****Let op bij autohuur****
Hoi florida gangers,
Ik wil hier even een waarschuwing neerzetten voor iedereen die naar florida gaat en een auto huurt. De laatste tijd wordt er meer en meer gesproken over het feit dat er steeds meer tollplaza's overgaan op het elektronisch betalen van de tol. Toen ik afgelopen vrijdag aankwam in Orlando en de auto ging afhalen bij Dollar car rental kwam ik voor een nare situatie te staan. Tijdens ht tekenen van de papieren (elektronisch) kwam ik op een gegeven moment bij een scherm waar stond dat ik $80 moest betalen. Ik vroeg de medewerker waar dit voor was en hij vertelde mij dat dit voor de tollplaza's was. ik vroeg hem of je niet meer met cash kon betalen en zei dat dat niet meer kon. Daar wij in de Tampa omgeving zijn en daar ook tollplaza's zijn, vroeg ik of je dar ook niet meer met cash kon betalen en hij zei weer nee. Deze vraag heb ik hem 2 X gesteld en 2 X zei hij nee. De volgende vertrokken wij richting Tampa en tot mijn verbazing kon je nog wel met cash betalen!!
Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor de praktijken van de baliemedewerkers dat ze gewoon keihard liegen over dit soort zaken om maar geld te kunnen verdienen!!! Dus ieereen opgepast met tekenen van het huurcontract voor deze praktijken!!!!!
Re: ****Let op bij autohuur****
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
edenanita
. Daar wij in de Tampa omgeving zijn en daar ook tollplaza's zijn, vroeg ik of je daar ook niet meer met cash kon betalen en hij zei weer nee. Deze vraag heb ik hem 2 X gesteld en 2 X zei hij nee. De volgende vertrokken wij richting Tampa en tot mijn verbazing kon je nog wel met cash betalen!!
Er zijn in Florida nog veel plaatsen waar je cash tol kunt betalen. Maar er zijn ook tollroads waar alleen elektronisch kunt afrekenen.
Citaat:
All-Electronic Tolling (AET) on the Selmon Expressway
What? There's no toll booths!
If you are used to paying cash and you're wondering where are the toll booths - welcome to all electronic tolling. Simply drive the Selmon Expressway and Video equipment will take a picture of your license plate and then a monthly bill will be mailed to the address listed on your plate registration.
Sinds september 2010 is het op deze weg niet meer cash betalen. Ook rond Miami zijn er op de Turnpike geen bemande tolhuisjes meer. Reizigers met een huurauto moeten zich vooraf informeren over de mogelijkheden. Hier op het forum is er al veel aandacht aan besteed en zijn de verschillende vormen van AET besproken. Een van de opties is de regeling die Dollar biedt, deze is de minst aantrekkelijke.
Onlangs meldde een ontevreden Dollarklant op een forum dat ze hem wel eens hadden mogen waarschuwen voor de AET....... Omdat hij geen voorziening had getroffen was hij duurder uit door de boetes. ´t Is ook nooit goed.
Meer weten over de tolpass? Lees het betreffende topic!