-
Re: Combineren Universal Studios en Islands of Adventure op 1 dag
Kijk wel goed of je die express pas wel nodig hebt. Wij hadden in mei 2007 van tevoren al die pasjes gekocht voor beide parken (ze waren gelukkig niet duur) en hadden ze dus echt helemaal niet nodig. De maximale wachttijd was een kwartiertje.
Volgens mij is het wel mogelijk om beide parken in een dag te doen, maar je zult de shows dan moeten overslaan. De eerste keer dat wij gingen hebben we bijna een hele dag doorgebracht in de Studios en iets meer dan een halve dag in IOA. Dit jaar hadden we alles wel in één dag kunnen doen, in beide parken hebben we nu een ruime halve dag rondgelopen.
-
Re: Te dik voor de ritten Universal Studios
Wij hebben tijdens het Florida gedeelte van onze reis Orlando niet aangedaan (willen we nog eens apart wat weekjes voor uittrekken :)), maar zijn in New Jersey wel naar Six Flags Great Adventures geweest. Nu is mijn vriend aan de stevige kant (1.90 meter en 125 kilo), maar hij leek in het niet te vallen bij een hoop Amerikanen. Hoorde in een autentiek restaurantje (vreetschuur?) zelfs tot de dunste helft van de gasten haha.
Maar goed, Six Flags, daar hebben ze dus bijna géén stoeltjes voor de stevigere mens. Met als gevolg dat hij na de lunch niet in de achtbaan mocht waar hij voor de lunch nog wel in mocht, haha. Kregen ze de beugel niet ver genoeg dicht.
Verder ging het bij alle attracties goed (soms net aan, met 3 16 jarige jongens die de beugel nog ff 1 tandje aan moesten drukken). Ik verbaasde me hier erg over, aangezien ik in Amerika écht veel mensen heb gezien die dikker zijn dan hij! Gelukkig is het in Orlando beter geregeld!!!
Ps. Beetje off topic, maar mochten jullie nog eens in de buurt van Jackson, NJ zijn dan zou ik dit park écht even meepakken :D Ben er nog vol van, haha!
-
En dan ff net expres die beugel een tandje te ver duwen dat je de hele tijd in de attractie veelste strak en dus niet lekker zit ;)
-
Re: Tickets Universal
Heb dit ook gevonden op de site van Universal Orlando met daarbij de opmerking 'best deal'. Alleen al voor bezoeken van 3 parken de moeite waard, zou ik als leek zeggen. En Universal... mij lijkt dat je je daar ook meerdere dagen kan vermaken? Ga zelf in de Halloween-tijd, dus met de 'Halloween Horror Nights'.
Iemands tips / advies over deze 'best deal'?
-
Ik heb 10 min geleden mijn tickets voor Universal besteld. Ik heb echter nog geen mailtje gekregen waarin ik mijn tickets kan afprinten. Bij Seaworld was dit wel het geval en kon ik de tickets onmiddellijk afprinten. Is dit normaal dat dit zo lang duurt?
-
Het is in orde:) Het mailtje had iets langer tijd nodig:)
-
UNlimited betekent in deze ook dat je dus op een dag eventueel meerdere keren van park kunt wisselen?
Ik verwacht het wel eigenlijk, maar wellicht dat iemand dit kan bevestigen. Verder is dit lijkt mij een goede aanbieding voor die prijs en persoonlijk vind ik Universal erg leuk.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
BroWorld
UNlimited betekent in deze ook dat je dus op een dag eventueel meerdere keren van park kunt wisselen?
Als je dat wilt, mag je echt de hele dag heen en weer lopen.......\\:D/
-
Ja super, niet dat ik daar trek in heb, maar ik vroeg het me af. heb ze inmiddels besteld, maar dan zonder wet en Wild, ik heb het persoonlijk niet zo op de waterparken.
-
ik zelf heb maatje 50 en kon dus in geen 1 van de achtbanen heb elke stoel geprobeerd bij de ingang maar kwam er echt niet in bij de rest van de parken had ik er geen probleem mee.
gr the dude
-
En over welk park praat je dan?
-
dan heb ik het over islands adventure
-
Dan moeten mensen met een paar maatjes meer die dus vermijden... wel apart dat Islands of Adventure niet net als de rest wel een aanpassing heeft. Misschien een tip voor de toekomst voor ze ;)
-
In april paste ik niet in de Hulk en Dueling Dragons. Moest ik in een apart karretje met twee paar riemen. Ik ben wel fors, maar sommige Amerikanen zijn toch echt dikker. Tot ik erachter kwam dat mijn schouder- en borstpartij te breed is! Maar er is dus in beide attracties 1 (!!!) stoeltje waar je wel in past! Bij Dueling Dragons is dit rij 3 van achteren!
In december ga ik weer, dus ik ben nu aan het proberen gewicht te verliezen :lol:
-
Universal studios
Wij gaan in sept nl met onze zoontjes van 1 en 3 naar orlando. Disney willen we zowieso doen, maar mijn zoontje is vooral bekend met de Nickelodeon filmpjes.
Wie weet of en wat voor Dora en Diego fun er in Universal studios voor de kids te beleven is?
Welke ander in Ned bekende Nickelodeon figuren kun je daar vinden?
Ik probeer erachter te komen of het de moeite waard is om daar ook heen te gaan. We gaan 'maar' 10 dagen, het zal te vermoeiend worden om te vaak naar de pretparken te gaan dus moeten we een selectie maken.
Ik ben nl zwanger en ben in de eerste enorm vermoeide fase en heb vaak ook nog wat last van mijn rug en bekken, dus tja we have to make some difficult choices!
Hulleeeeeeeeeeeep????:D
-
Re: Universal studios
Ik vond zelf dit park het leukste van alle parken, maar ik heb kinderen van 6, 17 en 19. Er zijn geen Dora attracties in Universal, je moet meer denken aan de Simpsons (was echt gaaf) Spongebob, Jimmy Neutron, MiB, Jaws, Shrek, Jaws etc...
Mijn inziens is dit park minder geschikt voor hele kleine kinderen, maar dat geldt denk ik voor de meeste parken in Orlando.....
Gr,
Rien
-
Hm, nee dan doen we het niet. Bedankt!!!!
Disney dan maar gewoon, kunnen ze lekker rondkijken terwijl wij grote lummels ons hart ophalen in de attracties ;-)
-
Dora zelf loopt wel rond in Universal, maar voor de echte kleintjes zijn er niet echt veel geschikte attracties. Ik zou je dus zeker aanraden om gewoon lekker naar Disney te gaan! :)
-
Wij, of eigenlijk mijn kinderen zijn echte Universal & IoA fans, maar ze zijn een stuk ouder. Met kinderen van 1 en 3 zou ik het echt niet doen, nog een paar jaar wachten, het is anders zonde van het geld.
-
Ik ben regelmatig in beide parken geweest, maar toch neem ik nog steeds 1 park per dag. Ik hou er ook niet van om op mijn vakantie te moeten haasten en van attractie naar attractie te rennen. Nou moet ik ook zeggen dat het voor mij de 2 favoriete parken zijn in Orlando :-D
-
Wij zijn afgelopen Aug. geweest. Tijdens onze dag in Universal was het mogelijk om ook nog naar Island of Adv. te gaan aangezien de wachttijd wel meeviel bij Universal. Alleen bij de Simpsons Atractie moesten we 90 minuten in de rij staan. We hadden een redelijk doorstroming. Beide parken zijn trouwens tot 22:00 uur geopend. De Express pass hebben we niet genomen en was ook niet nodig (kost nog eens extra geld zo'n pass) Je bespaart er misschien 10 minuten mee uit op de totale wachttijd per attractie. Gemiddelde wachttijd per attractie was 20 tot 30 minuten.
mvg
Fatma
-
Wij zijn vaker in Universal (en Island Of Adv.) geweest met ons kind (11 jaar) Bij een leeftijd van 1 & 3 zou ik dit echt niet doen. Parken hebben veel te bieden echter niet voor kinderen van die leeftijd. Disney is dan leuker. Ga eens naar Gatorland. Hier is ook een klein speeltuintje met wat watervertier, treintje, e.d. Goedkoper aan entree kosten en misschien leuk voor de kinderen om die beesten eens te zien en aan te raken. 4 kleine shows en een vogelkooi waarbij de vogeltje op je gaan zitten.
Veel plezier
mvg
Fatma
-
totaal mee eens universal studio,sis niks voor kinderen onder de 5 jaar
-
Bedankt voor jullie reakties. Bewijst wederom wat een handig forum dit is he!!!!
Nu kan ik het geld (en vooral de tijd) dat ik daaraan uit zou geven beter gebruiken!
Ggatorland, ik ga het opzoeken!
Nogmaals bedankt!
En och zwanger ben ik sinds 2 dagen ook niet meer :-( Dus tja zal ik maar op een geheel anders dan geplande manier van de vakantie genieten!
-
Ik heb het een en ander gezien over een nickelodeon hotel waarbij er het een en ander georganiseerd wordt rondom Dora en sponge bob, wellicht dat dat een idee is en dat iemand anders daar wat over kan vertellen, ik heb er geen ervaringen mee nml.
-
Voor de Express pas kan je er vanuit gaan, dat je gemiddeld, 1/3 van de wachtijd staat te wachten. Is mijn ervaring. Dus al is de normale wachtijd een uur, dan is het met de pas 20 min.
-
Wij zijn dit jaar ook voor het eerst naar Universal en IOA geweest en er valt heel veel te zien. Wij hadden er gelukkig 2 dagen voor uitgetrokken. Bij een aantal attracties kun je wel gebruik maken van de single riders lane. Nadeel is dat je dan niet bij elkaar in de attractie zit (soms ook wel) maar deze rij gaat supersnel. Vaak nog sneller dan de Express lane. Op deze manier is het misschien wel mogelijk om beide parken in 1 dag te doen.
-
Als je de parken echt op je gemak wilt doen en alles wilt bekijken en ook nog eten, zou ik er 2 dagen voor uittrekken. Islands of Adventure heeft een paar geweldige splash attracties (Jurrasic Park, Popeye en zie de foto weet niet meer hoe die heet) waar je behoorlijk nat wordt :grin:
http://i152.photobucket.com/albums/s...SM11246WEB.jpg
-
Dit is de Dudley Do-Right's Ripsaw Falls. Ik kan me voorstellen, dat je zo'n naam niet onthoudt.
-
En je kunt er inderdaad behoorlijk nat in worden. Als je het niet wordt tijdens de afdaling dan maken de andere bezoekers je wel nat aangezien er verderop waterkanonnen staan (25 $cent) waarbij je een prooi wordt. Deze waterkanonnen staan strategisch opgesteld. Als je pech hebt krijg je de volle laag. Wel veel fun
Fatma
-
Wat denk je dat ik daar gedaan heb..., ik had nog een beetje kleingeld over :-D
-
ik ben deze week 2 keer geweest ,en allebei de parken 2 keer gedaan. ik heb niet langer dan 5 minuten in de rij gestaan bij alle attracties. was echt heel rustig, overal trouwens, was gister in busch gardens en daar liep helemaal geen kip. gr wes
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Haper
In december ga ik weer, dus ik ben nu aan het proberen gewicht te verliezen :lol:
Al 11 kilo kwijt sinds deze opmerking \\:D/
-
;-)11 kilo in 4 weken!!!!!!!!!!!!!!!! jeetje hoe heb je dat gedaan. Ik zou willen dat mij dat lukte!!! Goed hoor:-D
-
Ik ga al over 1 week, dus dat gaat niet meer lukken.
Maar als ik terugkom ben ik waarschijnlijk iets zwaarder, dus dan wil ik ook graag weten hoe je dat gedaan heb. Petje af, hoor???!!!
-
Inmiddels 13 kilo :-D
Ik heb thuis een crosstrainer en hometrainer staan. Nu eindelijk in gebruik genomen. Elke dag ff 30 minuten sporten en verder gewoon eten. Maar 1 keer opscheppen 's-avonds en magere toetjes. Verder zo min mogelijk snoepen tussendoor. That's all! (Al kan ik de verleiding niet weerstaan om soms toch een chippie te pakken:-\")
-
Ben op vakantie 3kg kwijtgeraakt. :)
Maar ben ook nog wezen fitnessen in m'n vakantie en je loopt veel.
Haper, wel je verbranding op gang houden he, om de 2 a 3 uur iets eten. Dus eigenlijk 3 normale maaltijden en 2 tussendoortjes. Af en toe een chippie pakken moet ook kunnen, anders houd je het niet vol.
-
Bijna 15 kilo nu... over anderhalve week gaan we naar de states en ook daar ga ik een half uur per dag sporten... maar ook genieten! Orlando is pas eind december... dus dan hoop ik heel ver te zijn om weer in de 'gewone' karretjes van de Hulk en Dueling Dragons te kunnen :p
-
We hebben de parken op 1 dag gecombineerd en het was prima te doen. Jammer alleen dat de Hulk kapot was ;)
-
Zeker jammer dat ie stuk was. Heerlijke rollercoaster vind ik