Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen
Daar verbazen wij ons ook over ja, over de grootte en luxe van een Amerikaans vakantie"huisje". Qua inhoud is onze villa wrschlk groter dan t huurhuis v mijn broer.
Sowieso hebben we 3 badkamers!!
Het klinkt heel onwennig en decadent om te vertellen aan vrienden of collega's dat je een villa hebt gehuurd maar t is gewoon de waarheid. En als je dan vertelt wat je aan huur betaalt ... niemand die t gelooft ... geweldig!! :)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Teleton
Een 3BR town house op Emerald Island 'doet' 29 euro per nacht omdat we zes aaneengesloten weken huren.
Ongelooflijk ... wat een extreem laag bedrag ... Wij hebben 'toch', ondanks de twijfel om misschien toch maar eens een townhouse te huren, voor een villa gekozen voor onze april/mei trip, dezelfde villa waar we 2,5 week in de zomer zitten. Een villa in Acadia Estates, een closed community met een beperkt aantal enkel grote villa's, direct gelegen achter Formosa Gardens (Outback :mrgreen: !!!!! Op letterlijk loopafstand ;)).
In Acadia Estates liggen enkel gigantische villa's, heel mooi ingericht en vrij prijzig ook. Maar 1 villa loopt niet via een tussenverhuurder, en de prijzen liggen een stuk lager. Ik heb vanalles gechecked (via de tussenverhuurder, waarom zij dat huis als enige niet verhuren via hen; maar ook via de management company; en alles lijkt 'in orde'), maar inmiddels zit die villa zo ongeveer hele jaar al vol. Dat was ook de reden die hij mij gaf; dat hij gewoon snel vol wil zitten en dus (ver) van te voren ook een goede prijs aanbiedt. En ik heb zelfs nog flink wat af kunnen krijgen. Voor 'all-in' 6 dagen, betalen we $ 700 :-k.
Vorig jaar (zomer) was ik ook een beetje 'onrustig', maar bleek (ook na veel uitzoeken) alles ok, zal nu dus ook wel. Ondanks dat ik ook nu weer een beetje dat onrustige gevoel heb .... ;)
Tja wij beginnen een beetje Inverness verslaafd te raken, heerlijke cormmunitity, goed contact met van de Valk, fantastische villa's, en super goedkoop (relatief) golfen!
Dit jaar zitten we in deze villa... hopen dat 'ie even mooi is als de ander.
Wij gaan er in november voor het eerst naar toe, het zal mij benieuwen. Ik weet niet exact welke villa we huren, maar het ziet er allemaal mooi uit.
Als je nog tips hebt over activiteiten in de regio, restaurants, handigste route van naar Orlando dan hoor ik graag!
Yes, ik ga in februari terug omdat het zo fantastisch was vorige keer...
Gaan jullie d'r ook golfen of komen jullie alleen voor de rust?
Eten bij vd Valk zeker doen, relatief prijzig maar oh zo heerlijk! Echt NL sfeer hangt er in het restaurant die ik zeker qua sfeer prettiger vindt dan in sommige US restaurants.
De Outback in Inverness is natuurlijk heerlijk :wink:.
Ik zelf vind de Publix op de 45 prettiger voor het echte eten boodschappen dan de Wal*Mart Supercenter op de 44.
Wij denken er nog over om met Manatees te gaan zwemmen in Crystal Water, dat schijnt ook fantastisch te zijn om te doen.
Ik ga nog meer tips proberen te bedenken....
P.S Als je mij een adres kan PB'en wil ik in februari wel wat foto's maken...
Citaat:
mattrob
Ongelooflijk ... wat een extreem laag bedrag ...
De eerlijkheid gebied te zeggen dat de townhouses een vrij hoog "Villa Sidonia"gehalte hebben. Styled by Leen Bakker, kleine bedjes, ouderwetsche televisietoestellen, tijgerprintvloerkleden. De community zelf maakt door de imposante entree met de dolfijnornamenten, een hele luxe indruk. Deze categorie is inmiddels afgevallen en netjes afgeschreven.
Citaat:
mattrob
Ondanks dat ik ook nu weer een beetje dat onrustige gevoel heb .... ;)
Dat gevoel ken ik inmiddels ook. Cane Island (want dat gaat het hoogstwaarschijnlijk toch weer worden) boekten we tot nu toe altijd het voordeligst via de bekende verhuurders. Tot mijn verbazing waren de particuliere verhuurders altijd een stuk duurder.
Inmiddels is er een priceline-achtig proces met de particulieren op gang gekomen. Een aantal van hen is, nu het om zes weken verhuur gaat, wel bereid om scherp te onderhandelen. We zijn er nog niet helemaal uit en er zijn nog een paar nieuwe quotes toegezegd.Tot die tijd zijn we i.i.g. ook onrustig......#-o.
Mooi hoekje,overigens daar bij Formosa Gardens. Wij zaten vroeger geregeld in de Comfort Suites. Je kent vast de short cut naar Disney over Black Lake en Sherbert?
Citaat:
Teleton
Inmiddels is er een priceline-achtig proces met de particulieren op gang gekomen. Een aantal van hen is, nu het om zes weken verhuur gaat, wel bereid om scherp te onderhandelen. We zijn er nog niet helemaal uit en er zijn nog een paar nieuwe quotes toegezegd.Tot die tijd zijn we i.i.g. ook onrustig......#-o.
Inmiddels is de rust hier wedergekeerd. De particuliere verhuurders blijven ons, ook nadat we ze netjes een mailtje hebben gestuurd waarin we ze hartelijk danken voor hun aanbod, gezellig emailen. De vrolijke Frits die zijn Townhouse voor 29 euro per nacht (!) verhuurde, liet ons doodleuk weten dat hij nog wel iets aan de prijs kon doen....Onbegrijpelijk, maar het geeft wel aan hoe hoog de nood bij sommigen kan zijn.
Hoewel het budget bij ons beperkt is en we graag het onderste uit de kan halen, kiezen we toch ook wel voor kwaliteit en comfort. En verder willen we toch ook wel een beetje zekerheid dat het huis niet, net wanneer wij met onze twee koffertjes op de stoep staan, gedwongen verkocht blijkt te zijn.
Uiteindelijk bleven er dus twee mooie aanbiedingen over. Omdat we wel eens iets anders wilden, vonden we de spiksplinternieuwe appartementen Heritage Key die we bij dreamvacation.nl voor de beste prijs konden boeken eerst wel aantrekkelijk. Maar omdat deze toch een dikke 13 miles down the 192 state road liggen, kozen we toch uiteindelijk weer voor 'ons' Cane Island vanwege de gunstige ligging. Voor deze locatie kwam usafunvacations.nl voor de tweede keer op rij met de meest gunstige offerte uit de bus zodat we daar met plezier geboekt hebben.
Weinig avontuurlijk, ik geef het onmiddellijk toe maar wij zijn er weer erg blij mee.
:mrgreen:, je had inderdaad wel wat moeite kunnen besparen ! Maar wel weer een ervaring rijker :-k
Citaat:
Teleton
En verder willen we toch ook wel een beetje zekerheid dat het huis niet, net wanneer wij met onze twee koffertjes op de stoep staan, gedwongen verkocht blijkt te zijn.
Hoe heb je die zekerheid nu gekregen dan, doordat je via een tussenpersoon huurt, is dat wat je bedoelt ? Die angst had ik namelijk vorig jaar ook (en heb ik dit jaar ook weer); alhoewel ik het vorig jaar goed uitgezocht hebt, en 'in de praktijk' elke nieuwe eigenaar de verhuurders voor de toekomst overneemt .... Maar ja .... Het huis stond toen (en nog steeds) te koop.
De villa voor april/mei en juli die we nu gereserveerd hebben, staat in ieder geval niet te koop, maar het kan snel gaan natuurlijk.
Citaat:
mattrob
Hoe heb je die zekerheid nu gekregen dan, doordat je via een tussenpersoon huurt, is dat wat je bedoelt ?
Er waren ook particuliere verhuurders waar ik met een gerust hart zaken mee had gedaan,hoor. Je merkt wel dat zij er helemaal op ingesteld zijn om de prijs uit te onderhandelen. Hun eerste reactie bevat in veel gevallen nog geen overeenkomst maar meer een voorstel met de vraag of je je in het aanbod kunt vinden. Logisch dat hun eerste vraagprijs soms wat aan de hoge kant is. De grotere aanbieders hebben geen tijd voor dat geneuzel en komen gelijk met een scherpe prijs en een offerte waar nauwelijks onderhandelingsruimte in zit.
Maar wat ik precies bedoel is dat het tricky wordt als je voor de allergoedkoopste oplossing denkt te gaan. Zo'n knaap die voor 29 euro per nacht verhuurt en dan aangeeft dat het nog lager kan, dat moet fout lopen. Bij jullie lijkt me dat nu ook niet echt het geval.....:lol:
Hallo
Wij zijn ondertussen ook al weer begonnen met kijken voor Cane Island maar dat is pas eind November .
Maar ik kom ook nergens goedkoper uit dan bij usafun vacation.
Maar wij hebben nog tijd genoeg eerst de vliegtickets maar ,en dat is een stuk duurder dan vorig jaar .
Zal nu ook wel van Brusssel worden.