt wordt teruggebracht. Ook voor extra bestuurders en bestuurders onder de 24 moet bij dit tarief apart worden betaald. Maar misschien heb je geen extra chauffeur nodig en ben je boven de zuurballenwet...:-#.
In de hier 'gangbare' all inclusive pakketten wordt het eigen risico afgekocht en zit het in de all-in prijs. In jullie geval staat dat niet expliciet vermeld, ik zou het dus navragen bij Expedia. 0900 397 3342 (€0.40cpm), of kies +31 0900 397 3342. Uit de uitgebreid informatie over de voorwaarden: Eigen risico is van toepassing in het geval van diefstal of schade aan de huurauto. Dit is afhankelijk van de autogroep en het land van verhuur.
De medewerkers bij de autoverhuurbedrijven werken op provisie. Je kan dus verwachten dat ze proberen je van alles en nog wat te verkopen. Hierover is elders op het forum al veel geschreven. Om je goed voor te bereiden zou je hier kunnen kijken voor een voorbeeld van de conracten die worden gebruikt.
Je geeft aan dat de reis uitzonderlijk goedkoop is. Als ik de huurprijzen van de auto zie, betwijfel ik of dat wel zo voordelig is, maar misschien hebben jullie een heel voordelig totaalpakket. Annuleren van de auto kost je 20 euro bij Expedia, ik zou de prijs en de voorwaarden eens vergelijken met de auto's van www.usareisen.de .Kijk maar eens wat voordelig voor jullie uitvalt. Tot slot: Met hoeveel personen reizen jullie en gaan jullie veel kilometers maken? Is een midsize car wel voldoende?
wij hebben bij usareisen.de een full size auto gehuurd, usa reisen was voor ons de goedkoopste optie. met nog 10 % extra korting en 3% internet korting
Wie kan mij helpen;
We willen graag een auto huren (alamo, equinox) en ophalen bij het Car Car Centrum in Disney. Helaas kan dit niet bij USA-reisen :-(
Ik heb al bij FTI gekeken voor de Equinox, maar dat kun je niet boeken met een niet-duits adres.......
Wie heeft er tips?