De Gamma card is gratis als je voor minstens € 500,00 per jaar besteedt
Afdrukvoorbeeld
Wel goed de voorwaarden lezen of het iets voor je is. Die limiet is niet veel als je hem in de USA gebruikt (borg is al $500, boek er daarna nog wat hotels mee etc dan zit je er zo aan). Ik zou dus wel kijken of die limiet aan te passen is.
De voordelen op een rij:
- Gratis*
- GAMMA Voordeelpas en Visa creditcard in één!
- GAMMA welkomstcoupon t.w.v. € 20.-
- Wereldwijd betalen en geld opnemen
- Altijd een gratis Partner Card
- Standaard bestedingslimiet van € 1.300.- (hogere limiet op aanvraag)
- Alle creditcard-aankopen 180 dagen gratis verzekerd
- Mogelijkheid om alle aankopen gespreid te betalen
- Online direct inzicht in uw rekening
*De GAMMA Visa Card is helemaal gratis, mits u er in totaal minimaal € 500.- per jaar mee afrekent, waar dan ook ter wereld. Indien u minder dan € 500.- per jaar besteedt, wordt er over dat jaar na afloop € 15.- in rekening gebracht.
Na een paar dagen Florida weigerde mijn Visa card, een paar minuten later kreeg ik een sms van Visa of ik contact met ze wilde opnemen, tel nr. in Amsterdam werd genoemd, omdat er fraude met de cc werd vermoed. Eerst mijn aankopen\\:D/ met Mastercard betaald (altijd 2 CC's bij me) en voordat ik Visa kon bellen, belden ze mij al met de vraag waar ik was omdat er in Amerika met mijn cc werd betaald. Uitgelegd dat ik het echt was, ze adviseerden me voortaan even door te geven wanneer je in het buitenland van de Visa card gebruik gaat maken.
Limiet is inmiddels verhoogd tot EUR 2500 volgens de ANWB site.
De voordelen van de ANWB Visa Card
........enz.
- Minimale bestedingslimiet van € 2.500,-.
- Gratis tot het moment dat u de ANWB Visa Card gebruikt.
Knaapje
Wij hebben de ICS Card ook gebruikt in florida dit jaar.
Geen problemen gehad, en werkt perfect.
Wij waren altijd een beetje anti-creditcard. Maar daar zijn we na een vakantie U.S.A op terug gekomen. Met een credit card kun je daar werkelijk ALLES. En dat is toch wel prettiger dan een pinpas kan ik je vertellen. Ik zou er dus echt een meenemen.
Wij hebben anderhalf jaar gelelden alleen maar ellende met onze twee mastercards gehad. Ze deden het allebei niet! We hebben toen alles met onze pinpas gedaan, en de auto via internet geboekt. Ik neem de volgende keer liever geen cc meer mee. Gewoon pinnen en cash betalen gaat net zo makkelijk!
Daarom is het ook beter om twee verschilende kaarten (Visa/Mastercard of AMEX) te hebben zodat tenminste eentje het doet.
En het telefoonnummer van je bank of CC-verschaffer. CC-mijen hebben nou eenmaal verschillende manieren om misbruik te detecteren en soms (helaas) wordt gewoon gebruik door de analyse-programmatuur gezien als mogelijk misbruik. En dan wordt de kaaty geblokkeerd. Men probeert dan contact met de klant op te nemen, maar dat lukt ook niet altijd (logisch: vaak zijn die op vakantie). Als je dan merkt dat je CC geblokkeerd is kun je altijd zelf contact opnemen om de blokkade terug te laten draaien.
Als je net een nieuwe CC hebt of hem al een tijdje niet hebt gebruikt is het ook handig om deze een keertje te proberen in NL, bijv. bij het tanken. Dan weet je zeker dat die werkt en mocht die niet werken dan kom je daar niet pas achter als je de plas al over bent.
Kortom: Ook voor de CC geldt dat een beetje voorbereiding geen overbodige luxe.