Wil je de registratie weten, snap ik je zo goed?
Afdrukvoorbeeld
Wil je de registratie weten, snap ik je zo goed?
Inderdaad (als dat zo heet haha) Of het bijvoorbeeld de PH-AHQ is.
Oke. Dus 230 euro voor de confortclasse met zijn 3 en heen en terug?
is dus 35 euro per persoon per traject. Dat valt toch wel mee?
stoelreservering kost in economyclasse ook gewoon geld dus dat maakt geen reet uit.
Je vliegt op een vrijdag. Dat is een 763. En daarvan heeft arke er nog maar 1. De PHAHQ dus (op mijn website staat waarschijnlijk nog 76W)
de 76w's die operationeel zijn zijn de PHOYI en de PHOYE. De PHOYJ staat deze maand in onderhoud in London!
zie de registratie als een soort kenteken, waarbij de lettere/cijfers voor het streepje de landaanduiding is en achter het streepje de unieke code. PH is dus Nederland.AHQ is de unieke code voor het vliegtuig. Samen. PHAHQ.
Dank je wel! Dus heen en terug zonder winglets en een 2-3-2 configuratie als ik het goed gelezen heb.
Helaas, wij zouden met een 767 naar Griekenland vliegen maar dit is toch een klein toestel geworden. Ik kan dus niet testen hoe een 2-tje voor ons bevalt.
Comfortclass is alleen iets meer lengte, de breedte blijft gewoon hetzelfde !!
Even een vraagje voor de kenners.
Ik zit op checkmytrip te kijken, en bij hun hebben we heen naar orlando (vrij 7-11) de code OR517
Hierbij staat Operated by Jetairfly.
Terug (zat 15-11) hebben we OR624 zonder operated by
op ons e-ticket stond trouwens OR317 en 318 bij boeken
Waarom die andere code's en op de terugweg toch Arkefly?
Marjolijne, b767-300ER zal jou ongetwijfeld antwoorden als hij tijd heeft.
Hij is bij uitstek De Expert!
In de tussentijd ga kijken bij http://www.vliegschemas.nl
Goed doorspitten en je vind alle info over die vluchtnummers.
Vooral onderaan de blz.: http://www.vliegschemas.nl/jetairfly.htm
Vandaag de stoelen gereserveerd. Het blijkt (volgens de reservering) toch een 2-4-2 config te zijn. Ik ben benieuwd of dit zo blijft.
Klopt. In september is alles weer anders kom ik nu achter door het genoemde onderhoud aan 1 van de 767-s. Kan helaas niets nakijken vanaf hier, ik geniet vakantie in het buitenland.
Op mijn website staat overigens ook 76w, dus een 2-4-2. Dus het klopt :-)
Je hoeft je website inderdaad niet aan te passen ;-) Fijne vakantie!
Jij ook straks.
Geen premium comfort meer in het voorjaar van 2015
Heb geboekt een trip naar Sanford op 27 februari 2015 en retour vanuit Miami op 9 maart 2015.
Kon voor de heenreis geen premium boeken en wel voor de terugreis. Helaas kreeg ik later een mail van Arke dat zij geen premium konden aanbieden omdat zij geen vliegtuig hebben met premium comfort. Wellicht dus in het voorjaar van 2015 geen vluchten meer met arkefly maar alleen met jetairfly. Op de terugreis vliegen wel 's avonds om 23.20 wat wel een mooie tijd is, helaas wel een tussenlanding in Brussel.
@b767-300 Gaat arke hier nu de dreamliner inzetten na het voorjaar?
Beste,
In dit topic is het al meerdere malen besproken. Vanaf 1 november 2014 voert JetAirFly deze vluchten van Arke uit. De huidige toestellen van JetAir hebben nog geen premiumcomfortclasse. Waar ik eerder meldde dat JetAir vanaf medio maart een 767 met premium krijgt, is dat nu pas medio mei.
Voorlopig wordt de dreamliner niet ingezet op de Florida route.. Ook aankomende zomer vliegt JetAirFly deze route voor Arke.
Op Europese vluchten komt de premiumclasse geheel te vervallen per 1 april 2015. Dit geldt dus NIET voor de lange afstandsvluchten.
Wij hebben onze reis voor oktober 2015 alweer vastgelegd echter vragen wij ons af of het al bekend is vanaf wanneer de dreamliner zal gaan vliegen naar orlando?
Groetjes,
Marlene
De Dreamliner zal niet ingezet worden voor reizen naar Orlando met Arke voor het komende zomerseizoen waar oktober 2015 in valt.
Ik heb momenteel even een meningsverschil met Arke. Het is een heel verhaal waar ik jullie niet mee zal vermoeien, maar kan iemand voor mij nakijken of hij /zij die bij Arkefly tickets hebben geboekt voor 2014, € 19,50 reserveringskosten PER ticket moesten betalen?
Hoi Patrick, wij zijn met ARKE Fly in Mei naar Miami gevlogen.
Wij hebben 1 x 20 euro boekingskosten betaald.
Indien nodig wil ik je wel via een PB-tje de volledige factuur sturen.
Beste Frans,
als je dat zou willen doen, graag!
Ben gék op lange verhalen dus vermoei ons maar :D
Net een proefboeking gedaan op Arke.nl en ik zie maar 1x 15 euro boekingskosten.
Heb je de boeking zelf online gedaan of via een reisburo? Want dat kan ook weer een verschil zijn.
Citaat:
Uw reissom
Aa Aaa (17 jr.) € 709,00
Bb Bee (14 jr.) € 709,00
Cc Cee (18 jr.) € 709,00
Dd Dee (17 jr.) € 709,00
Boekingskosten € 15,00
20kg ruimbagage (heenvlucht) € 5,00
20kg ruimbagage (terugvlucht) € 5,00
Calamiteitenfonds € 2,50
Totale reissom € 2893,50
Citaat:
Wat zijn de boekingskosten bij het reisbureau?
Voor boekingen via een van onze Arke reisbureaus rekenen wij € 29,50 per boeking aan boekingskosten.
Citaat:
Telefonisch boeken
Een voorkeur voor telefonisch boeken? Een overzicht van telefoonnummers en openingstijden is te vinden onder het menu Contact.
Voor telefonische boekingen rekenen wij € 25,- administratiekosten per boeking.
Ik zal het in het kort proberen uit te leggen.
In januari hebben wij via Arke.nl tickets geboekt bij arkefly. 2 Volwassen en 1 kind. Hier heb ik toen via ideal € 1816,59 voor betaald. Naar mijn mening inclusief 3 koffers heen en terug. De boeking was niet helemaal goed gegaan in het systeem van Arke en een medewerkster heeft het toen opnieuw ingevoerd. Arke zelf had ook geen boekingsbevestiging ontvangen. Ik kreeg daarna wel de e-tickets.
Op schiphol aangekomen bleek dat we geen koffers hadden bijgeboekt, volgens het systeem. Als gevolg daarvan moesten we 3 x €15,- bijbetalen.
Ik heb toen arke gemaild met deze vraag/klacht. Als antwoord kreeg ik toen dat ik voor de tickets 2 x 606,03 en 1 x 546.03 heb betaald. Een totaal van € 1758,09 euro.
Een verschil van € 58,50. Naar mijn mening de boekingskosten, calamiteitenfonds en de koffers. Maar volgens Arke is dat precies 3 x € 19,50 aan reserveringskosten voor de tickets. Als "bewijs" kreeg ik een worddocument waar het volgende in stond:
Winkelwagen
Product(en) Van Tot Bestemming Totale prijs Product status Flights
Arkefly03 Okt 2014 18 Okt 2014 Orlando € 1758.09 Ticketgarantie € 0.00 Reserveringskosten (totaal) € 58.50 Totaal winkelwagen € 1816.59 IDEAL € 0.00 Totaal boeking uiterlijk te ontvangen op: 21 Jan 2014 € 1816.59
Het worddocument was gisteren gemaakt om 17:32 en nog gewijzigd op 17:35. Zo'n worddocument kan ik zelf ook wel maken ;-) . Het vreemde is nu ook dat ze nu opeens wel een boekingsbevestiging hebben kunnen vinden (maken), maar dat deze vanaf het begin niet aanwezig was.
Bij Arke betaal je normaal gesproken per boeking, niet per ticket. Raar als dat nu opeens anders is..
Zit er niet toevallig een tracking in het Word document? Dat ze die per ongeluk aan hebben staan :)
Zit in het totaal van de reserveringskosten al niet een bedrag van EUR 2,50 voor het calamiteitenfonds? Dan zou 3 * EUR 19,50 al niet meer kloppen..
Ook knap dat je op 03 t/m 18 okt 2014 vliegt en dat men de betaling begin dit jaar al wil hebben:
Citaat:
Totaal boeking uiterlijk te ontvangen op: 21 Jan 2014 € 1816.59
Patrick, dit moet duidelijk zijn maar als er meer vragen zijn ... welkom.
Sorry, ging wat fout probeer het later opnieuwhttps://www.dropbox.com/lightbox/home/Public
Wij hebben via vliegtickets geboekt (was goedkoper) en betaalde 29,50 voor de gehele boeking.
Ook wij hebben via Arke reisbureau vlucht en auto geregeld met een eenmalig boekings bedrag van € 29.50. Daarna nog een upgrade gedaan naar comfort class voor de terug vlucht waar ook verder geen kosten aan verbonden waren. Dit is voor ons ook de reden om via het Arke reisbureau te boeken en niet via hun site.
Via reisbureau is het het tarief van het reisbureau
online is het 15 euro per boeking.
Wat staat er op je oorspronkelijke boekingsbevestiging?
gewoon even een briefje op hun facebook plempen, wordt het vanzelf opgelost.
Wat stond er op de e-tickets die je wel meteen had ontvangen?
daar staat je bagagevrijdom namelijk op vermeld.
Weet er soms iemand vanaf wanneer de tickets voor september of november 2015 beschikbaar zijn?
Ik heb geprobeerd mijn factuur van Arkefly hierin te kopiëren maar dat lukte niet.
Anyway, op de factuur die ik direct ontving na de boeking staat gespecificeerd wat je geboekt hebt.
In ons geval: Arrangement Seat Only,
Basisreissom 2 x .... = ......
20 kg ruimbagage 1 x 10,- = 10,-
20 kg ruimbagage 1 x 10,- = 10,-
boekingskosten 1 x 15,- = 15,-
geen calamiteitenfomds overigens, wsch omdat het Seat only is.
Heb jij niet direct na boeking zo'n factuur per mail gekregen?
Overigens denk ik dat je bagage verdwenen is bij het inboeken van de medewerker van Arke zelf. Wij hadden later geüpgrade naar Comfort Class en ik zag pas een paar weken voor vertrek dat de ruimbagage verdwenen was. Heb er toen over gebeld en idd hadden ze dat bij de verandering vergeten mee te nemen. Ze hebben het toen direct weer veranderd maar daar moest ik dus wel zelf voor bellen. Anders had ik op Schiphol ook op mijn neus gekeken.
Ze zeggen niet voor niets dat je altijd je papieren moet controleren......
Ik zat nog eens te kijken, maar die 58,50 is echt niet te verklaren.
3 x ruimbagage = 30,- + boekingskosten 15,- = 45,- + calamiteitenfonds (overigens vreemd dat je dat nu moet betalen voor alleen tickets) 2,50 = Max. 47,50. Dan zit ik nog steeds niet aan 58,50.
Hangt er wellicht vanaf hoeveel ruimbagage. We nemen hier aan dat het om 20 kilo oer persoon per enkele reis gaat.
Maar je kan per persoon per reisdeel bepalen hoeveel iemand meeneemt. Bijvoorbeeld terug meer dan heen, voor kinderen minder dan jezelf etc.
Het blijft een apart verhaal in ieder geval.
Hier de uitleg van Arke:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Ik kan goed begrijpen dat een en ander zeer verwarrend voor u is. Het is inderdaad correct dat de boekingskosten van Arkefly EUR15.00 per reservering bedragen, deze kosten zijn echter gebaseerd op chartervluchten waar andere voorwaarden aan verbonden zijn dan aan lijndienstvluchten.
De reservering welke u op 01 januari 2014 via Arke.nl hebt gemaakt was gebaseerd op een lijndienstvlucht. Hiervoor bedragen de reserveringskosten EUR19.50 per persoon (inclusief ticket garantiefonds). Daar de website is aangepast kunnen wij dit nu helaas niet meer aantonen.