-
Re: Internet in villa
Je kunt ook vaak bij Denny's gratis internetten.
Maar goed, wij hebben vorige keer een lokale provider opgezocht (in Nederland al). Vlgs mij heet het toastnet. Je kunt dan lokaal inbellen. Dat lijkt mij de beste optie. Wel een snoer meenemen om te verbinden met de telefoonverbinding van je villa.
Het ging bij ons prima!
Groetjes,
Joontje
-
Ik heb ee kabeltje gekocht bij de Wal*Mart en via inbel verbinding gemaakt vanuit onze villa die geen internet bood.
Ik had thuis al de benodigde zaken op mijn lapto gezet, da's we
-
Het zal vast wel werken, met free local calls, maar is wel errrrrrrg traaaaaaggggg.
Wij hebben het ook een paar keer noodgedwongen zo gedaan, maar selecteren nu bewust een villa met minimaal highspeed internet, bij voorkeur wireless.
Lekker surfen bij de pool, met een cocktail binnen handbereik, that's life as it is ment to be.
-
Ik zit zo 's te denken, Floridavrienden. Tegenwoordig is internet (wifi of DSL) zo normaal dat velen het ook op vakantie zouden willen gebruiken. Ikzelf ben daarop geen uitzondering. Lijkt het jullie daarom een goed idee om op dit forum een lijst met villa's en hotels met gratis of betaald internet te gaan bijhouden, gebaseerd op eigen ervaringen? En dan bedoel ik internet in de villa en in de hotelkamer want dat is natuurlijk de meest comfortabele oplossing. Helaas kan ik zo'n lijst niet zelf starten want ik heb nog nooit een dergelijke villa of hotelkamer gehuurd. Als we zelf zo'n lijst bijhouden hoeven we geen uren te spenderen om alle verhuursites te doorzoeken. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
-
Kijk om te beginnen eens op de site van Expedia. daar wordt bijna altijd verteld of een hotel internet beschikbaar heeft. Ook de site van de hotels zelf zijn een bron van wijsheid op dit gebied.
Het lijk me verspilde webruimte hier om een lijst van hotels te maken hier terwijl de informatie gewoon beschikbaar is.
Villa's weet ik niet dus dat is misschien wel zinvol.
-
-
In principe zou je dat kunnen vinden op VRBO, Villas2000, Orlandovillas, allen .com en nog veel meer van die websites.
Op die manier zoeken wij altijd "onze" villa's, want ook voor ons is dat een must.
Dus zijn we net weer terug uit een villa met werkelijk supersnel draadloos internet :-)
-
Re: Internet
Wij hebben via Home away.com een villa geboekt, de meeste vermelden wat er te vinden is in hun huis , zie voorbeeld
http://www.homeaway.com/vacation-rental/p192034
-
Re: Internet
Als je eenmaal van supersnel wireless internet hebt geproeft terwijl je aan je biertje naast het zwembad zit in de avonduren met een graadje of 25.. dan wil je echt niet anders meer :wink:
Mijn eega zat pakweg 10 uur na aankomst in de vroege morgen met de laptop op schoot aan het zwembad te internetten, skypen, mailen en secondlifen..
De villa was voorzien van Brighthouse Road Runner pakket met 7 mbps download, 54mb wireless access. Daarnaast 52inch HDtv met tig kanalen.. en pay per view voor bijvoorbeeld WWE (worstelen)
Lekker hoor !
-
Wifi access in Florida
Hoi,
Ik heb een beetje onderzoek gedaan voor wifi access in florida.
Gezien ik daar niet opgezadeld wil worden met hoge roaming kosten voor mijn 3G verbinding ben ik op zoek gegaan naar de mogelijkheden.
Sommige hotels bieden het aan voor een redelijke prijs of gratis maar dat is niet altijd het geval.
De meest betaalbare opties in mijn ogen zijn:
Fon (kan access passes kopen voor redelijke prijzen, maar niet veel hotspots in Florida).
En Boingo http://www.boingo.com , via boingo krijg je toegang tot heel veel hotsport over de hele wereld en dus ook in Florida.
Bv. bij alle McDonald’s en die zitten natuurlijk op elke straathoek.
Boingo kost 7 dollar per maand en de eerste maand is zelfs gratis, je zou dus na je vakantie dus zelfs op kunnen zeggen en dan heb je gratis toegang.
Anyway, ik wou het nog effe melden.
Greetz!
-
Re: Wifi access in florida via Boingo
He dat is een goeie tip,heb zelf een iphone met t-mobile abbonement en probeer er achter te komen hoe ik zo goedkoop mogelijk op internet kan met mijn telefoon ik dacht dat het ook mogeljk was bij starbuck?
Maar heb je hier een inlog voor nodig want dat is volgens mij wel bij de hotspots bij mc donald?
-
ik dacht dat internet gratis was bij de mac vlakbij wdw. Klopt dit?
-
Ik heb ook een iPhone (3GS, superfijn!) met een T-Mobile abonnement. Ik ga een reisverslag bijhouden met mijn iPhone en heb dus wel internet nodig. In de meeste hotels hebben ze wifi, maar zeker weet je het nooit.
Verder ben ik natuurlijk ook erg bang voor enorm hoge roaming kosten. Ik heb gisteren ook even een onderzoekje gedaan en kwam er achter dat T-Mobile ook in de USA een bekende provider is. Ze verkopen er Prepaid telefoons, maar ook losse Prepaid simkaarten. Je kan hier aanvullend een data pakketje bij krijgen voor internet, kosten $ 1,- per dag.
Ik heb gisteren een mailtje naar de Klantenservice van T-Mobile NL gestuurd om te vragen of ik een dergelijke simkaart in mijn T-Mobile simlockte iPhone kan gebruiken. Als ik hier meer over weet, laat ik het hier zeker even weten.
Verder kun je als T-Mobile abonnee in ieder geval gratis gebruik maken van de hotspots in de USA. Voor de rest even sneupen via de app FREE Wi-fi naar andere locaties.
Zal ook eens kijken bij Boingo!
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
LEOnie211
ik dacht dat internet gratis was bij de mac vlakbij wdw. Klopt dit?
Welke bedoel je precies, d'r zitten nogal wat Macs in de buurt van wdw...Zelf ging ik bij de MAC aan de 192 naast het Holiday Inn hotel. Daar pik je het signaal van het hotel op......en dat is wel gratis. Aanvankelijk leek dit signaal sterk, later bleek toch dat het soms erg zwak was. Achter het hotel op de parkeerplaats, was het iets beter. Maar wel armoeiig om zo te internetten.......
-
ik weet de straat niet maar volgens de gegevens zit er een mac vlakbij de all star hotels.Het gaat mij niet perse om het gratis internetten, want wat ze in het hotel vragen is goedkoper dan internet via een nederlandse dongel.
-
Heb ook intresse in dat datapaketje van $1 per dag laat dus even weten als je iets hoort van t-mobile. Vind het sowieso raar dat t-mobile in nederland geen vakantie paketten verkoopt voor internet in het buitenland.Kom er ook niet echt achter hoe ik nu precies weet wanneer ik moet betalen voor internet en wanneer het gratis is.Ik dacht dat het via wifi altijd gratis was,maar dit schijnt dus niet zo te zijn.Heb de dataroaming in ieder geval al uit gezet
-
Re: Wifi access in Florida via Boingo
Wifi is in principe wel gratis, maar sommige locaties / providers e.d. vragen een bedrag voor het openstellen van hun internet verbinding. Ik heb zelf thuis ook wifi en dat is natuurlijk gratis (nou ja, de kosten van mijn internet abonnement). Je komt er trouwens meteen wel achter of de aangeboden wifi verbinding gratis is of niet. In het geval dat het niet gratis is, krijg je nl. een login scherm waar je de gegevens die je koopt in moet zetten om toegang te krijgen.
-
Voor de mensen met een iPhone 3G.
In de Starbucksen in Duitsland (weet niet ook in USA) kan ik inloggen met een T-Mobile Hotspot. Bij het iPhone abonnement zijn T-Mobile Hotspots inbegrepen. Kijk even op de website van T-Mobile hoe je daar gebruik van kunt maken.
-
Citaat:
Teleton
Aanvankelijk leek dit signaal sterk, later bleek toch dat het soms erg zwak was. Achter het hotel op de parkeerplaats, was het iets beter. Maar wel armoeiig om zo te internetten.......
:mrgreen:, krent ;-) !
-
Citaat:
USAnneke
Ik heb gisteren ook even een onderzoekje gedaan en kwam er achter dat T-Mobile ook in de USA een bekende provider is. Ze verkopen er Prepaid telefoons, maar ook losse Prepaid simkaarten.
Ik heb gisteren een mailtje naar de Klantenservice van T-Mobile NL gestuurd om te vragen of ik een dergelijke simkaart in mijn T-Mobile simlockte iPhone kan gebruiken. Als ik hier meer over weet, laat ik het hier zeker even weten.
Inmiddels gebeld door T-Mobile. Het is helaas niet mogelijk om een Amerikaanse T-Mobile simkaart in mijn iPhone te gebruiken, jammer! Ook meteen even extra navraag gedaan over het data roaming verhaal. Als je de optie data roaming op de iPhone uit zet, loop je geen risico. Je kan dan nog wel connectie maken met wifi netwerken.
Ook nog even gevraagd naar de T-Mobile Hotspots, deze zijn gratis in NL maar niet in de USA.
-
Citaat:
mattrob
:mrgreen:, krent ;-) !
Touche Ton :mrgreen: ! Ik had er misschien nog bij moeten vermelden, dat ik dat er zelf ook voor over zou hebben :lol:
-
Dat van die hotpots was ik ook al achtergekomen was te leuk om waar te zijn.:-(
Zet mijn dataroaming uit en voor de zekerheid ook maar mijn 3g ga eens in de itune schop kijken voor een goeie free wifi finder app.Hopenlijk zijn er genoeg free wifi spots daar in de buurt.
-
Re: Wifi access in Florida
De amerikaanse sim kaart kan niet in de iphone ivm de sim lock.(ga ik vanuit)
mijn iphone is simlock vrij. dus dan zou het voor mij moeten kunnen werken.
mischien wel de moeite waard om te proberen.
-
Wij zijn in mei in Orlando geweest en we hebben beide een Iphone 3G. We konden bij Starbucks helaas niet internetten.
Bij navraag bleek dat dit komt omdat in Amerika de Iphone verbonden is aan een andere provider (kan even niet op de naam komen).
In ons appartement hadden we helaas geen wifi maar omdat de Starbucks voor de deur zat dachten we daar dagelijks even te kunnen internetten. Helaas dus :cry:
In de Florida Mall zijn we regelmatig bij de apple store geweest maar ook konden we op verschillende andere plekken (voornamelijk bars en eettentjes) signalen oppikken.
Jackie
-
waar kan ik zien waar ik gratis kan internetten via wifi?
-
Bij de ingang van de diverse eetgelegenheden enzo, en via google.
-
Het komt er toch opneer dat zogauw je een wachtwoord moet intypen het een betaalde wifi is en als ze geen wachtwoord vragen is het een gratis wifi .
Toch?
Want ga je via google zoeken betaal je ook weer voor de verbinding.
-
Citaat:
mickmak
Bij navraag bleek dat dit komt omdat in Amerika de Iphone verbonden is aan een andere provider (kan even niet op de naam komen).
AT&T :lol:
-
Citaat:
Jen876
Het komt er toch opneer dat zogauw je een wachtwoord moet intypen het een betaalde wifi is en als ze geen wachtwoord vragen is het een gratis wifi .
Toch?
Want ga je via google zoeken betaal je ook weer voor de verbinding.
ALs je hier nou leuk via google zoekt dan weet je waar je gratis internetverbinding hebt, dat bedoelde ik met google.
-
Citaat:
LEOnie211
Ik heb tijdens ons verblijf in Florida het programmaatje "wifi radar" gebruikt op mijn smartphone (Windows Mobile, maar volgens mij ook beschikbaar voor Iphone en Nokia). Programmaatje zoekt wifi punten zelf op en kijkt of internetverbinding mogelijk is.
Kijk maar eens op http://www.makayama.com/pocketwifiradar.html. Ik hoop dat het geen reclame is, anders even googlen.
Daarnaast gebruik gemaakt van het programmaatje "Nodata" wat voorkomt dat je per ongeluk internetverbinding maakt zonder wifi (= erg duur).
-
Citaat:
Via Google met de steekwoorden
:wifi hotspots floridavind je een aantal websites die een overzicht geven van m.n. hotels, winkels en restaurants die gratis wifi aanbieden.
-
ok bedankt. Ik heb even gekeken en kan bijna nergens gratis internet gebruiken, of zou ik een auto moeten huren of de bus moeten pakken.
-
Zit op het moment in Amerika, en kan met mijn ipone bij elke starbuck mijn mail ophalen en in de hotels is het meestal zo dat je op je kamer moet betalen maar in de lobby het gratis is via wifi.
-
Je zou ook kunnen denken aan boingo voor op de smarthone, ipod een goedkope manier om gebruik te kunnen maken van wifi points. http://www.boingo.com/
-
Ik wil Boingo gaan proberen tijdens mijn vakantie (nog minder dan 3 weken!), ze hebben echt enorm veel hotspots en de kosten zijn erg laag (€ 5,95 per maand). Je kan op ieder moment opzeggen, dit moet wel telefonisch, maar via Skype vallen die kosten ook enorm mee!
-
Citaat:
Jen876
Zit op het moment in Amerika, en kan met mijn ipone bij elke starbuck mijn mail ophalen en in de hotels is het meestal zo dat je op je kamer moet betalen maar in de lobby het gratis is via wifi.
Heb je ook de 3G met een Hollands t-mobile abonnement?
Bij ons lukte het niet en bij de apple store vertelde ze ons dat het niet mogelijk was.
-
Villa met wifi
Hoi allemaal,
Ik ben bezig om ons tripje voor volgend jaar te regelen en ben op zoek naar een villapark waar de kans op een villa met wi-fi groot of verzekerd is. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn mij jullie ervaring door te geven? :grin:
Groetjes,
SjonnieM
-
Als je 3G gaat gebruiken, kan dit volgens mij behoorlijk in de papieren lopen. Je bent dan namelijk aan het roamen via een buitenlandse provider. Je betaalt dan per MB die je aan internetverkeer verbruikt. De prijs per MB Ligt rond de € 15,- a € 20,-. Je kan je voorstellen dat eventjes internetten dan een kapitale bezigheid wordt. Dus zet altijd je 3G en je dataroaming uit, scheelt weer in de kosten.
-
Re: Villa met wi-fi
Villa's met wifi zul je op alle parken vinden, dat kan ik je verzekeren.
Maar voor 100% zekerheid kun je dat het beste vragen aan de eigenaar, of tussenpersoon die je de villa verhuurd.
Als je die nog niet kent, en je moet de villa nog uitzoeken, kijk dan eens op VRBO, villas2000 of orlandovillas, allen .com. daar staan de villa's per park of omgeving ingedeeld en kun je in de beschrijvingen vinden of er internet is, en hoe snel.
Dat vinden wij altijd de makkelijkste weg, met alle informatie over elke indivindulele villa.
-
Re: Villa met wi-fi
Wij hadden een villa met Wifi, echt ideaal (StorytimeOrlandoRental op Windsor Hills), volgend jaar gaan we naar Bella Vida, als het goed is weer met Wifi.