Echt ik snap niet hoe jullie met lagere prijzen uitkomen bij usareisen.de. Wij hebben meerdere malen gekeken maar komen voor een full size auto, met alamo gold pakket altijd goedkoper uit via Alamo.nl
Misschienhandig als je deze uitspraak doet om je berekening erbij te zetten want ook ik kom niet lager uit net zoals de andere hierboven!
11-01-10, 20:41
Maarten-Annique
Re: Autohuur: usareisen.de
Probeer maar met onderstaande gegevens:
Orlando in/out
Van 08-05-2009 t/m 29-05-2009 (21dgn)
Klasse Equinox or similar (intermediate SUV)
Alamo
usareisen: 491, 28 euro
eautohuur: 606,46 euro
Alamo: 639 euro
Sunnycars: 693 euro
13-01-10, 10:26
Agnes
Auto (Mid size SUV) is geboekt bij Dolla via USA Reisen.
Remarks: I only want to pay not earlier than 4 weeks before start rental periode.
Geen enkel probleem, dus laat dit geen belemmering zijn.
13-01-10, 11:19
Mariska
Re: Auto huren 2010
Ik heb jullie tips gevolgd en USAreisen is voor het goedkoopst Mid SUV voor 17 dagen. Maar we hebben het eigenlijk altijd via het reisbureau gedaan, maar scheelt wel veel geld. Heeft iemand hier ook mindere ervaringen mee of krijg je gewoon je reisbescheiden en maakt het niet uit dat je in Dtsl hebt geboekt?
Oh ja doen jullie incl. GPS? We zijn al tig keer in FL geweest, maar soms raken we de weg wel eens kwijt, maar is ook vaak leuk kom je op plekken waar je nog nooit bent geweest ;)
13-01-10, 11:31
[verwijderd]
Van USA reisen krijg je gewoon netjes je reis bescheiden thuis net als van het Nederlandse reisbureau zeg maar en dat gaat eigenlijk in 99,9% van de gevallen goed.
Ik ben zelf in het bezit van een GPS die ook de kaarten van de USA erop heeft staan maar deed het vroeger ook met de kaart, met rondrijden vind ik de GPS wel makkelijker aangezien ik dan graag alternatieve routes rij maar door de GPS toch ook weer makkelijk de juiste richting op kan rijden als ik wel even het spoor bijster ben.
Overigens kan je ook in de USA een goedkope GPS kopen en die dan elk jaar weer meenemen.
13-01-10, 11:31
Maarten-Annique
Ik huur nooit een gps. Ik neem die van mezelf mee.
Volgens mij is het kopen van navigatieapparatuur in de USA goedkoper dan er eentje huren!
Via USAreisen krijg je de coupon na betaling per mail.
edit: tegelijk dezelfde reactie als de bovenbuurman
13-01-10, 13:10
Mariska
Dank jullie wel! En ik zag dat er ook een topic usareisen is :oops:.
Dus we gaan boeken!
14-01-10, 20:40
Renske1978
Oke Full size Alamo Gold: 20 juli t/m 4 augustus bij Alamo.nl EUR 532
Full size Alamo Super-Inklusiv-PLUS via usa reizen.de : 20 juli t/m 4 augustus EUR 545,56
Ophaal en afhaaladres Seattle Washington.
14-01-10, 20:48
Michael66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renske1978
En ik dacht altijd dat het hier op het forum over Florida gaat ..... ](*,)
14-01-10, 20:55
knaapje
Vreemd. Als ik nu deze boekingen wil maken kom ik op resp EUR 578.50 en EUR 543,72 voor een 2-deurs fulsize.
Voor Seattle.
Of waren je prijzen van vorig jaar?
Misschien kan je volgende keer inderdaad wat duidelijker zijn.
Knaapje
14-01-10, 20:58
Ta2 Gerrit
Citaat:
Dat is echt appels met peren vergelijken. Autohuur in Florida is heel wat anders t.o.v. de rest van de US, Californië uitgezonderd misschien, wat prijzen betreft.
Maar goed, als je het zo bekijkt, heb je gelijk. Maar dit is wel een Floridaforum.
Dat had jij wel goed gezien, Michael :mrgreen:
15-01-10, 09:54
calypso
Citaat:
Tja nu snap ik ook waarom jij steeds andere prijzen had als ons als wij op Orlando checken en jij op Seattle ](*,)
19-01-10, 11:52
Yvet
Vraagje.
De Equinox van Alamo is toch gewoon een midsize SUV of zit er nu toch verschil in??
De equinox is er nooit (of bijna nooir) en dan krijg je toich automatisch een midsize SUV mee??
Ik vraag dit even extra goed na omdat ik een auto wil gaan boeken bij onze buren en op dit moment voor mij een midsize SUV bij Dollar goedkoper is dan een Equinox bij Alamo.
19-01-10, 14:00
Ta2 Gerrit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yvet
Vraagje.
De Equinox van Alamo is toch gewoon een midsize SUV of zit er nu toch verschil in??
De equinox is er nooit (of bijna nooir) en dan krijg je toich automatisch een midsize SUV mee??.
Als een zwerende vinger. En omdat er veel mensen in de Equinox hype meegingen (en waarom ook niet, voor die prijs) waren de Mid-size SUV's ook vaak "op".
Dus verviel je dan bijna automatisch in een gratis upgrade naar de Standard-SUV.
Maar daar hebben ze bij Alamo wat op gevonden; de Kia Rondo. Eigenlijk geen Midsize SUV, maar een kleine crossover die daar versleten wordt als "as similar" MSUV.
De meningen hierover zijn verdeelt, met een doorslag naar negatief, vandaar dat wij maar weer gaan voor de Standard of Fullsize.
19-01-10, 16:01
huug & Astrid
Ik zit te denken om via onze duitse vrienden de mid-size SUV te huren bij Dollar
(Super-Inklusiv-plus pakket van 12-07 t/m 07-06 EURO 747,04)
De mid-size bij ALAMO is EURO 769,12 voor dezelfde periode
De Equinox bij ALAMO is EURO 754,40
Wij willen niet met een Kia Rondo worden opgezadeld, dus ik denk dat het dit jaar
Dollar word.
Ik meen dat ik ergens in de vorige posts heb gelezen dat je je ook kan opgeven voor
express check-inn bij Dollar ?
19-01-10, 16:45
derrobbie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huug & Astrid
Ik meen dat ik ergens in de vorige posts heb gelezen dat je je ook kan opgeven voor express check-inn bij Dollar ?
Toevallig. Zat net met het zelfde dilemma.
En ik had net gevonden dat Dollar inderdaad 'Dollar express' heeft.
Geeft je volgens hun site best wel voordeel (voornamelijk tijdswinst) dus ik denk dat ik dit keer ook voor Dollar ga met de Midi SUV en me dan bij Dollar Express aanmeld.
20-01-10, 09:30
Lady-M
Ja, ik had in 2008 ook zo'n Dollar Express kaartje aangevraagd. Ik kreeg hem net op tijd in de bus en het ziet eruit als een credit card. Er stonden bij de balie van Dollar op MCO weinig mensen en er was niet een speciaal 'loket' voor mensen met zo'n Exress Card.
Ik was blij dat het niet druk was, anders had ik niet geweten hoe ik die rij zonder gewoon asociaal voor te dringen, had moeten omzeilen. Misschien staat er iemand om de mensen met de Express Card op te vangen als het druk is? Geen idee, maar we gaan het dit jaar weer uitproberen, want het kaartje gaat gewoon weer mee. :-)
20-01-10, 13:40
Mariska
Gezien alle verhalen hier op de site over het verschil tussen Alamo en Dollar, denk ik dat we voor Dollar kiezen (mid size suv) Mee eens ;-)?
20-01-10, 21:42
Indy
ik wil graag ff mee surfen op de vraag over het verschil tusse Alamo en Dollar, ook wij denken erover via Dollar te huren. (een mini-van)
mijn duits is niet zo goed maar als ik het goed heb is het verzekeringspakket van Dollar hetzelfde als van Alamo?? weet iemand dit?
vorig jaar gehuurd bij Alamo waren toen erg tevreden maar Dollar is bijna 100 euro goedkoper
20-01-10, 22:25
derrobbie
Naar mijn weten zit er inderdaad helemaal geen verschil in beide verzekeringspakketten.
21-01-10, 14:44
Agnes
Wij hebben ook voor 3 weken via USAReisen bij Dollar een mid-size SUV gehuurd. Betalen 4 weken voor vertrek. Heb ook gelijk een Dollar Express aangevraagd. Heb nu 2 weken verder nog geen kaartje ontvangen maar wel de bevestigingsmail met het nummer !.
Hopelijk omzeilen we zo de drukte, ook hebben we opgeven in de vragenlijst dat je het liefst een SUV rijden, wie weet worden we gratis of goedkoop geupgrade met ons Express nummertje !
21-01-10, 17:19
derrobbie
Heb net zo'n beetje exact het zelfde gereserveerd en gedaan en kreeg als antwoord bij Dollar:
Citaat:
Your Member Packet, including your Dollar EXPRESS card, will arrive within 3-4 weeks.
Je zult dus nog even geduld moeten hebben, denk ik.
En nu inderdaad maar afwachten of er bij het afhaalpunt bij Miami Airport een Express counter is en het voordeel geeft :razz:
21-01-10, 17:36
Ta2 Gerrit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agnes
wie weet worden we gratis of goedkoop geupgrade met ons Express nummertje !
Keep on dreamin' :mrgreen: De wachtrij voorbij zal wel lukken, maar een gratis upgrade [-X
Wij hebben een Emeraldpas van National, die levert net zo veel op :-P
21-01-10, 17:44
derrobbie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
De wachtrij voorbij zal wel lukken
Kijk, en daar heb ik het voor gedaan.;)
22-01-10, 11:09
beccie25
ok, nu ik bijna de gehele discussie gelezen heb en de prijzen gezien heb van usareisen ben ik denk ik overtuigd
maar 1 probleem, mijn duits is niet zeer goed en dat is geen probleem na het boeken las ik, maar heb nog wel een aantal vraagjes voor het boeken
namelijk we kiezen voor een midsize suv voor 3 weken bij dollar
is het verschil tussen super spar plus en super inclusive plus alleen maar de volle tank en extra bestuurders? of maakt het nog qua verzekering veel uit?
ik lees nameli9jk dit: Fakult. Versicherungsleistungen (zahlbar vor Ort):
dus dat begrijp ik niet helemaal
het scheelt bij ons 80 euro dus tja das wel veel geld anders maakte het niet uit
kan iemand ons vertellen wat dit betekent?
en nu ben ik uitgegaan van een midsize suv
mag je bij dollar ook je eigen auto uitzoeken? want krijg nu in het voorbeeld een jeep liberty, maar kan niet van voorbeeld wisselen?
dank julie wel
groetjes rebecca
22-01-10, 11:36
knaapje
Je kunt USAreisen gewoon in het Engels mailen en ze antwoorden dan ook in het Engels.
Knaapje
22-01-10, 12:13
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beccie25
is het verschil tussen super spar plus en super inclusive plus alleen maar de volle tank en extra bestuurders? of maakt het nog qua verzekering veel uit?
Bij dit super inclusive pluspakket is de tank benzine, de extra bestuurder(s) en de inzittenden en bagageverzekering inbegrepen. Of je hier behoefte aan hebt, bepaal je zelf. Met een goede reisverzekering zijn deze schades ook gedekt. Ook al heb je maar behoefte aan één component, het pakket is voordelig. Wanneer je geen tweede bestuurder hebt, is het een kwestie van rekenen. De 'gratis'tank benzine bij dit pakket, kan in sommige gevallen wel eens duur uitvallen. Je betaalt misschien minder voor de tank benzine die je aan de balie moet afrekenen. Ik schat de kosten zelf op 60 dollar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beccie25
mag je bij dollar ook je eigen auto uitzoeken? want krijg nu in het voorbeeld een jeep liberty, maar kan niet van voorbeeld wisselen?
Deze vraag begrijp ik niet zo goed, je mag bij Dollar zelf je keuze maken uit de selectie die voor je klaar staat. Deze auto's voldoen aan de standaardspecificaties voor een midsize suv. Welk merk, type, kleur er staat, blijft altijd weer een verrassing. Het kan een Jeep Liberty zijn, een Chevrolet Equinox, een Toyota RAV4 en nog tientallen andere modelletjes.
24-01-10, 20:51
Sunshine State
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teleton
Deze vraag begrijp ik niet zo goed, je mag bij Dollar zelf je keuze maken uit de selectie die voor je klaar staat. .
Hee dat wist ik ook niet, dat je bij dollar je eigen auto kan uitzoeken.
Was voor mij altijd de reden Alamo te boeken..
weer wat geleerd =D>
25-01-10, 14:07
Yvet
Ook wij zullen in April een antwoord hebben.
Sinds mei 2008 huren wij via Alamo dus de laatste keer Dollar was voor ons mei 2007.
Veel dingen kunnen veranderen in die tijd.
Op zich maakt het niet uit hoor, je eigen auto uitzoeken is leuk maar geen heel erg belangrijk punt.
Wat altijd kan natuurlijk is dat als de auto je niet bevalt terug gaan naar de balie en om de auto vragen die je wel uit het rijtje hebt gekozen......
25-01-10, 14:19
mattrob
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teleton
Ik heb ooit ergens een lijst gezien van de verhuurstations met selfselect van Alamo en Dollar, maar kan me niet herinneren waar....Wie helpt?
Als je bij usareisen naar de verhuurder gaat (Alamo of Dollar) en dan naar regio gaat (bv Florida) dan zie je helemaal onderaan de pagina een overzicht van de verhuurstations in heel Florida (of andere regio). Daar staat bij Alamo bij sommigen een 'C' achter; dat is een locatie waar je zelf een auto mag ophalen. Ik zag zo even snel bij Dollar geeneen 'C' locatie overigens ... (in Florida dan) .... #-o
25-01-10, 15:30
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mattrob
Ik zag zo even snel bij Dollar geen een 'C' locatie overigens ... (in Florida dan) .... #-o
Gevonden! Thanks...dat wordt dus extra spannend voor ons bij het ophalen van de auto. Ik denk er overigens net zo over als Yvette, zelf kiezen is leuker.
31-01-10, 20:55
brutus
ik heb de gegevens binnen heb ik genoeg aan die voucher.
ref./TOMA: met een nummer. dat is zeker dan alles wat ze daar nodig hebben.
vorig jaar hebben ze me bij de verhuur (geen dollar) behoorlijk zenuwachtig gemaakt omdat ik niet de juiste papieren bij zou hebben. wat dus wel was.
toen hij het toch had geregeld :mad: dacht hij dat ik wel een extra verzekering of zo zou nemen.
31-01-10, 23:12
Ta2 Gerrit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brutus
ik heb de gegevens binnen heb ik genoeg aan die voucher.
ref./TOMA: met een nummer. dat is zeker dan alles wat ze daar nodig hebben.
vorig jaar hebben ze me bij de verhuur (geen dollar) behoorlijk zenuwachtig gemaakt omdat ik niet de juiste papieren bij zou hebben. wat dus wel was.
toen hij het toch had geregeld :mad: dacht hij dat ik wel een extra verzekering of zo zou nemen.
Die voucher (TOMA) is inderdaad de enige die je nodig hebt (en je CC en rijbewijs uiteraard :D)
Je zenuwachtig maken is een specialiteit van (sommige) Alamo medewerkers (denk ik dat je bedoelt).
Zo heel af en toe proberen ze dat bij ons ook, maar wij zijn overtuigde DEEKERS :twisted:
21-03-10, 12:09
Reza
Na vergelijken diverse sites kom ik voor een midsize suv va 24/4 retour 15/5 volgens mij goed uit bij usareisen.de Alamo . ik wil een pakket met twee bestuurders en GPS systeem en kunnen kiezen bij ophalen. Ik sta open voor goedkopere suggesties ;-) En vraag aan de ervaringsdeskundigen :Als ik het super inklus pakket hierbij kies hoef ik volgens mij helemaal niets meer erbij te nemen, ook niet ter plekke toch ? Om natuurlijk toch goed verzekerd te zijn maar niets onnodigs.
We gaan natuurlijk voor de Deeker prijs !
21-03-10, 12:41
Ta2 Gerrit
Als jullie Super - Inklusiv - PLUS inkl. Navigationssystem ben je helemaal gesteld, wat bestuurders en GPS betreft'
Zelf kiezen is afhankelijk van waar je de auto ophaalt, bijv. Orlando kan het wel.
Op de site van usareisen kun je zien waar wel of geen keus is.
Dan hoef je als rechtgeaarde Deeker niets meer bij te nemen :-)
Goedkopere opties ? Zelf een navigatiesysteem kopen bij Wal*Mart bijvoorbeeld.
21-03-10, 22:39
Niels82
Als je Super-Inklusiv-PLUS hebt gekozen bij een equinox, is dat hetzelfde als Alamo Gold?
Neem aan van wel maar wil het toch zeker weten ;)
21-03-10, 22:43
[verwijderd]
Helemaal correct, daarmee wordt hetzelfde pakket aangeduid.
En dan kan je in ieder geval zeggen dat je verder niets nodig hebt tenzij je bang bent om de sleutels in de auto te laten of dat je je band niet kan vervangen onderweg.
Controleer overigens wel even of er een reserve wiel inzit en dat deze ook hard is, je zal niet de eerste zijn die erachter komt dat er geen band in zit of dat deze lek is.
26-03-10, 22:53
mootje70
Re: FAQ: Auto huren in Florida
Hoi,
Probeer door alle informatie heen te worstelen over autohuur maar zie door de bomen het bos niet meer. Vandaar even deze vraag hier:
Wij willen heel graag bij usareisen.de een midsize-suv huren. Nu vraag ik me af hoe het zit met de verzekeringen. Als ik het pakket Super-inklusiv-plus afsluit, zit hier dan ALLES in? bv ook bij pech, ongeluk, etc? Wil nl. geen enkel risico lopen, dus dan betaal ik liever een beetje meer. We zijn met 2 volwassenen > 25 jaar en 1 kind. Bedankt alvast voor de informatie!
Groetjes Monique
27-03-10, 08:38
Teleton
Re: FAQ: Auto huren in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mootje70
Als ik het pakket Super-inklusiv-plus afsluit, zit hier dan ALLES in? bv ook bij pech, ongeluk, etc?
Tsja, het is en blijft een huurcontract met veel kleine lettertjes. Lastig om te zeggen dat je dan ALLES hebt afgedekt.....Je kunt in ieder geval geen uitgebreider pakket kiezen.
Een aantal zaken zijn niet in dit pakket opgenomen. Hiervoor kan je ter plekke een aparte voorziening treffen; dit heet Roadside Plus. Sommigen vinden dit prettig, anderen vinden het onzin. Maak dus je eigen je keuze voor $ 5.99 per dag, excl. tax.
Roadside Plus
KEY REPLACEMENT - Lost keys? No worries, we will send replacement keys or a locksmith.
FLAT TIRE - If the vehicle's spare tire is inflated and serviceable, it will be installed to replace a flat tire. If no inflated spare is available, the vehicle will be towed in accordance with the towing provision.
TOWING - If the vehicle is rendered inoperable (unrelated to an accident) towing charges will be covered at no additional charge.
JUMP START - A battery boost will be provided in an attempt to start the vehicle.
LOCKOUT SERVICE - If the keys are locked inside the vehicle, service will be sent to gain entrance.
FUEL DELIVERY* - A limited supply of gasoline will be delivered to the vehicle to enable you to reach the nearest open service station.