Gaat iemand van het Forum op een van de Europese Disney cruises? Wij hebben de smaak intussen ook te pakken en gaan 5 mei de 10 daagse mediteraanse vanuit Barcelona doen.
Afdrukvoorbeeld
Gaat iemand van het Forum op een van de Europese Disney cruises? Wij hebben de smaak intussen ook te pakken en gaan 5 mei de 10 daagse mediteraanse vanuit Barcelona doen.
Wij dus ook :) Ik heb zo'n beetje alles wat / hoe we het willen doen met excursie's e.d. helemaal rond.
Ik weet al van een paar andere gezinnen dat ze er ook zullen zijn, meer nederlanders als normaal op de Disney cruise.. Dat wordt engels praten ;)
Wat is jullie gezin samenstelling?
Groet,
Jeroen
wie kan ons zeggen of dit een goeie deal is ? voor 12 mei 2011 ( nog heeeeel ver weg ) hebben we een prijs opgave gekregen voor 2 volwassenen en 1 kind van 7 voor de cruise van 3 nachten. de prijs is $ 1808,- inclusief transfer en tax. plus $ 125,- shipboard credit. als we de prijs ok vinden moeten we voor 10 maart reageren, vind ik erg snel, dus HELP ! misschien bij andere TA nog iets aanvragen ? deze hebben we bij Dreams Unlimited opgevraagd ( dankzij Yvette, zij gaf me deze tip, waarvoor dank : - )
Je kan gerust deze prijsopgave laten verlopen en volgende week opnieuw dezelfde prijsopgave aanvragen er zal wrs niet heel veel veranderen.
Het kan hoor dat de prijs iets omhoog gaat maar de kans is nu op dit moment niet heel groot.
Weet wel dat je altijd nog kunt annuleren zonder dat je kosten kwijt bent, tot 90 dagen voor vertrek kun je kosteloos annuleren.
Je kunt als je wilt bij verschillende reisburo's in Amerika een prijsopgave vragen.
De prijs voor de cruise zal niet veranderen, de prijs ligt vast dus dat kan niet veranderen.
Waar wel verschil in kan zitten is de hoeveelheid onboard credits.
Mijn ervaring is dat tot nu toe Dreams Unlimited Travel altijd de hoogste OBC heeft geboden en dus het uiteindelijk het goedkoopste uit kwam.
Let wel op dat als je een prijsopgave krijgt die hetzelfde is, dus inclusief de transfers en zonder reisverzekering dus dat je wel iets gelijkwaardigs zit te vergelijken.
we hebben ook een 2e offerte binnen, $ 210,- goedkoper, maar.... er zit geen transfer bij. dus volgens mij hanteren ze gewoon allemaal dezelfde prijs. wil je transfer erbij boeken , ben je $ 70,- pp extra kwijt. jeetje, ik weet eigenlijk niet waar ik u moet boeken. 2e offerte is van Smallworld vacations. iemand hier bekend mee ?
De prijs is idd overal hetzelfde, de prijs van de cruise mag niet goedkoper aangeboden worden.
Maar waar het verschil in kan zitten is dat er meer of minder onboard credits worden aangeboden.
Als die bij beide ook hetzelfde zijn dan is het gewoon kiezen waar je je goed bij voelt.
Ikzelf heb alleen ervaring met DU en niet met SM.
Op de Meyer Werft in Papenburg(D) wordt op dit moment gewerkt aan ,het grootste cruiseschip ooit gebouwd door deze werf, de 'Disney Dream' (330m) Op de werf is een tentoonstelling ingericht over dit nieuwe schip en de samenwerking met Disney. Oplevering zal ergens in 2011 plaatsvinden.
Zo'n 300.000 mensen bezoeken elk jaar de werf voor een rondleiding.
Donderdag a.s. zal een andere oceaanreus de werf verlaten, en over de Eems naar open water worden gesleept, De Celebrity Eclipse(315m). Zusterschip van de Solstice, die in 2008 werd opgeleverd. Duizenden toeschouwers staan langs de Eems om dit aparte schouwspel te bekijken.
Yes ! vandaag de 3 daagse disneycruise geboekt ! nog 428 dagen en dan gaan we ! zucht...we hebben geboekt bij Dreamsunlimited. zag er gewoon heel professioneel uit. Ik zag dat we in Nassau en Castaway Cay heel veel dingen nog kunnen boeken ( excursies en zo ) heeft iemand hier ervaring mee ? zwemmen met dolfijnen staat toch wel op mijn verlanglijstje !
Via deze site ook leuke aanbiedingen van cruises met Disney.
http://www.vacationstogo.com/emailti...sa=545&xIntl=y
Groetjes
Vorig jaar hebben wij de 4-daagse Disney cruise gedaan. Mijn dochter (toen 4) en ik hebben de dolphin encounter gedaan op Blue Lagoon Island. Geboekt via DCL. Ze hebben inderdaad ook een "zwemmen met dolfijnen-programma", maar daar was mijn dochter te jong voor.
Check dolphinencounters.com.
Wij vonden het een super ervaring!
Op Castaway Cay zijn er inderdaad ook verschillende excursies te boeken, wij hebben de hele dag genixt op het strand en genoten van de BBQ.
Trouwens, als je je boekingsnummer hebt, kun je inloggen op de DCL-site en alle excursies bekijken en boeken.
Wij hebben vorig jaar ook de cruise gedaan, met kids en 2 oma's en het was echt supertop!
Ook hebben we gezwommen met de dolfijnen, ik en mijn dochter van toen 9 en mijn zoon van toen 7 jaar oud.
Geweldig!!!!
Werd goed uitgelegd, de groep was niet te groot en het was lang genoeg zeg maar. Echt een superleuke ervaring.
Wat wij niet wisten, en wat achteraf een beetje jammer was, was dat we de laatste groep waren van die dag en na het zwemmen moesten we meteen de laatste boot weer terug nemen. Ga je vroeger, dan kan je de rest vd dag nog op het eilandje doorbrengen en de andere dieren ook bekijken. Maargoed.........het was toch top!
Oja, mijn zoon van toen 7 jr vond het wel een beetje eng. Niet zozeer dat hij eruit wilde, maar hij vond het toch wel spannend ;)
**
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4CTZJKEH-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MB8Y7YPZ-D.jpg
heeft iemand al eens geprobeerd de gratis dvd van de cruise line aan te vragen? met de dvd van walt disney world is dat gelukt, maar bij deze kan je belgie niet selecteren, enkel amerika of canada precies
ja, ik heb hem binnen ! via disney in Groot brittanië ! is een super dvd ! succes !
http://disneyworld.disney.go.com/wdwi/en_GB/index
oeps, sorry, ik zie dat je een dvd van de cruise wil....nee, die heb ik ook niet voor je : - (
hoe zit het eigenlijk met het eten aan boord, naar wat ik hoor is het inbegrepen, ontbijt, middagmaal en avondmaal, maar hoe zit dat dan wanneer je ergens aan de stad aanmeert en je dus de hele dag weg bent, heb je het middageten betaald voor niets en moet je nog eens betalen ergens in de stad om te eten, betaal je dus dubbel voor het eten, of hoe zit dat? want je kan moeilijk even heen en terug naar de boot om te eten, als je iets van de stad wil zien waar je op dat moment bent.
Ja, als je er voor kiest om van boord te gaan en aan wal te eten, dan betaal je inderdaad zelf. "Dubbel"inderdaad als je redeneert zoals jij hierboven doet. Zelf zie ik het iets anders. DCL zegt niet dat zij voor alle cruisedagen in al het voedsel zal voorzien of dat een klant hiervoor betaalt. Wel stelt DCL dat bijna al het voedsel en een ruim aanbod van drinken aan boord en op het privé-eiland Castaway Cay bij de prijs inbegrepen zijn. Daar betaal je voor en dat leveren ze. Ga je aan wal en wil je daar eten en/of drinken, dan valt dat niet binnen het geboekte pakket en betaal je er dus zelf voor. Uitzondering hierop zijn bepaalde excursies die DCL boekt waarbij bepaald eten en/of drinken in de excursie opgenomen zijn (dit staat in dergelijke gevallen in de omschrijving aangegeven).
Sommigen nemen eten van boord mee aan wal, persoonlijk is dat niet mijn ding. De buitentemperatuur is vaak dusdanig dat ik het niet echt heerlijk fris genieten meer vind na een aantal uren en voor mij is een van de bijhorende charmes het gebruik maken van de lokale keuken. Voor diegenen die daar niet van houden is er nog geen spreekwoordelijke man over boord, aanlegplaatsen zijn dusdanig toeristisch dat je overal wel een herkenbare fastfood maaltijd kunt vinden. Voor diegenen die lunchpakketjes van boord mee willen nemen; denk erom dat je vaak niet alles zo maar mee mag nemen, beide kanten op! De navigator van die dag geeft aan wat wel en niet mag.
Je betaalt een totaalprijs voor de cruise en dat is incl al het eten aan boord (met uitzondering van het adult only restaurant Palo).
Aan boord idd dus als je van boord gaat en je moet eten dan moet je er zelf voor betalen (tenzij je een excursie doet waar je ook apart voor moet betalen excursies zijn niet in de prijs inbegrepen. Een excursie kan bv een lunch bevatten).
Dubbel betalen, ja zo kun je het zien....... Mijn inziens een heel erg Hollandse manier van kijken naar het product maar je hebt wel gelijk het is allemaal al betaald.
Maar het is een keuze die je maakt, je kunt ook cruisen en dan voor een lunch of dinner terug gaan naar de boot en er weer vanaf gaan na het eten of eigenlijk dus tussen het eten door....
Het kan ligt eraan wat je wilt gaan bekijken en waar je aanmeert.
Shockblade:
Eten van boord meenemen is verboden.
Je mag geen etenswaren van boord meenemen omdat de landen waar je aanmeert of de plaatsen waar je aanmeert het niet toestaan etenswaren in te voeren.
Ja het gebeurd (regelmatig) maar het is officieel dus verboden en het staat ook aangegeven vlak voordat je van boord gaat door middel van een bord in de gang.
Het risico lopen voor het krijgen van een boete die niet misselijk is als je toch eten van boord meeneemt is het mijn inziens niet waard om de kosten van een lunch te besparen......
Yvet, zoals gezegd is het ook niet mijn 'ding', maar de mogelijkheden verschillen per port. In de ene port is alles verboden, in de andere zijn er meer mogelijkheden. Vooral de wijze van verpakken zijn vaak een belangrijk punt. Basically gelden hiervoor precies dezelfde regels als wanneer je desbetreffend land binnen zou komen via de airport en ook daarvoor geldt dat elk land haar eigen regels hanteert.
Zoals altijd zijn ook hierin ruimere uitzonderingen mogelijk in bepaalde medische gevallen, al heeft dat de grote aanbeveling om dat voor vertrek uit te zoeken en waar nodig de benodigde maatregelen te treffen en niet doodleuk de 'we zien het wel' benadering te gebruiken.
Hoi,
Ik een vraagje wij willen zelf in november met de disney cruise
Nou wil ik graag weten op welke vliegveld is makkelijk om aan te vliegen orlando of miami?
En hoe hebben jullie die geboekt in cominatie met overnachting nog in hotel?
Gr Chantal
Hoi Chantal,
Ik heb 2 keer een Disney cruise gemaakt en is me erg goed bevallen. Het beste is als je op Orlando vliegt. Dan is het ongeveer een uurtje naar Port Canaveral, waar de Disney cruise vertrekt. Kom je op Miami aan moet je nog een heel eind rijden, Orlando is er een stuk dichter bij. Toen wij de cruise hebben gedaan hebben we een nacht in een hotel genomen in Kissemee. Gewoon een goedkoop hotel voor $28 van Howard johnson. Niks bijzonders maar we hebben heerlijk geslapen en het is schoon. Is natuurlijk wat je wilt. Maar is het alleen voor een nacht te slapen is het uitstekend! De dag erna zijn we rond een uur of 10 naar Port Canaveral gereden, dan ben je ruim optijd in de terminal van Disney cruise.
Veel plezier alvast!
Gr Carmen
Hoi Carmen,
Bedankt je voor je reactie.
Ja wij hadden al gekeken via world ticket voor vlucht dan kan je met of zonder hotel boeken.
Hebben jullie vooraf de hotel geboekt of toen jullie daar aankwamen?
En hoe zijn jullie bij hotel gekomen geen autohuur neem ik aan??
En heb nog 1 vraagje hoe zit het met de fooi aan boord van de disney cruise??
Alvast bedankt
Gr Chantal
Hoi Chantal,
Graag gedaan.
Wij hebben vooraf een hotel geboekt via www.priceline.com. Is meestal goedkoper dan dat je op de plaats een hotel boekt. En je kan meteen naar het hotel hoeft niet te gaan zoeken enz. Stuk fijner omdat je meestal ( ik tenminste ) erg moe bent naar de reis.
Wij hadden vanaf het vliegveld een auto gehuurd bij Alamo. Ik weet niet hoelang jullie gaan? Wij gingen een maand naar Flordia, waaronder 5 dagen een Disney Cruise dus hebben voor deze hele periode een auto gehuurd en hem tijdens de cruise bij de Terminal gepakeerd, is 15 dollar per dag. Wil je dit niet kan je ook een shuttle nemen naar Port Canaveral. Weet niet hoe duur deze is, heb dit zelf nog nooit gedaan.
Wat de fooi betreft, je bent verplicht aan 4 personen fooi te geven. Aan de hoofdhuishouding, hoofdober, ober en drankober. Deze bedragen verschillen per functie. Bijelkaar opgeteld (alle 4 de personen met fooi bijelkaar) was ik rond de 45 dollar kwijt. Dus 45 dollar van mezelf en 45 dollar van mijn vriend. Dit bedrag is wel voor de 5daagse cruise. Heb je een langere cruise is het meer. Ik heb ook een keer de 8 daagse cruise gedaan was het geloof ik rond de 70 dollar per man. De fooi word gegeven op de laaste avond van de cruise door jezelf in een disney envelop aan de obers. Dit krijg je een dag van te voren in je hut geleverd, met de lijst aan wie en welk bedrag fooi je moet geven. Wil je dit niet contant doen kan het ook met de creditcard bij de servicedesk. Maar dit wijst zich vanzelf uit. Word allemaal heel duidelijk uitgelegt! Hoop je een beetje te hebben geholpen!
Gr Carmen
Voor hotels is de aanrader toch www.hotelprice.nl omdat je daar voor je hotel verschillende aanbieders kunt vergelijken zoals volgens mij ook priceline.
Ik heb zelf geen voorkeur voor websites want het is toch dezelfde hotel en waar je boekt is dan niet echt boeiend als je maar bij de goedkoopste boekt.
Er is ook niet echt 1 die de goedkoopste is want dat verschilt per hotel heb ik gemerkt daarom.. .vergelijken vergelijken :-)
een tip voor een leuke daguitstap:
op zaterdag 12 juni ligt de disney magic aangemeerd in dover,
nu doen wij maandelijks onze inkopen in engeland, en als je aankomt
met de ferry heb je een prachtig zicht op de cruise terminal.
van bij ons is het een uurtje rijden naar duinkerke, waar wij de norfolkline ferry nemen, dat is 2 uur varen en kost 38 euro h/t voor een auto met 4 inzittenden, dan rijden wij door naar ashford(+/- 25' rijden), daar heb je alle grote supermarkten, asda(een onderdeel van wall mart), tesco, in het nieuwe eureka park in ashford
zijn alle fastfoodketens vertegenwoordigd, mcdonalds, BK, KFC, pizzahut,
frankie en bennys is ook een heel leuk restaurant, in eureka park kun je voor 50 euro overnachten in de premier inn of de travelodge, er is hier ook een cinema.
toch altijd een beetje amerika gevoel als je daar vertoefd.
groeten
Leuk dat jullie ook aan boord zijn.
Hebben jullie kinderen? Wij zijn een "gezin" met 1 jongen van 10 jaar.
Wij hebben in 2007 ook de disney cruise gedaan en onze zoon vond het toen erg jammer dat hij niemand had om mee te "spelen" in z'n eigen taal.
Misschien tot aan boord.
groetjes Arianne
Hoi Arianne,
Ja, wij hebben 2 kids. Een meisje van 15 en een jongen van bijna 12. Onze kids gaan beide naar de teensclub. Hebben ze onze vorige cruise (afgelopen mei) ook zo geregeld (onze zoon kon toen ook mee naar de teensclub hoewel hij nog iets te jong was). Zullen ze nu ook weer proberen te regelen. Een taalprobleem hebben ze aan boord eigenlijk nooit gehad. Dus jullie hebben het cruisevirus ook te pakken! Ik zie dat jullie de tweede keer gaan. HaHa, ik snap het helemaal.
Gr. Nicole
Nicole,
Wij hebben vandaag de cruise tickets ontvangen. 8-)
Tycho heeft niet veel gebruik gemaakt van de kinder club vorige keer. Deze keer wil hij wel graag naar de tekenlessen en verder zien we wel hoe het loopt. Zoveel ben je uiteindelijk niet op de boot.
We hebben er in iedergeval allemaal heel veel zin in.
Lekker 3 weken go with the flow :-\"
groetjes Arianne
Ik heb al een aantal namen van reisbureau's gezien, maar waar kan je nou het beste kijken voor Disney Cruises?? Via een Amerikaanse site neem ik aan?
Groetjes Natalie
Ik heb de Disney cruise vorig jaar via Globe reisbureau geboekt. Heb ik voor de 5 daagse cruise 306 euro per man betaald in oktober. Op de Amerikaanse site's en andere site was het gemiddeld 200 euro duurder.
Of dat nu nog zo is weet ik niet.
Wij hebben nu 2x geboekt via Dreamsunlimitedtravel.com
Hebben hier goede ervaringen mee, zeker op het gebied van service. Dit loop bij disney rechtstreeks altijd wat trager. Maar het is gewoon een kwestie van vergelijken. Soms is Nederland gekoper zoald hierboven maar toen wij gingen boeken konden wij de cat. die wij wilden hebben in Nederland niet boeken en de cat. (lager) die hun wel hadden was duurder als ik het in Amerika zou boeken.
Dus tegen die tijd dat je gaat is het een weekje vergelijken op prijzen, service en onboard credit.
Succes Arianne
Ja ik zit al 2 dagen filmpjes te bekijken en alles een beetje uit te pluizen..
Ik denk ook zeker dat het een groot verschil zal zijn.
Carnival is misschien ook niet zo luxe als DCL, als je die schepen van Disney zie..wow dan ben je volgens mij echt in een sprookje.
Alles ziet er zo mooi uit en Disney is natuurlijk al helemaal te gek, ik denk persoonlijk dat mijn zoontje het ook helemaal geweldig zal vinden ( leuker voor hem als Carnival)
Maar goed, eerst maar eens mijn 1e cruise in September maken, en dan sparen voor de volgende :smile:;-)
Welke cruise van Disney heb jij gedaan?
@Arianne
Ik heb al een vrijblijvende quote opgevraagd bij Dreams Unlimited, ik ben benieuwd.
Het is net wat je zegt, je moet gewoon even alles uitpluizen(wat helemaal niet erg is!)
Bedankt voor je info!
Hallo, Wij zijn aan het orienteren om een disney cruise te maken maar wij hebben een kind met pinda, noten allergie. nou is dit op de Disney Cruise line wel te regelen, als je dit aangeeft heb ik gelezen, maar hoe gaat dit als je van boord gaat, bv. castaway en / of nassau. Mag ook voor de Europeese cruise zijn.
Kan je dan broodjes (lunchpakket ) meenemen bv. Weet iemand hoe dit gaat of waar ik moet informeren. Hoe gaat het met excursies, gezamelijk of zelf doen.
Als iemand nog goede adviezen tips m.b.t. dcl of florida parken algemeen heeft graag ook melden a.u.b.
Alvast bedankt.
Gr. Wishes
http://www.disboards.com/showthread....ight=allergies
http://www.disboards.com/showthread.php?t=2526798
http://www.disboards.com/showthread....lergies&page=2
Voor alle specifieke vragen zou ik lid worden van de DIS en daar vragen hoe en wat. Heeft ook als voordeel dat je de zoekfunctie kunt gebruiken en over de excursies en eetproblemen staan er genoeg vragen en antwoorden alleen zijn dat topics van 2500 antwoorden dus die zijn te lang om allemaal te plaatsen hier.Citaat:
The idea of a cooler bag is a good one. However, DCL does not sanction taking food off the ship as they can no longer be responsible for the storage/temperature control when that occurs. How that is different than me storing food in my room, I'm not sure, but that's their policy.
Obviously they might make an exception in this sort of situation, but I'd suggest that you not tell them you are packing food to take off. I know that when there are no allergy issues involved if you tell room service that you are ordering food for an excursion they will politely tell you that they are unable to honor the order.
Nou daar is ze dan, Disney's nieuwste cruiseliner 'Dream' . Nog niet helemaal af, maar dat zal de komende maanden gaan gebeuren. Vandaag voor het eerst buiten spelen. Over 2 weken zal ze naar de Noorzee gesleept worden voor proefvaarten en uiteindelijk de oversteek maken naar de USA.
Begin december komt de dream zelfs naar Amsterdam Disney personeel komt dan aanboord of is dan net aan boord. HEbben in oktober de western cruise gedaan met de Magic en meerdere personeelsleden gesproken die gaan verhuizen naar de dream en die bevestigden dit allemaal. IS alleen neit bekend waar hij omt te liggen of in de haven of aan de cruise terminal in het centrum achter het centraal station. En hoelang is ook niet bekend ze hebben namelijk wel 1.5 week extra geboekt voor als er iets niet goed is voor de oevrsteek maar kan dus ook maar enkele dagen zijn.
Er is iemand meegeweest met de eerste vaart. Zie hier de schitterende foto's: Disney Cruise Lines - Disney Dream
Het schip ziet er erg mooi uit!
Ik heb een aantal vragen en nu ik dit topic doorgelezen heb ben ik er bijna wel zeker van dat jullie ons kunnen helpen.
Wij willen deze mei de transatlantic cruise gaan doen maar we zitten toch met een aantal vragen.
- Boeken jullie retourtjes en cancellen jullie vervolgens een heen/terugreis (heb ik hier ergen gelezen)?
- Als je je vlucht deels cancelled, krijg je dan nog geld terug?
- Heeft er iemand ervaring met US Airways (uit mijn hoofd)?
- Hoe en waar hebben jullie je vluchten geboekt?
Verder hebben we er heel veel zin in en hopen dat het leuk wordt, maar als ik al die verhalen lees en foto's zie twijfelen we daar niet aan! Ik hoop dat iemand mij informatie hierover wil en kan geven zodat we snel kunnen gaan boeken :D
Als je een retour boekt met de gedachte om alleen 1 gedeelte te gebruiken dan moet je altijd het eerste gedeelte van het ticket gebruiken. Kom je niet opdagen voor de eerste vlucht dan wordt je ticket ongeldig. Als de retour niet komt opdagen is er niets aan de hand.
Ik zit ook te kijken om te boeken voor volgend jaar juli.... Maar ik heb er een paar vragen over, kan iemand mij daar toevallig antwoord op geven?
- Hoe kan het dat je bij bijvoorbeeld OAD nog niet kunt boeken voor juli 2012, terwijl het vaarschema al bekend is?
Als tip hier op het forum heb ik een offerte aangevraagd bij dreams unlimited en hier wel al een aanbod voor gekregen. Maar zijn bij dit bedrag al de fooien die je aan het personeel moet geven inbegrepen? Voor de verzekering heb ik niet gekozen, want heb al een doorlopende reisverzekering. Maar het transport heb ik wel aangegeven. Is dit transport van het vliegveld van Orlando naar de haven en v.v.? Is dit duur of is het goedkoper om zelf te regelen?
Dan nog een ander vraagje. Mijn kinderen zijn dan 6 en 9 jaar, nu heb je van die kids clubs, maar als ik het goed begrepen heb zouden ze in verschillende leeftijdscategorieeen zitten. Doen ze er heel moeilijk over als de kinderen perse bij elkaar willen zijn?
Ik wil graag de 7 daagse Western Carrebean doen. En de voorpret is nu al leuk!!
Klopt! Eigenlijk is dit helemaal nog niet mogelijk vanuit Nederland.Dat is dan ook alleen maar een voorlopige quoteCitaat:
Als tip hier op het forum heb ik een offerte aangevraagd bij dreams unlimited en hier wel al een aanbod voor gekregen.
Heb je dit al aan Dreams unlimited gevraagd?Citaat:
Maar zijn bij dit bedrag al de fooien die je aan het personeel moet geven inbegrepen?
Maar heb je DIT dan misschen al aan Dreams unlimited gevraagd?Citaat:
Maar het transport heb ik wel aangegeven. Is dit transport van het vliegveld van Orlando naar de haven en v.v.?
Geen idee, want je verteld niet wat je bij Dreams Unlimited hiervoor betaald.Citaat:
Is dit duur of is het goedkoper om zelf te regelen?
Ga er maar vanuit dat de fooien NIET inbegrepen zijn ! Ik heb dit nog nooit bij de Disney cruise gezien, zeker niet als je via US aanbieder boekt. Dus die komen er echt nog wel bij.
De prijzen van de cruises volgend jaar zomer zijn overigens gewoon al bekend, dus ik denk dat het voorstel een definitieve prijs is van Dreams Unlimited (loopt toch allemaal via Disney volgens mij). Ik neem aan dat je al op de website van Disney zelf ook gekeken hebt ?