Bij mij nog niet ,lijkt wel of ze het niet willen begrijpen .
Heb wel al drie mails verstuurd en drie verschillende antwoorden gekregen.
Wacht verder af
Afdrukvoorbeeld
Bij mij nog niet ,lijkt wel of ze het niet willen begrijpen .
Heb wel al drie mails verstuurd en drie verschillende antwoorden gekregen.
Wacht verder af
Goedemorgen allemaal,
Na een goede vlucht gisteren aangekomen in Miami.
En dus naar Alamo toe om de goedkope Mustang op te halen.Dachten we...
Nee dus.....hij kwam met een contract aanzetten van dubbel het bedrag.Daar gingen we dus niet mee akoord zoals jullie snappen.Maar na enig overleg kon hij niks voor ons doen .Ik heb die reservering dus gecanceld.Trouwens wat een onbeschofte vent zeg aan die balie.Die had aan mij dus een verkeerde=;
Ik ben toen naar de filiaalmanager gegaan en nogmaals alles laten zien ( ook de chat met Dennis die we keurig hadden uitgeprint) Ook gezegd dat wij er niks aan kunnen doen dat er een fout in hun systeem zit en dat wij zoals hij kon zien een bevestiging hadden voor dat bedrag met extra driver en volle tank.
En joepieee,hij was het met mij eens en voor de prijs van $ 437 voor 12 dagen rijden we nu rond in een zwarte Mustang convertible!!!
Maar wees gewaarschuwd dus allemaal...
Groeten vanuit een warm Miami...
Cariene
We nemen gewoon alles mee. Maar ik denk dat er nog wel meer mensen langs zullen komen met een Dragster code dus wellicht dat ze tegen de tijd dat wij gaan op de hoogte zijn :)
Happy Driving!
http://img842.imageshack.us/img842/2...ngpontconv.jpg
En na ettelijke pagina's met verschillende meningen is dus gebleken dat beide kampen een beetje gelijk hadden. Een deal is a deal maar je moet wel de man/vrouw achter de balie zien te overtuigen van je gelijk. En dan helpt 'documented evidence' :)
Pro:
Con:
Wat ik even niet heb kunnen terug vinden in het topic na het terug lezen is wat voor een contract Cara nu had.
Was dat een .com contract met payment achteraf of een UK met prepaid.
ben namelijk benieuwd of dat nog wat zou uitmaken.
Uit een van haar postings:
Moet ik bang zijn dat onze reservering bij Alamo.com toch niet doorgaat als we daar aan de balie staan? Dat zou wel heel sneu zijn.
anders was het wel erg duur geworden.
Knaapje
Precies waar ik ook bang voor was :-( ... Het komt allemaal vast goed, want ik heb gewoon alleen maar goede ervaringen met Alamo, maar je weet nooit wie je achter de balie treft en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten na zo'n lange reis; moet je weer naar manager, etc, etc. Uiteindelijk komt het goed, maar relaxed is anders :-x
Maar ik dacht dat we nu de goede bevestiging online hadden staan in het systeem, maar die komt er dan blijkbaar toch niet uit ? Dat vind ik toch wel vreemd, ik zie nergens in mijn systeem een ander bedrag verschijnen. Vreemd :-k ...
Ik lees in vele topics en blogs dat je op MCO zelf je auto mag uitzoeken, is dit in Mia ook zo? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, ook daar kan je je eigen auto uitzoeken.
Great, thanks. Misschien dat ik volgende keer eens bij Alamo ga reserveren.
Reactie ontvangen van de Alamo customer service (ik had dus geboekt via .com, geen prepay)Zoals in een eerdere post aangegeven stond bij mij het bedrag 2 dagen geleden al goed in het systeem, maar altijd fijn om dat nog eens bevestigd te krijgen in een mail die we uiteraard mee nemen. Wel mazzel dat ik vorige week nog net op tijd voor de hoge korting heb geboekt.Citaat:
Dear xxxxxxx,
Thank you for your email.
I apologize for the inconvenience. I have reviewed the charges and I currently see the estimated charges listed as $959.20. I am unable to verify the larger amount. I am not sure where you see that as a total.
I regret the inconvenience, and hope all your future contacts are entirely satisfactory.
Sincerely, Cathy
Ik vlieg morgen vanaf Orlando terug naar Nederland. Heb schade aan de bij Alamo gehuurde auto. Hoe wordt dat afgehandeld? En hoe lang duurt het voordat de papieren zijn geregeld. Ten tweede, hoe lang duurt het voordat je van het Alamo inleverstation op de luchthaven bent. Gaat dat, net zoals in Miami, met een shuttle die om de 5 min gaat? Hopelijk kunnen jullie mij snel antwoord geven.
Piet
(vakantieblog te lezen op: http://pietkoole.wordpress.com)
Hoe de schade afgehandelt word weet ik niet maar de garage van de huurwagens staan tegen over de vertrek hal ff oversteken en je bent er.
Zoals ik eerder begrepen heb van andere forummers die schade hadden is het zo geregeld mits je wel het uitgebreide pakket hebt geboekt. Maar trek er voor de zekerheid wat meer tijd voor uit om zeker te zijn dat je niet in tijdnood komt.
En heb je tijd over, dan zijn er voor de veiligheidscontrole nog zat leuke winkeltjes om te bezoeken en te bekijken.
P.S. Kleine schades valt ze vaak niet eens op bij de verhuur bedrijven.
Hoe ben je verzekerd bij Alamo? Als je Gold hebt dan heb je weinig problemen. Je zult waarschijnlijk een krabbel moeten zetten op een blaadje en daarna kun je zonder verder bij te hoeven betalen er vandoor..
Wat si de schade dan?
Voor Piet misschien te laat, voor anderen wellicht goed om te weten. Formeel zit 't kort weergegeven zo:
Alle schade dient direct bij Alamo gemeld te worden. In je huurcontract vind je het telefoonnummer. Ook dient altijd aangifte bij de politie gedaan te worden wanneer derden bij de schade betrokken zijn. Dat is ook het geval als je een paaltje uit de grond rijdt...
Lees de uitgebreide beschrijving in je huurcontract.
Neem dus altijd direct telefonisch contact op. Bij eenvoudige gevallen wordt de schade telfonisch geregistreerd en hoor je er verder niets meer van. Mits de Collision Damage Waiver in je pakket is opgenomen.
Alamo Gold zegt overigens niets over de dekking van de verzekeringen.Alamo Gold neem je niet voor de dekking van de CDW maar voor de tank benzine en de tweede t/m de negende (;)) driver.Citaat:
The renter or authorized driver is responsible for any loss or damage to the rental vehicle, regardless of who is at fault. In addition, unless prohibited or limited by law, the renter or authorized driver (s) is responsible for administrative fees and loss of use charges.*
Alamo provides you, the renter and authorized drivers with a way to minimize or eliminate your responsibility for loss or damage to the rental vehicle through the purchase of Collision Damage Waiver (CDW). CDW is NOT insurance. It is a waiver of Alamo's right to collect from the renter or authorized driver for the loss or damage to the rental vehicle
Op hun eigen site zeggen ze wel degelijk iets over de dekking. Bij Alamo Gold sluit je altijd een Maxi Waiver Saver af.
Citaat:
Collision Damage Waiver (CDW)
The renter or authorized driver is responsible for any damage to or loss of the rental vehicle up to the fair market value of the vehicle, regardless of who is at fault. In addition, unless prohibited or limited by law, the renter or authorized driver (s) is responsible for loss of use, administrative fees and diminishment of value.
If Renter purchases CDW, Alamo agrees, subject to the Terms and Conditions of the rental agreement, to eliminate all or part of the renter's responsibility for damage to or loss of the rental vehicle. CDW is NOT insurance. Alamo offers two levels of CDW to meet the needs of its customers.
Maxi Waiver Saver - Alamo waives the renter's and authorized driver(s) responsibility for loss or damage to the rental vehicle up to the fair market value of the vehicle including loss of use, administrative fee and diminishment of value.
Waiver Saver 3000 - (unless prohibited by state law) Alamo waives up to the first $3,000 of loss or damage to the rental vehicle, the renter or authorized driver(s) pays for any loss or damage in excess of $3,000 up to the fair market value of the vehicle.
Dat geldt voor alle Europese huurders die een pakket met CDW full afsluiten. De vrijwaring voor schade is voor europese schade, ongeacht het pakket dat we kiezen. Alamo Gold of Fully inclusive. Wij kunnen als we een pakket boeken helemaal geen Waiver Saver afsluiten, dit is bestemd voor de Amerikaanse markt.
Edit: De informatie op alamo.com is volledig gericht op de situatie in de VS. Ik vind er geen informatie over de pakketten die voor europa zijn samengesteld. Lees de suggesies die Alamo aan de locals geeft. Voor de Nederlandse/Belgische huurders zegt alamo.nlVoorbeeld zonder Gold, met CDW full:Citaat:
Als u een huurauto boekt via Alamo.nl kunt u altijd verzekerd de weg op. Onze tarieven voor de USA zijn inclusief ongelimiteerde kilometers en een verzekering voor schade, diefstal en aansprakelijkheid. Ook zijn de lokale belastingen en de luchthavenbelasting inclusief in het tarief. Bent u met meerdere bestuurders? Kies dan voor het Gold pakket. U kunt dan ter plaatse 3 extra bestuurders bijschrijven op het huurcontract. Tevens ontvangt u met het Gold pakket een gratis tank benzine. Nog geen 25 jaar? Op Alamo.nl kunt u kiezen voor het Gold Underage pakket. Hiermee zijn ook bestuurders tussen de 21 en 25 jaar voldoende verzekerd Bekijk de voorwaarden voor autohuur USA!
http://img28.imageshack.us/img28/7812/alamoeuropa.png
Uploaded with ImageShack.us
Heb zelf ook keer schadegevalletje gehad ( auto was rondom bekrast terwijl ie voor de villa stond ) en na telefoontje naar Alamo moest ik aangifte doen bij de politie. De aangifte stelde niks voor, het politieburo van Kissimmee is een soort 'selfservicekantoor' waar de communicatie met de dienstdoende agent(en) geschiedt via een informatiezuil. Zij gaven aan welk formulier ik moest invullen en dat moest ik inleveren bij Alamo. Bij Alamo kreeg ik, 'no further questions asked', meteen een andere auto mee.
Daarna meteen de villa ook maar omgeruild voor een ander ;)
Hallo ,
Even een vraagje ik heb toen gevraagd voor als wij onze auto inleveren,
welke borden moesten wij hebben . En ik kreeg toen bericht hoe wij moesten
rijden. De borden rental car return op de MCO is dat een afslag naar Alamo.
groetjes nel
Nel van Ree!!!! kom je weer naar Orlando??? voor zover ik weet brengen de borden "rental car return" je naar ieder verhuur bedrijf op het vliegveld.
Zijn er nog meer mensen die met de Dragster code de auto opgehaald hebben de afgelopen week, Ben toch wel benieuwd naar hun ervaring. ;-)
Nou, ik ben de dragster-code mooi zat en heb de reservering gecanceld :evil:.
2 mailtjes gestuurd met de vraag waar de plotselinge prijsverhoging vandaan kwam, terwijl ik een bevestiging met een hele leuke prijs vastgelegd had, en 2 keer een belachelijk ontwijkend antwoord gekregen. Ik vindt het goed.
We gaan gewoon door met onze Duitse vrienden, dan maar wat duurder.
Nu heb ik i.i.g. de auto die ik wilde, en geen gezeur aan de balie.
Bij mij hetzelfde naar zeker tien mails heb ik afgelopen Woensdag mijn zoon laten bellen.
Naar ongeveer een half uur was de uitkomst dat we het maar in
Orlando moeten proberen om de prijs te krijgen die op de bevestiging staat .](*,)
Slaat natuurlijk nergens op je hebt een bevestiging en ze veranderen hem gewoon en zeggen dat ze de eerste nergens in de computer terug kunnen vinden.
Ik laat het zo maar en ik zie het wel in Orlando.
De prijs die ze nu opgeven [410 euro voor twee weken midsize suv was 288 euro]is maar acht euro meer als bij Usareisen.
Ik kijk wel wat ze in Orlando zeggen en lukt het niet kan ik altijd nog een upgrade proberen .:mrgreen:
Ik heb een bevestiging per email dat er een fout in hun systeem zit en dat mijn bevestiging de juiste prijs bevat. Dat lijkt mij voldoende..
Zojuist nog even gekeken en mijn bevestiging staat op het oorspronkelijke bedrag EUR 283 ($ 407) voor 2 weken een Mid SUV in oktober/Miami.
Via de .com site, niet vooruitbetaald.
Het hogere bedrag is nergens meer terug te vinden.
Knaapje
Hier hetzelfde. Alamo.com laat het bedrag zien wat ook in mijn mail staat.
Bij mijn boeking staat ook het juiste bedrag.
maar had gehoopt dat er misschien nog mensen waren die ook daadwerkelijk de auto opgehaald hadden, om te zien of ze dus daar nog problemen gehad hebben.
maar zo te zien nog even wachten dus.
Als je het juiste bedrag er op hebt staan denk ik niet dat je problemen krijgt.
Ik heb wel een uitdraai met het juiste bedrag maar als ik op de website inlog met mijn nummer komt er dat hogere bedrag tevoorschijn.
En dat krijgen ze in Orlando straks ook te zien.
Ik kijk wel wat er dan gebeurt al het verkeerd gaat neem ik hem gewoon voor het hogere bedrag,ik kan hem toch bijna niet goedkoper krijgen.
........Ik kijk wel wat er dan gebeurt al het verkeerd gaat neem ik hem gewoon voor het hogere bedrag,ik kan hem toch bijna niet goedkoper krijgen.
.............
Maar dan toch wel pas nadat je de CEO persoonlijk te spreken hebt gehad.!!
Poot stijf houden tot het uiterste!!
Knaapje
Dollar.de is iig bijgeschreven en Alamo afgeschreven..
Ze zitten weer te rommelen volgens mij:
Vanmiddag zoals boven gemeld staat alles goed $ 407,25.
Nu een paar uur later plotseling:
Additional Items https://www.alamo.com/alamo/common/i...uestionbug.gif
Daily Freq Traveler Surcharge$2.50 Subtotal$2.50Taxes, Surcharges and Fees https://www.alamo.com/alamo/common/i...uestionbug.gif Concession Recoup Fee 9.89 % $0.25
Sales Tax (7.0%) $0.02
Subtotal$0.27
Estimated TotalEstimated Total$410.02
Estimated Total in EUR€285.21
Weer wat nieuws, ben je frequent traveler, moet je meer betalen.???
Ik huur voor het eerst in 2 jaar bij Alamo.
Zou het wat te maken kunnen hebben met mijn US airways frequent flyer, dat nummer heb ik bij boeking opgegeven, maar dat is al weken geleden.?
Knaapje
Update:
Schijnt inderdaad zo te zijn:..........
...van Alamo.com..........
US Airways (250 miles per rental)
Virgin Atlantic Flying Club (1000 miles per rental)
Alamo collects a Frequent Traveler Surcharge of up to $0.75 per day (except $1.50 per day/up to $7.50 per rental for Southwest) for qualifying rentals in the U.S., Canada and Puerto Rico.
This surcharge is being collected by Alamo in order to offset the administrative and program costs arising from our participation in Frequent Traveler programs...............
Heb je de ' Accept Surcharge' aangevinkt naast het 'Frequent Traveler Program' ??
Ik zou het niet weten.
Ik heb inmiddels mijn fr.tr.nummer van de reservering verwijderd en de surcharge is ook verdwenen.
Ik kom waarschijnlijk toch niet aan genoeg miles om er wat aan te hebben.
Het mooie is wel, dat ik nu weer een bevestiging van de reservering krijg, die het lage tarief bevestigt.
Weer een A4-tje om eventueel aan de balie te laten zien.
Knaapje
@Maar dan toch wel pas nadat je de CEO persoonlijk te spreken hebt gehad.!!
Poot stijf houden tot het uiterste!!
Knaapje
Ik weet niet of daar s' avonds nog een manager aanwezig is ik neem aan van wel.
Maar natuurlijk gaan we het proberen.