Vaak staat in het reglement van de HOA dat dit soort zaken niet is toegestaan in de community/condo-complex.
Afdrukvoorbeeld
Ik ben me nu een beetje aan het verdiepen in de routers/switch en andere zaken, maar moet ik nu een modem/router hebben of alleen een router.
Want als ik een modem router heb, dan heb ik het aanwezige kastje niet nodig toch ? en sluit ik het kabeltje rechtstreeks in mijn modem/router.
Mijn ervaring met de condo's op Cane Island is dat er altijd een cable-modem staat ( zonder WiFi ) dus zul je een netwerkkabeltje moeten gebruiken. Tenzij je gebruik maakt van het onbeveiligde WiFi signaal van het erachter gelegen RV-park, maar dat is dus weer illegaal :-\"
Alleen de router, een modem moet van het juiste soort zijn (bv ADSL A B of 2 maar waarschijnlijk cable) en bovendien worden aangepast aan de provider en je hebt niet op voorhand alle gegevens om dat te doen.
Het"kabeltje" voor in het modem is waarschijnlijkeen coax met F stekker
Penpe, hoe sterk is het signaal? Natuurlijk afhankelijk van waar je op Cane Island zit. :)
Netwerkkabel zit niet bij de modem zelf? Anders moet ik even wat meenemen in de koffer.
Bij 'ons' Condo op Cane Island zat er al wel een netwerk-kabel in.
Als je in een van de 2 gebouwen zit aan de kant van het RV park is het signaal prima, zelfs als je een condo hebt met zicht op de binnenvijver. Er was inderdaad wel een netwerkkabel(tje) aanwezig, maar om lekker op de bank te kunnen internetten toch maar een langer exemplaar aangeschaft bij de Walmart :-P
Op goed geluk neem ik dan niets mee en zie ik wel wat er is.. of anders idd gewoon een utp kabeltje kopen. Of kijken of we via WiFi er op kunnen.
Als er enkel een kabeltje ligt, en je toch wifi wil (logisch ook, met alle smartphones, tablets, etc). Koop dan gewoon een goedkope wifi router bij de walmart. In de VS mogen de wifi routers een sterker signaal uitzenden, dus ideaal als je router thuis de achtertuin niet helemaal dekt ;-)
Voor die paar dagen ga ik geen router kopen. Mijn iPod Touch 4G gebruik ik wel op de plekken waar je gratis WiFi hebt.. en m'n netbookje dan op de LAN-verbinding. Al zal dat enkel zijn om wat dingetjes op te zoeken om te doen (al hebben we natuurlijk elke keer een flinke lijst met plannen).
Wat mag je maximaal in Amerika uitzenden dan? Hier in NL is het volgens mij 100mW, al heb ik wel eens een router bij een particulier neergezet met 600mW (802.11b), al had deze 400mW op 802.11g. Gewoon te koop in Nederland.