-
Re: Vliegen: Met kinderen
de eerste keer florida was de jongste bijna 4 en ging prima. hier is de oplossing sherm scherm scherm :) met speelgoed kleurboekjes etc houd ik ze geen 10 uur bezig .... thuis niet en zeker in het vliegtuig niet . potloden die vallen en dan moet je weer onder de stoel kruipen etc. de tablet gaat mee met Gameboy , Nintendo en de ereader voor de oudste en mp3 speler. ze hebben een Eigen scherm in de stoel waarbij ze zelf de films kunnen kijken die ze willen en samen met het eten en de andere electronica heb ik total geen last van ze . in de trein zijn ze veel drukker dan in het vliegtuig . mijn jongste vond het toen echt helemaal geweldig en heeft zich total niet verveeld . ik maak me niet druk over een dag vol met schermen want een rustige vlucht verkies ik boven geirriteerde kinderen . ik vlieg alleen met 2 kinderen, wat ik wel doe is is tussen ze in gaan zitten als ik merk dat ze willen "klieren" . de heenvlucht is een dagvlucht die is het lastigste maar goed te doen met shermen en de terugvluht is een nachtvluht dan slapen ze lekker. ik geef ze wel melatonine om in te slapen want ze slapen slecht in met licht en drukte om hun heen . niet te druk maken op voorhand en het gewoon over je heen laten komen . je kan toch net voorspellen hoe het gaat
-
Afgelopen week teruggekomen uit de States. Onze dochter van bijna 4 heeft zich heen en terug prima gedragen. Totaal geen problemen gehad. Daarbij was de uitkomst dvd'tjes en spelletjes op de tablet. Op de terugreis heeft ze nog een paar uurtjes geslapen zonder hulpmiddelen toe te dienen (wat ik ook nooit zou doen overigens). Jetlag was voor de ouders een groter probleem dan voor onze dochter. Die zat al weer heel snel in het juiste ritme. Kortom geen bezwaren tegen verre reizen met een klein kind (ook opstijgen en landen, zelfs turbulentie onderweg, geen enkel probleem).
-
Wij hebben een paar keer gevlogen met onze kleinkinderen. Als grootouders namen wij kleine cadeautjes mee die ze dan mochten uitpakken. Ook een kleurboek/kleurtjes en anders kleine zaken. Daarnaast stond op de laptop altijd een leuke kinderfilm. Je moet je er gewoon op instellen dat het even behelpen is. Maar voor een kind is het denk ik nog veel moeilijker dan voor een volwassenen. Ik stoor mij niet aan kinderen die rondlopen en die even huilen.. ik stoor me wel aan de volwassenen breed uit zitten, winden laten noem maar op.
-
Mijn neefje is afgelopen week terug gekomen vanuit florida. Hij is op dit moment 1,5 jaar en heeft zich volgens mijn zus prima gedragen! Ik zal ook samen met mijn man en dochter van dan ongeveer 8 maanden gaan vliegen. Het is jammer dat er zo negatief gedacht wordt over vliegen met kleine kinderen. Natuurlijk is het vervelend als er een keer tegen een stoel getrapt wordt of wanneer een kindje even huilt maar we zijn toch allemaal klein geweest? Waarom moet je dan deze ervaring van je kinderen afpakken? Dan gaan ze het ook niet leren? Wij kijken in ieder geval uit naar een geweldige vakantie!
-
Nav dit topic en sommige vragen uit de omgeving, heb ik zoveel mogelijk foto's genomen van de spulletjes die wij gaan meenemen voor de kinderen en er een post op onze blog voor gemaakt:
http://orlandokissimmee2013.blogspot...kids-only.html
Hopelijk heeft iemand er wat aan!
(en wij deze zaterdag ;))
-
Nog een simpele tip: waar onze jongens zich lang mee kunnen amuseren is bladeren door de catalogi met lego en playmobil die je hier gratis in speelgoedwinkels vindt. Voor elke reis ga ik de nieuwste halen. Ze zijn echt lang zoet met kiezen wat ze de volgende keer voor hun verjaardag gaan vragen...
-
Wij hebben inmiddels 5 kinderen en vliegen naar Orlando al sinds de oudste 6 was. We hebben dus meerdere malen gevlogen met een baby, of 1 jarige. Als ik het goed heb, hebben maar weinig mensen "last" gehad van onze kinderen, daar probeerden we wel voor te zorgen. Nu scheelt het al een boel misschien dat geen van onze kinderen ooit gehuild hebben, (nouja, misschien weleens eventjes gedreind, maar nooit langer dan 10 minuten), zelfs niet voor pijnlijke oortjes. Voor de meeste ouders is het nl vreselijk als je kind gaat huilen en je om je heen geirriteerde gezichten ziet. Moet je je indenken hoe opgelaten je je dan moet voelen. Ik heb meestal meer medelijden met die ouder dan met mezelf ;) Ik denk dat het key-woord hier is: relax! Ga zo onbezorgd mogelijk op vakantie. Zorg voor een vrolijke vakantie sfeer en geen ruzies of irritaties vooraf tussen paps en mams, dat voelen je kinderen haarfijn aan. Als jij er zin in hebt, hebben je kinderen dat ook! Probeer je van te voren geen voorstelling te maken over hoe de vlucht gaat verlopen, of wanneer hij misschien wel in slaap gaat vallen..............geheid dat het heel anders verloopt en dan raak je daar tenminste zelf niet door geirriteerd! (das mijn ervaring) Toen ik eens ervan uit ging dat mijn vierde wel een uur of 2 minstens zou slapen (want dat deed hij thuis immers ook tussen de middag) toen was het wel een domper dat hij dus echt geen 5 minuten sliep in het vliegtuig! (hij was anderhalf) Goede les dus voor het jaar erna............heb geen verwachtingen van de vliegreis, go with the flow en laat het maar op je af komen! Wat bij ons wel hielp was dat hij in zijn autostoeltje zat. We hebben mijn bewegelijke zoon dus zo goed als de hele reis in zijn stoeltje laten zitten, in elk geval zo lang mogelijk. Want eenmaal eruit, wilde hij er niet zomaar weer in natuurlijk. En voor 1 keertje is dat echt niet zo erg. Voor de terugreis helpt bij mij het beste om, zodra ik merk dat het in slaap vallen moeilijk gaat (bij mezelf), om maar gewoon wakker te blijven. Ik kan beter tegen 1 nachtje overblijven dan tegen wil en dank proberen te slapen wat dan zeker niet gaat lukken, waardoor ik alleen maar zwaar chagerijnig wordt. (heel irritant zijn dan de mensen die wel gaan slapen en dan op je schoot liggen (zover de stoel naar achter) zodat je geen filmpje meer kan kijken, of mensen die juist wakker blijven en hun lichtje fel aan laten :( ) Oja, en overbodig om te zeggen............zelf een filmpje in 1 keer af kijken kun je hoogstwaarschijnlijk wel op je buik schrijven.......hou je bezig met wat je kinderen doen en hou je voor ogen dat die vlucht nu eenmaal nodig is om op je fantastische eindbestemming aan te komen en wat is dan 1 dag afzien als je daarna 2 weken fantastisch vakantie kunt vieren! :D
-
Toen onze dochter 4 jaar was gingen we voor het eerst naar Orlando. Ik heb voor ieder uur dat we moesten vliegen een klein cadeautje ingepakt (potloden, memospel, kladblokje enz). Verder hadden we filmpjes op de ipod/laptop en een eigen schermpje in het vliegtuig. Verder hadden we ook nog reisspelletjes bij ons. En dit werkte super! Ze heeft het keurig gedaan. Op een gegeven moment werd ze het ook wel zat (net als papa en mama :-) ) maar ze heeft nooit gehuild ofzo. Ze wist dat het lang ging duren en ze heeft ook nog een groot gedeelte geslapen. En verder hadden we natuurlijk chips, koekjes en wat snoepjes ingepakt. We zijn inmiddels 2x geweest en gaan dit jaar voor de 3e keer als gezin (met oma!) op vakantie. Ze is nu 7 en er liggen alweer wat kleine dingetjes klaar die ik in ga pakken. Ik heb nog nooit hulpmiddelen gebruikt om haar te laten slapen. Op een gegeven moment zeg ik tegen haar dat "we" zo gaan slapen. Ik doe dan ook mijn ogen dicht en even later ligt ze heerlijk te slapen. Ik weet ook wel dat niet alle kinderen zo zijn maar leg in ieder geval van te voren uit dat de vlucht heel lang duurt en dat iedereen "moet" slapen. Bij ons werkt dat in ieder geval prima!
-
Ik heb sinds kort een verstopte buis van Eustachius, hier kwamen ze uiteindelijk achter door een audiogramtest bij de huisarts. Ik schijn dus minder goed te horen, ahum...;)
Ik heb een licht druk op beide oren, nadat ik in april terug ben gekomen uit Orlando, heb echter totaal geen pijnklachten.
Nu heb ik van de huisarts te horen gekregen, dat ik gewoon mag vliegen, alleen dat ik dus klachten zou kunnen krijgen tijdens stijgen/dalen.
Hij adviseerde mij neuspray te gebruiken 1 uur voor de landing, in combinatie met earplugs.
Zijn er hier ook mensen met dezelfde kwalen/klachten ? Ben benieuwd naar jullie ervaringen, en tips.
Ben dan wel geen kind, maar ik zag dit topic staan, dusss.... :)
-
Ik gebruik tijdens het dalen/stijgen altijd neusspray. Dit verlicht enorm!
-
Ik koop altijd wat kadootjes voor de kids om de vliegreis wat leuker te maken. Ik las op een ander forum de tip: de miniboxset van "Waar is Wally". Erg leuk voor mijn dochter van 6 jaar.
Voor mijn zoontje van 2 jaar heb ik in ieder geval een Sinterklaasboek van Intertoys bewaard. Kan hij lekker kijken en scheuren desnoods.
Wie heeft er nog meer leuke tips? Wat kopen jullie voor de kids om ze een beetje te vermaken tijdens de lange vliegreis? (Behalve dan stiften, kleurboekjes, DVD etc.).
-
Verrassingseieren, kleine speelgoedjes (die geen herrie maken), doeboekjes, verrassingszakjes met hondjes en zo (o.a. Blokker), snoepjes, kwartetspel, autootjes . Ik begin altijd ruim van tevoren met inslaan, Action, Blokker, Kruidvat en HEMA behoren hierbij tot mijn favoriete winkels ;)
Hopelijk heb je hier iets aan!
Groetjes, Monique
-
Toen ik klein was en op reis ging met mijn ouders ( elk jaar met de auto naar Spanje) maakte mijn moeder een papieren vouwer (zie foto) , eerst mocht ik dan een getal kiezen (vb 5) waarop mijn moeder dan 5x de vouwer opendeed (je kan ze horizontaal en verticaal opendoen) , op elke kant stond een kleine tekening , als er dan 5x was gevouwen mocht ik een tekening uitkiezen , waarbij moeder een zak met kleine pakjes had waar diezelfde tekeningen opstonden (elk pakje kwam dus overeen met een tekening op de papieren vouwer) koos ik vb de hond , dan kreeg ik het pakje waar de hond opstond.
Dit konden dan kleurboekjes zijn , speelgoeddiertjes, kleine dingen waar ik dan weer enige tijd zoet mee was.
Om de zoveel tijd deden we dit opnieuw tot we bijna waren aangekomen en de pakjes op waren, nostalgie alom :D Maar doe dit zeker ook later met mijn eigen kids!
http://2.bp.blogspot.com/_xZX02C7q38...FSA/s320/9.JPG
-
Nostalgisch! En als je niet meer weet hoe je zo'n ding vouwt dan legt dit jongetje je het graag uit:
http://www.youtube.com/watch?v=Qg29q4ALHRQ
-
Wij hadden met onze kids van toen 3 en bijna 2 ook een aantal kadootjes bij. Stickers werkte bij ons heel goed. Van die kleine stickerboekjes hebben ze bij Hema. Acttion heeft idd een heleboel leuke kleine rommeltjes die kids prachtig vinden. Wij hebben de meiden allebei een klein tasje gegeven van Disney dat ze zelf konden inkleuren. Die waren ideaal en gingen ook in Florida overal mee naartoe. Heel handig in de auto!
Onmisbaar is toch ook wel snoep. Ja ik weet het... Slecht, maar werkt super. Lolly's werken goed, ook fijn tegen oorpijn. En van die doosjes met snoepjes of krentjes.
Belangrijkste is toch wel: relax het is vakantie! Met de vlucht komt alles goed.
-
Voor onze dochter kocht ik ook altijd kleine cadeautjes. kleurboekje, weven met papieren strookjes enz enz. Nu is ze 11 jaar en zijn het filmpjes om te kijken geworden, lezen op haar Ipod en spelletjes op haar Ipod natuurlijk. Wij hebben nooit problemen gehad zowel met de auto vakanties als de vliegvakanties niet.
www.floridavakantie2014.blogspot.nl
-
Wij vertrekken aankomende paasvakantie.
Ik kom er maar niet over uit.... Wel of geen autostoel meesleuren om dan te gebruiken tijdens de vlucht.
We hebben een rechtstreekse vlucht ( Air Berlin). Van Dusseldorf naar Fort Myers.
Onze oudste is 6 en die kan zich prima vermaken met Ipad, Nintendo enz...
Maar onze jongste zoon van 15 maanden is een echte stuiterbal :-)
Ik heb me al suf gezocht op internet over verschillende ervaringen. Ook blijkt dat de luchtvaartmaatschappijen geen duidelijke regels hebben over welk merk van autostoel. Zo staat op de site van Air Berlin een maxi cosi tobi ( die wij hebben) niet op de lijst van geaccepteerde stoeltjes, maar hij staat wel op de foto afgebeeld bij de uitleg ervan. :confused:
Om nog maar te zwijgen over het gesleur ermee door de luchthaven... Nu dat kan wel op te lossen zijn door de stoel met spanriemen vast te maken aan een trolley en zoonlief in de buggy.
Heb je zelf nog wel wat ruimte naast zo een autostoel? Kan het tafeltje nog wel omlaag zodat het kind filmpje kan kijken ofzo?
Graag ervaringen.
-
Wij hebben een aantal jaar geleden een autostoel meegenomen in het vliegtuig. Ging op zich prima hoor...Van tevoren kun je even bellen met de luchtvaartmaatschappij of ze je stoeltje goedkeuren. Ik vond het geen gezeul, maar dat is van persoon tot persoon verschillend natuurlijk. Bij ons kon het tafeltje nog omlaag. Wat wel irritant was voor onze voorburen is dat de beentjes dan veel sneller tegen de voorstoel trappen...dus we hebbel wel vaak beentjes omlaag moeten houden.... Ik denk dat ik er nu voor zou kiezen om een stoeltje in de ruimbagage in te checken eerlijk gezegd.
-
Is hetmisschien een idee om zo'n opblaasbaar autostoeltje aan te schaffen?
In het onderwerp over autostoeltjes hier op het forum zag ik zoiets langskomen. Lijkt mij een prima oplossing.
zie http://bit.ly/1yDBdEw
-
Wij hebben ook de autostoel meegenomen voor in het vliegtuig toen onze zoon zo jong was, zeker omdat ze toch wat steviger zitten door de stoel en ze zitten wat hoger waardoor je ze ook kan vermaken met een tekenfilmpje op het multimedia scherm.
En mocht hij dan toch in slaap vallen dan wordt hij meer ondersteund door de autostoel dan als hij in een vliegtuigstoel had gezeten.
En zoals je zelf al zegt even met een riem vastmaken aan een trolley en klaar ben je.
-
Wij zijn in 2013 met onze meid van toen 2 naar Orlando gevlogen! Ging allemaal prima. Inderdaad en kleine cadeautjes en ipad waren de uitkomst! Ze heeft zelfs ( in een onmogelijke positie ) nog 3 uurtjes geslapen! Dit jaar gaan wij weer richting Florida en nu hebben wij er nog een dochter bij. Zij is op het moment van reizen 13 maanden. We hebben voor de oudste natuurlijk wel een stoel de jongste gaat nog op schoot. Ik weet dat het een lange vlucht word maar nog een stoel erbij was voor nu even geen optie ivm budget. We gaan het zien wat er op ons af komt. Ik ga me er maar niet te druk om maken (hopelijk lukt dat) en dan gaat het helemaal goed komen. Gelukkig kunnen de meiden ook af en toe een stoel delen en hebben we een rij van 3 stoelen naast elkaar dus kunnen de armleuningen lekker omhoog. Ik ga de komende maanden ook weer langs action, hema, blokker etc voor de kleine cadeautjes! En we verheugen ons nu al op deze vakantie!
-
Een mooi verhaal over hoe het ook kan. In plaats van zich te ergeren aan het constante huilen van een kind aan boord, hielp deze man het kind weer rustig te krijgen.
https://www.yahoo.com/gma/kind-stran...ws-travel.html
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
julieke
Wij vertrekken aankomende paasvakantie.
Ik kom er maar niet over uit.... Wel of geen autostoel meesleuren om dan te gebruiken tijdens de vlucht.
We hebben een rechtstreekse vlucht ( Air Berlin). Van Dusseldorf naar Fort Myers.
Onze oudste is 6 en die kan zich prima vermaken met Ipad, Nintendo enz...
Maar onze jongste zoon van 15 maanden is een echte stuiterbal :-)
Ik heb me al suf gezocht op internet over verschillende ervaringen. Ook blijkt dat de luchtvaartmaatschappijen geen duidelijke regels hebben over welk merk van autostoel. Zo staat op de site van Air Berlin een maxi cosi tobi ( die wij hebben) niet op de lijst van geaccepteerde stoeltjes, maar hij staat wel op de foto afgebeeld bij de uitleg ervan. :confused:
Om nog maar te zwijgen over het gesleur ermee door de luchthaven... Nu dat kan wel op te lossen zijn door de stoel met spanriemen vast te maken aan een trolley en zoonlief in de buggy.
Heb je zelf nog wel wat ruimte naast zo een autostoel? Kan het tafeltje nog wel omlaag zodat het kind filmpje kan kijken ofzo?
Graag ervaringen.
Ook goed de regels bij Air Berlin in de gaten houden. Je mag de autostoel maar in 2 rijen gebruiken. En idd niet veel autostoelen voldoen voor in het vliegtuig, Maxi Tobi volgens Airberlin idd niet. Wij hebben besloten door alle onduideljkheden om haar zo mee te nemen. Wel hebben we XL seats bij het schot geboekt zodat we voor ons wat ruimte hebben om onze kleine meid wat te laten spelen. ( als dat mag ). We nemen een slaapzakje/ matje mee en we gaan de reis voorbereid ( kadootjes enz ) in. Met een beetje mazzel is het vliegtuig als wij gaan in Maart niet vol en hebben we wel ergens een stoel als ze even niet op schoot wil zitten of op de grond wil spelen. Verder zijn we gewoon relax als altijd en we laten het op ons af komen, het is tenslotte vakantie :)
-
Misschien helpen deze tips nog die wij hebben verzameld toen we in 2012 met onze zoon van (toen) net twee jaar op pad gingen...
Zie de weblog: http://hoesjesintheusa.weebly.com/re...lein-kind.html
-
Tip die ik van mijn huisarts kreeg voor vliegen met kinderen: begin een paar dagen voor vertrek alvast met neusspray, dan zijn de holtes "open" en hebben kids minder kans op oorpijn tijdens het vliegen. Wij hebben dit ook altijd gedaan bij onze kids en dat werkt goed.
Andere tips: neem kleine cadeautjes mee, kleurboekjes, filmpjes op de IPad en extra setjes met kleding in de handbagage. Onze dochter heeft een keer tijdens het opstijgen in haar broek geplast (ja, heel fijn...) en ik was blij dat we een extra set kleding meegenomen hadden.
Onze kids weten inmiddels dat er een aantal "strenge" regels zijn in het vliegtuig: geen gespeel met het tafeltje voor je, geen geschop tegen de stoel voor je, niet omgedraaid zitten/staan, geen gespeel met het luikje van het raam. Persoonlijk erger ik me er groen en geel aan als ouders hier niks van zeggen tegen hun kinderen.
Verder laten we de opvoeding wat betreft hoe lang ze gebruik mogen maken van IPad/laptop/schermpjes dan maar even voor wat het is....
-
Lelli Kelly, grote pluim voor jou. Ik zou willen dat alle ouders er zo over zouden denken :up:
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Fitzroy
Lelli Kelly, grote pluim voor jou. Ik zou willen dat alle ouders er zo over zouden denken :up:
Volledig eens! Maar ben ervan overtuigd dat je als ouders het volledig in de hand hebt. Een goede voorbereiding is (meer dan) het halve werk...
-
Dank je :o!
Je moet je als ouders realiseren dat als je reist met kleine kinderen je niet meer -zoals vroeger- ongestoord een filmpje kunt kijken en relax in je stoel kunt gaan zitten. Het kost nu eenmaal energie om je kind bezig te houden en "in het gareel" te houden. Je zit met nog heel veel andere mensen opgesloten in een blik en daar moet je rekening houden met elkaar.
Wij wisselen daarom tijdens een lange vlucht ook vaak af. Dan kan 1 van ons met de kids bezig zijn en 1 kan even relaxen en een filmpje kijken/boekje lezen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat wij eigenlijk nooit klachten hebben gehad van andere passagiers maar krijgen vaak juist complimenten dat de kids zo lief zijn. En dat is dan een mooie waardering van de energie die je erin hebt gestoken tijdens de vlucht :-)
Nu zijn onze kids (gelukkig) de lastige peuterpubertijd inmiddels gepasseerd (ze zijn nu 4 en 8 jaar) en wordt het alleen maar makkelijker.
-
Wij hebben wat dat betreft wat minder geluk gehad, ons dochtertje van 2 was in ieder geval de vlucht terug bijna de complete weg overstuur. Geen cadeautjes, iPads etc. konden haar rustig krijgen. Niets was goed.
In al haar woede bleef ze ook trappen en huilen. Hoe rustig wij ook bleven zij werd het niet. Uiteindelijk viel ze wel in slaap, hoe kon dat ook anders maar zodra ze wakker werd was ze weer in totale paniek en begon het weer van voren af aan.
Wij wachten dus in ieder geval een jaar of 2 voor we weer het vliegtuig in gaan, de peuter pubertijd even uitzingen en gewoon opnieuw proberen.
-
Carthrax dat geeft maar weer aan, dat we allemaal verschillend zijn. ik denk dat je als ouder zijnde zelf het beste aanvoelt/inschat hoe je kind (kan gaan) gaat reageren.
Je kan tig reisverslagen lezen van andere maar je weet pas hoe het is als je erin zit:(
Onze dochter was 4mnd dat we voor het eerst gingen vliegen naar Egypte en ook het eerste en tweede jaar zijn we niet zo ver gegaan.
Toen ze 4 was gingen we naar Indonesië en dat ging perfect.
De laatste paar jaar (ze is nu9) gaan we naar Florida en moet zeggen nooit geen last van haar, we geven haar alleen een pilletje tegen reisziekten.
Schermen/ipads/gameboy etc doet ook wonderen. ;)
-
Wij zijn ook gezegend met het feit dat onze kinderen goede reizigers zijn. Ik onderschrijf de regels van lelli kelly ook wel hoor...bij ons mag er in principe niets waar een andere passagier last van zou kunnen hebben ;-) 1 keer tijdens een (gelukkig hele korte) vlucht naar Salzburg was onze zoon echter ook niet te hanteren en dan blijkt maar weer dat je ook als ouder een beetje geluk moet hebben met de bui waarin je kind zich bevindt.... Ik voelde me toen wel beschaamd ten opzichte van de andere passagiers.