Fransje als je hier kijkt en het type vliegtuig aanklikt waarmee je vliegt kun je de voor en nadelen van bepaalde stoelen zien.
Afdrukvoorbeeld
Fransje als je hier kijkt en het type vliegtuig aanklikt waarmee je vliegt kun je de voor en nadelen van bepaalde stoelen zien.
Hoi Mafo,
ja, dat vertelde ik al: daar hèb ik gekeken, en daar kreeg ik dus andere stoelinformatie dan op de site van Delta zelf. Bij Delta heb ik ingelogd met mijn reserveringsnummer, en kreeg een plattegrond van de 757-200 te zien, die NIET hetzelfde is als de 757-200 bij Seatguru. Vandaar mijn verwarring. :-s
Ik zou uitgaan van de indeling van Delta, de maatschappij zal het zelf toch wel het beste weten.
Bij United hebben ze economy plus, daarmee kun je tegen betaling een stoel krijgen met meer beenruimte, misschien heb je net zoiets bij Delta, ik zou dat eens navragen.
We vlogen deze zomer met Delta vanuit Brussel naar Atlanta en hadden de stoelen "gereserveerd" aan de nooduitgangen wegens meer beenruimte (ik ben nl 2.01m lang).
Viel toch enorm tegen want dan kwamen ze daar de service trolleys plaatsen gedurende een hele tijd. + moet je "bereid" zijn om de nooddeuren te bedienen en de nodig hulp te bieden bij nood. Tevens moet je behoorlijk uit de slag kunnen met je Engels of het is een no-go!
Voor lange personen is economy seats sowieso crappy. Bussiness is veel beter maar bijna onbetaalbaar....
Als (Skyteam) Elite member kan dat wel, ik heb dat al meerdere keren gedaan. Wel even bellen overigens. Ook kan je de voorkeurs-stoelen in de eerste paar rijen economy ook als Elite member boeken.
Wij hebben in november, bij het digitaal inchecken 24 uur voor vertrek, exitstoelen gereserveerd bij Delta. We moesten hier wel een kleine toeslag voor betalen, ik dacht 15 dollar pp. Je moet wel verklaren dat je aan de voorwaarden voldoet. Voor vertek 'controleert' de purser of je werkelijk aan deze voorwaarden voldoet. Wij zijn maar "gewoon" Skyteam member. Bij het inchecken kon je (voor 5 dollar) ook bepaalde stoelen aan het gangpad reserveren.
Raar dat ze er geld voor vragen als je langs het gangpad wilt zitten, bij de maatschappijen waar ik mee heb gevlogen kon je mits beschikbaar kostenloos een andere stoel krijgen in dezelfde klasse.
echt het lijkt allemaal steeds meer abracadabra voor mij,
we hebben via het reisburo geboekt voor een vlucht met Delta op 17-8 heen en 29-8 terug en de zouden (ook nog vorige week via de site van Delta) vliegen met de DL39 heen en de DL38 terug.
Nu zat ik net te kijken bij schiphol en zag opeens dat Northwest de vlucht doet met een airbus 333 en dus ik net bij Delta gekeken en daar staat het ook.
Het word dan de Delta 839......................klopt dit dan en moet ik dan die seatplan gaan bekijken want het reisburo had al stoelen gereserveerd en op de nieuwe seatplan van Northwest staan ze niet als gereserveerd ???????
Helpie
10:20am AMS
5:20pm MCO
1-stop Atlanta
(1 hr 55 min layover)
13 hr
Delta 839
Airbus A330 operated by Northwest Airlines
In-Flight Services
Coach (M)
View Seats
Delta 1319
Boeing 757
In-Flight Services
Coach (M)
View Seats
Misschien helpt deze uitleg:
Delta, KLM, Northwest Airlines en Air France werken samen. Vluchten van deze 4 maatschapijen worden in combinatie uitgevoerd. Aan de code 839 kan je bijvoorbeeld zien dat de vlucht wordt uitgevoerd door Northwest Airlines. In de luchtvaart heet dit een codesharevlucht. Kijk maar eens op teletekst, dan zal je zien dat het barst van deze combinaties.
Het vliegticket is een overeenkomst met de luchtvaartmaatschappij waarin je overeenkomt dat je voor een bepaalde prijs van A naar B wordt vervoerd. Als passagier kan je geen recht op een bepaalde stoel doen gelden, zelfs niet als deze is vastgelegd. Zo komt het regelmatig voor dat de vlucht- en stoelnummers wisselen. Ook de route kan nog aangepast worden en daarmee de vertrek- lay-over- en aankomsttijd. Afhankelijk van de afwijking van de geplande reistijd, staat hier een vergoeding tegenover.
In de regel kan je, met behulp van je eticketnummer, de stoelnummers weer proberen vast te leggen. Lukt dit niet of heb je er geen zin in, neem dan contact op met de maatschappij of met het reisbureau waar je hebt geboekt.
dank je wel Teleton, ik kan er dus met redelijke zekerheid vanuit gaan dat de vlucht dus met Nortwest gedaan word opeens?
Ik zal van de week eens langs het reisburo gaan om te kijken wat ze kunnen doen want ik heb geen e-tickets en onze geprinte tikets blijven zolang mogelijk bij het reisburo dus ik denk dat ikzelf weinig kan doen.
Maar omdat we met z'n 3-en zijn en met een kind wil ik wel heel graag bij elkaar zitten. Wat ik wel raar vind is wanneer ze een vlucht omzetten naar en ander toestel je daar zelf achter moet komen en zelf dus ook aktie voor moet ondernemen voor stoelen terwijl ze op de seatplan van Delta al vaststonden ook via de site waren ze al lichtblauw (niet meer beschikbaar omdat ze voor ons waren onder voorbehoud dan begrijp ik uit jouw schrijven)
Groot gelijk! Daarom zou ik zeker niet wachten tot je incheckt, vooraf regelen geeft iets meer zekerheid. Voor zover je zeker bent van de stoelnummers.......lees verder!
Het zou mij niets verbazen als jouw reisbureau al wel door Delta is geinformeerd dat de vlucht door een partner wordt uitgevoerd. Wanneer je zelf direct bij Delta boekt, krijg je van iedere aanpassing, ook al komen ze maar drie minuutjes eerder of later aan, keurig een mailtje.
Dat is de reden waarom er op het Forum geadviseerd wordt om de zogenaamde "iternary" ( je vluchtplan) regelmatig te controleren. Wijziging van het seatplan kan tot het inchecken altijd gebeuren. Om te voorkomen dat je bij last-minute seatplan wijzigingen door het hele vliegtuig verspeid komt te zitten, blijft het raadzaam om tijdig in te checken, ook al heb je je stoelnummers al. Maar nogmaals: je hebt nooit een stoelnummer gereserveerd. Pas wanneer je je boarding pass hebt, kunnen ze je alleen nog maar verzoeken om mee te werken aan een stoelendans......
Vliegen, het blijft een aparte tak van sport.....;)
Kan iemand misschien eens voor me mee kijken, ik zoek namelijk bij de timetable op schiphol naar de terugvlucht of die misschien ook veranderd is maar ik kan niet echt iets terug vinden voor de 2 vluchten. En aangezien de heenvlucht ook gewijzigd is..... zie een paar berichtjes hierboven.
Mijn boeking staat op
29-8 van Orlando om 12:30 uur naar Atlanta
en dan om 17:15 richting Amsterdam
aankomst 8:10 op 30-08 op Schiphol
met Delta met vluchtnummers DL28 en de DL38 maar ik kan die hele reis in de timetable niet meer vinden (of ik moet nodig naar Hans Anders) !
Kan je voor de terugvlucht niet beter kijken op de website van het vliegveld waar je weer van terug moet? Als je voor je vlucht NAAR Amerika gaat kijken hoe je terugvlucht is, kan er in de tussentijd nog van alles veranderen. Kan je beter even de avond van te voren online om te zien of alles nog klopt.
Klopt helemaal, 8 maanden voor je vlucht timetabels checken heeft helemaal geen zin. Er kan nog van alles veranderen zoals tijden, toestel, maatschappij (bij codesharing) etc etc
Ze hebben ons keurig overgezet van de DL38 naar de DL838 (gevlogen door NWA) en de stoeltjes exact mee overgezet.
Alleen op de heenvlucht is het voor alsnog de DL39 gebleven.
Maar het kan inderdaad nooit geen kwaad regelmatig je itinerary te checken, want ze planten je zo op een ander stoeltje.
Ben net DIT nog tegen gekomen.
Daar staat het nieuwe vluchtschema van Delta
En t/m 31 mei zijn het nog de vluchtnummers DL38/39 en dus vanaf 1 juni worden het de nummers DL838/839 gevlogen door Northwest airlines.
En laten wij nu op 16 mei heen gaan en 4 juni weer terug:grin:
trouwens, geboekt via Fly2Florida.
Heb van ze m'n confirmationnumber gekregen.
Daarmee kun je op Delta.com inloggen en je stoeltjes zien en wijzigen.
ow kijk "raadsel" opgelost w.s dan veranderd dus onze terugvlucht ook....thanks;-)
Hoe ziet dat nummer eruit, ik heb namelijk wel een reserveringsnummer op mijn boekingspapieren met 1 Hoofdletter 1cijfer en dan weer 4 hoofdletters, is dat hem? En ik heb ook een reisnummer met alleen 9 cijfers.Citaat:
Heb van ze m'n confirmationnumber gekregen.
Daarmee kun je op Delta.com inloggen en je stoeltjes zien en wijzigen.
Die 6 cijfers/letters moeten hem idd zijn. Als die niet bij Delta werkt, dan heb je de reisbureau code. Op viewtrip.com kan je dan de Delta boekingscode opzoeken met de reisbureau code !
Succes
oke ik ben dus ingelogt had dus een goed nummer en nu kon ik de seats wijzigen voor de terugvlucht, de heen was nog geen seatplan voor dus die is ws nog in voorbereiding voor de verandering van Boeing naar Airbus
Northwest is ook overgenomen door Delta en vandaar dat ze de vluchten samen zullen voegen. Kostenbesparing.
thanks voor de hulp ;) idd heel handig zo'n forum, ik zat wel te trillen om het te veranderen maar het is gelukt en het zal hoop ik geen probleem zijn voor het reisburo.................... en plezier of vast wel ik denk aan niks anders meer............alleen duurt het nog zoooo lang !
Nee hoor.
Je kunt bij de site van Delta via deze manier alleen maar stoeltjes uit de zelfde prijsklasse uitkiezen.
Als het goed is maakt je keuze voor het reisburo helemaal niet uit.
Check alleen af en toe nog wel eens of ze niet weer iets gewijzigd hebben.
En oh ja, je kunt er eventueel ook aangeven dat je een speciale maaltijd wilt hebben.
Hallo,
Wie heeft er ervaringen met het online inchecken (bij Delta)?
Hoe gaat het in zijn werk, wat zijn de voordelen?
Groetjes,
Linda
De voordelen zijn dat je niet in de rij hoeft te staan voor 1 van de incheck balies maar dat je direct kan doorlopen naar de zogenaamde drop off counter (meestal de business class counter) waar je de bagage kan afgeven.
Op de website van Delta ga je naar travelling & check in. Hier moet je reserveringsnummer invullen, voornaam en achternaam. Vervolgens loop je de munu's door en als laatste draai je de boarding passes uit. Zo simpel is het.
Succes
Het grote voordeel is dat je thuis (of met de laptop op je vakantie adres) je gegevens al invoert, en indien een printer aanwezig, je boardingpassen al uitprint.
Zo kun je op de luchthaven direct dooropen (en geloof me, dat kan een tijdje schelen) naar de bali van "Bags Only" en daar je bagage laten labelen. En klaar.
Heb je geen printer (in Florida bijv.) dan loop je naar een E-kiosk (incheckcomputer), scant je paspoort, en de boardingpassen rollen er zo uit. Altijd doen, scheelt behoorlijk wachttijd.
Hallo,
Als ik het goed begrijp printen jullie de boardingpassen thuis uit op gewoon A4 papier??
Groetjes, Lisje
Ja hoor, dat is de bedoeling van online inchecken.
kan je online dan ook je eigen stoelen kiezen? en iemand ervaring met waar je het beste zit in het vliegtuig. Wij vliegen via Atlanta naar Orlando en hebben maar 1 uur en 20 min overstaptijd (ofzoiets) dus kunnen we dan het beste zo voorin mogelijk zitten (snel eruit) ?
Kijk hier voor de indeling van de stoelen in je vliegtuig en de klassificatie. Zo kan je zelf bepalen wat voor jou de fijnste plek is. Je hoeft niet te wachten tot het inchecken om je stoel te reserveren. Ga naar de site van Delta, daar vind je alle informatie. Het komt hier op neer:
Vraag een skymilesnummer aan en met je reserveringsnummer van je vlucht kan je vervolgens zien welke stoelen nog beschikbaar zijn. Reserveren staat min of meer gelijk aan een preferentie, tot je 24 uur voor vertrek incheckt, kan je verplaatst worden. Het is daarom verstandig om de iternary (je reissschema met stoelreserveringen) zo af en toe eens te controleren.
klopt , wij hebben al tijden vantevoren onze stoelen gereserveerd en tickets uitgeprint, erg makkelijk. Wat we geresverveerd hadden klopte precies.
Kwam ik net tegen in de Telegraaf
Meende trouwens dat je tot nu toe nog gewoon bij Delta gratis een tweede koffer mee mocht nemen.Citaat:
Delta vraagt extra geld voor tweede koffer
NEW YORK (AFN) - Luchtvaartmaatschappij Delta Air Lines vraagt vanaf juli bij internationale vluchten een hogere bijdrage voor het vervoer van een tweede koffer. Dat maakte het grootste luchtvaartconcern ter wereld dinsdag bekend bij de publicatie van de jaarcijfers.
Tot vorig jaar was het bij de meeste luchtvaartmaatschappijen gebruikelijk dat op internationale vluchten mensen twee koffers mee konden nemen zonder daarvoor extra te hoeven betalen. Sinds vorig jaar hebben verschillende maatschappijen, waaronder Continental, United en US Airways, een toeslag ingevoerd.
Delta, dat samenwerkt met Air France-KLM op lange afstandsvluchten, vraagt nu 50 dollar voor de extra bagage. Eerder was dat 20 dollar. Op deze manier probeert de luchtvaartmaatschappij de wereldwijde recessie het hoofd te bieden. De maatregel moet het concern per jaar 100 miljoen dollar opleveren. Ook gaat het concern vanaf december een deel van de vloot aan de grond houden. Eerder al liet Delta weten de capaciteit op internationale vluchten vanaf september met 10 procent terug te brengen.
Delta boekte in het eerste kwartaal een verlies van 794 miljoen euro. Een vergelijking met vorig jaar is moeilijk te maken, omdat het bedrijf in oktober vorig jaar Northwest Airlines overnam. De omzet kwam uit op 6,68 miljard dollar.
Was eind vorig jaar in ieder geval bij ons nog wel het geval.
Gelukkig zijn wij 5 juni weer terug met Delta. Scheelt toch weer:sun:
50$ is nog steeds goedkoper dan 50 pound met fed-ex te versturen!
Op de site toch nog niets van teruggevonden.
Will the first and second bag fees be charged to International passengers that have connections/stopovers within the U.S.?
No, if an International passenger makes a connection/stopover on their originating flight to or from the US or at a later date during their travel within the U.S., the first and second bag fee will not apply.
"Eerder was dat 20 dollar"
Wat is het nou, eerst gratis en nu betalen of eerst 20 dollar en nu 50?
Volgens mij gaat dit om binnenlandse vluchten.....
Tja, het is voor de Telegraaf ook moeilijk om te begrijpen dat er mogelijk een verschil is tussen wat Delta (en andere amerikaanse maatschappijen) definieren als "international passengers" en "intercontinental passengers". Daar is hier op het forum wel eerder ophef over geweest.
Onder international passengers verstaan ze meestal passagiers van/naar landen als Canada, Mexico, Puerto Rico etc. Oftewel landen in de buurt van de VS. Die gaan dan - net als op de meeste amerikaanse binnenlandse vluchten - een (extra) toeslag betalen voor een tweede koffer in het ruim.
Ik denk dat het nog wel even zal duren voordat er ook zo'n toeslag voor intercontinental passengers komt. Zeker met de zwakke dollar hebben ze alle buitenlandse valuta nodig die ze krijgen kunnen.
http://www.delta.com/traveling_check...ance/index.jsp
Hier staat toch volgens mij dat de 2e koffer 50 dollar gaat kosten vanuit Europa, voor tickets die na 9 april zijn gekocht.
Wij hebben altijd maar 1 koffer per persoon. Kan me niet voorstellen dat ik met meer zou willen sjouwen.
Same here, en dan nog half vol ook. Maar ja, de terugweg hè. Ik vrees $50,- bijbetaling :-)