Tja, het is en blijft een klein vliegtuig, met beperkte ruimte. Je kunt proberen de stoelen bij de nooduitgang te krijgen, ik weet echter niet of je daar extra voor moet betalen. Je hebt dan namelijk geen stoelen direct voor je.
Afdrukvoorbeeld
Tja, het is en blijft een klein vliegtuig, met beperkte ruimte. Je kunt proberen de stoelen bij de nooduitgang te krijgen, ik weet echter niet of je daar extra voor moet betalen. Je hebt dan namelijk geen stoelen direct voor je.
Als het goed is, heeft tegenwoordig de airline al die gegevens al, want die moet je via APIS opgeven, als je zelf geboekt hebt, of anders aan je reisbureau, als die de tickets voor je boekt. ESTA zorgt ervoor dat de Amerikaans overheid die gegevens ook al heeft.
Creditcard heb ik nog nooit hoeven tonen in die paar keer dat wij overgevlogen zijn, maar misschien ligt dat aan de persoon achter de balie, net zo als met het vragen van je gegevens. Die kent dan de klok en de klepel nog niet :-)
Bij ESTA vullen de meeste mensen geen gegevens in van de 1e verblijfsplaats, dat is ook niet verplicht. Bij APIS wel, maar als je niet online incheckt, geef je die gegevens neem ik aan pas op bij het inchecken aan de balie. Handigste is uiteraard dat wel lekker online te doen, maar dat is aan een ieder.
Ze hebben mij ook nog nooit naar m´n credit card gevraagd. Zou het een probleem zijn als je die nie bij je hebt (als je bijvoorbeeld alleen een andere bij je hebt, dan die waarvan de gegevens bij hen bekend zijn)?
Ik heb mijn creditcard nog nooit hoeven te tonen bij de incheck balie. Ik zou ook niet weten waarom dat nodig is. :?
Wáár op Schiphol... In ieder geval niet bij het inchecken...
De enoge plek waar dit nog weleens gevraagd word is bij de onze wannebe security.
Laat je niets wijsmaken, ze hebben niet eens het recht om dit te vragen...
Ik laat helemaal niets zien behalve m'n paspoort.
Hanz
Zelf ben ik 1.92 en heb gevlogen met Continental vanaf IAD in Economy.
Ik moet zeggen dat ik uitstekend heb gezeten.
Ook is het volgens mij op dit moment nog niet mogelijk om Economy plus te bestellen bij Continental omdat ze dat nog niet hebben.
Sjon, Bianca en Romy
Inderdaad, ze hebben nog geen Economy Plus, maar ze hebben wel meerdere exit row seats. Wij vliegen volgende week zondag terug vanaf IAD met dit toestel (nog niet aan denken trouwens ... :-#) en wij hebben ook exit row stoelen ipv Economy Plus.
Ik ben 1m97. Het is niet heel ruim maar zolang de persoon voor je zijn stoel niet achterover gooit zit je prima.
Het inzetten van een 757 op de route AMS-IAD blijkt toch niet zo'n heel groot succes. De hoeveelheid brandstof lijkt voor deze vlucht toch wat aan de krappe kant. Er hoeft maar iets tegen te zitten (bijvoorbeeld wat meer tegenwind) en men moet uitwijken om bij te tanken. Inmiddels is dit al vier collega's overkomen. Voor deze mensen geen al te groot probleem omdat hun eindbestemming DC was. Het wordt natuurlijk een ander verhaal indien je op IAD je aansluiting naar Florida moet halen. Wat mij betreft mogen de 757’s van de trans-Atlantische routes worden gehaald.
Wij hebben het ook meegemaakt, met US Aiways. Bij take-off werd er al gezegd dat we het niet zouden halen, en moesten bijtanken in Bangor, Maine.
Daardoor ook de aansluiting gemist.
Wel keurig opgelost trouwens, maar je komt wel 4 uur later aan dan gepland. No more 757 :-)
Hebben ze die problemen alleen naar Washington of ook naar Newark?
AMD - IAD = 6202 km
AMS - EWR = 5864 km
Scheelt 400 km
Geen idee, maar in een situatie waarbij je net wel/net niet voldoende brandstof hebt om je eindbestemming te halen (plus de nodige brandstof in het geval je naar de holding moet) maakt 400km natuurlijk veel uit. Kun je toch weer de nodige minuten in een holding pattern vliegen.
Het ziet er in ieder geval niet goed uit. Ik tel zo al 4 tot 5 diversionsin de afgelopen twee maanden. En dan moet het winterseizoen nog beginnen!
Aangezien het een bedrijfsmatige beslissing is geweest om met 757s vanaf IAD te gaan vliegen verwacht ik niet dat dit snel zal worden teruggedraaid. Tenzij de passagiers massaal wegblijven,maar aan de bezetting van de verschillende vluchten te zien gaat dat wel meevallen. We zullen er dus mee moeten leren leven tot de 787’s worden afgeleverd (2012?) en de refurbishmentprogramma’s voor de 767 zijn afgerond. Tot die tijd kunnen Nederlanders die naar Florida gaan beter via ORD vliegen.
Als je vanf Schiphol vertrekt, want vanf Brussel vliegt United met de 777 (begin 2012 nieuwe configuratie) nog naar Washington en Newark. Vanaf daar neemt Continental het over.
Als je daarbij bedenkt dat slapen en parkeren met een beetje puzzelen vaak ook nog veel voordeliger is (59 euro bij Ibis; parkeren voor een euro per nacht) en dat de vliegtickets dikwijls aantrekkelijk geprijsd zijn, is Brussel zo gek nog niet.
Brussel is een Star alliance hub en Amsterdam een Sky team hub. De policy is om van Star alliance hubs met grotere vliegtuigen te vliegen. Ik ben wel van mening dat United nu inkomsten laat liggen op de nederlandse markt. Vaak wordt er getracht om je via Frankfurt te laten vliegen. Dit is ook een Star hub.
Ik hoorde vandaag datzelfde verhaal ook weer, dat er in de laatste 2 maanden zeker 5 keer getanked moest worden onderweg, omdat er windje tegen was of zo :-k ... Met die 757's van United, AMS - IAD. En dat er ook wel eens op Newark geland en bijgetanked wordt, maar dat je op dat vliegveld, itt Bangor, vaak gewoon overgeboekt wordt op een andere vlucht ...
Gelukkig vlogen wij alleen terug met deze 757 (vannacht) en dan is er qua brandstof geen probleem. Ook vind ik de toestellen prettiger dan United wat betreft het inflight entertainment (mooie nieuwe systemen), power outlet onder je stoel en je hebt recht op de plekken bij de nooduitgang als Elite vlieger (itt Economy Plus), wat prima is (maar minder beschikbaar). Het is alleen wel een klein, ouder vliegtuig, met ook maar 1 gangpad dus. Als je moet 4 personen vliegt, ook niet ideaal. Ik heb overigens vanaf start tot landing geslapen, dus maakte sowieso niet uit :mrgreen:
In december 2011 naar Orlando gevlogen met Continental. Wisselende ervaringen v.w.b. eten en vriendelijkheid personeel. Heen redelijk goed maar terug onvriendelijk en slordig:(. Alle vluchten AMS-EWR en EWR-MCO gevlogen met 757-200. AVOD systeem is prima en zeer uitgebreid. Ik blijf van mening dat die 757 gewoon te klein is voor zo'n lange vlucht (8,5 uur naar Newark) Zeker omdat je dan zo'n 3-3 stoelopstelling hebt. Wij waren met 4 personen). Niks aan te doen totdat zij de 787 in dienst nemen of een ander toestel gaan gebruiken (767) Newark is prima en overzichtelijk, daar is niks mis mee. Vlotte paspoort- en douane afhandeling en een gratis ritje per electrokar nadat de gate opeens was gewijzigd en we toch weinig tijd hadden voor de overstap naar Orlando.
Voor een volgende keer overweeg ik toch via Brussel te gaan zodat we met een 777 kunnen vliegen.
Als ik van Orlando naar Amsterdam via Newark vlieg, mag ik dan (ticket technisch gratis) een paar dagen in New York vertoeven? ik kan namelijk nergens de optie "stop over" in het scherm van Coninental vinden? Wie helpt mij hiermee verder?
Kan al direct op het eerste scherm bij Optie (1). Optie (2) is degene die Teleton vermeld
http://img824.imageshack.us/img824/3...0102154218.png
Vele wegen leiden naar Florida.......:-D.
Klikje hier, klikje daar, met het Forum bij de hand is het zo voor elkaar ;)
Ja hoor, zie hier: http://www.continental.com/web/en-US...d/default.aspx
B757-200
Our 757 aircraft are equipped with Audio Video On Demand entertainment systems in BusinessFirst and Economy. You can start, stop, pause, rewind or fast forward any time. The system features up to 40 feature films, 60 television shows, over 2,000 tracks of music, 20 interactive video games, and the Berlitz Word Traveller Program, which allows you to learn languages in more than 20 languages. BusinessFirst features a 15.4in screen with touch-screen or handset controls. The screen in Economy measures 9in. and also features touch-screen controls.
http://www.continental.com/web/en-US...ertain_sys.gif
Ben ik helemaal met je eens! Ik ben nu mezelf een beetje aan het orienteren voor een vakantie voor mezelf en mijn moeder, maar ik heb jaren lang met veel plezier met United gevlogen, maar ik vind het een flinke tegenvaller dat ze nu met een B757 vanaf Schiphol naar Washington vliegen. Wij boekten jarenlang economy plus en daar waren wij uiterst tevreden over. Als ik nu zo'n beetje de websites afga, dan is het Amsterdam, Washington of Newark met een B 757 continental of via Houston. Ik vind dit echt slecht! Via Brussel vliegen ze nog wel met de B777 naar Washington, maar goed wij wonen 5 min vanaf Amsterdam centraal station, dus in 15 min kunnen wij op Schiphol zijn. Nu denk ik toch niet dat ik met continental vanaf schiphol ga vliegen, want ik vind dit echt 3x niks. Als ik United bel, kunnen ze mij ook niet zeggen wanneer Continental Economy plus gaat krijgen. Ja ik krijg antwoorden van; in de toekomst gaat dat gebeuren. Maar goed dat kan ook over 10 jaar zijn. De enige optie wat voor ons is, is via Brussel met UA or Arke fly (dan de duurdere classe)
Je kan vanaf Schiphol met United naar Chicago. Op dee vlucht gebruiken ze de 767 met Economy Plus.
Ik zit net ff te neuzen op united website en zie tot mijn verbazing dat B757 ook economy plus stoelen heeft. Nou dat vind ik echt een pluspunt. Nu raakte ik ff door de war IAD- AMS. Ik dacht dat IAD Houston was, maar IAD = Dulles Washington. Nou ik vind het fijn en nu jij dit zegt ben ik helemaal blij\\:D/
ps ik zie ook dat het op de vluchten van IAD naar MCO ook is.Ik heb deze route in 2006 eens gehad. Mijn god, want een lange rit. Wij hadden ene overstap tijd van bijna 5 uur. Mijn moeder ging al gestrekt in de launch slapen. Dit wil ik haar niet meer aan doen. De reis organisatie waar wij geboekt hadden, beweerde dat 2 uur overstap tijd niet haalbaar was, vanwege de strenge veiligheid. Nou omdat mijn moeder in een rolstoel vervoert werd, kregen wij overal voorrang, ook bij de douane, dus we hadden makkelijk 2 uur overtapt tijd kunnen hebben.
Maar goed, ik verheug me al op november om via Washington te gaan.
Lang leve Florida :)
De vlucht van Amsterdam naar Washington (IAD) met die 757 vliegtuigen heeft wel vaak tegenwind (zeker in de wintermaanden) en haalt daardoor geregeld Washington niet (een 'aantal' keer per maand). Het heeft ook een paar keer het nieuws gehaald. Ze moeten dan nog een tussenstop doen om bij te tanken. Het zijn wat kleinere vliegtuigen, wat ouder ook, en kennen een 3 - 3 indeling (als je samen vliegt dus grote kans dat er iemand 'bij' je zit), met 1 gangpad dus. Dat zijn dus niet mijn favoriete vliegtuigen ...
Ik heb deze recent op de terugvlucht gehad (dan hebben ze windje mee en zijn er dus geen problemen). Entertainment is prima, service is prima en ik begreep toen ook al dat er vanaf januari Economy Plus is op deze vlucht. Dus veel positieve dingen, maar houdt ook rekening met bovenstaande (al kan je daar verder zelf weinig aan doen natuurlijk). Dit is de reden dat veel mensen toch voor Chicago overstap kiezen (vliegtuig is dan een 767).
B757 is mijn favoriet ook niet. Omdat ik vind dat het toestel voor een transatlantische vlucht gewoon te klein is. het verbaasd mij niets dat ze af en toe bij moeten tanken, maar goed, dat maakt het allemaal wel weer langer. Ik vlieg liever B777Citaat:
De vlucht van Amsterdam naar Washington (IAD) met die 757 vliegtuigen heeft wel vaak tegenwind (zeker in de wintermaanden) en haalt daardoor geregeld Washington niet (een 'aantal' keer per maand). Het heeft ook een paar keer het nieuws gehaald. Ze moeten dan nog een tussenstop doen om bij te tanken. Het zijn wat kleinere vliegtuigen, wat ouder ook, en kennen een 3 - 3 indeling (als je samen vliegt dus grote kans dat er iemand 'bij' je zit), met 1 gangpad dus. Dat zijn dus niet mijn favoriete vliegtuigen ...
terug vlucht heb je altijd wind mee en is daardoor ook korter. Ik vind het echt een plus punt dat economy plus aan boord is. Ook zit ik online bij diverse reisbureau's te kijken voor vluchten via Chicago. Maar wat mij zoal opvalt is dat je heen wel via Chicago kan vliegen, maar terug willen ze je met continental via Houston or met Lufthansa naar frankfurt laten vliegen. Dat vind ik ook geen goede oplossing. Waarom kan je niet heen en terug via de zelfde airport vliegen? Die fusies heeft het er niet makkelijker opgemaakt.Citaat:
Ik heb deze recent op de terugvlucht gehad (dan hebben ze windje mee en zijn er dus geen problemen). Entertainment is prima, service is prima en ik begreep toen ook al dat er vanaf januari Economy Plus is op deze vlucht. Dus veel positieve dingen, maar houdt ook rekening met bovenstaande (al kan je daar verder zelf weinig aan doen natuurlijk). Dit is de reden dat veel mensen toch voor Chicago overstap kiezen (vliegtuig is dan een 767).
Wij boeken de vluchten vaak via USAfunvacations en daar kun je gewoon aangeven via welke luchthaven je wilt vliegen. En dan kun je gewoon heen en terug via Chicago vliegen, het zal alleen niet in alle gevallen de goedkoopste tickets opleveren omdat je afhankelijk bent van welke boekingklasses al vol geboekt zijn.
Wij hebben in december onze vakantie geboekt bij AE. (vliegtickets en villa)
We vliegen met united. Onze atlantische vlucht wordt uitgevoerd door continental. Via de website van United hebben we economy plus stoelen geboekt, voor de continental vlucht word je automatisch doorgelinkt naar de site van continental en daar kun je dan ook economy plus stoelen boeken. (dit kan pas sinds kort begin januari)
Ik heb alle bevestigingen per mail gehad en alles staat vast.
Over twee weken weer voor een paar dagen naar Orlando.
Heb weer gekozen voor vliegen via Washington DC met United/Continental, met name omdat ik dan meer overstaptijd heb. September vorig jaar duurde het bijna 2 uur bij elkaar voor ik door de security check en immigrations heen was op Dulles (druk!). Dan is bijna 3 uur overstaptijd toch wel prettig. Via Chicago zou ik maar 1,5 uur overstaptijd hebben en dat is me toch iets tekort.
De weg terug gaat heel wat vlotter. Ik kwam vanuit Orlando aan op ik meen gate C23 (met een half uur vertraging) en kon zo doorlopen naar gate C4 om daar nog een uur te moeten wachten totdat het boarden begon voor de vlucht naar Amsterdam.
Overigens, met het inflight entertainment systeem op de 757-200 vermaak ik me prima. Naast de vluchtstatus:
http://www.fotosuploaden.nl/afbeeldingen/1327850712.jpg
kun je via dit scherm ook film kijken en spelletjes spelen. Heb me prima vermaakt met het kaartspel patience.
De 200 is een wat ouder toestel, maar goed genoeg om te komen waar ik wil zijn. Als de brandstof op de heenweg opraakt dan maar hopen dat we al boven land vliegen ;-)
Inmiddels op Schiphol aangeland.
Heb voor de heenvlucht een upgrade gekocht naar EconomyPlus. Voor $99 wilde ik de gok wel een keer wagen. Zal mij benieuwen hoe dat straks zit. E+ stoelen waren nog ruimschoots voorhanden (vlucht CO0125 naar Washington DC).
't Is op mijn eindbestemming (Orlando MCO) in ieder geval prima kwa temperatuur, beter dan hier in Nederland. 't Was koud vanochtend op het station!
Mooi dan, ruime stoelen. Fijne vlucht en veel plezier.
In maart heb ik diezelfde vlucht (CO124 terug), maar zag gister bij het wisselen van de stoelen geen optie voor Economy+ voor deze vluchten. Wel voor de United vluchten van washington naar orlando.. Heb jij dit geregeld op het vliegveld of online?
@rolandino;
Omdat ik via internet niet gratis kon upgraden naar Economy Plus op de C0125, heb ik het op Schiphol geregeld, was geen probleem en zo voor elkaar :-D
En de gratis complimentary upgrade naar First op Washington > Tampa was natuurlijk helemaal top :mrgreen: