Dat betekent dus dat de Comfort klasse vervalt? Als dit inderdaad zo is, waarom kan ik nog wel boeken EN bijbetalen voor de Comfort. Dat is dan toch misleiding?!?
Afdrukvoorbeeld
Beste Ikkemikke
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb niet goed gelezen mbt comfortclasse. Mijn excuses!
(BTW, om nou meteen termen als misleiding etc te gaan gebruiken in je eerste post hier op dit forum gaat mijns inziens wel weer wat ver. Mensen kunnen ook gewoon fouten maken)
Allereerst dank voor je antwoord. Als ik jouw antwoord goed begrijp, dan blijft de Comfortklasse dus wel bestaan in de 787's. Als dit zo is, dan ben ik hier blij mee. De Comfortklasse biedt net dat beetje extra's op een lange vlucht tegen een aantrekkelijke meerprijs!
En de term 'misleiding' is misschien ongelukkig gekozen, dus excuses hiervoor.
Feit blijft, dat ik al geruime tijd bezig ben om mijn vluchten uit te zoeken. Op de website van ArkeFly staat namelijk niets vermeldt over de ombouw van de 787's. En gisteren heb ik een half uur aan de telefoon gehangen om een en ander duidelijk te krijgen. Zelfs de (vriendelijke) dame van reserveringen snapte er niets meer van. Nadat zij flink had rondgevraagd, kon ze mij inderdaad vertellen dat de kisten werden omgebouwd. De Starclass wordt Premium en de Comfort en Economy bleven ongewijzigd.
Vandaar mijn verwarring over jouw post.
Tsja, de dames aan de telefoon, gewoon callcentermedewerkers zonder enige link met het bedrijf Arke zelf...
Comfort is alleen de beenruimte, niets anders extra's
Mocht je meer vragen hebben dan kan je altijd contact met me opnemen ;-)
Alleen economy en premium comfort in de 787 als ik het goed begrepen hebt
Nee Ferry, de beslissing om de comfort eruit te halen is (voorlopig) teruggedraaid. Deze blijft (zij het voorlopig) bestaan.
Wel verdwijnt de Star en Komt daar Premium voor terug. Verder krijgt economy door het aanblijven van comfort niet de meer beenruimte die ik in eerste instantie had aangegeven.
Ik zou hier nog even op terugkomen. Zover ik het kan zien wordt deze vlucht nog uitgevoerd door JetAir, maar dan wel met de dreamliner van hen.
Vanaf begin mei moet alles normaal gaan...
@b767 dus de 787 van arke wordt nu met economy comfort en de premium anders als de 787 indeling van jetairfly en thomson ?
Sorry voor de vele vragen maar begrijp het nog niet geheel duidelijk
Ferry,
Maakt het niet moeilijker en ingewikkelder als dat het is:
Alle toestellen binnen TUI krijgen zoals gezegd dezelfde hoeveelheid stoelen. (300 stuks, 47 om 253)
Echter de beslissing om de comfort eruit te gooien is teruggedraaid. Dit was een hele grote wens van TUI Nederland ivm de populariteit van deze klasse
Alle TUI machines dus 47 stoelen premium comfort
VWB de 253 stoelen "full economy" , Deze worden nu onderverdeeld in een gedeelte comfort (waarbij de stoelen wat verder uit elkaar komen) en een gedeelte economy (waar de stoelen wat dichter op elkaar zitten) Dit zal alleen in de Arke machines zo zijn.
Het verschil is dan ten opzichte van de JetAir en Thomson bakken dat het achterste gedeelte van de kist (tussen de 3e en 4e deur) 1 rij van 9 stoelen meer heeft als een Thomson of Jetair bak, en het middelste gedeelte van de machine (tussen de 2e en de 3e deur) een rij minder hebben als de Thomson /Jetair bakken. Zo kan je nog steeds wisselen van machines tussen de diverse airlines en gaan er exact zoveel passagiers mee. 300 stuks.
Bij arke wordt economy dan 31 inch, waar dat bij Thomson en Jetair 33 inch is
Bij arke komt er dan comfort bij van 34 inch beenruimte.
Mocht er een machine van Arke vervangen worden door Jetair, dan worden de comfort passagiers in economy gezet, krijgen geld toeslag comfort terug maar hebben zoals je hierboven leest niet eens zoveel minder ruimte.
Let op: Bovenstaande kan zo weer wijzigen.
@b767 dank voor je toelichting.
p.s ik ga november kijken bij boeing field
Goed plan.
Vwn de ombouw en vlootstandaardisatie, dat zit hem met name in de premiumclasse. In engeland wordt er over passagiers die aan boord meer dan 100cm beenruimte hebben een extra belasting geheven. Vandaar dat alles onder de 100cm wordt. Als het aam TUI had gelegen en deze regel was er niet was de star classe blijven bestaan!
@b767
Je hebt natuurlijk bij een vloot uniformiteit veel voordelen maar misschien ook soms nadelen.
Ik kijk wel echt uit naar mijn vlucht op 4 mei met de nieuwe dreamliner .... Hopen dat hij op tijd klaar is en zich tussentijds of na levering geen obstakels zich voordoen wat het toesteltype voor onze vlucht kan veranderen.
FINGERS CROSSED !!
Hoi!
Vorig jaar had Arke een hele goede aanbieding voor tickets voor Eur. 279,= Hebben jullie misschien enig idee of er binnenkort weer zo'n aanbieding komt?:D
Daar ben ik dan ook wel heel benieuwd naar!
Wij willen in juni/juli richting Florida en wacht eigenlijk (zoals iedereen natuurlijk haha) op een leuke aanbieding!
Ze hebben nu ticketsale voor 399,- maar niet voor alle data!
Ik vind de prijs van Eur. 279,= net even wat leuker... aangezien we eigenlijk helemaal niet zouden gaan dit jaar;)
Tsjaa.....als dat vantevoren bekend zou zijn kan Arke wel stoppen met de business, dan gaat er natuurlijk niemand meer voor een normale prijs....:o
279€ voor een ticket is natuurlijk wel lekker
voor de consument maar of het reëel is.....
Ferry, wij hebben in november voor 280 euro heen en weer gevlogen vanaf Brussel, inclusief 20 kilo bagage per persoon. Dus reëel ? Ja hoor! ;)
Denk dat Ferry "reeel" anders bedoeld dan of het mogelijk is.
Denk dat Arke er dan geld op moet toeleggen, maar ook ik heb er vorig jaar dankbaar gebruik van gemaakt :D
Er zullen maar een zeer beperkt aantal stoelen voor die prijs zijn weggegaan. Maar men praat er nu wel over dus gratis reclame.
Zo terugverdiend :)
Het was inderdaad een aanbieding die maar een paar dagen geldig was..... Maar dankzij die aanbieding konden Hannie en ik lekker voordelig vliegen!
@bieg.....ik snap je enthousiasme omtrent het voordeel wat je behaalt hebt.. Dat zou ik namelijk uiteraard net zo zijn.
Maar het is geen reële prijs voor een luchtvaartmaatschappij om rendabel te kunnen vliegen.
nogmaals... Neemt niet weg dat ik ook zo een voordeel zou pakken
@b767 klopt idd dat bedoel ik ermee
Yieldmanagement is een complex "spel" waar veel mensen binnen bedrijven dag en nacht mee bezig zijn. Ik maak hier zelf onderdeel van uit en vind het iedere keer weer een compliment om te lezen dat gasten content zijn met prijzen die ze aangeboden krijgen en niet het gevoel hebben overpriced tickets te hebben aangeschaft. De een is namelijk tevreden met een ticket van € 300 terwijl een ander ditzelfde ticket € 500 waard vindt. Of je nu praat over een toestel of hotel, je probeert hem zo goed mogelijk te vullen. Zonder goedkope tickets geen dure tickets en vice versa. Love it!
het viel mij op dat als je een boeking doet (vanaf medio mei) van AMS naar ORL dat nu zowel heen als de terugvlucht alszijnde non-stop wordt aangegeven. Maw, als je instapt in Miami, vlieg je naar ORL en dan naar AMS ?
Als je naar en vanaf Orlando Sanford vliegt, vlieg je zowel op heen als terugreis non-stop. Is je bestemming Miami, dan heb je zowel op heen als terugreis een tussenlanding.
@thelatinworld
ons is verteld door reisburo arke dat onze vlucht ( arke 4 mei ) idd rechtstreeks naar orlando sanford is.....
echter de terugreis gaan wij vanaf orlando sanford eerst naar Miami en vanuit Miami door naar Amsterdam.
mochten wij verkeerd geïnformeerd zijn hoor ik dat graag bij jouw of @b767
dank alvast
Klopt helemaal. :)
Er worden in vier posts hierboven tegenstrijdige berichten geplaatst ;)
Ik ben toch benieuwd wat het nu is :)
Als je kijkt op mijn website, de site van b767 en Arkefly. krijg je allemaal het zelfde. AMS-SFB-MIA-SFB-AMS
Ik heb een ticket geboekt met vertrek op 10 april en heb een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Orlando en retour met een tussenlanding op Miami! Als je kijkt op de site van Arkefly zie je dat je, als je 15 mei vertrekt, zowel heen als terug een rechtstreekse vlucht hebt (dus zonder tussenlanding in Miami). Groetjes, Monique
@ Bieg: Klopt. Het door mij vermelde schema geld vanaf 26 april. Er werd gesproken over een vlucht in mei en vandaar mijn reactie met die route.
Routing is in mei Ams-Sfb-Mia-Bru-Mia-Sfb-Ams
dus wat er ook in je boekingsbevestiging staat, je hebt geen tussenlanding
2 x Eem rechtstreekse vlucht dan voor ons.... Wel super.
dank je b767
Hoi allemaal!
Wij vliegen deze zomer 10-8 heen en 25-8 terug naar Orlando met Arkefly
Ik wilde de tijden doorgeven voor de taxi en wat ziet mijn oog?
Ineens staan er andere tijden EN beide vluchten rechtstreeks met de Dreamliner!!!
Heeft iemand hier al iets meer over gehoord?
Ik hoop dat het zo blijft. Ik weet het niet, maar de dreamliner schijnt toch beter te zijn? We hebben zowiezo comfort class...
Als je een paar posts/pagina's terugleest zie je dat dit al circa een maand of wat geleden door mij was aangekondigd :)
Je gaat 10-8 heen. En nu een taxi bestellen??
Kan je daar niet beter een paar maanden mee wachten?
Tot je wat meer zekerheid hebt.
Volgens mij veranderd die tijden nog wel een paar keer. Ik zou nog eventjes wachten met het reserveren van een taxi.
Tijden zijn nagenoeg definitief.