Ik heb wat gevonden!!!
https://www.thedibb.co.uk/forums/fas...ailability.php
https://upload.mattie-systems.nl/upl...05-capture.png
Zo kan ik in elk geval ff in de gaten houden wat er gaat komen! (er van uitgaande dat dit up2date is)
Afdrukvoorbeeld
Ik heb wat gevonden!!!
https://www.thedibb.co.uk/forums/fas...ailability.php
https://upload.mattie-systems.nl/upl...05-capture.png
Zo kan ik in elk geval ff in de gaten houden wat er gaat komen! (er van uitgaande dat dit up2date is)
Ik ben bang dat je aan bovenstaande schema niet veel hebt. De beschikbaarheid kan echt per seconde veranderen. Met 5 personen heb je inderdaad weinig kans dat er opeens voor iedereen wat vrij komt maar je kan ook voor 2 of 1 persoon zoeken (hoeft er in ieder geval iemand niet lang in de rij te staan als het lukt :)). Toen ik voor mijn Fastpasses ging, heb ik van laat naar vroeg gewerkt. Dus begonnen voor FoP met dagen later tijdens mijn verblijf (>90 dagen). Toen ik bij dag 1 aankwam (die dus precies op de 90 dagen lag) was daar al geen beschikbaarheid meer voor FoP voor 3 personen. Misschien dat ik jullie nog tegen kom in WDW want ik ben er ook in die periode.
Jammer dat FoP niet gelukt is maar verder heb je prima fastpasses weten te scoren. Nog een andere tip die ik tegenkwam: ga net voor sluiting in de rij staan (dus om bv 19:55u als het park om 20:00u sluit). De attractie sluit pas als iedereen die in de rij is gaan staan (voor sluitingstijd) geweest is. Dus de Fastpass rij is dan al redelijk snel leeg (want die krijgen voorrang en er sluit na sluitingstijd niemand meer aan) en dan gaat de gewone rij een stuk sneller. Check wel goed of de attractie ook om dezelfde tijd sluit als het park en niet opeens een uur eerder.
Wij hebben voor Fop de app in de gaten gehouden
we hadden zelf een max van 90 min in gedachten
en zodra de wachtrij daar op stond zijn we er vlug heen gegaan
je kunt ook zorgen dat je er bij opening van het park bent
en vlug die kant op lopen ,zorg wel dat je dan een dag kiest waarop er in de ochtend geen
magic hours zijn.
Ja we moeten nog even kijken hoe of wat we precies gaan doen, wil hem sowieso zien dus dat zal of vroeg of laat worden. Hoop dat die rijen wel wat minder zijn als dat ik las van de zomer met gewoon een wachttijd van 3 uur pft. Maargoed we gaan niet voor niets buiten het seizoen dus dat komt wel goed!
Hm en Magic Hours daar zeg je me wat. Ik zie wel op undercovertourist dat het Mickey's Not So Scary Halloween Party is... Maar voor zover ik zie is dat elke dag in oktober dus dat zal wel niet extra druk zijn gok ik.
Openingstijden zijn 0900 - 1800 MK (dinsdag de 2e) en 0900 - 2000 voor AK (donderdag de 4e)
Als je on site logeert valt er vaak nog wat te regelen bij concierge. Ook wat betreft diner reserveringen. Ze kunnen daar rechtstreeks en on the second in de reserveringen kijken.
Een FoP fastpass kunnen ook zij niet regelen voor je. En die diner reserveringen variëren ook met het uur, zelf kan je op de app ook on the second zien wat er beschikbaar is. Ik heb al wat dingen kunnen aanpassen die ik eerst niet al te gunstig had staan. Echt heel moeilijk te verkrijgen reserveringen lukt misschien niet maar die gaat de concierge ook niet voor je regelen dan. Gelukkig cancelen mensen regelmatig een reservering voor zover fastpass als diner zodat er altijd hoop blijft. Het kost je alleen soms veel tijd om dat allemaal in de gaten te houden.
Wel vaak maar niet elke dag (van de Disney World site):
- August 17, 24, 28 and 31
- September 3, 7, 9, 11, 14, 16, 18, 21, 23, 25, 28 and 30
- October 2, 4, 5, 8, 9, 11, 12, 14, 16, 18, 19, 21, 23, 25, 26, 28, 30 and 31
Op die dagen is het de bedoeling dat je om 19u het park verlaat als je geen kaartje voor het feest hebt.
DIsney Fastpass+, als ik een hotel boek kan ik 60 dagen vooraf mijn fastpassen boeken voor de 14 dagen dat ik er verblijf. Kan ik voor elke dag 3 fastpassen reserveren of zit daar een beperking aan?
Wij hebben afgelopen week maar 40 min in de rij gestaan bij FoP en dat overdag!
Daveytje
Voor het aantal dagen dat je toegang hebt kun je 3 fastpassen reserveren
per dag.
Als je wil hoppen kun je de 3 FP verdelen over de parken die je wilt bezoeken op die dag
anders zet je er 3 vast voor het park maar keuze
Wil je voor alle dagen FP hebben die je toegang hebt is het dus 60 dgn voor je vakantie
een duidelijk schema maken van wanneer je welk park wilt bezoeken
Volgens mij rond een uur of 4. Meen me te herinneren dat onze dochter sliep en we handig gebruik hebben gemaakt van rider swap (ze is pas 1,5 jaar).
Hierboven zegt moonlight91: Als je wil hoppen kun je de 3 FP verdelen over de parken die je wilt bezoeken op die dag
Ik had gelezen dat als je in 1 park een attractie via FP vast legt dat het dan niet meer mogelijk was voor een ander park op dezelfde dag(als de andere FP nog niet geweest is) iets vast te leggen.
Krijg in deze dagen mijn tickets binnen dus dan kan ik het proberen maar misschien kan iemand hier op voorhand vast uitsluitsel over geven.
Van Disney zelf: https://disneyworld.disney.go.com/en...ast-pass-plus/
Als je alle Fastpasses in 1 park opgebruikt hebt pas dan kun je Fastpasses voor een ander park selecteren. Daarom moet je ook proberen om je Fastpasses zo vroeg mogelijk te plannen. Als je dan gaat Hopperen heb je nog kans om een late Fastpass te boeken voor een ander park. Maar in de praktijk is dat best lastig.Citaat:
Q. Can I get more than one FastPass+ selection at a time?
A.
Yes. You can make multiple FastPass+ selections in advance each day for attractions, entertainment and Character Greetings. For most days, you will be able to select up to 3 FastPass+ experiences at a single theme park. However, the specific number depends on availability.
If your ticket includes a Park Hopper Option, after you use your initial FastPass+ selections at the first park, you’ll be able to make additional FastPass+ selections (one at a time) at a kiosk or using the mobile app at the second park you visit that day, up to park closing.
Zelf vind ik het belangrijker om mijn dag te plannen zoals ik wil en niet altijd mijn fastpasses allemaal zo vroeg mogelijk. Vooral ook omdat de fastpasses die op de dag zelf nog beschikbaar zijn meestal niet voor de gewilde attracties zijn als er uberhaupt nog fastpasses zijn voor attracties waar je in zou willen. Mijn stategie blijft om voor de echt populaire attracties fastpasses te reserveren en verder nooit in een rij gaan staan van langer dan 20 min. Er zijn bijna altijd wel attracties die op bepaalde tijden weinig wachttijd hebben. Dan heb ik wel de mogelijkheid om in minder drukke tijden te gaan, voor meerdere dagen en in een Disney resort verblijf (60 dagen + dagen van verblijf vooraf fastpasses vast kunnen leggen).
Wij zijn van plan om in 2020 weer naar het mooie Florida te reizen. In verband met schoolgaande kinderen in juli/augustus. Vorig jaar na een hele lange tijd weer geweest en het kriebelt toch weer. Nu gaan we natuurlijk weer naar alle attractieparken. Nu heb ik alleen een vraag over de fastpasses van Disney.
We willen de eerste week van de vakantie in een Disneyhotel verblijven. Hierdoor kunnen we 60 dagen van te voren fastpasses vastleggen in plaats van 30. Maar kan ik dat alleen maar doen voor de tijd dat we in het hotel zitten of voor de gehele geldigheidsduur van de tickets? Kan ik dus bij de 21 daagse Disneyticket voor alle 21 dagen de fastpasses 60 dagen van te voren vastleggen of alleen maar voor de 7 dagen dat we in dat Disneyhotel zitten?
Alleen voor de dagen dat je in het hotel verblijft. Dus 60 dagen plus verblijf. Ik zou de nieuwe gewilde attracties (flight of passage bv) in die 7 dagen plannen en voor de andere attracties moet je nog wel een heel eind komen 30 dagen vooraf.
Dank je wel Mushu,
Als ik dan het boekingsnummer van het Disneyhotel invul in de Disneyworld app en ik heb de tickets gekoppeld, dan kan ik 60 dagen van te voren de FP vastleggen? De app herkent dan mijn confirmation nummer van het hotel in combinatie met de tickets?
Ja, als het goed is wel. je ziet dan in My Disney Experience al je boekingen staan. Als je het hotel en/of de tickets via de website (disney ie, uk of us) hebt geboekt, zijn ze automatisch gelinkt en hoef je niets in te voeren. Bij mij staat al aangegeven dat ik op 6 july 7 AM Eastern kan gaan boeken voor mijn stay.
Ik raad je aan om voor de echt gewilde fastpasses precies op de tijd dat het kan te gaan boeken en dan te beginnen met de dag die het verst weg ligt. Dus als je op dag 7 van je verblijf naar AK wil en Flight of Passage wil doen dan start je daarmee. Dan heb je de grootste kans dat er nog fastpasses beschikbaar zijn. Maar dat is echt alleen nodig voor de nieuwe populaire attracties (Slinky dog en Flight of Passage voor nu). En soms werkt de website of app niet echt lekker dus handig om ook een andere comp of telefoon bij de hand te hebben en op in te loggen. Het is een hele sport hoor, zo’n WDW vakantie plannen .
Als het koppelen niet lukt, gewoon even met disney bellen!
Mushu, wat is jouw advies als disneyhotel? Voor ons zijn all stars of sports, music en movie een optie. Zit hier nog verschil in? De prijzen varieren wel, maar het is toch 1 complex? De rest van de hotels wordt ons iets te duur.
Zijn allemaal prima hotels vind ik. Best leuk gethematiseerd. Het is niet 1 complex maar ze liggen wel naast elkaar met steeds een grote parkeerplaats er tussen. Ze hebben ieder ook hun eigen zwembad en eigen receptie, winkel en foodcourt. Op dit moment wordt movies gerenoveerd en dat schiet al op. Daarna gaan ze door naar music. Dus als je een gerenoveerde kamer wil dan is movies aan te raden. Soms delen ze de bussen naar en van de parken en dan is sports handig want daar komt de bus altijd als eerste. Maar op veel momenten hebben ze hun eigen bus dus dat zou niet echt een doorslaggevende keuze hoeven te zijn.
Persoonlijk zou ik gewoon de goedkoopste nemen. Of anders welke je er het leukst uit vindt zien. Ik ga in september een paar dagen naar music. Die was het goedkoopst en toevallig was ik daar nog nooit geweest.
Ok, dank je wel.
Nog 24 dagen en dan gaan we naar Disney. Vanochtend zeer onverwacht nog Avater weten te bemachtigen. We hebben tot dusver de volgende FP:
AK:
- Kilimanjaro Safari;
- Expedition Everest.
MK:
- Seven Dwars Mine Train;
- Big Thunder Mountain;
- Peter Pan Flight.
EPCOT:
- Frozen;
- Meet Mickey;
- Mission Space.
HW:
- Toy Story;
- Aerosmith;
- Star Tours.
Volgens mij niet slecht voor een hoogseizoen (vanaf 10 juli) en voor een niet hotel gast van Disney :-).
Inderdaad mooie attracties. Mooi vooruitzicht ook, over 24 dagen in het heerlijke Florida.
Ook op de dag zelf kun je soms nog wel FP krijgen voor leuke attracties(als je de eerste 3 gebruikt hebt) De Disney app in de gaten houden dus.
Mooie selectie. Vooral FoP natuurlijk!
Heel goed gedaan, ook de Seven Dwarfs mine train. Maar vraag me natuurlijk af hoe je het gedaan hebt. Je kan toch niet meer verversen als je 3 attracties geboekt hebt? Ik moet binnenkort ook boeken en ik hoop ook op FOP en SDMT...
Weet iemand HOE je fastpasses kan vastzetten.
Wij hebben online tickets gekocht en wanneer we in Florida zijn kunnen we de 'pasjes' ophalen. Nu hebben we een will-call ticket voucher. Ik kan wel een MyExperience aanmaken en ook ons alle 4 toewijzen tot de party, maar bij de fastpasses zegt hij telkens dat we de tickets moeten linken aan ons account. Wil ik dat doen, dan zegt hij dat ik dat al heb gedaan (ja, dat heb ik al gedaan). En verder kom ik niet.
Ik kreeg vanmorgen een mailtje dat het 30 dagen tot ons bezoek is en dus dat we fastpasses kunnen vastzetten.
Snap het even niet meer.
Doe je dat in de App of via de Website?
Wellicht is dit al ergens op het forum gepost, ik kan het in ieder geval niet vinden; Wij gaan in oktober naar Mickey's Not So Scary H'ween Party ( waar wij allebei enorm naar uitkijken), is het mogelijk om daarvoor fast passes vast te leggen 30 dagen van te voren? Wij mogen dan om 16:00 al het park in, dus het zou fijn zijn als we ook gebruik kunnen maken van de fastpasses voor de diverse attracties.
Dat zou moeten kunnen (eerst natuurlijk je ticket linken in MyDisneyExperience). Maar waarschijnlijk alleen vanaf 19u, als het feest officieel begint. Al lees ik dat sommige ook va 16u al fastpasses kunnen vastleggen. Ik dacht trouwens dat er geen fastpasses waren tijdens de party maar had ik blijkbaar ook niet goed. Mijn ervaring is dat veel attracties een korte wachttijd hebben. Zeker tijdens een vd parades of laat op de avond.
Ik probeerde het in de app en op de laptop. Beide geen succes. Pas 's middags (dankje Mushu) kwam de 1e dag van onze time-lap vrij. Toen besefte ik dat ik gewoon te vroeg was. Tja, onervaren met fastpasses en een beetje te enthousiast misschien... :)
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Wij kunnen onze fastpasses vast leggen... Wij zijn in WDW van 20 T/M 22/12
Alleen... Ik heb totaal geen idee welke attractie zo populair is dat je echt een FP nodig hebt.
wij gaan naar AK - MK - HW
we willen zeker het nieuwe deel van Star wars doen
en verder is het; hoe gevaarlijker en zotter, hoe beter..
iemand tips welke ik vastleg??
oja, we hebben ook een peuter bij.
Kunnen we met een FP ook een parentswap doen?
lijkt me logisch van wel...