Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind
Ik kan me wel vinden in b767 zijn verhaal, niets irritanter dan een kind achter je die om de 3 seconden in je stoel schopt. Nu ga ik er vanuit dat jullie verstandelijke ouders zijn (anders open je dit topic niet), maar heb wel eens gezien dat de ouders erg verontwaardigd zijn als je aan het kind/ouder vraagt daar mee op te houden. Onrust is op de heenvlucht niet zo heel erg, maar wel op de terugvlucht als je wat wil slapen.
Echter.. als ouder wil je ook wat zien, en niet vliegen met kleine kinderen betekent een aantal jaar geen Florida, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling ;-) Kind er goed op voorbereiden, voor veel afleiding zorgen, en dan komt het vast goed.
23-04-13, 20:55
cindy74
Ik sluit me bij skunkman aan wij hebben om die redenen ook niet met jonathan gevlogen tot hij 10 was maar dat wil niet zeggen dat het niet kan en mag . Vorig jaar was een mannetje van twee een herrie aan het maken aan de check in en toen hij eenmaal in het vliegtuig was hebben we hem niet meer gehoord en hij zat twee stoelen naast ons . Een tip probeer de eerste rij vast te krijgen dan heb je wat ruimte op hem op de grond te laten zitten .
23-04-13, 21:03
Keesj
@ cindy74.
Op de eerste rij mogen geen kinderen zitten.
23-04-13, 21:06
corrus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keesj
Over watvoor vliegtuig van welke airline hebben we het eigenlijk...
23-04-13, 21:52
r.teeuwsen
Daar gaan we weer, lekkere discussie... Ik denk dat je gewoon het lekker op je af moet laten komen, gezien al je reactie's op dit forum (190) waarvan ik nog geen enkele rare voorbij heb zien komen heb je ze zelf aardig op een rijtje! Een kind kun je niet vastbinden op een stoel, een kind is een kind, laat ze dat ook vooral blijven! Dus lekker gaan vliegen met je kleine kids en als de Frequent Flyers (ben er zelf ook één) er 'last' van hebben heb ik nog een advies....
Je kunt oordopjes laten aanmeten om lekker in je eigen (vlieg)wereld te blijven! En niet van die zwemdopjes in allerlei felle kleuren maar echte (doorzichtige) dopjes bij een hoorcentrum op maat gemaakt, geen geluid, geen drukverschil!
Veel plezier in Florida!
Remco
23-04-13, 21:53
cindy74
Wat is dan de eerste rij juist na de hogere class . Er is een muurtje tussen en juist na dat muurtje heb je toch meer ruimte , wij zaten hier vorig jaar naast een koppel met kinderen en zij hadden die plaatsen en de kinderen konden op de grond wat spelen we vlogen met united .Heb juist gekeken het is de middenste rij na de toiletten maar die zijn economy plus .
23-04-13, 21:59
b767-300er
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lelli Kelly
Sorry hoor....ik vind het echt onzin dat je met kinderen niet 10 uur in een vliegtuig kan zitten! En uiteindelijk maken toch echt de ouders uit waar de vakantie naartoe gaat en niet de kinderen is mijn mening. Vind wel dat je als ouders niet alles maar moet goed vinden in een vliegtuig en zeker rekening moet houden met andere passagiers.
Ik denk dat je mijn verhaal verkeerd begrijpt.
Het kind bepaalt inderdaad niet waar je heengaat op vakantie, dat bepaal je zelf. Echter als je er bewust voor kiest om aan kinderen te beginnen, maak je zelf de keuze dat je de eerst volgende 20 jaar van je leven rekening te houden met het feit dat je kinderen hebt, en dus niet meer altijd maar alle dingen te kunnen doen die je voorheen altijd deed, ook al wil je dat nog zo graag. Denk daarbij aan minder werken, bij avondjes uit moet je een oppas regelen of ergens naar toe gaan waar je je kind probleemloos mee kan nemen. Bij elke beslissing die je neemt, neem je ook de aanwezigheid (of het hebben van) je kinderen mee in de overweging. Zo ook met het kiezen van vakantie. Ook bij die keuze dien je rekening te houden met het feit dat je zelf de beslissing hebt genomen om aan kinderen te beginnen en dientengevolge niet alle bestemmingen meer mogelijk zijn om op Vakantie te gaan.
Nu kies ik er voor om 2x per jaar naar de Caraibbean op vakantie te gaan. Als ik kinderen zou hebben, maak ik daarvoor een bewuste keuze en realiseer ik mij ter dege dat 2x per jaar naar de Carribbean vliegen om wille van de kinderen en mijn medepassagiers niet meer mogelijk is, en kies ik ervoor om lekker 2 weken naar Zuid Frankrijk te gaan met de Caravan. Als ik daar wel heen zou gaan en mijn kinderen mee zou nemen, zou ik dat egoistisch van mezelf vinden. Het gehele leven is gebaseerd op keuzes. Aan kinderen beginnen is er daar 1 van. En elke keuze heeft gevolgen. Zo ook voor jullie vakantie(s). Ervan uitgaande dat dit puur een vakantiereis is. Maar dat is een aanname van mijn zijde.
Ik heb ervoor gekozen om geen kinderen te nemen, omdat ik en mijn wederhelft ons vrije leven wat we nu hebben, ook op gebied van vakantie, niet op willen geven. Dat is een bewuste keuze.
Als iemand er wel voor kiest om aan kinderen te beginnen, vind ik dat dezelfde persoon er rekening mee dient te houden dat zijn leven wat minder vrij zal zijn en wat beperkter in keuzes.
Persoonlijk zou ik het een kind van hoe jong dan ook niet aandoen om hem 2x10 uur in een drukcabine (=vliegtuig)op te sluiten, wat mega zeer doet aan de oortjes. Met huilen tot gevolg, wat weer leidt tot overlast (en irritatie)aan andere passagiers, alleen maar omdat Pa en Ma zelf zo graag naar Florida willen ipv de camping in Zuid Frankrijk.
Als ik zie hoe bepaalde ouders in het vliegtuig met hun kinderen omgaan, dan vind ik persoonlijk dat ze vooral rekening houden met hunzelf en niet met hun kinderen, en al helemaal niet met hun medepassagier.
Maar dat is nou eenmaal de maatschappij tegenwoordig en dat zal ik moeten accepteren ;-)
Nogmaals, dit is totaal niet bedoeld als kritiek jegens personen alhier, TS of weet ik het dan ook, slechts mijn mening hoe ik er tegenover sta.
Ik kan er met mijn pet niet bij dat er mensen zijn die met kleine kinderen naar de Dominicaanse Republiek op vakantie gaan terwijl in de zomer veel dichterbij huis de zon ook schijnt.
Op vluchten naar de Middelandse zee heb ik dan ook veel meer begrip voor kinderen en hun overlast dan op verre bestemmingen, waar de ouders er bewust voor kiezen zo ver te reizen met een kind wat amper begrijpt wat er om hem heen gebeurd en echt geen betere vakantie heeft omdat ie zo ver van huis is.
Ik verbied niemand om met een kind 10 uur in een vliegtuig te stappen. Integendeel zelfs. Ik adviseer dit alleen wel weloverwogen te doen en vooral de reden van die 10 uur goed in gedachte te nemen. En inderdaad, vaak zijn kinderen na een tijdje wel zoet. Maar niet alijd ;-)
Toch wens ik jullie een hele fijne vakantie toe, kom lekker tot rust en geniet. Maar probeer vooral ook rekening te houden met je medepassagier welke ook graa uitgerust van zijn vakantie wil terugkomen. Ik neem het advies ter harte en neem oordopjes, helaas helpt dat niet tegen tegen stoelen schoppende kids ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keesj
Ik ken geen maatschappij waarbij dit niet mag.
23-04-13, 22:21
Esther2013
De vraag is: tips om een klein kind bezig te houden in een vliegtuig.
Als moeder zit je er dan niet echt op te wachten om dan posts te lezen hoe irritant het gevonden wordt als kinderen zich niet gedragen of zich niet 10 uur kunnen vermaken. Want dat was nu juist de vraag...
Als ik je blog goed gelezen heb gaat het om een jongeman van 1 dus hij zal heus wel een paar uur onder zeil gaan.
Dan krijg je natuurlijk nog een paar keer eten en drinken, ook goede afleid momentjes.
Waar speelt hij graag thuis mee, sleep dat mee in de handbagage...
Daarnaast ben ik het eens met Angelique, relax, het is vakantie, go with the flow, dan komt het vast goed!
23-04-13, 22:52
selma
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er
Ik ken geen maatschappij waarbij dit niet mag.
Probleem is dat beide uitspraken te kort door de bocht gaan, maar beide net de andere kant op.
Alles is afhankelijk van de configuratie van het toestel. Keesj heeft gelijk wanneer de "eerste rij" een emergency row is, wat bij diverse configuraties van toestellen van diverse airlines een gegeven kan zijn. Daar mogen o.a. geen kinderen zitten, mensen met kinderen elders in het toestel, mensen met een beperking etc. FAA regulation. Er zijn zeker opties waarbij je hier tegenaan kunt lopen op een route naar Florida.
Cindy doelt op wat men noemt een bulkhead row. Een "eerste" rij direct na een afscheiding. Vaak is dit een muur (genaamd bulkhead), maar kan ook slechts een gordijntje zijn tussen klasses. Bij een gordijntje is er vaak geen verschil in pitch, zowel in positieve als negatieve weg. Wanneer er een daadwerkelijke bulkhead aanwezig is, dan kan dat soms een grotere pitch opleveren. Maar ook een kleinere. Grootste punt is dat er geen zitplaats direct voor is en dus geen rugleuning die naar je toe kan komen en de ruimte in de hoogte kan beperken. Die ruimte omhoog extra is waarom deze plekken aantrekkingskracht hebben voor bepaalde situaties.
Dat gezegd hebbende, de meeste airlines blocken deze stoelen. Belangrijke factor daarin is kunnen voorzien in zitplaatsen waar je een makkelijkere transfer in en uit kunt maken met bepaalde fysieke beperking. Bijna alle airlines die vanaf AMS (rechtstreeks of indirect) op Florida vliegen zullen deze seats wel op aanvraag toewijzen aan deze doelgroep. Ze zijn op 1 hand te tellen die daarmee wachten tot check in. Voor zover dan nog beschikbaar houd een groep airlines deze stoelen ook geblockt voor online check in en wijzen bij fysieke check in stoelen eerst aan voor situaties waarin een bassinet gebruikt kan worden. Immers; die kunnen enkel bij een bulkhead opgehangen worden. "Kinderbeleid" zoals ik het noem kan erg verschillen, de een is beschermender richting de bassinet, de ander vind het allang best en hanteert "elk verzoek met jong kind incl. ruim boven basinet leeftijd wikkelen we af op wie het eerst komt, maalt het eerst".
Hierin zit dus al een belangrijke informatiebron voor ouders die een bulkhead overwegen als optie; vaar niet blind op een seatmap. Vaak genoeg toont een seatmap als "bezet" als een airline blockt en bepaalde zitplaatsen alleen bij check in op de airport willen toewijzen. In dat geval kan het dus helpen om wel alvast online een zitplek te kiezen, op tijd op de luchthaven zijn en kijken welke stoelen er beschikbaar gekomen zijn. Daarnaast kan soms status helpen, net als een enkele airline op deze routes inmiddels deze keuze aanbied tegen een meerprijs.
En om het helemaal leuk te maken; soms kan een bulkhead ook een exit row zijn, waarbij eerst exit door zich bevind en dan pas bulkhead. De beperkende criteria voor exit row seats overrulen elk ander beleid en regels, veiligheid boven alles. Een seatmap even goed bekijken kan in sommige configuraties dus uitbetalen al naar gelang voorkeuren, wensen etc.
Tot zo ver de bulkhead-aisle-seat gebruikster. ;)
23-04-13, 23:17
Bosevents
Ik heb nog wel een paar tips voor jullie.
Ga er zelf heel relaxed mee om. Een kind voelt elke spanning. Dus als jullie relaxed zijn zal jullie kind dat ook zijn. Leg alles rustig uit en vertel je kind dat er meer mensen mee reizen en die willen graag rust.
Beloof hem voor elk uur dat hij rustig op zijn stoel blijft zitten een cadeautje (koop deze bij de action zodat hij zicht het komende uur bezig kan houden)(denk aan puzzeltje/ kleurplaat/spelletje etc)
Gaat hij wel van zijn plek af neem hem dan aan de hand en loop even met hem mee. Vertel hem rustig dat hij best even mag kijken maar dat hij als hij blijft zitten zijn cadeautje krijgt.
Soms helpt het ook als je voor dat het vliegtuig opstijgt even met hem rond loopt in het vliegtuig. Dit neemt alle "avontuur" weg en dan ziet hij ook dat er niets te doen is in het vliegtuig.
Wat in ons geval geholpen heeft is dit thuis al te oefenen met treinritjes. Zo weet je kind wat er van hem verwacht wordt.
Mocht je zeker weten dat dit allemaal niet helpt ga dan bij binnenkomst (alleen) naar de stewardes en vertel waar je bang voor bent. Zij zijn getraind in deze situaties en zullen je komen helpen en het kind aanmoedigen in zijn positieve gedrag.
Een hele goede reis gewenst in ieder geval en hou het vooral gezellig en rustig. Het is tenslotte vakantie :)
24-04-13, 06:43
Lelli Kelly
@b767-300er;
Toch nog even een reactie hierop: 12 of meer uur vastgesnoerd zitten in een autostoeltje naar Zuid Frankrijk is niet zielig voor kinderen en 10 uur vliegen wel?? Ik denk dat we hierin verschillen van mening ;-)
en: kinderen neem je niet.....die krijg je (als ze je gegund zijn)!!! (Sorry voor mijn wat allergische reactie op deze uitspraak maar ligt gevoelig bij mij)
Dit is een discussie waar we toch niet helemaal uit zouden komen vrees ik maar laten we elkaar allemaal lekker vrij hierin laten (maar dat is ook wat je bedoelt lees ik).
24-04-13, 07:16
b767-300er
Dat is inderdaad exact wat ik bedoel.
Vwb het kinderen nemen/krijgen/gunnen. Daar ben ik het wel mee eens.
Echter de keuze om aan kinderen te beginnen ligt wel geheel bij jezelf , of het ook daadwerkelijk lukt is een tweede, daar komt het door jouw genoemde gunnen weer om de hoek kijken. )En dat kan gevoelig liggen) Echter heb ik het hierboven dus over de bewuste keuze om uberhaupt aan kinderen te willen beginnen, wetende dat dat ook de eerste 20 jaar beperkingen met zich meegeeft in alle dingen die je nog wilt doen in je leven. (Ongeacht of het lukt ze te krijgen)
Inderdaad is 12 uur in de auto wellicht voor een kind net zo erg. Maar....
in een auto zit je in een eigen bekend voertuig wat het reizen wellicht comfortabeler en vertrouwder maakt.
In een auto kan je op elk gewenst moment stoppen om even te rusten eten drinken lopen etc
De auto is geen druk cabine, dus dat doet niet zeer aan de oortjes....
in een auto vallen kinderen hun medepassagiers die niets met jullie van doen hebben niet lastig, want die zijn er niet.
Maar laten we idd elkaar er lekker vrij in laten ( maar val mij in het vliegtuig niet lastig met de overlast van andermans kinderen)
en aan TS. Fijne vakantie. En wellicht de volgende keer rekening houden met het kiezen van je vakantie dat je ook een kind hebt wat beperkingen met zich meebrengt en niet alleen denken aan wat je zelf wilt ;-)
(en nogmaals, niet bedoeld om vervelend te zijn, gewoon mijn mening hierover)
24-04-13, 07:39
Joontje
Ik vlieg al naar Florida met mijn zoontje sinds hij 6 maanden oud is. En iedere leeftijd heeft zijn eigen uitdagingen. Meestal kregen we overigens een extra stoel van de maatschappij en dat scheelt wel. Wij nemen inderdaad altijd materiaal mee om hem af te leiden (kleurplaten, tablet, stickertjes om te plakken etc.) maar ik ben altijd blij als hij slaapt :-) gelukkig is hij nooit een huilend kind geweest of supersuperdruk. Hij is nu 6 en we vliegen binnenkort weer.
Nog 1 tip voor iets oudere kids met een eigen stoel: wij boeken altijd de raamstoelen (2 aan de zijkant) plus de stoel ervoor aan de raamkant. Mijn zoontje zit dus bij het raam en kan niet zomaar weg. Een van ons probeert hem de hele reis te vermaken en te vermanen (ja, zo lang vliegen is voor een kind zwaar, maar je wilt andere passagiers rustig laten vliegen) en de ander zit dus in de stoel recht voor mijn zoontje. Als hij dus trapt tegen de stoel ervoor of te hard met het tafeltje rammelt heeft alleen een van ons er last van. En soms ruilen we om. Zo is het rustig voor andere passagiers, heb je zelf af en toe ook even rust. Want ja: je kunt als ouder niet zelf gaan lezen o.i.d. als je kind niet zelf rustig bezig is met een tablet of zo. Het is soms echt afzien. Maar dan houd je jezelf het doel voor en als je er eenmaal bent is alles vergeten. Ik krijg overigens vaak complimentjes van andere passagiers of de crew dat mijn kind zo rustig is geweest. Is ie soms helemaal niet, maar door het lawaai van het vliegtuig en omdat ik er zelf de hele tijd bovenop zit lijkt dat zo.
Overigens slapen kinderen ook wel een aantal uur in het vliegtuig en neem ik altijd een koptelefoontje mee van de Action voor bij de tablet.
24-04-13, 08:26
reneefrankrijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joontje
Nog 1 tip voor iets oudere kids met een eigen stoel: wij boeken altijd de raamstoelen (2 aan de zijkant) plus de stoel ervoor aan de raamkant. Mijn zoontje zit dus bij het raam en kan niet zomaar weg. Een van ons probeert hem de hele reis te vermaken en te vermanen (ja, zo lang vliegen is voor een kind zwaar, maar je wilt andere passagiers rustig laten vliegen) en de ander zit dus in de stoel recht voor mijn zoontje. Als hij dus trapt tegen de stoel ervoor of te hard met het tafeltje rammelt heeft alleen een van ons er last van. En soms ruilen we om. Zo is het rustig voor andere passagiers, heb je zelf af en toe ook even rust. Want ja: je kunt als ouder niet zelf gaan lezen o.i.d. als je kind niet zelf rustig bezig is met een tablet of zo.
Dat vind ik nou eens een goede tip waarbij is nagedacht om overlast naar anderen te minimaliseren!! TOP!!
Ook ik heb kinderen en ben naar Florida gevlogen toen ze 6 en 3 waren. Ik heb er alles aan gedaan om de vlucht rustig te laten verlopen (flesje geven, daar viel onze jongste van in slaap). en als ze huilde voelde ik me behoorlijk opgelaten. Het is toch niet zo dat anderen maar moeten denken "ach het zijn kinderen en die zijn nou eenmaal soms druk en lastig" en zich maar moeten schikken. Dat begrijp ik niet.
Niet iedereen vindt kinderen leuk (net zoals met honden) en dat kun je ook niet verwachten.
Het is zelfs opvallend dat er tegenwoordig steeds meer restaurants, hotels, campings etc. kindvrij worden, er is blijkbaar vraag naar.
Voor de vraagsteller. Ik hoop dat jullie een rustige vlucht zullen krijgen en een fijne vakantie, rekening houdend met....
En jammer dat dit weer zo'n discussie wordt over kinderen, je mag er blijkbaar niks van zeggen zonder iedereen over je heen te krijgen. Maar ik zal eerlijk zeggen dat bij het lezen van de eerste post mijn eerste gedachte was "ik ben blij dat ik niet in dat vliegtuig zit". Tja. En nogmaals, ik heb ook kinderen.
24-04-13, 08:34
SpaceAce
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lelli Kelly
en: kinderen neem je niet.....
Das waar, kinderen neem je niet... das strafbaar ;)
24-04-13, 09:28
damian08
Wat een reacties..sommige meedenkend en andere tja zal er maar niet teveel over zeggen.
Ten eerste is bedankt voor de tips die ik uit de posts heb meegekregen. Cadeautjes zijn allemaal geregeld, filmpjes/spelletjes e.d heb ik allemaal over nagedacht. Gisteren VSM tabletjes gekocht die ook nog eens goed 'zouden'werken tegen een jetlag.
@Joontje, erg goede tip! We hebben nog geen vaste plekken dus kan kijken of dat nog mogelijk is straks.
Dit topic ging over mijn jongste zoontje, die erg druk is. Hij is 1,5 en zo bewegelijk als wat.
Ik vroeg dus om tips aan mensen die wellicht ook gevlogen hebben met kleine kinderen en die waarschijnlijk begrijpen wat ik bedoel, en ook ik ja voel me erg ongemakkelijk als je kind tekeer gaat. Dus ben me ook zeker goed voor aan het bereiden om de vlucht zo rustig te laten verlopen zonder enig ongemak voor ons maar ook zeker voor de medepassagier.
Ten tweede ben ik het totaal oneens met wat b767-300er zegt. Waarom zou ik niet meer een verre reis gaan maken en voor Zuid Frankrijk kiezen?? Je zegt een strandvakantie kan ook dichter bij huis, Wij zijn absoluut geen strandmensen maar Doe-mensen. En wat is nou een betere plek als Florida. Ik zie mezelf dus ook niet in Spanje zitten 3 weken lang. Dus ja ik moet 10 uur in een vliegtuig zitten met 2 kleine kinderen, so be it.
Ik heb inderdaad de keuze genomen om aan kinderen te beginnen maar dat wil niet zeggen dat ik beperkt 'moet' worden in de reizen die we willen maken. Dus de opmerking dat ik nu niet meer aan mezelf moet denken vind ik persoonlijk niet kunnen.
Mijn zoon van 4 is al toen hij 2 jaar was al naar Florida geweest, vliegreis ging zonder 1 traan en hij heeft zijn eigen goed vermaakt. En wat nog het belangrijkste is.. hij heeft een topvakantie gehad. Hij heeft het nu nog over het zwembad bij huis. En zit nu al weken te vragen wanneer we nu eindelijk naar Disney en de bootvakantie gaan ;-) . Dus nee, omdat ik kinderen heb ga ik zeker niet vakanties dichter bij huis zoeken omdat er wellicht mensen zijn die zich irriteren aan kinderen.
Er zijn zoveel mensen die met kinderen vliegen, de een heeft een engel van een kind en de ander is lastig. it happens en daar moet ik het mee doen. En misschien valt het ook allemaal reuze mee en is hij gewoon rustig. Hij is niet altijd druk :) , het is ook een schat van een mannetje hoor..echt ;) .
We gaan ook zeker ontspannen op reis ( is ook het beste voor een kind dan van die stressende ouders) en we zien inderdaad wel hoe alles loopt. We gaan gewoon genieten van onze welverdiende vakantie met onze kinderen waarvan ik zeker weet dat hun het ook Top hebben. :)
Groetjes Natalie
24-04-13, 09:31
angelique100
Wat een vreselijke onzin dat je zou moeten wachten tot je kind een bepaalde leeftijd heeft bereikt om een langere reis te maken. Wij hebben 4 kinderen ik weet dus echt wel waar ik het over heb. Mijn kinderen weten dat ze zich moeten gedragen en dit doen ze ook, heel simpel. De opmerking het lijkt wel een crèche... ga dan gewoon 1e klas vliegen of vlieg niet, je weet dat je in een vliegtuig niet alleen zit. Als je met zo een instelling in een vliegtuig stapt, triest..
Topic starter vraagt tips en heeft dus niets aan een advies om vooral thuis te blijven en naar de camping te gaan tot haar zoon oud genoeg is om zijn mond te houden en stil te zitten. En als je last heb van een kind dat tegen je stoel schopt dan vraag je toch gewoon even vriendelijk aan het kind om daar mee te stoppen omdat het niet fijn is. 99% kans dat het kind het zelf niet eens door heeft. Een kind zit echt niet in het vliegtuig met de bedoeling om diegene voor hem of haar eens even fijn 10 uur lang in de rug te trappen. Wat kunnen mensen toch vreselijk zeiken. @b767 Kinderen zijn geen beperking hoor (misschien voor jou wel) voor mij en vele anderen zijn ze een verrijking.. Amen :cool:
24-04-13, 09:33
pumi1000
Natuurlijk kun je met kinderen op reis, maar het is aan de ouders of een kind zich gedraagt. Wij vliegen ook met onze dochter, maar die zit gewoon rustig in haar stoel vanalles te doen.
Zelf heb ik ook eens op de terugreis (waarbij je dus graag wat wilt slapen 's nachts) een kind voor me gehad, die steeds over de stoel heen hing en lastig was, maar de vader die er naast zat zei niet veel of mopperde niet tegen het kind, dat het rustig moest doen. Dus dat vind ik wel een taak van de ouders.
En wat betreft tegen de stoel aan schoppen, stoel naar achteren klappen of het tafeltje hard open en dicht doen.......dat kunnen volwassenen ook doen, maar mensen kunnen ook vriendelijk vragen of het wat minder kan i.p.v. meteen boos worden toch? Het is nu eenmaal een lange zit.
24-04-13, 10:09
Skunkman
Re: Vliegen: Met kinderen
@angelique100 Ondanks jouw amen wil ik toch even reageren! Jammer dat je niet open staat voor een goede discussie. Het valt mij op in alle berichten van het forum dat er een hoop mensen tussen zitten die niet kunnen lezen! Ja, het lijkt soms net een creche! Gejank, drukke kinderen en geschreeuw! Maar lees mijn bericht terug ik heb er geen oordeel over gegeven! Ik kan mij alleen voorstellen dat mensen daar last van hebben. Maar als je tips over dit onderwerp wil weet je dat het hierop uit draait. Iedereen kent zijn eigen kind het beste. En wat je ook doet, mensen die zich ergeren hou je toch. Is het niet het wiebelen op een stoel, dan is het wel het geluid van de DS! Om dan die mensen direct af te schilderen als triest, tja kortzichtig. Wellicht hebben deze mensen er terecht last (bv om medische redenen). Begrip en respect daar gaat het om! En ik sta wel open voor discussie!
24-04-13, 10:12
remon
Wij vliegen over 4 weken naar Florida , onze zoon is dan 2 1/2 jaar.
Het is best een druk ventje (heeft ' ie van z'n vader ;) ) , dus voor ons wordt het ook een uitdaging.
We hebben sowieso wat kinder-apps op het tablet gezet , we nemen cadeautjes mee , en als hij zich dan een beetje gedragen heeft dan krijgt hij elke 1 a 2 uur een cadeautje.
Ik ergerde me toen ik nog geen vader was ook altijd aan die schreeuwende / huilende kinderen , dus ik begrijp sommige reacties hier wel.
Maar om nou te wachten tot dat je kind een bepaalde leeftijd heeft bereikt , gaat nergens over.
24-04-13, 10:27
damian08
@Skunkman het feit dat ik deze vraag stel is simpelweg om 'tips' te vragen aan mensen die ervaring hebben met kinderen en vliegen en hoe ze hun kids bezig houden of wat ze meenemen o.i.d. Ik had ook zeker niet geweten dat het erop uit zou draaien dat het een hele discussie zou worden om kinderen op een jonge leeftijd wel zo ver te laten vliegen. Dus zeker niet om te horen te krijgen dat ik het beter de volgende keer dichter bij huis moet gaan zoeken omdat ik nu eenmaal kinderen heb. En dat ik me moet gaan beperken in onze vakanties. Heb daar niet om gevraagd en ook helemaal niks aan.
Er zijn inderdaad zat mensen die zich om een scheet al ergeren (figuurlijk gezien) maar dan heb ik zoiets als je niks kan hebben, blijf dan lekker thuis en zet een cd op met rustgevende zee geluiden.
Oordoppen willen ook nog wel helpen, zie 'tip' van mede forummer. En anders heerlijk First Class gaan zitten.
Tuurlijk zijn er mensen die om medische redenen echt niet zitten te wachten op herrie en kabaal of wat dan ook, daar heb ik ook alle respect voor. Ik ben zelf gezond en ik zit er ook niet op te wachten hoor, daarom ook deze vraag om tips. Ook ik voel me dan best geirriteerd als mijn kinderen vervelend zouden zijn,
maar kinderen zijn er nu eenmaal, iedereen op dit forum is een kind geweest, en iedereen is niet altijd even lief of gehoorzaam geweest. Daar zijn het nou eenmaal kinderen voor. Maar om ouders met kleine kinderen maar gelijk te vertellen dat ze beter een reis dichterbij kunnen boeken...nee gaat er bij mij niet in.
24-04-13, 10:39
b767-300er
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angelique100
Wat kunnen mensen toch vreselijk zeiken.
Zeker nog nooit proberen te slapen in een vliegtuig vol schoppende en herrie makende kinderen en ouders die daar niks van zeggen cq aan doen.
Plus als je er dan wel wat op een vriendelijke manier iets van zegt je als antwoord krijgt wat je net zelf geeft..... "je moet niet zo zeiken". Nou dan "zeik" ik graag nog even door.
Als ouder ben je namelijk verantwoordelijk voor het gedrag van je eigen kinderen en als dat hinder oplevert voor medepassagiers, dan mag een ouder of kind daar best op aangesproken worden.
Helaas wordt dan vaak afgedaan door de zelfde dooddoener die jij aangeeft.... "Zeik niet zo". Ik zou zeggen. Neem je verantwoording als ouder.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angelique100
@b767 Kinderen zijn geen beperking hoor (misschien voor jou wel) voor mij en vele anderen zijn ze een verrijking.. Amen :cool:
Ik stel nergens dat kinderen een beperking zijn. Kinderen beperken je wel in je keuzemogelijkheden, maar op andere vlakken kunnen en zullen ze zeker een verrijking zijn, dat bestrijd ik overigens nergens. 8)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damian08
Mijn zoon van 4 is al toen hij 2 jaar was al naar Florida geweest, vliegreis ging zonder 1 traan en hij heeft zijn eigen goed vermaakt. En wat nog het belangrijkste is.. hij heeft een topvakantie gehad. Hij heeft het nu nog over het zwembad bij huis
Zal een kind van 2 een minder leuke vakantie gehad hebben als hij op de camping in Ommen met een groot zwembad en allemaal leuke speeltoestellen eromheen met mooi weer had gezeten?
Citaat:
Dus nee, omdat ik kinderen heb ga ik zeker niet vakanties dichter bij huis zoeken omdat er wellicht mensen zijn die zich irriteren aan kinderen.
Nu zeg je iets wat ik nergens beweert heb. Ik heb geen hekel aan kinderen en irriteer me er niet aan. Integendeel zelfs. Ik irriteer me aan gedrag van kinderen en ouders wat veroorzaakt wordt door een bepaalde wil van ouders of het beperkte corrigerende vermogen/verantwoording nemen van ouders. Ouders die enkel zeggen ja het zijn maar kinderen en ik kan er niets aan doen dat ie schopt of schreeuwt of rent en dat heb je als medepassagier maar te accepteren, vind ik op zijn zachts gezegd erg egoistisch. Ouders die er alles aan doen om hun kinderen rustig en stil te krijgen in het vliegtuig en daar ook zichtbaar mee bezig zijn heb ik bewondering voor, nog meer bewondering zou ik ervoor hebben als je dat nadat je het meerdere vluchten hebt geprobeerd en het niet blijkt te werken, de volgende keer een ander vervoermiddel te kiezen voor je vakantie.
Verder kan ik niet vaak genoeg benadrukken dat een vliegtuig een drukcabine is, en dat de oren van kinderen tot 2 jaar daar extra tot zeer gevoelig voor zijn, iets wat ouders zich vaak niet realiseren.
Pijn in de oren hebben en niet weten wat het veroorzaakt is de reden dat kinderen gaan huilen in het vliegtuig, veroorzaakt door plotselinge drukverschillen. Met name bij het stijgen en dalen merk je dit, maar ook inflight.
Maar zoals ik het hier lees gaan we het hier met ziijn allen nooit eens worden haha. We hebben hier duidelijke voor en tegenstanders en zoals anderen al terecht opgemerkt hebben, daar gaat de vraagstelling inderdaad niet om niet om en stel voor deze discussie dan verder ook te staken, eens zullen we het nooit worden (en dat geeft niet toch, een ieder mag zijn eigen mening hebben, althans, dat is mijn mening, ook daar zijn de meningen over verdeeld als je hierboven leest "Wat een reacties..sommige meedenkend en andere tja zal er maar niet teveel over zeggen". Kennelijk wordt het verkondigen van je eigen mening (niet gepresenteerd als feit) niet altijd gewaardeerd,) en TS heeft er inderdaad zoals hierboven al terecht wordt opgemerkt helemaal niets aan, hij heeft tenslotte al geboekt..
Ik persoonlijk vond de tip die ik hier las van een stoel naast en een recht voor het kind reserveren wel een hele goede tip waar anderen zeker wat mee kunnen.
Voor de rest, een fijne vakantie, en ik hoop oprecht voor jezelf maar ook voor je medepassagiers dat je kind lekker rustig slaapt in het vliegtuig. Goede vluchten en een plezierig verblijf in Florida!
24-04-13, 10:43
angelique100
Sluit mij 100% bij Damian aan.
Over goed lezen gesproken, waarom reageren er eigenlijk mensen die zelf geen kinderen hebben? De vraag was toch heel duidelijk,...tips van ouders..
Hoe dan ook zoals al eerder aangeven een discussie waar je niet uitkomt over 3 maanden zitten wij weer heerlijk in het vliegtuig met 4 kinderen!
Hoe egoistisch is het niet om je kinderen mee te nemen naar Florida/Orlando :p.
Aan alle jonge ouders: Geniet van je kids en je vakantie!
24-04-13, 10:50
b767-300er
Ik zou niet weten waarom een niet-ouder hier niet zou mogen reageren?
Wellicht heeft een persoon zonder kinderen ook wel hele goede tips?
Of is dat op dit gebied alleen voorbestemd aan mensen met kinderen?
Zou zonde zijn als de gouden tip van iemand zonder kinderen hier niet geplaatst mag worden?
Er zijn bijvoorbeeld ook zat mensen zonder kinderen die wel dagelijks met kinderen omgaan. Niet elke medewerkster van bijvoorbeeld een kinderdagverblijf heeft zelf ook kinderen, En moet een kinderarts ook zelf kinderen hebben eer hij zich met andere kinderen mag bezig houden?
Nogmaals een hele fijne vakantie! Hopelijk komen er nog een paar goede tips, daar hebben we allemaal wat aan!
24-04-13, 11:03
Ebelix
Hierbij nog een tip. Laat jonge kinderen drinken tijdens het opstijgen en dalen. Dit haalt de druk van de oortjes af. Ook is het zo dat niet alle kinderen last van oren krijgen tijdens het opstijgen en landen.
Niet iedereen is kapitaalkrachtig om een stoel voor hun kind onder de 2 jaar te reserveren maar het is absoluut wel aan te raden. Je krijgt zoveel meer ruimte waar je kind ook kan spelen en eventueel kan slapen. Wij doen het in ieder geval wel. Onze kleine dame is bijna 1 als we gaan vliegen in september. Onze oudste is dan 3,5 maar die is al een veteraan qua vliegen. Hij is al 3 keer in Florida geweest.
Ook in de business class/first class kom je kinderen tegen. Daar hebben de kinderen lekker veel ruimte om te spelen en een bijna vlak bed om te slapen.
24-04-13, 11:16
damian08
Ja klopt, doen wij ook met opstijgen en dalen. Ook heb ik neusspray gekocht en doe dan van te voren even sprayen.
Op zich toch wel goed voorbereid..al zeg ik het zelf haha.
24-04-13, 11:30
au3
Wij zijn ook al verschillende keren naar Amerika gevlogen met onze (inmiddels iets oudere) kinderen.
Onze kids hadden altijd beiden een eigen tas met wat (kleine) kadootjes (ze mochten er elk uur eentje uitpakken als beloning), leesboekjes, knuffels, zakje met snoepjes, stickertjes, schriftjes, kleurtjes...noem het op, wij hadden het bij ons. Meestal hadden ze ook een eigen scherm waarbij ze zelf een filmpje of programma konden kiezen.
Als je vroeg vliegt (en daardoor dus al vroeg op bent) heb je ook kans dat ze vlak na het opstijgen alweer in slaap vallen.
Alvast veel plezier!
24-04-13, 13:07
Lelli Kelly
Citaat:
Ja klopt, doen wij ook met opstijgen en dalen. Ook heb ik neusspray gekocht en doe dan van te voren even sprayen.
Mijn huisarts adviseerde om een paar dagen voor de vlucht al te starten met neusspray. En dan die speciale neusspray te koop bij de apotheek met 0,0...% er in (bij de apotheek weten ze wel wat ik bedoel :)). En hij zei zelf altijd Otalgan oordruppels bij zich te hebben als hij vliegt als kindjes oorpijn hebben in het vliegtuig. Schijnt goed te werken. Ik heb ook altijd een flesje mee en gelukkig nooit hoeven te gebruiken.
Voor onze dochter hadden we een kinderkoptelefoon aangeschaft. Handig voor de DVD speler of IPad.
Verder je niet gek laten maken hoor, gewoon lekker gaan! Ik vind het ook onzin dat je zou moeten wachten tot je kind een bepaalde leeftijd heeft. Je weet nu eenmaal dat als je er voor kiest te gaan vliegen er ook kinderen aanwezig zullen zijn in het vliegtuig. Als mensen hier niet tegen kunnen moeten ze zelf maar lekker in eigen auto naar Zuid Frankrijk gaan rijden. Dan hebben ze er geen last van.
Ik wens je een goede en rustige ;) vlucht en een fijne vakantie!
24-04-13, 13:21
Shopping_frieda
Van kleine kinderen kan ik het nog wel begrijpen dat het lang is en moeilijk maar ik heb ooit op de terugvlucht (nachtvlucht) voor 2 tieners gezetten (15-17 jaar).Toen die na een paar uur nog steeds aan het schoppen, ruzie maken ,roepen en lachen waren heb ik mij even omgedraait en gezegt dat er wel mensen waren die probeerde te slapen en gevraagd wanneer de herrie nu eindelijk ging stoppen. En toen werd het stil. Toen we geland waren waren er verschillende mensen die mij bedankte , de ouders die een aantal rijen verder zatten deden dat uiteraard niet. Maar het blijft natuurlijk moeilijk en iedereen ervaart het anders. Ik heb zelf 2 kinderen die ondertussen al volwassen zijn maar heb altijd geprobeerd ze bezig te houden tijdens de vlucht wat niet altijd makkelijk is.
24-04-13, 13:44
damian08
Citaat:
Mijn huisarts adviseerde om een paar dagen voor de vlucht al te starten met neusspray. En dan die speciale neusspray te koop bij de apotheek met 0,0...% er in (bij de apotheek weten ze wel wat ik bedoel :)). En hij zei zelf altijd Otalgan oordruppels bij zich te hebben als hij vliegt als kindjes oorpijn hebben in het vliegtuig. Schijnt goed te werken. Ik heb ook altijd een flesje mee en gelukkig nooit hoeven te gebruiken
Otalgan nog nooit van gehoord, maar ga ik ook zeker erbij halen en hopelijk niet hoeven te gebruiken.
En ik laat me niet gek maken hoor haha, komt helemaal goed. We zitten de dagen echt af te tellen, vliegreis komen we wel door! Dank je wel
24-04-13, 14:59
Esther2013
Ik heb er vannacht niet van geslapen, wat een discussie is dit...
Enig idee hoeveel last je van volwassenen in een een vliegtuig kunt hebben, die zich gedragen als een klein kind...??
Denk aan stoelen asociaal naar achteren, lampjes aan terwijl iedereen wil slapen, harde muziek uit koptelefoon en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Zoals ik al in het begin zei, er wordt om tips gevraagd, niet om gezanik dat je beter niet kunt vliegen als je kleine kinderen hebt. Misschien moeten er bij de Esta aanvraag wat vragen toegevoegd worden:
Heeft u kinderen?
ja
Kunnen ze 10 uur stil zitten?
nee
Toegang geweigerd! :)
Discussies op het forum, prima, maar wel even goed lezen wat er gevraagd wordt! Dank u!
24-04-13, 15:30
cindy74
Waarom word er heftig gereageerd ? Sommige mensen reizen niet met kleine kinderen en sommige wel . Menigen zullen altijd verschillen das toch geen probleem das menselijk .
24-04-13, 18:30
remon
ALs je je echt ergert aan bepaalde dingen in een vliegtuig , is het misschien een beter idee om met de sleurhut naar Frankrijk te gaan of zo .
;)
24-04-13, 21:22
Njit
25-04-13, 19:17
Tans4USA
Nog even en de meivakantie start! Vliegt u naar een warm oord met de kinderen? Of heeft u uw zomervakantie al geboekt en kijkt u daar erg naar uit? Als u gaat vliegen, maakt u zich nu al zorgen over hoe uw kroost rustig en blij te houden aan boord. Lees dan snel Skyscanner’s top tips over hoe een vliegreis te overleven met een huilende baby, een strontvervelende peuter en een lastig kind.
1. Laat hen het wonder van vliegen ervaren
Vliegen is fun; vliegen is geweldig! Vergeet niet dat uw kleintjes niet iedere dag naar hun werk reizen met low cost airlines, dus ze stappen waarschijnlijk erg opgewonden het vliegtuig in. Skyscanner’s CEO Gareth Williams adviseert: “Vergeet niet dat vliegen ooit een wonder was. Voor hen is dat nog steeds zo dus wijs ze op de kleine huizen, de wolken, de ondergaande zon…. En als u wanhopig bent, laat ze het aantal passagiers tellen op de vlucht (het werkt!).”
2. Speel piloot
Oksana Ermolaeva, freelance schrijfster voor Skyscanner in Rusland vertelt: “Mijn dochter was bang om te vliegen. Om dit te verhelpen speelde ik een rollenspel met haar. Laat uw kind piloot spelen of een steward(ess). Speel alles na wat normaalgesproken aan boord gebeurt. Dit helpt echt om angst voor het vliegen weg te nemen.” Wellicht werkt het niet als ze graag een drugssmokkelaar willen zijn. Mocht dat zich voordoen, dan moet u ze misschien even meenemen naar een psycholoog.
3. Houd rekening met anderen
Gabriela Wawszkowicz, testengineer voor Skyscanner en ook anderen opperen het voorbeeld over te nemen van ouders die van tevoren snoepjes uitdeelden aan medepassagiers. Als een soort ‘sorry’ op voorhand, voor het geval de kinderen zouden gaan huilen en mensen lastig vielen. Een briefje meenemen is ook een optie:
“Aan de persoon in de rij voor ons, U bent zich zeker bewust van onze aanwezigheid. U heeft uw best gedaan om ons te vermijden door heel snel naar uw stoel te lopen. We excuseren ons voor ons gedrag van onze snoes. Ze mag er dan lief uitzien wanneer ze een ijsje krijgt, maar zoals u heeft ondervonden wordt ze een beetje anders wanneer ze vliegt. Als ze gaat schoppen tegen uw stoel en u levenslang met rugpijn zit, klaag ons dan alstublieft niet aan.”
COO van Skyscanner, Mark Logan klinkt alsof hij spreekt vanuit een nare ervaring: “Neem altijd meer spuugzakjes mee dan u nodig denkt te hebben in de auto op weg naar het vliegveld. En verstop om dezelfde reden niet al hun kleren ver weg in koffers. Verzeker u er ook van dat u uw pasjes voor de ziektekostenverzekering bij u heeft. In mijn geval, met drie kinderen, is de kans groot dat u deze nodig hebt.”
5. Houd het eenvoudig
Elke ouder heeft waarschijnlijk spelletjes en afleidingsmanoeuvres die het goed doen. Sheena Nayar, Skyscanner inkoopadministrateur zegt: “Eenvoudige spelletjes als ‘ik zie, ik zie wat jij niet ziet’ zijn altijd een hit. We gaan ook vaak nummerborden raden als we op weg zijn naar het vliegveld. Gebruik dan de drie laatste letters om een zin mee te maken. Bijvoorbeeld JLS- John lijkt saai.”
6. Vergeet de meest essentiële dingen niet
Skyscanner’s Chief Strategy Officer Bonamy Grimes heeft een slimme oplossing voor dat wanhopige moment wanneer niets lijkt te werken: “Neem veel speelgoed mee, maar houd een favoriete knuffel achter en haal deze pas in het vliegtuig tevoorschijn. Bewaar ook een reserve voor de terugweg.” Er bestaat altijd een risico dat een geliefd vriendje op reis kwijtraakt, een hartverscheurend tafereel. Dus als u een pluchen beestje koopt, koop er dan altijd twee. Als het ergste van het ergste gebeurt, dan vervangt u Woef 1 voor Woef 2.
7. Houd uw baby boven uw hoofd!
Brian Hills, Skyscanner’s Senior Manager Business Intelligence en zijn vrouw kregen hun eerste kind vorig jaar en hebben sindsdien drie langeafstandsvluchten naar Canada gemaakt, het geboorteland van zijn vrouw. Hij adviseert: “De beste positie om uw baby rustig te houden is door haar boven uw hoofd te houden. Ook goed voor de armspieren, hoewel het cabinepersoneel het niet altijd op prijs stelt tijdens de take-off!”
8. Check het tarief van uw vliegticket
Zowel Brian als Oksana adviseren om ticketprijzen voor kinderen te checken omdat u er soms meer voor betaalt dan voor uw eigen ticket. Oksana: “Sommige vliegmaatschappijen dwingen u zelfs om tot 75% meer te betalen voor een ticket zonder stoel (u neemt dan uw kind op schoot). Dit overkwam mij met mijn anderhalf jaar oude zoon. Koop dan gewoon een normaal vliegticket voor uw kind. Dan hebt u in ieder geval extra ruimte en dat is heel wat waard.”
Als u met uw gezin vliegt of op vakantie gaat met uw kroost en familieleden (een villa delen met uw zuster en haar vijf kinderen?), wordt het een hele toer om samen te zitten als u laat incheckt. Check dus online in zodra dat kan. Tenzij u natuurlijk niet naast een van uw zuster’s vijf kinderen wilt zitten.
10. Wees een slaaf van het bioritme
Als het al mogelijk is, kies dan vluchten op gunstige tijden, bijv. wanneer uw kinderen misschien normaalgesproken in slaap vallen. Hoewel dit ook tegen u kan werken; ze kunnen zo opgewonden zijn dat ze helemaal niet slapen en dan moe en extra vervelend worden. Een geweldige start van de vakantie...
11. Las een tussenstop in
Dit lijkt wellicht alleen nog maar meer gedoe, maar dat hoeft niet. Oksana zegt dat een vlucht met tussenstop voor haar kinderen beter werkt dan een hele lange vlucht. “De kinderen krijgen even de mogelijkheid om te bewegen, te rennen en te springen op vliegvelden.” Deze tactiek liever niet proberen als uw kinderen geen fan zijn van take-off en landing of geneigd zijn vermist te raken op vliegvelden.
12. Ga even naar de WC
Project Manager Kevin Hall wil graag benadrukken dat je monstertjes naar de WC moeten gaan voor de take-off. Zoals dat met andere adviezen voor kinderen ook geldt, is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. ‘Ik hoef niet’ kan zo maar omslaan in ‘Ik moet nu heel nodig’. Sheena waarschuwt om hen niet teveel vloeibaars te geven, anders zitten ze de hele dag op het toilet (als ze geen luier meer om hebben). Dit is ook een aardig advies voor volwassenen overigens.
13. Vertel over de Vliegtuigpolitie
Skyscanner’s PR Manager en moeder van twee Mary Porter heeft enorm veel tips als het om vliegen met kinderen gaat. Onze favoriet: “Waarschuw jonge kinderen voor de Vliegtuigpolitie, een specials politie die altijd op zoek is naar kinderen met vervelend gedrag. Ik bedoel niet dat je ze echt verschrikkelijk bang maakt, breng het met humor. Het weerhield mijn peuter er wel van om over stoelen te klimmen, te spelen met het opklapbare tafeltje en tegen de stoel van de buurman aan te schoppen.”
Gareth W (Skyscanner CEO) heeft nog een paar goede eet- en drinktips. “Geef peuters een flesje melk gedurende take-off en landing. Ze moeten de gordel om en dit leidt af en het neutraliseert de druk op hun oren.”
15. Gooi het in de gadgets
Kevin adviseert een iPad (of iets vergelijkbaars) mee te nemen om ze te entertainen met spelletjes als Angry Birds. Oksana vindt dat een iPad echt helpt bij langeafstandsvluchten. “Wees niet bang dat uw kind verslaafd raakt aan dit type gadget. Het is maar een vlucht en voor de rest ontdekken ze allerlei andere dingen.” Zoals de meeste ouders weten, gaan idealen over boord zodra een blij kindergezichtje in het spel is.
16. Geef ze te eten
Als een boze, miauwende kat die ’s ochtends z’n Whiskas is misgelopen, laat een kind ook overduidelijk weten dat het honger heeft. Dus geef ze wat snackjes totdat de maaltijd aan boord wordt geserveerd. We willen er eigenlijk niet over discussiëren, maar natuurlijk zijn zakjes Haribo niet goed voor hen. Een bakje druifjes kan ook al wonderen doen.
17. Zorg dat ze zich prettig voelen
Een kind in niet-praktische kleding, is een ongelukkig kind. Zorg ervoor dat ze zich lekker voelen. Neem een extra laag kleding mee die ze kunnen gebruiken als kussen mochten ze in slaap vallen.
18. Houd ze bezig
Een kind dat zich verveelt, kan aardig op uw zenuwen werken. Spullen om verveelmomenten te voorkomen:
Een schrift, pennen en stiften; geef jongere kinderen de opdracht om portretten van medepassagiers te tekenen (werkt altijd goed)
Een (e)book
iPod/ oordopjes
Sudoku (voor kinderen)
19. Gebruik medicijnen
Zorg altijd dat u enkele basismedicijnen zoals kinderparacetamol bij u heeft voor het geval een kind zich niet lekker voelt voordat u gaat vliegen. Oordruppels doen het ook geweldig tegen hoogteverschillen.
20. En tot slot...zorg goed voor uzelf
Terwijl u alles op alles zet om het uw kroost naar de zin te maken, moet u uzelf niet vergeten. Als u zich goed voelt en fit bent, dan gaat alles sowieso een stuk makkelijker. Dus, neem uw paspoort mee, geef u zelf voldoende tijd om op het vliegveld te komen en lees ons artikel over de meest gemaakte fouten voordat een vakantie start.
Nog andere goede tips voor een vliegreis met kinderen? Deel ze met andere gestreste ouders!
Kijk, daar hebben we wat aan Anita!
Die van de vliegtuigpolitie vind ik een hele sterke....:D
25-04-13, 20:32
damian08
Dat zijn hele bruikbare tips! Dank je wel om dit te plaatsen Anita..
29-04-13, 12:28
julieke
'Leuke' discussie...
Onze zoon was 3 bij zijn eerste vlucht naar Florida. Hij vond het geweldig! Ook hij, is een ' echte ' jongen, druk en vol leven. Echter in het vliegtuig, geen problemen! Zowel dit als vorig jaar heeft hij zich goed kunnen bezig houden. Nintendo, tv tje, dvd spelertje, enz...
Het enige wat hij heeft is dat hij blijft eten int vliegtuig :-)
Ik vind dat je je vaker ergerd aan volwassenen. Die zomaar hun handbagage nemen uit de overhead bin dat het bijna op je kop valt. Terwijl je probeert te slapen ze door het gangpad lopen en alle zetels aan moeten raken,... Kan zo ook nog even doorgaan hoor. Als er ergens een baby zit te huilen zet je toch gewoon je muziek/tv wat harder... Wat moet je dan als iemand langs je keihard zit te snurken??
mensen zijn onverdraagzamer. Laat een kind een kind zijn. De meesten gedragen zich wel goed.
29-04-13, 14:40
Michael66
Hoi Julieke,
Helemaal waar.
Heb je ook nog tips voor ouders van kids? Hoe ze hun kids bezig kunnen houden? Hoe ze hun (kleine) kinderen kunnen helpen om de ongemakken van een (lange!) vlucht te verdragen?
(daar gaat dit onderwerp ten slotte over)
02-05-13, 09:31
katrien.vt
Hallo
Wij zijn pas terug uit Florida met onze drie zoons (4-7-10). De vluchten zijn prima verlopen. We nemen geen iPads of andere electronische spelletjes mee om te vermijden dat er op reis om gezeurd zou worden. Wel hebben ze alledrie hun eigen rugzakje met boekjes, kleurpotloden, kaartspelletjes, een magnetisch schrijfbord, hun knuffel en een paar speelgoedautootjes. Ze kregen ook alledrie een rolletje Mentossnoepjes waar ze de hele vlucht mee moesten toekomen.
Ook proberen we steeds de vluchturen goed te kiezen. Bij de heenreis vlogen we overdag en konden ze bij aankomst recht naar bed. De volgende morgen waren ze fris en monter. Geen last van jetlag. Bij de terugreis vertrokken we 's avonds. De jongste sliep nog voor het opstijgen en heb ik een uurtje voor het landen wakker gemaakt voor het ontbijt. Ook de andere twee hebben een paar uurtjes geslapen. Wij zelf iets minder met al die benen en hoofden op onze schoot...
We nemen altijd een eigen stoel voor de kinderen. Toen ze klein waren, namen we de maxicosi mee op het vliegtuig. De buggy nemen we ook altijd mee (nu waarschijnlijk voor de laatste keer).
We bestellen ook altijd kindermenu's. Meesten zijn die "lekker" en bovendien worden ze uitgedeeld voor de andere menu's. Minder wachten dus... En wij kunnen zelf later rustiger eten.
Toen onze jongens klein waren, namen we een thermoskan mee die we direct lieten vullen met heet water. We hadden ook een flesje koud water mee. Zo konden we op elk moment (poeder)melk maken met de perfecte temperatuur zonder te moeten wachten op stewards die de flessen steeds te warm maken. Niks zo vervelend om met een hongerig kind te wachten tot de melk genoeg is afgekoeld.
Wij proberen heel relaxed te zijn (door ons in te prenten dat het maar een paar uurtjes doorbijten is voor twee weken zalige vakantie). Als je zelf gestresseerd bent, wordt je kind dat zeker ook.
Door met kinderen te reizen, krijgen ze een open kijk op de wereld en worden ze verdraagzamer dan al die verzuurde volwassenen die vergeten zijn dat ze vroeger ook kind zijn geweest!!!