Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 17 van de 31 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 308

Onderwerp: Laptop meenemen

1. Top | #161
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007

Standaard Re: Laptop kopen in Florida

Zit ook met een soortgelijk vraagstuk... ben sinds m'n iPhone (die ook uit de US komt) nogal Apple-freak geworden en zit erover te denken om als ik over een paar weken in Florida ben een MacBook en een AppleTV te kopen. Verschil is behoorlijk fors t.o.v. hier.

Maar goed, dan ga ik dus op de terugweg hier de douane (Dusseldorf overigens) weer door met een iPhone (400$, 400/1000euri(!) in Duitsland), MacBook (1300$, 1250 euri in Duitsland)en een AppleTV (400$, 400euri in Duitsland) waar ik geen BTW-bonnetjes van heb. Ik snap wel dat ik uiteraard geen verpakkingen mee moet nemen maar een Zwitserleven gevoel heb ik er bepaald niet bij...

Wat gaat zoiets me nu worst-case kosten? BTW wordt berekend op de Europese prijs van dingen neem ik aan? En dan nog een boete van ?% eroverheen?

Iemand ervaring met controles in Dusseldorf? Hoe groot zou de kans zijn dat ze een gezinnetje met 2 kleine kids (2 en 4jr) eruitpikken?

2. Top | #162
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

iPhone moet je hier laten Unlocken om er iets mee te kunnen (maar dat weet je hopelijk wel).

http://www.douane.nl/particulier/rei...bagage-06.html

Als u een artikel koopt met een waarde van meer dan € 175, dan moet u bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen.

Overtredingen

Als u de wettelijke regels voor de invoer van goederen overtreedt, dan bent u strafbaar. Afhankelijk van de zwaarte van de overtreding, neemt de Douane de goederen in beslag en maakt de zij proces-verbaal op.
    Als u goederen ten onrechte niet hebt aangegeven, dan zal de Douane ervan uitgaan dat u opzettelijk geen aangifte hebt gedaan. Dit is bijvoorbeeld het geval als u ten onrechte gebruik maakt van het groene kanaal en u de vraag van de Douane of u iets hebt aan te geven met 'nee' beantwoordt. In dat geval stelt de officier van justitie strafvervolging in.

Schikking

Om strafvervolging te voorkomen, kan de Douane u een schikking aanbieden. Dit houdt in dat als u aan bepaalde voorwaarden voldoet de Douane de overtreding niet meldt aan de officier van justitie. De Douane kan u bijvoorbeeld aanbieden een boete te betalen. De hoogte van de boete in de schikking hangt af van het soort en de hoeveelheid van de goederen die u niet hebt aangegeven. In de meeste gevallen moet u er ook nog belastingen over betalen. Ook het vrijwillig afstand doen van de goederen kan een voorwaarde van de schikking zijn.
    Als u opzettelijk belastbare goederen niet hebt aangegeven, dan wordt in het algemeen een schikking aangeboden van 50% van de ontdoken belastingen. Voor de smokkel van accijnsgoederen gelden vaste bedragen.
    Je Macbook kost hier ca 1250 euro. 19% BTW is dan 237 euro. De helft daarvan is 118 euro.
    1,300.00 USD = 879.954 EUR

Met de boete en de BTW erbij betaal je dus in totaal 1235 euro. Dan scheelt het dus niet zoveel meer..
    Laatst gewijzigd door Njit; 30-11-07 om 12:14.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

3. Top | #163
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Als ik het schemaatje bij je quote goed begrijp moet je ook nog 3,5% invoerrechten (plus boete) betalen.
    Vergeet in de US de sales tax ook niet.

Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-02-09 om 18:25. Reden: full quote eruit

4. Top | #164
    Stamgast wippelgem's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006

en hoe doen jullie dat practisch gezien met het verkeerde stopcontact dat op je lader of dergelijke zit????? dat past hier toch niet????
    2000: New York + Washington 2002: West USA, 2006: Midden + West USA 2007: Florida 2009: juni 7 dagen eurodisney + 10 dagen spanje + Duitsland en Oostenrijk 2010: 2 x Eurodisney

5. Top | #165
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Reisstekker ertussen. Da's niet echt een probleem. En meestal zit het snoer los van de adapter. Dus gewoon een apart snoer voor 220V erbij en je bent helemaal klaar.

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

6. Top | #166
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Kijk voor de zekerheid wel even of je adapter voor 230 Volt geschikt is.
    Meestal wel, maar je zal het maar net treffen dat hij voor 110 Volt is.

Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-02-09 om 18:26. Reden: full quote eruit

7. Top | #167
    Stamgast wippelgem's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006

En waar vind je zo een apart snoer???? ikzelf heb een foto printer in floirda gekocht maar heb hem nog nooit kunnen gebruiken hier in europa omdat ik geen correcte reisstekker vind of een juist snoer;....
    2000: New York + Washington 2002: West USA, 2006: Midden + West USA 2007: Florida 2009: juni 7 dagen eurodisney + 10 dagen spanje + Duitsland en Oostenrijk 2010: 2 x Eurodisney

8. Top | #168
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Bij de betere electronicahandel hebben ze deze snoeren. Of je trekt er één van een oude draagbare radio of zo.
    Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor ingang er op de voeding cq printer zit. Anders gewoon de printer even meenemen naar de electronicaboer.
    Maar als je al geen juiste reisstekker kunt vinden vraag ik me af wat voor wonderlijks dat dan is. Dat vraagt om een detailfoto.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

9. Top | #169
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Als hij ook op 230 Volt kan werken, kan je dan niet de stekker eraf knippen en door een gewone Europese vervangen?
    Heb ik van een laptopvoeding die ik in de US gekocht had ook gedaan.

Knaapje

10. Top | #170
    Regelmatige Bezoeker almeretoppers's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007

Standaard Laptop in vliegtuig en internetten in vakantie huis

Hallootjes mede forum bezoekers,

Is er iemand die ons kan vertellen hoe het zit met het gebruik van je laptop in het vliegtuig UA. Mag je die gebruiken om bijv de kids een eigen film te laten bekijken ?? En ja we hebben een huis of appartement via AV gehuurd, is het mogelijk om wireless te internetten in zo'n appartement.
    Jullie weten wel he kids en msnn enzo.
    Verder willen wij ff zeggen, dat we na het vinden van deze site wel heeeeeellllll erg veel kriebels krijgen naar de 23e december om over te vliegen naar de U, S of A

Greetzzz Van De Almeretoppers

Forum Rechten