-
Re: Vliegen: Met kinderen
Totaal niet druk maken om je kind, wel je kind hoe klein ook wat voorbereiden op de reis. Vertel hem/haar dus wat er allemaal gaat gebeuren tijdens de reis ze hebben toch al enig besef wat er gebeurt.
En idd zorgen voor afleiding voor het kind door speeltjes, snoepjes mee te nemen en ik zou voor de zekerheid even van die kleine oordopjes voor het vliegen halen bij een drogist, beter mee verlegen als om verlegen tijdens het vliegen.
Zelf rust uitstralen is ook heel belangrijk, kinderen reageren vrij direct op hoe de ouders zich voelen. Zijn de ouders druk en onzeker zal het kind zich ook druk en onrustig gedragen.
-
Ach het zal wel zo zijn dat je pas begrip/respect krijgt voor de ouders wanneer jezelf in die situatie komt met "eigen" kinderen.. Ik ben 24 en kinderloos dus tot die tijd helpt mijn noice cancelling headset http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...=&oq=&gs_rfai= ons uit de brand... Maar je kan je wel de hele tijd ergeren aan kleine kinderen maar dat is redelijke zonde van je tijd denk ik..
maar voordat ik helemaal off-topique ga... Ik heb tijdens vliegreizen inderdaad veel ouders gezien die hun kind bezig hielden en dat lijkt mij inderdaad de beste manier.. (tip: neem geen badminton rackets mee, dat heb ik een keer tot mijn grote verbazing gezien en ik was niet de enige die verbaast was ;))
-
De eerste keer dat onze dochter na orlando vloog was ze 7, ik heb toen voor haar een wit t shirt gekocht met textiel stiften, het shirt heeft ze tijdens de vlucht ingekleurd en versierd, zij was er mooi druk mee,in florida heeft ze het gedragen, ze was voor ons dan makelijk te herkennen tussen de menigte met haar eigen creatie.
-
ik heb een nintendo ds mee voor de kids, dus om de beurt spelen, dan blijven ze wel zoet. (hoop ik)
De laatste uren hoop ik dat de jongste van drie gaat slapen......we zien het wel.....
-
hallo,
wij gaan in augustus voor 2 weekjes naar orlando en heb ook best wel kriebels voor het vliegtuig.
We vliegen met ons zoontje van dan 22 maanden en zit bij ons op schoot.
tot 2 jaar mogen de kinderen op schoot, we konden wel een eigen sloel bijboeken maar dat zou ons 450 euro extra kosten. ( die maken we daar wel op) ik, weet nu al dat we toch geen gebruik zouden maken van die extra stoel.
hij zit liever bij papa en mama op schoot.
Ik heb voor veel kleine kadootjes gezorgt waar die dan mee kan spelen.
dingen wat die thuis nog niet heeft dus allemaal nieuwe en spannend.
Ik hoop dat we die uren goed doorkomen in het vliegtuig.
Ik kan me er nu wel druk om maken en denk vaak hoe moet dat dan.
Maar ja ik weet toch niet hoe het allemaal gaat lopen en probeer me er niet zo druk om te maken.
-
Als belangrijkste tip wil ik je mee geven de reis zonder zenuwen tegemoet te zien, veel kinderen vallen meteen bij het opstijgen al in slaap en dan heb je een rustige reis.
En als dat niet het geval is heb je al genoeg afleiding gekocht las ik om de kid bezig te houden, verder is vliegen ook voor de kleinste een ervaring. Dus probeer alles volledig positief te benaderen zodat de kleine het ook als iets positiefs ervaart.
Bereid je goed voor, zorg dat je weet hoe het allemaal in zijn gang gaat en weet waar je moet zijn op de luchthavens. Ga op tijd weg zodat je je niet hoeft te haasten met alle spanningen erbij want dat slaat over op je kind en dan wordt je ergste nachtmerrie straks realiteit.
Dus neem nog even de tijd om alles goed door te nemen, pluis de eventuele onbekende dingen voor de reis nog even uit zodat je weet wat je te wachten staat en geniet vooral van de voorbereiding en de reis en vertel de kleine ook wat hem/haar te wachten staat.
Prettige reis straks.
-
Hebben jullie speciale stoelen waar niemand voor je zit?
Als je tussen het gewone voetvolk moet zitten met een bijna twee jarige op schoot benijd ik jullie echt niet.
Persoonlijk zou ik er nog eens goed over nadenken want 10 uur met een kind op schoot in een benauwde rij lijkt me een nachtmerrie. Je kunt hem ook niet in het gangpad zetten of laten lopen. Dit wekt alleen maar ergernis op en het cabinepersoneel heeft en last van.
Ik zeg dit niet omdat ik een hekel heb aan kinderen maar de laatste twee vluchten met kromme tenen heb zitten kijken hoe dit voor de ouders zelf een totale belasting was waarna ze na tien uren gebroken uit het vliegtuig kwamen. Dit waren niet eens bijna twee jarigen maar babytjes van een paar maanden.Door een fout van de reservering waren er niet genoeg "mobiele babybedjes" aan boord en moesten de ouders de kinderen op schoot houden.
Een van de andere vluchten dacht een vader ons met een grote bek uit onze stoelen te kunnen jagen omdat wij"een ideaal speelplekje voor kinderen bezet hielden". Eerst de stewardess afbekken en toen ons voor vuile vis uitschelden omdat hij zijn zin niet kreeg.
Waren speciaal geserveerde stoelen die uiteraard duurder waren.
Sorry meneer maar als u geen stoel wilt betalen is dat toch echt uw probleem.
Na vijftien jaar achter de toonbank gestaan te hebben krijg je een "dikke huid":mrgreen:
Uiteindelijk bleek het een strontvervelend kind te zijn wat overal haar neus in stak,mensen allerlei onzinnige vragen stelde,om snoepjes vroeg en het befaamde "schommelspelletje"tussen twee stoelen en op de leuningen van de andere passagiers meende te moeten spelen. De stewardessen hebben talloze keren moeten vragen of de ouders haar alsjeblieft op schoot wilde nemen.
Dit was een absolute "Snowflake" waar de Amerikanen dit woord voor uitgevonden hebben.:twisted:
En nee ik heb geen ideaal kind opgevoed maar wel eentje met fatsoen en we hebben er altijd voor gezorgd dat niemand ook maar enig overlast heeft ondervonden van hem zolang hij in ons huis woonde.
-
Dat ligt dus ook niet aan het kind, dat ligt dus puur bij de ouders en de opvoeding die ze dat kind hebben gegeven.
Echt niet dat mijn kind andere lastig valt met vliegen, ook het befaamde schoppen tegen de stoel voor je of het maar eeuwig in en uitklappen van het tafeltje op een lompe manier gebeurt niet als wij er bij zijn. Ik erger me er wel eens aan hoe mensen hun kinderen "vrij" laten en daardoor andere tot last zijn.
En daarom zorg ik ervoor dat mijn kind andere niet tot last zal zijn door hem gewoon te corrigeren als hij zulke dingen doet. En aangezien hij dat weet hebben wij weinig last met hem.
-
@ verwijderd.
Ik kan het alleen maar volledig met je eens zijn.
De "vrije" opvoeding die sommige ouders zo koesteren is alleen een teken van luiheid.
Maar laten we realistisch zijn deze 'vrije opvoeding" gaat altijd ten koste van anderen.
Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ons kind,nu volwassen zoon, altijd een beperkte vrijheid heeft gehad aan boord.
Toen hij heel klein was zat hij achter afgesloten hekken ( jup net een gevangene maar ik moet er niet aan denken dat hij zou verdrinken) en toen hij besef had van gevaar was het altijd zwemvest aan en marifoon mee of mobiel.
Het was schokkend om te zien dat tijdens een busreis naar Disney Parijs hij het enig kind was die gewoon tevreden was, rustig bleef zitten en niet liep te klieren. Onze achterbuurkinderen smeten de lunch, versterkt door OAD op onze schoot.
Nu we de "Silver Age" bereikt hebben zie ik een toename van schofterig gedrag van zowel ouders alsook hun "offspring".
Helaas zie je dit gedrag ook in de "vliegende koekblikken" ze tegenwoordig vliegtuigen noemen
-
Gewoon niet paniekeren, want zodra jij in de stress schiet merken je kids dit.
Wij zijn nu in Orlando met 3 kids; 5 jaar, 3 jaar en 12 weken oud! En alles is goed gegaan hoor.
-
Het kan ook aan je eigen interpretatie van de situatie liggen.
Vorig jaar heb ik me van binnen op zitten vreten over mijn dochter die maar niet wilde luisteren en naar mijn idee erg vervelend was.
Aan het einde van de vlucht zegt de mevrouw naast mij: mevrouw, mag ik u complimenteren hoe voorbeeldig uw dochter zich gedragen heeft tijdens de vlucht:roll:=D>
-
Maar vervelend zijn kan naar de passagiers direct naast je dochter zijn maar ook tegen andere die om je heen zitten. In het eerste geval ben je dan als familielid degene die het merkt terwijl de rest er omheen geen last heeft.
En het belangrijkste is dan toch ook dat de "vreemde" medereizigers geen last van haar hebben gehad.
-
Toen onze oudste 22 maanden was, zijn we naar het Dominicaanse Republiek gevlogen, volgens mij zo'n goeie 12 uur.
Hij was een lekker rustig kind en wij hebben hem ook uren om de beurt op schoot gehouden en ook als ie sliep, op een zitplaats gelegd naast ons die over was.
Je kan hier bij het inchecken naar vragen, met een beetje geluk komt er dan ook niemand naast je zitten.
Af en toe een beetje wandelen....
Bij ons tweede kindje naar Mexico was het iets minder rustig, aangezien die nogal beweeglijk is. We hebben veel met hem moeten lopen, hij zat nl. niet echt stil en raakte snel verveeld.
Ik vind dan ook dat het heel erg per kind verschilt en als je met z'n tweeen om de beurt loopt of iets dergelijks, valt het wel mee. (lang leve de middagdut!)
Huilen hebben ze bij mij nooit gedaan (ik gaf ze gewoon hun zit ;-) , ook hadden ze nooit echt last van de oortjes.
Als mijn oren dicht gaat zitten, blaas ik mn oren open met mn neus dicht, of ga ik slikken.
Ik ga nu maar gekke bekken met ze trekken, kijken of het helpt!
Ze zijn nu bijna 7 en 3 jaar....
We zijn trouwens ook bij Zestienhoven naar opstijgende en landende vliegtuigen gaan kijken om ze voor te bereiden, vonden ze erg spannend.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Tinkerbell
De "vrije" opvoeding die sommige ouders zo koesteren is alleen een teken van luiheid.
Maar laten we realistisch zijn deze 'vrije opvoeding" gaat altijd ten koste van anderen.
Een veroordeling als deze lijkt mij niet bepaald gepast in deze?? Iedereen heeft zijn/haar eigen ideeën over opvoeden en zo heeft u dat ook Tinkerbell. Ik kan zeggen dat ik een vrije opvoeding heb genoten maar ik heel goed wist/weet;) wat wel en niet kan!
Het is toch een klein beetje geven en nemen in zo'n vliegtuig, en ik denk dat de ouders er zelf al druk genoeg mee zijn als ik dit topique zo lees..
live and let live!!
En anders is er altijd nog zo'n geweldige noice canceling headphone [-o<
-
Citaat:
Njit
Maar degene aan de andere kant van het gangpad of voor of achter je kan er net zoveel last van hebben.
Of plezier. #-o
Mijn zoon zit graag te DS'en en er zijn altijd andere kids die meekijken, meespelen of meeleven. Erg leuk. En tussendoor loopt 'ie af en toe door het gangpad, zoals zoveel anderen, kids en volwassenen. Dat lopen zouden trouwens meer mensen vaker kunnen doen, is ook beter voor de bloeddoorstroming. En na dat rondlopen proberen te gaan zitten zonder met het volle gewicht te steunen op de leuning van de stoel ervoor ....
Ach, of het nou kids zijn of volwassenen, iedereen gaat weer op zijn eigen unieke manier om met de situatie in een vliegtuig. En ergeren .... dat is iets wat je zelf doet: je ergert je of laat je ergeren. Ik besteedt mijn energie liever aan positieve(re) zaken, de vlucht is zo weer voorbij.
-
Citaat:
hzengerink
Een veroordeling als deze lijkt mij niet bepaald gepast in deze?? Iedereen heeft zijn/haar eigen ideeën over opvoeden en zo heeft u dat ook Tinkerbell. Ik kan zeggen dat ik een vrije opvoeding heb genoten maar ik heel goed wist/weet;) wat wel en niet kan!
Het is toch een klein beetje geven en nemen in zo'n vliegtuig, en ik denk dat de ouders er zelf al druk genoeg mee zijn als ik dit topique zo lees..
live and let live!!
En anders is er altijd nog zo'n geweldige noice canceling headphone [-o<
We zijn altijd ZEER STRENGE ouders geweest Omdat we varen en ik altijd een oog buiten had liggen . Ons kind heeft op het internaat gezeten en ik heb me altijd verwondert over het eeuwige gejank,gedram en gedreis van de "walkinderen".
Totaal niet zelfstandig en altijd "helicopter parents" die vooraan stonden op school om te klagen als hun vrij opgevoede monstertjes weer eens in de problemen kwamen.
Nogmaals zolang ons kind in ons huis woonde waren wij de baas en vrije opvoeding? Tja we hebben ze zien liggen. Stijfbezopen midden op de weg als we om 5 uur richting schip reden.
Als ik "strenge moeder"om drie uur 's nachts mijn zoon en zijn vrienden op ging halen aan de disco en de "vrij" opgevoede meisjes alleen met de fiets naar huis zag gaan in weer en wind dan was ik altijd godsdankbaar dat ik mijn kind veilig achterin had zitten.
Voor ons betekende vrij opvoeden altijd maar gokken dat het goed ging en vooral zo weinig mogelijk aandacht en moeite besteden aan je kind.
Het is zeker niet nemen en geven in een vliegtuig. Iedereen moet er voor zorgen dat hij geen overlast hoe dan ook veroorzaakt voor een ander. Wij zetten zelfs onze stoelen niet in de slaapstand omdat we dit als belasting voor onze achterburen ervaren.
Tja en dat "wandelen'" in een vliegtuig? We zitten altijd op stoelen waar niemand voor ons zit. Wel is er een tv scherm aan de wand bevestigd. Tientallen keren per vlucht zie je dan wandelaars die rek en srtek oefeningen gaan doen recht voor het scherm of mensen die "toevallig"daar staan en dan in de business class naar het toilet willen en die zonder uitzondering teruggestuurd worden.\\:D/
-
Citaat:
Michael66
Of plezier. #-o
Ik besteedt mijn energie liever aan positieve(re) zaken, de vlucht is zo weer voorbij.
Helemaal mee eens!
Als bij b.v. het opstijgen een kind gaat huilen, denk ik ook niet meteen 'wat een etter' (of erger), ik denk dan gelijk dat zo'n kind misschien wel last van z'n oortjes heeft en leef mee....
Als je al gaat zitten met een negatief beeld van kleine kinderen aan boord, zal je de gehele vlucht irritatie voelen en dat ligt dan niet zo zeer aan de kinderen maar aan jezelf.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen (als zo'n kleintje een uur achter elkaar zou huilen, zou ik ook gek worden en denken DOE ER WAT AAN!), maar ik vind dat je als ouders zijnde je eigen kinderen heel goed in de gaten moet houden en corrigeren indien nodig. (altijd trouwens)
De DS gaat voor het eerst mee trouwens en ik hoop dat ze er een flink aantal uren zoet door zijn....
-
Citaat:
Tinkerbell
We zijn altijd ZEER STRENGE ouders geweest Omdat we varen en ik altijd een oog buiten had liggen . Ons kind heeft op het internaat gezeten en ik heb me altijd verwondert over het eeuwige gejank,gedram en gedreis van de "walkinderen".
Wij hebben 4 kinderen en krijgen zeer regelmatig complimenten van mensen die vinden dat onze kids zich perfect gedragen. En NEE bij ons geen strenge opvoeding omdat wij daar absoluut niet in geloven. Dus niet alle walkinderen zijn etters en bovendien door ons zelf opgevoed ;-)
On topic
Op het moment dat je het vliegtuig in stapt is de vakantie begonnen, en met een positieve instelling zal je veel minder "last" hebben van kinderen die zich anders gedragen dan jij het graag gezien zou hebben. Wanneer er een klein "etterbakje" naast je zit en je er even contact mee maakt blijkt het vaak gewoon een leuk kind te zijn die zich verveeld of wat aandacht nodig heeft. Ik denk dus dat het de instelling van mensen zelf is die er voor zorgt dat iemand zich vreselijk zal ergeren aan een kind. Laat die kinderen lekker rondlopen in het vliegtuig en willen ze even huilen.... ze stoppen vanzelf weer. (of niet :-) )
Ga je met een peuter/kleuter voor de eerste maal vliegen maak je dan vooral vooraf geen zorgen. Doe je dit wel dan zal je kind daarop reageren zorg gewoon voor wat afleiding kleurtjes spelletjes een snoepje, en wil je kind even huilen, lekker laten huilen doen ze thuis toch ook wel eens...en rij vooraf een keer naar schiphol, grote kans dat je kind zich dan ook "verheugd" op de vliegreis....
En inderdaad zet je kind liever niet naast een vreemde maar ga er zelf tussen zitten tenzij het een kind is,....
-
Citaat:
angelique100
Laat die kinderen lekker rondlopen in het vliegtuig en willen ze even huilen.... ze stoppen vanzelf weer. (of niet :-) )
Ik heb toch liever geen "lekker rondlopende" kinderen als ik net probeer een beetje te slapen. Vaak krijg je dan net even een duwtje en ben je weer wakker. Kinderen die met hun ouders een rondje lopen om even de benen te strekken heb ik geen enkele moeite mee, maar wel met spelende kinderen in het gangpad. Dat vindt ik echt niet kunnen. Huilen heb ik minder moeite mee, want daar kun je als ouder vaak niet veel tegen doen. Kinderen huilen vaak ook uit vermoeidheid en verzetten zich dan tegen de slaap omdat alles erg interressant is in het vliegtuig. Veel nieuwe indrukken te verwerken.
-
Ik vind zelf dat mijn kinderen niet streng worden opgevoed ( zij denken daar anders over :-\" ) Zij mogen heel veel, maar zij weten wel dat het absoluut niet de bedoeling is dat anderen 'last' van ze hebben. Dus rondlopen etc, allemaal prima, maar wel blijven nadenken wat je doet. En als hun knieen in de stoel van de voorstoel gaan, dan verzoek ik ze vriendelijk hun benen naar beneden te halen.Ik weet niet of het te maken heeft met wel of niet streng opvoeden, meer het bijbrengen van bepaalde fatsoensnormen.
-
@hjrhaan Ik heb het daarom ook over rond lopende kinderen en niet over rond rennende. (het is dan aan de ouders met de kinderen aftespreken lopen mag en rennen is op je plek zitten). Het komt op mij dan vreemd over dat kinderen in dit geval niet mogen rondlopen omdat iemand anders wil slapen,...:-k maar goed zo heeft ieder zijn eigen mening, je zit nu eenmaal met een paar honderd man in zo'n vliegtuig en voor je het weet ben je op plaats van bestemming en ben je alles weer vergeten en kan je je slaapje rustig inhalen :p
@hockey Sluit ik me helemaal bij aan.
-
Vorige week met de twee kids gevlogen en ik kan zeggen dat het 100% is meegevallen.
We hebben drie overstappen gehad en niet één (wal)kind heeft lopen dreinen of huilen.
Ze kregen zelfs meerdere complimenten dat ze zo lief en rustig waren. We hebben 27 uur gedaan over de reis, dus ze hebben het heel zwaar gehad.
Nogmaals, het ligt dus gewoon aan het kind, wat voor bui heeft hij/zij.
Want ook al geef je de voorkeur aan een zeer strenge opvoeding, als een kind wil dreinen, doet ie dat toch wel, het blijft een kind.
Ik ben in ieder geval trots op de mijne!
-
Wij vliegen zelf ook met 2 kinderen, en drie overstappen en 27 uur onderweg overleven we niet ;)
Mooi hoor dat ze zo relaxed zijn geweest. Ik zou ze minimaal 1 dag heel erg extra verwennen :)
-
maxi cosy mee Martinair
Volgende week zaterdag vliegen wij met twee kleine kindjes richting Orlando.
Op de site van Martinair heb ik gelzen dat grote kinderwagens ( dus ook de duo-wagen) niet mee mag tot de gate.
Maar mogen de maxi cosi ook niet mee richting vliegtuig?
Moet je die gelijk inchecken met je koffers?
Lijkt mij nogal onhandig: je loopt dan dus ruim 3 uur met een kleintje op de arm. Wie weet hier meer van?
<<Mod Michael66: Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over autostoeltjes in het vliegtuig.>>
-
Re: Kinderzitje / autostoeltje in het vliegtuig
@goedhartl:
Mag ik vragen waar je dat heb gelezen/gecheckt?
Ik kan het namelijk niet vinden.. als ik bij Alamo kijk en dan een reservering plaats staat er bij extra opties autozitje huren voor $7 per dag en ter plaatse betalen..
Wij zitten namelijk ook erg te dubben of we het zitje nou mee moeten nemen of niet, maar als het maar €50 kost dan is de keus toch vrij snel gemaakt.
-
Op de Alamo site staat tot een maximum van $ 70 dollar voor de hele huur periode. Ik weet niet wat voor je kindje fijner is. Vorig jaar hebben wij voor Tijn onze kleinzoon ons eigen stoeltje meegenomen. Tijdens de vlucht heeft hij hier ook in gezeten.
-
Oh ok, nou ik moet beter zoeken hihi..
Wilde je kleinzoon ook alleen maar in de stoel zitten? En vond je het niet lastig omdat het toch een groot apparaat is wat naast je staat??
-
Neen Tijn bleef heerlijk in zij autostoeltje. Wat wel vervelend was. Dat de passagies voor hem naar achter ging en hij stond net in de slaapstand dus zaten ze voetjes/beentjes een beetje klem. Nu gaat ook Puck onze kleindochter van 13 weken mee. Ik ben benieuwd wij hebben voor haar een wiegje( martinair) maar ja om met de kleine meid op de arm te blijven lopen totdat je eindelijk kunt zitten in het vliegtuig! Voor Tijn nemen wij nu wel weer een verhogertje mee. Wij vertrekken de 11 2 en jullie 1 week later zie ik.
-
Volgens mij worden er geen basinettes (hangbedje) meer afgegeven,
ze blijken volgens de FAA niet zo veilig te zijn als men dacht. Vooral bij turbulentie en een noodlandingen.
Echter Martinair is nog de enige airline die ze nog wél afgeeft...
Als je een bulkhead seat hebt worden ze dáár aan opgehangen, anders onder je benen aan de stoel...
Ik vind het helemaal niets... (maar da's persoonlijk)
-
Zo even dit onderwerp naar boven schoppen.
We gaan in april van dit jaar met onze zoon van dan net 1 jaar vliegen naar Miami. Nu willen we hem tijdens de vlucht bezig houden met kleine cadeautjes. In deze discussie komen een aantal voorbeelden voorbij zoals boekjes, auto's en knuffels wat aan kinderen van 1 worden gegeven. Weten jullie nog meer leuke speeltjes voor in het vliegtuig?
Ook zijn we van plan om wat afleveringen van Bumba op de Ipad/laptop te zetten. Hij vind het erg leuk om naar Bumba te kijken.
-
Net gezien bij Kruidvat in de uitverkoop:
Kinderslaapzakjes (Fleece) met Disney opdruk, € 5.00
Wij nemen al tien jaar een kleine fleece-slaapzak voor onze zoon mee in het vliegtuig. Als hij moe is kan hij daar lekker in kruipen, lekker zacht, lekker warm. Geen gedoe met (dunne) dekentjes die telkens wegglijden, waar altijd wel een koude arm of voet onder vandaan komt. En na gebruik makkelijk en klein op te vouwen / rollen in de handbagage. Wij vinden het ideaal. Ook voor jezelf, om even op te warmen van de koude airco. Dit jaar gaat'ie weer mee.
-
Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind
Nog 2 weken en dan vertrekken we eindelijk richting Florida, kijken er zo naar uit! Het enige waar we niet zo naar uitkijken is...de vliegreis.
Toen ik de vliegtickets had geboekt dacht ik van, ah joh die blijft wel op schoot, maar goed die gedachte is al 10 maanden geleden :D
Echter nu zie ik toch wel in dat het best nog eens een gevecht zou kunnen worden met mn kleine man.
We zijn 3 weken geleden met de trein wezen reizen, kreeg hem nog geen 5 minuten op schoot OMG!
Zijn er mensen die tips voor mij hebben? Ik heb al gehoord en gelezen dat sommige mensen iets kalmerends geven of waar ze lekker van gaan slapen. Maar wat is dan echt goed?
Ik heb kleine cadeautjes gekocht zodat ik mn kids bezig kan houden tijdens de vlucht.
En ik mag hopen dat we ieder een eigen schermpje hebben zodat we filmpjes kunnen kijken oid..
Iedere tip is welkom :D
-
Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind (tips gezocht!)
Probeer om nog een stoel bij te boeken. Verder zorgen voor veel afleiding. Eventueel een tablet meenemen met veel kinderapps of de favoriete tv series van je kind.
Succes.
-
Hoi Ebelix, extra stoel is geen optie helaas want ook daar gaat hij niet zitten, hij is nou eenmaal een druk en levendig ventje en wil alsmaar lopen en rennen. Laptop nemen we ook mee met wat kinderfilmpjes,
en hopelijk neemt hij daar de tijd voor. Bedankt!
Groetjes Natalie
-
Misschien een tip voor de volgende keer.
Wij hebben er voor gekozen om laat te vliegen.
Heen gaan we pas om 17:00 uur weg, en terug pas om 22:30.
Dan zijn ze wat moe, en gaan ze misschien wel heerlijk lang slapen.
O,ja ik weet niet precies hoe oud hij is, maar bij de action heb ik een kleurplaat van 9! meter gekocht.
Zit opgerolt in een doosje.
Kunnen ze voorlopig mee voort.
Succes
-
Misschien kun je hem melatonine geven om te slapen of rustig te blijven, of, misschien eens met je huisarts overleggen.
-
Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind
Om te beginnen je niet druk maken om wat er kan gebeuren. Ik zou mijn kinderen geen medicatie geven omdat ze druk zijn hoor!
Stap gewoon het vliegtuig in met het gevoel we gaan op vakantie, kinderen kunnen nu eenmaal klieren (oke de een meer dan de ander) hoe
meer jij erop let hoe meer jij met een rotgevoel zit. En er is niets op tegen wanneer het toestel in de lucht is om even een rondje te lopen, het zal een lange zit worden met een dreumes op je schoot maar goed dat is niet anders. Inderdaad cadeautje snoepje meer kan je niet doen er zullen echt nog meer kleine kinderen in het vliegtuig zitten en die blijven echt niet allemaal braaf op schoot zitten. Maak je niet druk ga lekker genieten !! Iedereen snapt dat een kind echt niet 9 uur lang stil gaat zitten, omdat het allemaal nieuw is kan het allemaal best meevallen en zo niet zit je gewoon je tijd uit en zodra je uitstapt ben je de vliegreis alweer vergeten :D
-
Ik ben het niet helemaal eens met de post hierboven.
Natuurlijk zijn kinderen druk en maken ze herrie etc, maar ook vind ik dat je als ouder ook verantwoording hebt te nemen naar andere passagiers toe. Ook ik wil namelijk graag rustig vliegen als ik zo ver vlieg. Ook al heb ik alle begrip voor kinderen en dat ze niet beter weten.
Ik weet niet hoe oud het kind is, maar had je niet beter een andere bestemming dichterbij kunnen zoeken voor vakantie?
Of is het reisdoel anders dan vakantie?
De laatste opmerking is gebaseerd op mijn eigen ervaringen dat mensen met kinderen per se 10 uur in het vliegtuig willen zitten voor een strandvakantie terwijl dat naar mijn idee ook veel dichter bij huis kan. Op het
moment dat je ervoor kiest om aan kinderen te beginnen, betekend dat ook dat je daar met alles wat je doet rekening met ze moet houden. Zo ook dat een vleigreis van 10 uur eigenlijk niet meer tot de mogelijkheden behoort.
Nogmaals niet bedoeld als kritiek want ik weet niets van het hoe en waarom, maar kan me mateloos irriteren aan ouders die met hun kinderen 10 uur in het vliegtuig te gaan zitten omdat de ouders dat graag per se zelf willen zonder rekening te houden met hun kinderen die dat wellicht niet leuk vinden, als ook geen rekening houdend met mede passagiers door hun op te zadelen met het overlast van hun kinderen.
no hard feelings. Gewoon een mening van een frequent vlieger naar het caraibisch gebied
-
Sorry hoor....ik vind het echt onzin dat je met kinderen niet 10 uur in een vliegtuig kan zitten! En uiteindelijk maken toch echt de ouders uit waar de vakantie naartoe gaat en niet de kinderen is mijn mening. Vind wel dat je als ouders niet alles maar moet goed vinden in een vliegtuig en zeker rekening moet houden met andere passagiers.
-
Dat je niet met kinderen in een vliegtuig mag zitten voor 10 uur wordt niet beweerd! Ik geef b767 gelijk! Soms lijkt het wel een creche. Ik heb zelf kinderen maar wij hebben er bewust voor gekozen om niet te vliegen tot een bepaalde leeftijd. Maar dat is dus heel persoonlijk. Maar daar gaat deze topic niet over. Ik heb een tip: slaap in de week voorafgaand heel veel! Want je zal dood op zijn van 10 uur lang achter je kind aanlopen! Maar een trein rit is niet te vergelijken met vliegen. In de trein zijn onze kinderen heel druk terwijl je ze in het vliegtuig niet hoort. Dus misschien allemaal drukte om niets.