In november zijn we 2 weken in Florida, waar wij dan ook een auto huren.
Ik ben er echter nog niet uit, of ik een wagen met een GPS zou huren, of ik mijn eigen GMS Mio 269+ zou meenemen (dit toestel ben ik natuurlijk goed gewoon). Ik las op het forum dat de kaart voor Florida zou kunnen doorgemaild worden - ik stuurde wel een privébericht naar '@@@', maar kreeg er nog geen reactie op. Kan iemand mij hierover meer details geven? :?: ;)
25-07-07, 15:21
Njit
Re: Mio kaarten voor Florida
Wat wil je nu precies vragen? Of iemand je de Mio-kaart van Florida kan opsturen? Volgens mij moet je deze kaarten kopen en is dit dus een vraag naar illegale software. Dit is volgens de Huisregels Florida Forum niet toegestaan.
Dit was volgens mij ook wel duidelijk in het bericht naar aanleiding waarvan je je PB-tje had gestuurd (welke ik overigens heb opgeschoond naar aanleiding van deze post!).
hoi wij zijn net terug uit florida en hebben daar een gps gekocht van cobra de cobra one 2100
het niewste van het nieuwste met de informatie erbij dat je in nederland de kaarten van nederland erop zou kunnen zetten.
nou is dat dus niet zo en zitten wij met een dure nieuwe gps die je alleen in de vs en canada kan gebruiken.
als er mensen zijn die, interesse hebben omdat ze vaak naar de vs gaan of daar een huis hebben hoor ik het graag.
hij zit nieuw in de doos met de bon erbij en werkt perfect alleen niet hier dus.
06-08-07, 11:57
Njit
Re: Cobra gps
Zet even het type erbij (linkje naar de site van Cobra).
Heb je ook al geprobeerd om de klantenservice van Cobra te mailen waar je europese kaarten kan kopen?
op de site is het de eerste de 2100 die van 385 dollar wij .alleen ook weer zoiets wij hebben met alles erop en aan 700 betaald.
dus je echt in de maling genomen en als stomme hollander erin getrapt:cry:
groetjes silvia
09-08-07, 10:52
Njit
Re: Cobra gps
Dan heb je best een probleem. Niemand zal er meer voor gaan betalen dan de prijs die op de website staat en hij is nu ook 2e hands. Omgerekend kost hij 280 euro. Als je er nog 200 euro voor kunt krijgen mag je blij zijn..
Dat bedoel ik. Dan kun je hem nog beter zelf houden...
09-08-07, 16:15
FrankS
Re: Cobra GPSM 2100 Navigatie systeem
Je kunt ook op www.jouwnav.nl navragen of iemand een mogelijkheid weet om er Europese kaarten op te zetten.
09-08-07, 17:38
Arie
Je zou ook je vraag op het navigatieforum.nl kunnen stellen.
De mensen die daar op het forum zitten weten behoorlijk veel.
Zo ben ik al over om geen TT go 910 aan te schaffen maar een Garmin nuvi 270, die platter is.
Nu alleen me partner nog, Groet Arie.
09-08-07, 18:09
FrankS
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arie
Je zou ook je vraag op het navigatieforum.nl kunnen stellen.
De mensen die daar op het forum zitten weten behoorlijk veel.
Zo ben ik al over om geen TT go 910 aan te schaffen maar een Garmin nuvi 270, die platter is.
Nu alleen me partner nog, Groet Arie.
Ik zou toch echt een TTG910 nemen ;)
09-08-07, 20:07
Eric
Navigatieapparatuur - welke moet ik kopen?
TomTom komt bij ieder onderzoek als beste uit de bus !!!
Eric
10-08-07, 06:55
calypso
En kan uit eigen ervaring zeggen dat de TomTom 910 een zeer mooi en goed apparaat is, tot nu toe nog niet een klacht erover gehad, en hij gaat zeker mee naar de USA.
10-08-07, 14:08
Corry
Als ik zo'n TT of Garmin Nuvi wil hebben wat is dan een beetje gangbare prijs. Zie zoooooooooo veel verschillende:-k Heb net wat reviews gelezen van de TT maar die zijn niet blij hoor!
10-08-07, 14:33
FrankS
TT is (in Nederland) de absolute marktleider. Dus zijn er ook veel mensen die er (al dan niet terecht) kritiek op hebben. Ik gebruik nu al 4 jaar TomTom, eerst op mijn Pocket-PC en sinds een jaar de TTG910. Het blijft software, dus niet perfect, maar ik ben er toch zeer tevreden over.
Als je prijzen een beetje wil vergelijken (in NL) dan kun je het beste even op www.kieskeurig.nl kijken.
10-08-07, 14:50
Njit
Re: Navigatieapparatuur - welke moet ik kopen?
10-08-07, 14:53
Njit
Gebruik een Mitac Mio A201 PDA met TomTom 6. Werkt prima.
Ik heb een TomTom one met een Amerika kaart en ben zeer tevreden.
Eric
10-08-07, 20:02
bono
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric
Ik heb een TomTom one met een Amerika kaart en ben zeer tevreden.
Eric
Hoi Eric,
Vraagje, ik had gehoort en begrepen dat dat niet kon op een tom tom one omdat het geheugen dat niet aan kan.??
Nou heb ik daar helemaal geen verstand van misschien dat we kan helpen hoe en wat??
Alvast bedankt!
Gr. Monique
10-08-07, 20:15
Njit
Als het op een SD-kaartje staat dan snapt je TT one dat wel hoor. Europa kaartje eruit, USA kaartje erin..
10-08-07, 20:36
bono
O die je gewoon kan kopen in de winkel of moet je die speciaal bestellen bij Tom Tom site, wat ik hier wel eens heb gelezen!
Sorry dat het wat dom klinkt maar ik heb er weinig kaas van gegeten :-\"
Bedankt in ieder geval Njit.
Gr. Monique
10-08-07, 20:42
Ta2 Gerrit
Je kan de SD kaart USA / Canada bij TomTom op de site bestellen, of downloaden en zelf op een SD kaart zetten.
Geweldig ding, die One. Werkt perfect in de US en je stopt hem zo in de broekzak, als je de auto verlaat.
De 910 is ook niet verkeerd en heeft alle kaarten al aan boord plus 20 Gb ruimte voor foto's en/of muziek. Maar die stop je echt niet in de broekzak (of je moet een Volendammer broek aanhebben), en de Ipod en de Laptop heb ik toch al bij me.
10-08-07, 20:50
Njit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bono
O die je gewoon kan kopen in de winkel of moet je die speciaal bestellen bij Tom Tom site, wat ik hier wel eens heb gelezen!
Sorry dat het wat dom klinkt maar ik heb er weinig kaas van gegeten :-\"
Voor de USA heb je een complete kaart of deelgebieden. Alleen zijn die deelgebieden erg ongunstig geprijst. Voor bijvoorbeeld de Map of US Southeast region (waar ook Florida bij zit) betaal je 60 euro. Alle staten bij elkaar kosten 99 euro.
10-08-07, 21:04
Corry
Martijn, begrijp ik het goed van die link dat je het kunt downloaden voor 99 eurietjes maar dat je ook een SD kaartje kan kopen voor 99 eurietjes?
Ik word een beetje crazy van al die verschillende dingen.#-oSorry:oops:
Dus als je niet erge haast hebt dan zou ik gewoon die SD versie bestellen...
10-08-07, 23:13
bono
OOoooooooo ik ga het proberen eens te bekijken en vragen aan man lief of het misschien niet erg handig is, gezien we volgend jaar naar de andere kant willen (net als Mattrob nu) dan hebben we in ieder geval alle straatjes al.
Bedankt weer mannen 8-[
Gr. Monique
11-08-07, 10:35
bono
Nou we hebben er maar 1 besteld.
Het is toch reuze handig om zo bij je hotels te komen en de Walmart's te zoeken!
gr. Monique
11-08-07, 10:45
calypso
Weet niet of de TomTom One dit ook kan maar bij TomTom kun je ook nog eens gratis de POI's van retail stores in de USA downloaden, en er zijn diverse POI's gratis te downloaden op het internet, zo is er ook een van alle Disney parken in Florida.
Doe maar eens een zoek op dit forum de link heb ik al eerder geplaats. ;-)
11-08-07, 13:57
bono
Oke Calaypso,
Ik zal eens zoeken en kijken of dat me dat gaat lukken en zo maar goed dat zien we wel als ik hem heb gevonden.
Maar in iedergeval raken wij de weg niet kwijt in het grote Orlando en omstreken :grin:
Gr. Monique
17-08-07, 18:01
Corry
Re: Tom Tom One
Heb vandaag de TomTom One XL Benelux gekocht. Nu kan ik op e-bay het SD kaartje van de VS kopen voor $ 75.-. Zou dat ook werken bij mijn (in NL gekochte) TT???
17-08-07, 18:32
Njit
Zou ermee uitkijken. Je moet je kaartje activeren. Dus je moet wel zeker weten dat dat nog niet gebeurd is. Anders kun je er niks mee...
17-08-07, 18:47
Corry
Bedankt voor je advies over het SD kaartje. Dat risico ga ik liever niet nemen.(om de een of andere reden groeit het geld hier niet aan bomen-jammer) dan betaal ik liever wat meer en dan wel een goede.
Superbedankt weer.
Groet,
Corry
17-08-07, 19:52
bono
Hi Corry,
Ik heb er een besteld via tomtom site.
Ik heb er 109.90 voor betaald in euro's dan wel!
Ik verwacht hem elk moment binnen.
Gr. Monique
17-08-07, 20:11
Corry
Monique, kan dat kaartje op de site van tt helemaal niet meer vinden. Alleen nog de downloads. Zal wel weer wat blonds doen-ik weet het niet meer:sad:
17-08-07, 20:17
Njit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corry
Monique, kan dat kaartje op de site van tt helemaal niet meer vinden. Alleen nog de downloads. Zal wel weer wat blonds doen-ik weet het niet meer:sad:
Wel de 'Map of USA & Canada' selecteren en niet een deel-kaart. De laatste kun je namelijk alleen downloaden. Bij de eerste krijg je wel de optie om een kaartje te kopen (99 euro)
Het kaartje is hier hetzelfde als daar, dat is geen probleem.
Wel een probleem is, dat je een kaartje maar op één TomTom kan activeren, dus je hebt niets aan een al gebruikt kaartje.
Ik zou zeker het risico niet nemen.
Eric
18-08-07, 12:15
Corry
Ik begrijp nu hoe het werkt. Als je kiest voor de One (ipv bijv. de XL enz.) dan geeft hij idd het kaartje ook weer.
Hartelijk bedankt, ga in ieder geval niet het kaartje van een ander bestellen.
22-08-07, 11:58
Corry
Kreeg zojuist een telefoontje van TT over dat SD kaartje. Zij zeggen dat ze het kaartje al sinds januari niet meer verkopen. Ben benieuwd of Monique die van haar nog heeft gekregen. Sinds VANDAAG is het kaartje ook ECHT weg van de site. Eerst kon je als TT One ingeven en dan kwam het kaartje nog tevoorschijn nu is het dus weg. BUMMER:-&:-&