-
Re: Laptop kopen in Florida
Zit ook met een soortgelijk vraagstuk... ben sinds m'n iPhone (die ook uit de US komt) nogal Apple-freak geworden en zit erover te denken om als ik over een paar weken in Florida ben een MacBook en een AppleTV te kopen. Verschil is behoorlijk fors t.o.v. hier.
Maar goed, dan ga ik dus op de terugweg hier de douane (Dusseldorf overigens) weer door met een iPhone (400$, 400/1000euri(!) in Duitsland), MacBook (1300$, 1250 euri in Duitsland)en een AppleTV (400$, 400euri in Duitsland) waar ik geen BTW-bonnetjes van heb. Ik snap wel dat ik uiteraard geen verpakkingen mee moet nemen maar een Zwitserleven gevoel heb ik er bepaald niet bij...
Wat gaat zoiets me nu worst-case kosten? BTW wordt berekend op de Europese prijs van dingen neem ik aan? En dan nog een boete van ?% eroverheen?
Iemand ervaring met controles in Dusseldorf? Hoe groot zou de kans zijn dat ze een gezinnetje met 2 kleine kids (2 en 4jr) eruitpikken?
-
iPhone moet je hier laten Unlocken om er iets mee te kunnen (maar dat weet je hopelijk wel).
http://www.douane.nl/particulier/rei...bagage-06.html
Citaat:
Als u een artikel koopt met een waarde van meer dan € 175, dan moet u bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen.
Overtredingen
Als u de wettelijke regels voor de invoer van goederen overtreedt, dan bent u strafbaar. Afhankelijk van de zwaarte van de overtreding, neemt de Douane de goederen in beslag en maakt de zij proces-verbaal op.
Als u goederen ten onrechte niet hebt aangegeven, dan zal de Douane ervan uitgaan dat u opzettelijk geen aangifte hebt gedaan. Dit is bijvoorbeeld het geval als u ten onrechte gebruik maakt van het groene kanaal en u de vraag van de Douane of u iets hebt aan te geven met 'nee' beantwoordt. In dat geval stelt de officier van justitie strafvervolging in.
Schikking
Om strafvervolging te voorkomen, kan de Douane u een schikking aanbieden. Dit houdt in dat als u aan bepaalde voorwaarden voldoet de Douane de overtreding niet meldt aan de officier van justitie. De Douane kan u bijvoorbeeld aanbieden een boete te betalen. De hoogte van de boete in de schikking hangt af van het soort en de hoeveelheid van de goederen die u niet hebt aangegeven. In de meeste gevallen moet u er ook nog belastingen over betalen. Ook het vrijwillig afstand doen van de goederen kan een voorwaarde van de schikking zijn.
Als u opzettelijk belastbare goederen niet hebt aangegeven, dan wordt in het algemeen een schikking aangeboden van 50% van de ontdoken belastingen. Voor de smokkel van accijnsgoederen gelden vaste bedragen.
Je Macbook kost hier ca 1250 euro. 19% BTW is dan 237 euro. De helft daarvan is 118 euro.
1,300.00 USD = 879.954 EUR
Met de boete en de BTW erbij betaal je dus in totaal 1235 euro. Dan scheelt het dus niet zoveel meer..
-
Als ik het schemaatje bij je quote goed begrijp moet je ook nog 3,5% invoerrechten (plus boete) betalen.
Vergeet in de US de sales tax ook niet.
Knaapje
-
en hoe doen jullie dat practisch gezien met het verkeerde stopcontact dat op je lader of dergelijke zit????? dat past hier toch niet????
-
Reisstekker ertussen. Da's niet echt een probleem. En meestal zit het snoer los van de adapter. Dus gewoon een apart snoer voor 220V erbij en je bent helemaal klaar.
http://laptopcentre.ca/images/ACadpt...dapter_PA6.gif
-
Kijk voor de zekerheid wel even of je adapter voor 230 Volt geschikt is.
Meestal wel, maar je zal het maar net treffen dat hij voor 110 Volt is.
Knaapje
-
En waar vind je zo een apart snoer???? ikzelf heb een foto printer in floirda gekocht maar heb hem nog nooit kunnen gebruiken hier in europa omdat ik geen correcte reisstekker vind of een juist snoer;....
-
Bij de betere electronicahandel hebben ze deze snoeren. Of je trekt er één van een oude draagbare radio of zo.
Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor ingang er op de voeding cq printer zit. Anders gewoon de printer even meenemen naar de electronicaboer.
Maar als je al geen juiste reisstekker kunt vinden vraag ik me af wat voor wonderlijks dat dan is. Dat vraagt om een detailfoto.
-
Als hij ook op 230 Volt kan werken, kan je dan niet de stekker eraf knippen en door een gewone Europese vervangen?
Heb ik van een laptopvoeding die ik in de US gekocht had ook gedaan.
Knaapje
-
Laptop in vliegtuig en internetten in vakantie huis
Hallootjes mede forum bezoekers,
Is er iemand die ons kan vertellen hoe het zit met het gebruik van je laptop in het vliegtuig UA. Mag je die gebruiken om bijv de kids een eigen film te laten bekijken ?? En ja we hebben een huis of appartement via AV gehuurd, is het mogelijk om wireless te internetten in zo'n appartement.
Jullie weten wel he kids en msnn enzo.
Verder willen wij ff zeggen, dat we na het vinden van deze site wel heeeeeellllll erg veel kriebels krijgen naar de 23e december om over te vliegen naar de U, S of A
Greetzzz Van De Almeretoppers
-
Dat gaat inderdaad ook prima, maar heeft één groot nadeel: Als je volgende keer weer eens naar de VS gaat, en je neemt je laptop mee, kan op de terugweg zelfs de stomste douanebeambte zien dat die laptop in de VS is gekocht.
Eric
-
Re: laptop in vliegtuig en internetten in vakantie huis
Hoi,
wij hebben vorig jaar geen problemen gehad met het gebruik van onze laptop tijdens de vlucht; (teken)films voor de kids.
Groet Harold
-
hey knaapje, hoe weet ik of ie ook op 230 volt kan werken?
misschien domme vraag maar ben echte leek hoor!!!! sorry;)
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
wippelgem
misschien domme vraag maar ben echte leek hoor!!!! sorry;)
Dat staat op de adapter zelf. Meestal staat er iets van 110V-220V.
Gewoon even naar vragen in de winkel.
-
Laptoppen mag gewoon in het vliegtuig. In Tourist Class heb je geen aansluiting voor de stroom dus echt heel lang kun je de laptop niet gebruiken.
Internet zal al in je appartement moeten zitten anders wordt het lastig...
-
Citaat:
Njit
iPhone moet je hier laten Unlocken om er iets mee te kunnen (maar dat weet je hopelijk wel).
Uiteraard... ik gebruik de iPhone al een maand of 2 op een NL-netwerk en heb de meest recente firmware draaien... wat een apparaat :)
Citaat:
Njit
Je Macbook kost hier ca 1250 euro. 19% BTW is dan 237 euro. De helft daarvan is 118 euro. 1,300.00 USD = 879.954 EUR Met de boete en de BTW erbij betaal je dus in totaal 1235 euro. Dan scheelt het dus niet zoveel meer..
Oke, dus de BTW en dan nog de helft van de BTW boete?
Weet iemand toevallig hoe dit soort dingen in Duitsland geregeld zijn? (we vertrekken en komen weer aan op Dusseldorf)quote=knaapje;51436]Als ik het schemaatje bij je quote goed begrijp moet je ook nog 3,5% invoerrechten (plus boete) betalen. Vergeet in de US de sales tax ook niet.[/quote]Ja, dat maakt het iets minder interessant, sales tax is 6% niet? Die 3.5% invoerrechten kan ik zo snel niet terugvinden?
-
Florida state sales tax is 6%, daarbovenop komt in de meeste counties nog een klein beetje extravoor lokale bedoelingen. In Lake Buena Viste (Disney) is dat 0,5%, in Kissimmee 1%. Even Googlelen op "florida salestax" en je vindt er meer info over.
-
Voor de 3.5% kan je hier kijken:
http://www.douane.nl/particulier/rei...tml#P275_24312
Ik neem aan dat de regeling en boetes in Duitsland hetzelfde of vrijwel gelijk zijn. We zitten tenslotte in de EU. Ik geloof dat het BTw tarief in Duitsland geen 19 % is en het lokale tarief zal wel van toepassing zijn.
Knaapje
-
Wij hadden ook de laptop mee, en in ons huis vonden we al drie draadloze netwerken, waarvan een van ons eigen huis.
Steeds meer villas hebben nu internet, dus gewoon meenemen!
-
Heb je in de Comfort Class bij Martinair een stroomaansluiting voor de laptop?
-
Citaat:
reneefrankrijk
Heb je in de Comfort Class bij Martinair een stroomaansluiting voor de laptop?
Nee, dat heb je niet! Helaas ....
-
Kun je op Schiphol wel aan de stroom??
-
Op Schiphol zijn een paar speciaal ingerichte plekken, waar je (tegen betaling) met je laptop kunt internetten.
Stopcontacten om op te laden zijn er officieel niet, maar als je even goed zoekt zitten er vaak op de grijze pilaren (onderop) stopcontacten.
Eric
-
Op een ander forum beweerde iemand dat als je als Nederlander vanuit "buiten Schegen" naar "Schengen" vliegt (maar dan niet direct op NL) je dan in dat betreffende land geen belasting/invoerrechten/boete hoeft te betalen als je door de "nothing to declare" loopt.
Dus een voorbeeld: je vliegt als Nederlander zijnde vanuit Miami naar Dusseldorf, en pakt daar de auto naar Nederland. Dan krijg je op Dusseldorf geen problemen als je met een tas vol gadgets eruitgepikt wordt bij "nothing to declare" door simpelweg je NL paspoort te laten zien?
Ik geloof dat eigenlijk niet, iemand ervaring?
-
Ik geloof het ook niet, sterker het is niet zo!
Je moet je spullen aangeven bij de douane waar je de EU binnenkomt, dus hier Dusseldorf.
Knaapje
-
In Dusseldorf hoef je nog niets aan te geven je betreedt n.l. niet het Duitse grondgebied, en gaat dus niet door de douane. Ga je echter wel door de douane dan vraagt men daar of je wat hebt aan te geven. Verder gaat iedereen in Nederland, ook de reizigers vanuit de schengen landen, door de douane als deze twijfelt aan je eerlijkheid houden ze je aan en kijken ze waar je vandaan komt dat is heel eenvoudig te doen.
Als je dus in Dusseldorf je koffer met gadgets niet aangeeft en je word daar gecontroleerd ben je gewoon daar de klos. Dat kost je evenveel als in Nederland.
-
Harm,
Ik begrijp je verhaal niet helemaal.
Als je vanuit bijv. de VS op Dusseldorf landt kom je van buiten de EU in de EU aan. Op deze landing ga je door de immigratie en douane en ga je vervolgens met de auto (zoals hierboven) of met een binnen-EU (Schengen) vlucht door naar bijv. Schiphol. Je komt dan geen douane meer tegen volgens mij.
Het is daarom niet van belang dat je het "'Duitse grondgebied" betreedt, maar dat je voor het eerst het "EU grondgebied" betreedt en moet je dus altijd alles aangeven.
Knaapje
-
Volgens mij halen jullie een aantal dingen door elkaar.
Ten eerste de termen immigratie en douane.
Immigratie hebben rondom het Schengengebied, de douane betreft ieder land afzonderlijk.
Verder hangt het er uiteraard vanaf of je vanuit Duitsland naar Nederland doorvliegt (dan kom je inderdaad NIET door de duitse douane, maar wel als je in Nederland aankomt.
Nu is het wel zo, dat bij de vluchten vanuit Duitsland veel minder streng de douane (vaak is de post in hal 1 zelfs onbemand) dan als je in hal 2 of3 vanuit de VS land.
De Immigratie ga je net als in de VS in het eerste Schengenland waar je aankomt door, en daarna kom je ze niet meer tegen.
Eric
-
Het ging mij dus om vanuit Florida op Dusseldorf landen, daar door de douane en de auto in naar Nederland.
Gisteren schijnt er op de Duitse TV een programma te zijn geweest wat over de Duitse "Zoll" ging... ging er met name over dat ze rondom kerst en oud/nieuw zeer intensief USA-reizigers gingen controleren. :|
Ik heb nog met de douane gebeld vandaag. Daar kreeg ik te horen:
rode poortje: laptop aangeven met US-bon -> BTW betalen over de US-prijs (omgerekend naar €)
groene poortje en gepakt worden: btw betalen over ?-prijs + nogmaals de BTW als boete
Het is dus wel handig om toch de aankoopbon vanuit de States mee te nemen want die wordt gebruikt voor de BTW bepaling.
Maarja... al met al wordt het dan toch een stuk minder interessant:
Apple Macbook, 2.2GHz, 1GB RAM, 120GB HDD
-----------------------------------------
1249€@apple-NL
(1299*1.06) USD IN EURO = 941€@apple-USA
DOUANE $ = 19% van 941€ = 179€ + 941€ = 1120€
DOUANE-BOETE = 2*19% van 1249€ = 2*238€ + 941€ = 1417€
Niet aangeven, door het groene poortje en gepakt worden is erg vervelend. Plus dat ze misschien pissig gaan zoeken naar andere dingen die je hebt gekocht.. (goh, die iPhone hoe kom je daaraan? Nintendo DS, een camera van Ebay, ....) waardoor het een erg vervelend verhaal gaat worden.
Door het rode poortje lopen en de BTW betalen.... en hopen dat ze je dan voor de rest met rust laten... dan scheelt het nog ~10% met de prijs in NL. Een optie is nog om met de bon te gaan klooien, maar da's ook linke soep. Stel ze pakken je creditcard gegevens erbij, dat schijnen ze ook al te kunnen... dan ben je natuurlijk helemaal nat.
-
Laptop meenemen naar Florida
Ik wil mijn laptop meenemen naar Florida. Mijn vraag is, hoe ik in Florida mijn email kan bekijken. Ik zit in een villa en vraag me af hoe ik dan het beste op internet kan komen, wat heb ik hiervoor nodig en hoe werkt het dan?
-
Re: laptop meenemen naar Florida
met een beetje mazzel heb je verbinding via wifi, hadden wij ook :)
-
Wij dus niet. Echt niet elke villa heeft wifi. Ik had inbel verbinding via netzero, thuis de software gedownload en in Orlando de account opgezet. Je moet hem ook weer annuleren en dat was ietsje bewerkelijker dan ik had gedacht. Je moet er voor bellen en dat heb ik 2 x moeten doen (1 x werd ik verbroken de 2e keer werd ik aan het lijntje gehouden door een domme griet). Uiteindelijk heb ik nog een e-mail gestuurd en eindelijk heb ik de bevestiging gekregen, via e-mail.
De snelheid was langzamer als die van een slak. Vreselijk dus.
-
Indien je de gratis account hebt van Netzero is het helemaal niet nodig om 'm op te zeggen... want dit is en blijft gratis. :-\"
-
Re: Laptop meenemen naar Florida
Mocht je villa in een wijk staan met een club house dan is de kans groot dat je daar wifi hebt, en misschien zelfs gratis. Dat had in namelijk in de wijk High Grove aan R27. Volgens mij is me toen niet eens gevraagd of ik wel in de wijk logeerde :wink:
-
Ik heb op dit moment, behalve het (beveiligde) netwerk van de eigen villa, zeker 15 al dan niet beveiligde netwerken in de omgeving zitten volgens mijn netwetwerkzoeker.
Waarvan een aantal met goede verbinding.
Doordat steeds meer mensen wifi in huis nemen en niet de moeite nemen dit te beveiligen, kun je dus vaker meeliften. Laptop meenemen dus ;-)
-
Afgelopen januari zaten wij op Sandy Ridge, we hadden daar hadden we toevallig wel internet en zelfs WiFi.
Hadden we dit niet gehad had ik een internet café opgezocht, want de Laptop gaat altijd mee.
-
Laptop in vliegtuig en internetten in vakantie huis
Hallo,
Ik vroeg me af of je tijdens de vlucht met United de laptop mag gebruiken en of je deze van stroom kan voorzien tijdens de vlucht in economy. Verder vroeg ik me af of je in Kissimmee hotspots hebt om wireless te gaan (bv in restaurants of zoals bij ons bij mc donalds ofzo)
Groetjes,
Weasel
-
Re: Laptop in vliegtuig en internetten in vakantie huis
Het iserg afhankelijk van met welk toestel je vliegt. Somige hebben powerports per stoel, ander weer niet. Even checken op www.seatguru.com .
Voor hotspots kun je beter even google consulteren.
-
Power ports op United vluchten.
Uitsluitend in Business Class en First.
-
Probeer de parkeerplaats van een motel dat gratis wifi aanbiedt